Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hrdinovia železníc (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

V Cesku uz klepli

po prstoch tomuto tlchubovi
http://echo24.cz/a/iUHwf/jancu...
ale natvrsli blbci na Slovensku ho dalej adoruju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Klepli

Ked sa poriadne zamyslis nad sucasnou situaciou na Slovensku, tak si uvedomis, ze na Slovensku by mala ist pred sud vlada, pretoze taktiez ohyba podmienky rovnej sutaze. Platis dane a nie si student ? Mne to vadi, ze sa vozia za moje dane a pri tom este robia vo vlakoch bordel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pred sud by mal ist Hascak,Bubenikova,

Miklos , Malcharek, Zajac a ich pomahaci z INESS, INEKO ci HPI. Kvitujem volne listky pre dochodcov lebo si svoje tazko odmakali a studentov lebo si to odmakaju. A ze robia bordel, studenti vzdy to robili to patri k ich veku. Precitaj sa nieco o Tnavskej univerzite v stredoveku. Gorily kradnu milardy len Hascak vyviedol z Dovery 400 melenov, z teplarenskej 30 a ty zavidis dochodcom par supov. Pride ne psa mraz aj na teba.Musi sa len zomriet.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re:Modral

Sociálny populizmus a zavádzanie mi veľmi vadí. Píšeš, že "dôchodcovia si svoje ťažko odmakali ", je to úplne rovnaká lož ako Marxovaz roku 1848 :"vo svojom Komunistickom manifeste vyzval, aby sme vraj „povstali.“ Že už nemáme čo stratiť, len svoje putá, bola to dokonalá lož, lebo putá vtedy nemal nik a on nám ich nasadil na 40 rokov. Mnohí aj dnes si tieto putá pochvaľujú, lebo slobodaa voľnosť pohybu je pre nich hrozba. Dobre si pamň
ätám vládu "robotníckej päste" na čele s KSS, každý mal zmluvu a plat, všetci pracovali za plat nie za budúce vozenie sa železnici. Za svoju prácu dostali trvdo zaplatené, lebo pracovali málo, na zlých produktoch a flákačstvo bol národný šport. Vybavovanie po úradoch, nákupy, akcia 10 Kčs na pálenku všetko samozrejme v pracovnej dobe. To že vyškolení agenti v ZSSR zo všetkými potrebnými info a v spolupráci s ŠTB/KGB Lorenc boli chytrí, chladní a vypočítaví, patrí k ich vlastnostiam a že využili svoje známosti a informácie je história roboli to tak šikovne a drzo, že ani prokuratúra a súdnictvo sa na nič zásadné nezmohla, buď nekládla odpor, alebo spolupracovala. Ďalšia skupupina sú študenti, ktorý katastrofálne demoralizujeme a nanucujeme im socialistický štandart cestovania. Samozrejme to využívajú a zneužívajú, koláčik od babky si idú zobrať z BA do KE, veď je to zadarmo. Myšlienky komunizmusu sú „zhubný mor ktorý zasahuje mozog ľudskej spoločnosti a vedie ju do skazy“. Ja viem ty si zvyknutý, že štát sa o teba údajne postará. Treba čakať až vymriete, potom b ude trochu inak, ale vysvetliť sa to nedá, lebo vy, tak ako vaši oligarchovia poznáte len seba, Oni majú veľa, lebo sú vzdelaní a prešibaní, vy máte málo, lebo ste netalentovaní a dôverčivý.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak by si poriadne cital, dochodcov som nespomenul. A nehovor mi, ze sucasni studenti si nieco "odmakaju". Niektori ano, ktori studuju technicke smery, ale tie tisice studentov statnej a obecnej spravy a europskej unie ? Ti akoze si co tazko odmakaju ? Dokazes cloveka rozosmiat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

v nasej obce vsetci piju,

iba Duro nie.
...
a tak mu pichli vidly do zadku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako ten linkovaný článok

súvisí s týmto, ktorý je o ŽS SK?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Súvis

Že je to trol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ako je to, ak si taky mudry, prisli Ceske drahy o par spojov na Slovensko, ktore prevzal Regiojet alebo nie? ("vypravne casy", ci ako by sa tomu dalo povedat)
http://www.blesk.cz/clanek/zpr...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nesúhlasím.

Autor predostrel poriadny guláš. Môžeme porovnávať zvlášť IC vlaky - ich úroveň a potom regionálne trate - ich úroveň. Aj to s prihliadnutím na fakt, koľko ktorý prepravca prevádzkuje spojov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Suhlasim

Kolko poznas na Slovensku prepravcov? Vozis sa vlakom kazdy den? V tych starych a nevykurenych vagonoch? A plnych ukricanych studentov, ktori nemaju ani tolko uznania, aby pustili sadnut tehotnu zenu. Prihliadni aj na tuto uroven.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Áno, vozím sa do práce a z práce

každý deň. Aj starými vozňami. Ale aj novými súpravami. Podľa mňa je rozdiel, či má prevádzkovateľ pár súprav alebo vozňový a rušňový park pre celé Slovensko. ZSSK gazduje zle, to je fakt. Ale nezvesí z klinca nové vagóny a nové rušne pre celé Slovensko. RJ ako súkromník by mal ukázať, ako sa to na určitých tratiach dá zvládnuť. Ukázal, že ani na tých dvoch tratiach to nezvláda. Porucha rušňa, odriekne IC. Rozbité súpravy pri nehodách, skráti vlaky a ľudia sa tlačia. Nemá ich čím nahradiť. To už nehovorím o smrteľných prípadoch, keď sa im pokazila klimatizácia.
Ešte k tej úrovni cestujúcich. Myslíš si, že z Komárna cestujú iní študenti? Tiež kričia, nevedia sa správať, nepustia sadnúť. A tiež cestujú zadarmo a RJ za nich dostáva peniaze zo štátnej kasy.
Najskôr si niečo o tom prečítaj, potom sa ozývaj, keď už nemáš prehľad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A preco by som neporovnaval cely segment sluzby? Chodte sa prosim pozriet len do CR aka je kvalita cestovania – aj v regionoch, u nich a aka je u nas.

Mma pocit, ze odchodu Regiojetu fandia len a len ludia, ktori cestuju verejnou dopravou 5-krat rocne. Ja nemam auto a absovujem cca kazdy treti den minimalne 2 cesty vlakom t. j. 240 ciest rocne od 30 do 700 km.

ZSSK nasadi okolo Bratislavy nove dvojposchove osobaky a my na strednom a vychpdbnom Slovensku cestujeme vo voznoch zo skladky (dosprejovane, vybyvane, smradlave, nefunkcne zachody ...).

Bezpolatna doprava sposobila, ze kazdy sa tu prevaza hore – dole, na kavu, stretko ... , ale su ludia, ktori cestju za pracou, z prace, do prace ...

Slavna ZSSK nevie dat platiacim ani bezplatnu miestnenku.

Slavna ZSSK ma rezewrvacny system z 18. storocia. Nech si pozru Leo expres, Regiojet ...

Slavna ZSSK by sa na tratiu Ostrava - Praha pos ... , lebo tzam nie je leb jeden konkurent. A odraza sa to v cene, kvalite ...

Slavna ZSSK nech sa pozrie na Ceske drahy, co je tiez statny dopravca, na sortiment a uroven ich sluzieb (modernizacne trendy, vewrnostna politika, pozicovne bicyklov, uschovne batozin, persanal a jeho spravanie sa ...).

ZSSK na to jednoducho nema a politici ju len kryju. Ja ako platiaci platiom 3-krat: vseobecnu dotacnu politik zeleznic, 2) bezplatnu dopravu 3) moj vlastny cestovny listok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Celé to nie je tak čiernobiele

Tento článok porovnáva neporovnateľné. Vôbec nie som zástancom ZSSK a som rovnako kritický ku Regiojetu. Čo sa týka priameho porovnania konkurencie ICE kategórie vlakov RJ a ICE ZSSK, prínos Regiojetu vidím v pružnejšom rezervačnom systéme, dobrej marketingovej kampani a pribalenie bonusu v podobe kávy a vody. Ceny RJ nebudem chváliť, lebo reálne sa za ceny 9 eur nedá vzhľadom na náklady dlhodobo na tak dlhej trase jazdiť. To bol len čistý marketing a teraz po určitej dobe vidíme, že aj RJ zdvihol ceny. ZSSK používalo väčšinovo lepšie a novšie vozne, nie staré ošúchané vozne, ktoré kúpil RJ za babku od OEBB a SBB. Takisto s čistotou nebol v prípade ZSSK problém.
To čo kritizuje autor tohto blogu súvisí s inou kategóriou cestovania - prímestskej doprave. Znova, určite ZSSK je nepružná, len toto nepochopím. Keď vyhral RJ zabezpečenie dopravy na trati DS - BA, tak odrazu správca infraštruktúry (ŽSR) urobil opatrenia (nové nástupištia, parkoviská pred.budovami a pod.). Škoda, že to nerobí aj na iných tratiach, veď môže byť iniciatívny a vyzvať ZSSK na rokovania, kde treba zlepšiť infraštruktúru. A vidíme, že RJ na trati DS - BA už zmenil súpravy z väčších na menšie, lebo zmluva so štátom mu to dovoľuje a tým páadom sa zhoršila úroveň cestovania - ale to nikto RJ nepripomína.
Proste nie je to také čiernobiele ako to niekto chce nahovoriť ľuďom. Keď štát (Min.dopravy, VÚC-čka) nebudú mať požiadavky a nebudú vytvárať súťažné prostredie, tak ani RJ to výrazne neposunie ďalej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

- Mne je jedno co je v Regiojete voda, a ci stoji 9 alebo 15 eur ... je jednoducho inde.

- To to je loz (ZSSK používalo väčšinovo lepšie a novšie vozne, nie staré ošúchané vozne, ktoré kúpil RJ za babku od OEBB a SBB. Takisto s čistotou nebol v prípade ZSSK problém) , cestujem 200 a viac krat rocne a vidim nieco ine.

- DS-BA: asi stze si nevsimli, ze supravy Regiojetu boli pocas roka 3-krat naburane zrazkami s kamionmi a a ko som uz pisal, tak vozne sa nepredavaju na Mileticke. Regiojet neznizil pocet voznou preto, ze mu to zmluva dovoluje, ale preto, ze ich ma v oprave a niektore na srotovisku.

K ćestovaniu vewrejnou dopravou by sa mali vyjadrovat predovsetkym ludia, ktori nou cestuju a su na nu odkazani. Ja naozaj nemienim polemizovat o kvalite ZSSK, kto idse vlakom m5-krat rocne, a to len preto, ze ma auto v oprave.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neobviňujte ak neviete

Myslím, že cestujem vlakom celkom vela a som aj fanusikom verejnej dopravy. Ale najskôr si zistite, kde je pravda.
Okrem jedného vozna (ktorý bol dodaný uz pocas existencie REGIOJETu z vagónky v Rumunsku) sú všetky vozne RJ odkúpené, keď sa ich zbavovali OEBB (majú cca 20 rokov), pretože OEBB nakúpil nové súpravy SIEMENS RAILJET. Takisto to je v pripade SBB. Samozrejme vozne premaľovali na žlto. Tieto vozne spĺňajú všetky normy, len interiér je ošúchanejší ako nové pár ročné vagóny, ktoré už malo v najmenej pol súprave ZSSK.
A k tomu som nepísal o tom, že som cestoval RJ aj tak, že im fungovalo len jedno WC v každom vozni, niektoré vstupné dvere mali uzamknuté (asi nedostatok penazi na udržbu alebo nejake ine dovody).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To, ze ma Regiojet repasovane vozne, vie kazdy, kto cita. Napriek tomu je cestovanie touto splocnostou Xkrtat konfortnejsie nez ZSSK. Cestoval som Regiojetom mozno 60-70-krat - do Bratislavy, Prahy a inych miest na ceskej trase, ich autobusmi do Liberca ... Ano, niekedy bolo chladnejsie, niekedy horuco, obcas nefungoval zachod ... , ale mam konfortny priestor v kupe, prazdnu ulicku a super zachody. ZSSK? Preolnene vlaky vyzerajuce ako by ich vytiahli zo skladky, pokatzene zachody, tiez nefungujuce vetranie, pri kazdom problemu sa zrazu vytratia sprievodcovia, zeleznicna policia sa vie len prechadzat po plnych vlakoch, nikdy nie je tam, kde je ju treba ... Stanice, ktore spravuje ina spolocnost, radsej nekomentujem. Vrutky, Zilina ... bezdomovcov riesili tak 14 dni potom, co nadobudol ucinnost zakon, teraz sa dalej rozvaluju vsade a policajti nikde, WC oboch stanic by sa malo zaradit do kazdeho bedekra ... LIptovsky Mikulas: bezdomovci, vreatane jedneho roma, ktory kazdy den obtazuje ludi a policia to neriesi, kovove sedacky na ktorych sa v zime neda sediet (asi nnejaky lacny tender) ... ZSSK a ostatne spolocnosti, ktore sa straju o vlaky, stanice, trate ... su tu len pre seba, nemaju absolutne predstavu o tom coi pozaduje cestujuci, myslim si, ze hovorkyna ZSSK cestovalka vlakom naposledy tak pred 10 rokmi ... Ked poujem vetu : ZSSK sa Vam ospravedlnuje, tak zvracam ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Či je to tak?

Bezplatná doprava niečo spôsobila, a je naivné si myslieť, že to čo spôsobila je zlé. je to len nedotiahnuté, ani ryba ani rak.
18.storočie je v lístkoch, teda v ich platnosti, presnejšie neviazaní na konkrétny vlak, či konkrétne miesto. To je nepochopiteľný pozostatok z čias, keď lístky boli vyrobené univerzálne a predávali ich podľa km, ked taký istý lístok platil z TN anpr. aj do ZA, BA,...Nikto si nevedel predstaviť, že dokážu raz lístok vytlačiť v pokladni, nie to konduktor vo vlaku.
Je to absolutne jednoduché, každý cestovný lístok musí byť viazaný na konkrétny vlak, a konkrétne miesto. Bezpodmienečne nutné je to v rýchlikoch a nelokálnych tratiach.
Takisto riešenie je, že všetky platené lístky budú mať miestenku, nie len tie nad 100km.
O tom či školáci majú mať bezplatné cestovanie vlakom? No a majú mať bezplatné stredné a vysoké školy? Napr. niekto študuje aj dve. Tak prečo by nemohli chodiť do školy zdarma?
Vagón z KE do BA ak ide prázdny stojí ZSSK (teda štát dotáciu 400€, zdroj Jančura). Ak je v ňom 80 miest, tak je to 5€/osoba. A ak ide študent z Ke do Ba a späť každý týždeň, napr. 100 ciest je to za jeho štúdium max. 2 500€. Vieš koľko stojí jeden rok štúdia?
Druhá vec, študenti nejazdia zadarmo, jazdia defakto na dlh, keď sa zapoja do pracovného procesu splatia si to čo odcestovali.
Teraz druhá vec, ak by išiel vlak prázdny stál by presne tolko ako plný neplatiacich cestujúcich. Je pravda, že niektorí by necestovali, ini išli autom, autobusom (neekologicky), keby to nemali zadarmo.
Je rozumné dotovať prázdne vlaky?
Poďaľšie všetky dotácie do železníc(ŽSR,ŽSSK), s tržbami pred zavedením "zadarmo" znamenajú to, že lístok v "plnej" cene je dotovaný štátom 2/3 teda ten čo sa rozčuluje že on platí a niekto to má zadarmo netuší že on to platí, ale len tretinu skutočnej ceny.
Samozrejme to platí v globále železic, ale je to jedna doprava vo verejnom záujme. Je mi zrejmé, že na trati BA-KE je je priestor na podnikanie a zisk, a že štát bude musieť každú jednu trať dotovať samostatne, čo znamená zbohom lokálky.
Keby sa štát zriekol celkov železníc, tak tu premávajú vlaky len na lukratívnych tratiach a za niekolkonásobné cestovne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Absolutne nesuhlasim s touto argumentaciou.

- Stat zrusil niektore trate, ktore vraj newboli vytazene, lebo boli sstratove a zaroven zaviedol bezplatne cestovanie.

- Och Ty boze, studenti splatia to co odcestovali? Mnohi ludia po skoncenmi stiudia uz nikdy nesadnu do vlaku, lebo budu pracovcat v postaveni v ktorom budu mat sluzobne auto.

- A preco by chodili prazdne vlaky? Ak budu v ZSSK pracovat ludia, ktori budu vytvarat grafikon a rozlozenie suprav podla potrieb ludi a nie podla toho ako im to vyjde, tak ziadne prazdne vlaky nebudu. Prazdne totiz budu zrusene a budu nasadene spoje v casoch, ktore vyhovuju poziadavkam ludi.

- Ano, ja to platim- platiom tie 2/3 a aj tu 1/3, cle som to napisal vyssie a mam z toho ho ... Bezplatne vlaky su desattisice zbytocnych ciest dochodcov a studentov na kavu do Tatier, stretnutie s kamaratmi v Trencine, nakupy v Poprade ...

- Stat sa uz zriekol trati a hodil luzdi cez pakubu, dnes tieto trate zarastaju travou ... , tak tu prosim nepise, ze stat je ludomil. Chgodte v CR a cestujte, uvidite iny svet ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vpodstate súhlasím

ale tvrdenie ja to platím mi nesedí. SR ide na dlh, a tak splatenie dlhov (financuje to aj dotácie železniciam), a teda mnohí študenti to zaplatia či pôjdu vlakom, alebo nie.

Ano, ja to platim- platiom tie 2/3 a aj tu 1/3, a kameň úrazu aj iní platia a nevyužijú tie 2/3 dotácii, kedže vlakom nechodia, ale bezplatne ide ich syn, otec, stará mama...

Áno, chodia akoby to bolo zadarmo, u dôchodcov to považujem za plus, a byť študent Fica by som velebil. Poznať Slovensko a zadarmo by bolo fajn. Isto by som bol za, aby študenti mali mierne obmedzenia. Napr. aby si nemohli preventívne vybrať napr. na trase Trnava-Bratislava lístky na rýchlik každú hodinu a idú iba raz. Štát preplatí všetky lístky, ale ich cestu neabsolvoval nik, dokonca blokujú miesto inému zadarmistovi.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME