Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Minister školstva a vláda buduje zdanie inklúzie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Neomarxizmus v praxi

Aj zdravé a nadané dieťa má nárok na asistenta, prispôsobenie výučby svojím potrebám, nárok na nevyhnutnú podporu psychológa, špeciálneho pedagóga či terapeuta?
Nie? Len jeho rodičia majú povinnosť sa poskladať na asistenta, prispôsobenie výučby... pre deti nenadané, znevýhodnené"... ?
Je snáď dieťa postihnuté, mentálne zaostalé, či dieťa bez základných hygienických návykov a základov slušného správania, niečo viac, ako dieťa zdravé, nadané, vychované zo slušnej rodiny?

Pozitívna diskriminácia je diskriminácia väčšiny, väčšinovej spoločnosti.

Citujem: "Vyspelosť spoločnosti sa meria tým, ako sa stará o najslabších." To je podľa môjho názoru len polovičná pravda. Z Vašich úst ideologický slogan.
Vyspelá spoločnosť totiž podporuje hlavne nadaných, múdrych, schopných a pracovitých jednotlivcov, vďaka ktorým ja tá spoločnosť vyspelá. Bez nich nebude mať kto pomôcť tým "slabším".

Vyše názory sú zvrátené, tak ako celá neomarxistická ideológia. Inklúzia vedie akurát tak k degradácii úrovne celkového vzdelávania a k diskriminácii nadaných a zdravých žiakov, ktorí majú tú "smolu", že ich je väčšina.

Ja dúfam, že sa väčšinová spoločnosť v tejto krajine včas spamätá a tieto Vaše neomarxistické bludy skončia na smetisku dejín.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nadaní,

schopní, múdri a pracovití jedinci sa poznajú podľa toho, že žiadnu "podporu spoločnosti" nepotrebujú. Keď ju potrebujú, nie sú nadaní, múdri alebo pracovití.

A nie, nadaných nie je väčšina. Väčšina je šedý priemer, zhola nezaujímavý.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Samozrejme, nadaní, múdri a pracovití jedinci sa už rodia ako vzdelaní. Tí vlastne do školy ani chodiť nemusia. Načo? Vzdelávanie treba zaplatiť len tým "menej múdrym". Podľa Tvojej "logiky"...

"Šedý priemer" je práve cieľom inklúzie. Všetku pozornosť a prostriedky venovať tým "slabým" a Tí schopní sa im musia prispôsobiť.
"Geniálny" nápad neomarxistov z poslednej doby je, nedávať žiakom za vedomosti známky, ale hodnotiť ich percentuálne, kde sa zohľadní aj "snaha". Aby sa tí "menej múdri" necítili urazení, že je niekto od nich múdrejší.

Zatiaľ je tých "schopných, múdrych a pracovitých" väčšina. Ale niektorí súdruhovia "pedagógovia" usilovne pracujú na tom, aby sa to zmenilo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne tak, spolocnost by mala podporovat tych najlepsich, lebo podla toho bezi cely stat
robotnik na svk pracuje rovnako dobre ako robotnik v nemecku, ale platy nemaju rovnake, lebo sa o to postarali ti najlepsi v spolocnosti
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Som si vedomy nedostatkov socialistickeho skolstva, ale bolo schopne poskytnut slusne vzdelanie pri pomerne nizkych vstupoch - sam som chodil do triedy kde nas bolo vyse 30. Kedze stvrtina z nas, co sme chodili spolu na gympel pracuje v zahranici, na slusnych miestach, myslim, ze sme naozaj dostali dobry zaklad. Preslo par desiatok rokov a odrazu nevieme ako dalej - v kazdom pripade nie je realne, aby sme mali pomer ucitelov (a ostatneho personalu) a ziakov 1:3, to si nemoze dovolit ani Svajciarsko a gymnazium a potom univerzita zatial neboli vyhlasene za ludske pravo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

suhlasim s autorom,

len by som doplnila, ze ani asistent-psycholog-specialny pedagog nemusi stacit. Niektore deti jednoducho nefunguju v systeme a suhlasim s nbs123 ze aj deti, ktore nemaju hendikep potrebuju pozornost a pokojne prostredie na vzdelavanie. A ak by aj asistent stacil, je problem najst takeho, ktory dokaze porozumiet a komunikovat napr. s autistickym dietatom (ktory je ale intelektovo v norme alebo vyssie) a ak to aj dokaze, este ho nemusi dieta prijat....

je na zvazenie, aky ma pre dieta zmysel, aby na vyucovani sedelo s asistentom, ktory mu vsetko "preklada" a pripadne ho tlakuje, aby nevyrusoval, nevykrikoval, pracoval (ide predovsetkym o deti s prejavmi spravania rusivymi - napr. adhd, rozne pervazivne poruchy...) - ci nie je lepsie, aby s vzdelaval s dospelym sam v klude a socializaciu riesil cez kruzky a pod.


vysledok je potom co? rodicia dozadujuci sa od skoly ustavneho prava na vzdelavanie pre svoje dieta, ktore ale nedokaze v skole vydrzat a vybuchuje, cim sa narusi vzdelavanie ostatnych deti, tie deti potom v horsom pripade presuvaju rodicia na inu skolu ... je to zacarovany kruh

osobne vidim cestu skor na uvolnenie a liberalizaciu roznych foriem vzdelavania, nesustredit sa stale na testy a osnovy a znamky a vykony, ale uvolnit moznosti tak, aby boli deti v skole v pohode - a nechat fungovat (a aj financne podporit) rozne alternativy - komunitne skoly, domace vzdelavanie, lesne skolky a skoly, korespondencne skoly ..... dat doveru pedagogom, ktory chcu ist inou cestou,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to je prehnané

postihnutí, autisti a riadne diagnózy by mali dostať špec. pedagóga alebo asistenta, dys-i a adhd dôrazné napomenutie a dobrú stoličku, aby si sadli na zadok a doučili sa veci, v ktorých zaostávajú... nadaní poukážku na 15ty krúžok :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne tak

ked chorobu nemam ja, tak neexistuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

výborný blog

podľa diskusie uplne nepochopený.
Slovenské školstvo má devastačný vplyv na mimoriadne nadané deti, na deti so zdravotným ( fyzickým aj mentálnym ) handikepom a rovnako aj na priemerne nadané a priemerne dravé ( s nižším sebavedomím ) deti.
Jediná skupina detí, ktorá prežije slovenské školstvo bez veľkej ujmy je podľa paretovho princípu 20% ( 5 detí v triede ) , ktoré sú priemerne inteligentné ale s mimoriadne vysokou socialnou inteligenciou a vrodenou dravosťou, cielavedomosťou a vysokým sebavedomím.
Detom so specialnymi potrebami nikto nepomoze, naopak su obetou šikany.
Detom s mimoriadnou inteligenciou ale priemerným sebavedomím a priemernou ci podpriemernou socialnou inteligenciou tiez nikto nepomoze, nepotiahne ich talent, naopak ich zrazia ucitelia aj spoluziaci a su takisto objektom šikany.
A detom priemerným sa deje krivda takisto, lebo tých by mali potiahnuť učitelia, povzbudiť ich skryté talenty, motivovať ich k osobnému rastu, lebo im chýba motivačné prostredie v rodinách. A tak zostanú priemerní a frustrovaní.
Je to proste katastrofa. Demotivovaní, priemerní, frustrovaní učitelia učia podľa katastrofalnych učebných osnov a kníh. Cieľ uvedomelých rodičov je aby ich dieťa prežilo bez väčšej ujmy na psychike a inteligencii. Dieťa sa dnes oveľa viac naučí na YT, Facetime a tam si môže vybrať z tisícky excelentných učiteľov. Ibaže musí vedieť svetový jazyk a rodičia musia mať peniaze. Štát nepomôže ani náhodou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vobec sa nemeria vyspelost spoločnsoti tým ako sa stará o najslabších. to je nič len proste fráza.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME