Piatok, 24. november, 2017 | Meniny má Emília

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako podporujeme talenty na našich stredných školách (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

k+, pan profesor !

My na UMB-ke mame KEGA grant na podporu mladych chemikov zo strednych skol, organizujeme sustredenia.

Co sa korespondencnych seminarov tyka, tak tie sa pomaly nahradzaju 'Moodle ' seminarmi, papierova korespondencia je nahradena elektronickym zberom odpovedi do pripravenych on-line formularov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len by som dodal, že čo sa týka spomenutého MatFyzu, tak niektorí študenti pomáhajú pri organizovaní korešpondenčných seminárov o. z. Trojsten, čiže nejde úplne o neformálnu tlupu neorganizovaných študentov ako by mohlo vyznieť z článku. Ak chce niekto hlbšie informácie, tak web je trojsten.sk.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Pišút

úprimne povedané, považujem vás za hlavného zodpovedného za neutešený stav slovenského vysokého školstva. Stredoškolský seminár je zaiste pekná a užitočná vec, ale hlavné je mať v krajine kvalitných ľudí na samej špičke. V tomto smere ste toho urobili podľa môjho názoru veľmi málo, hoci ste mali na matfyze 30 rokov takmer neobmedzenú moc. A čo horšie, kvalitných ľudí ste sa nielenže nesnažili dostať do Bratislavy, ale dokonca ste vedome podvažovali ich vedeckú autoritu a dokonca útočili aj na ich rodinný život, ako to bolo v mojom prípade. Určite čítate túto diskusiu, nechcete sa k veci vyjadriť ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Veda na strednej

Zaujímavá téma aj blog - ďakujem pánovi profesorovi.

Rada by som touto cestou upozornila na mimovládnu organizáciu AMAVET (www. amavet.sk), s ktorou mám osobne veľmi dobré skúsensti. Zúčastnila som sa v r. 2003, pričom odvtedy svoje portfólio ďalej zdokonalila.

Zároveň by som si dovolila doplniť niekoľko postrehov ohľadom organizácie "vedeckého života" na SŠ. Ide len o osobné postrehy, ktoré môžu byť od objektívneho stavu na SŠ rôznou mierou odlišné.

- slabá propagácia možností, ako a kde súťažiť (s výnimkou chronicky známych olympiád, ale aj tu to bolo viac na iniciatíve žiakov)
- nepripravenosť učiteľov na náročnejšie vedecké projekty, písomné práce, atď. - na škole by mal byť aspoň jeden taký, ktorý by sa organizácii vedy venoval
- slabá (presnejšie žiadna) motivácia pre učiteľov, aby sa vo vedeckej práci dovzdelávali a žiakom v tomto smere venovali - žiadne príplatky, náhradné voľno, iné výhody (ich status by bol rovnaký, ako telocvikára, čo dá žiakom hádzať loptu)
- slabá motivácia žiakov v štátnych súťažiach - v neštátnych je to s motiváciou výrazne lepšie
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME