Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako cestovať verejnou dopravou po našich mestách? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

som zvedavý

čo Dubničania a vlastne všetci dochádzajúci do Trenčína zistia, že parkovanie v Trenčíne im už o pár týždňov poriadne prevetrá peňaženky.

Inak tá náväznosť na vlaky je pekne vidieť kúsok od Dubnice - v Trenčianskej Teplej. Autobusy v smere Teplice a Nová Dubnica úplne od veci odchody a predpokladám, že odkedy pred rokmi zrušili električku Teplá-Teplice, asi vôbec nikto neriešil to, či sa Tepličania majú ako dostať z vlaku domov.
Takže autobusy tam v tie časy jazdia len zo zvyku a po pravde, rýchliky v tak malej dedine zastavujú tiež už len zo zvyku. Je asi len otázkou času, až v Trenčianskej Teplej zrušia zastavovanie rýchlikov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nadväznosti v Teplej

Úplne s vami súhlasím. Niekoľko krát som ostal trčať v Teplej na stanici niekoľko desiatok minút, pretože autobusy nenadväzujú. Teplá už nieje ani prestupný bod, keďže trate do Teplíc aj do Lednických Rovní sú bez pravidelnej prevádzky.

Bolo by možno na čase, aby rýchliky stáli v 25 000 Dubnici a nie v tisícovej dedinke!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tr.Tepla

V Trencianskej Teplej nestoja vlaky kvoli "tisicovej dedinke" ale kvoli pripojom na Vlarsku drahu smerom na Moravu. Vsetko sa riadi v dnesnej dobe dopytom a kedze v rokoch minulych si kazdy dubnican co mal par drobnych naviac hned kupoval auto aby sa s nim predvadzal po "meste" tak sa samozrejme MHD zrusila. Teraz je neskoro plakat. No a bohuzial prave kvoli IL a BN znackam a ich bezocivosti voci miestnym sa v Trencine zavadza novy system parkovania ktory bude terorizovat hlavne Trencanov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ak sa nemýlim

do Vlárskeho priesmyku idú z Teplej dva spoje za týždeň (mimo Arrivy, ktorá tam nezastavuje).

Inak súhlas, z veľkej časti je to o dopyte. Ak je ponuka parkovacích miest trebárs aj v DCA aj v TN, tak človek, ktorý pendluje medzi DCA a TN kúpou auta zníži dopyt po verejnej doprave v TN, v DCA a medzi oboma mestami.
Ale ako bolo napísané aj vyššie, je to aj o ponuke. Ak bývaš v povodí Tepličky ako ďalších takmer 7000 obyvateľov, tak vlaková stanica v Trenčianske Teplej ti je bez auta na dve veci. Radšej sa z takého Omšenia rovno odvezieš pekne až do Trenčína.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K téme vlakov a dopyt

Dnes už vlaky zastavujú len kvôli tisícovej dedinke, pretože:
Trať 122 - premáva iba niekoľko spojov cez víkend a aj to len cez letné prázdniny
Trať 123 - na Moravu jazdia len 2 páry vlakov a aj tie končia hneď pár metrov za hranicou. Podotýkam, že viacero vlakov jazdí iba cez pracovné dni a vlaky na Moravu len určité dni (napr. iba v piatok, nedeľu).
Trať 124 - úplne bez osobných vlakov od roku 2003.

"Prestupný uzol" už drží pri živote iba mesto Nemšová. A aj tie osobáky do Nemšovej často vezú pár ľudí a je len otázka času, kedy prestanú jazdiť, rsp. budú obmedzené.

Naviac, mesto Nemšová a obec Trenčianska Teplá majú dokopy okolo 10 000 obyvateľov. Dubnica nad Váhom má 25 000 obyvateľov (rsp. 24 500 čosi). Príde mi preto logické a spravodlivé, aby rýchliky stáli tak, kde to vyhovuje väčšine - teda v Dubnici nad Váhom. A napr. z Novej Dubnice, alebo Ilavy sa dá ľahšie dostať do Dubnice ako do Teplej.

V Dubnici nad Váhom je zároveň veľká stanica, ktorá ma oveľa väčšiu halu ako Teplá. Pred stanicou je veľký priestor na otáčanie autobusov, ktoré by sa sem z Teplej presmerovali.

Čo sa týka dopytu, ten je ovplyvnený ponukou. A keď je ponuka taká, že napr. v Dubnici na stanici (aj v Teplej) autobusy nenadväzujú na vlaky, a doprava je nepravidelná, pochopiteľne ju ľudia nevyužijú. V Dubnici sa toho preto, aby sa MHD zachovala veľa neurobilo a v tom je problém. Nie v tom, že si Dubničania kupujú autá. To si kupujú ľudia v každom meste.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME