Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo hýbe vzdelávaním #2 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Myšlienky, ktoré môžu pomôcť učiteľovi

Vážim si texty, ktoré uverejňuje poslanec Sopko. Myslím si, že za posledné dve desaťročia je prvý z poslancov, ktorý takto informuje pedagogickú verejnosť o možnostiach, čo všetko a ako môže učiteľ využiť vo svojej práci. Dotknem sa iba jedného problému - tvorby učebných textov pre žiakov. Učebné texty sa musia písať až vtedy, keď sa prostredníctvom výskumu zistí, či sú z hľadiska veku a schopnosti žiaka vhodne napísané a budú zodpovedať aj po metodickej stránke žiakom, t. j. či sami budú schopní z nich študovať. K tomu však potrebujeme vhodných autorov, ktorí sa rozumejú dieťaťu, jeho mentalite a záujmom. Otázkou však je, či my takých máme. Píšem to aj preto, že zatiaľ okrem návrhu cieľov predložených Ministerstvom školstva nič ďalšie nie je známe, čo sa bude robiť. Ešte je šťastie, že máme množstvo učiteľov, ktorí vedia, čo naši žiaci potrebujú a dokážu ich pripraviť na štúdium vyšších stupňov škôl. Práve takýto učitelia využívajú nové pohľady na vyučovací proces a sú vôbec radi, že sa k takýmto poznatkom môžu dostať. O takýchto námetoch predložených p. Sopkom by sa malo hovoriť aj na seminároch učiteľov. Známe boli stretnutia učiteľov v Budmericiach, ktoré patrilo Metodicko-pedagogickému centru v Bratislave. Existuje vôbec na Slovensku takéto stredisko, kde by sa mohli učitelia schádzať?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Veľmi si vážim

váš príspevok, pán doktor. Určite sa s vami rád stretnem, aby som sa poradil o najlepšej ceste ako skvalitniť prípravu učiteľov i tvorbu učebníc. S úctou, Mgr. Miroslav Sopko
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME