Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nechcené deti školstva (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Horším prípadom pre rodiča je, keď jeho dieťa škola neprijme pre nedostatok asistentov a rodič nemá na výber a musí opustiť prácu a dieťa vzdelávať doma"

Toto nie je pravda. Spádová škola dieťa prijať musí bez ohľadu na to či má alebo nemá asistentov. Okrem toho SVVP sa často zistia až počas školskej dochádzky. K domácemu vzdelávaniu sa rodičia "uchyľujú nasilu" vtedy, ked škola nevie vytvoriť podmienky a rieši žiaka so špeciálnymi výchovno - vzdelávacími potrebami ako keby bol nevychovaný, volá na rodičov sociálku a podobne. Rodič sa nemôže pozerať na to ako škola dieťa trápi a zvolí nedobrovoľne domáce vzdelávanie. Samozrejme je niekoľko rodičov ktorí volia domáce vzdelávanie z presvedčenia, ale to "nútené" je zvyčajne preto, lebo nezvládnutie integrácie školou dieťa traumatizuje a rodinu tiež.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aha, čiže vzdelávanie doma už u nevychovaného žiaka prebieha BEZ problémov, to len škola dieťa trápi ? To sa mi nechce veriť...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

diagnostika

No ja si nemyslim, ze za vacsi pocet deti so specialnymi potrebami moze iba "rozmohnuta diagnostika". Z casti urcite ano, ale velka cast je sposobena zmenou zivotneho stylu. Rodicia vela pracuju, rodinu zakladaju vo vyssom veku a potom na deti nemaju cas, tie vychovava pocitac a internet, nemaju si ako vytvorit socialne vazby, nevedia pracovat s knihami, atd. Teraz je nastaveny system, aby sa taketo deti integrovali, preto chodia do beznych skol a maju pravo na asistenta, ako vsak system vyriesi, ked tychto deti zacne byt v triede vacsina? To bude v triede 20 deti a 15 asistentov? Ako Brano ukazujes na grafoch, vyvoj je jasny, aka to bude potom integracia? Nie je cas sa zamysliet a nie iba trvat na sucasnom stave, dajte mi asistenta a basta?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

realita

"Samozrejme, obvykle to funguje tak, že učiteľ sa snaží venovať väčšine triedy aj integrovanému žiakovi, ale ten bez asistenta nestíha. "

bohužiaľ, realita je iná. jeden ADHD žiak dokáže rozvrátiť celú triedu, čiže 25 detí trpí a jeden "špeciálny" si robí tak či tak, čo chce. učiteľ sa venuje tomu "špeciálnemu", brzdí učivo, pol hodiny ho napomína, aby dával pozor... normálne deti stoja, sú brzdené a časom stratia sami záujem, lebo vidia tú nespravodlivosť.

"špeciálne deti" patria inam ako do normálnych tried, do tried, kde je 5 žiakov max a idú o polovicu pomalšie. iba to im môže pomôcť, inak trpia všetci a najmä normálne deti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

teoria je jasna...

nespecialne deti musia byt dostatocne tolerantne a sikovne, aby zvladli potreby specialnych deti...otazne je, ci je pre spolocnost prinosom (z financneho, vzdelanostného a iných hladísk) ked sa majorite nespecialnych deti zhorsuju podmienky vzdelania kvôli minorite specialnych deti...sam na to nemam vyhraneny nazor - len neurcity dojem, ze ked 1-2 ziaci sabotuju vyucovaci proces (umyselne alebo neumyselne) - tym ostatnym to na vedomostiach a schopnostiach neprida ale samozrejme uberie...ale mozno mam malo slnecny pohlad na svet a zlepsene uplatnenie 1 dietata vykompenzuje zhorsene uplatnenie 25 iných deti...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Len prázdne reči ako to nejde,

poznám školu, kde sa zameriavajú na deti s Aspergerovým syndrómom. Keďže ako už bolo v článku spomenuté, o osobných asistentoch môžu len snívať, robia osobných asistentov rodičia alebo starí rodičia. Pri akokoľvek náznaku problému asistent vyvedie dieťa von z triedy, takže ostatní žiaci nie sú vyrušovaní. V triede smú byť takéto deti maximálne dve. Vo väčšine prípadov po pár rokoch nie sú už osobní asistenti počas vyučovania potrební, deti vyučovanie zvládajú samé. Vo vyšších ročníkoch majú títo žiaci obmedzený počet vyučovacích hodín na tie dôležitejšie, hudobnú, telesnú alebo výtvarnú výchovu nemusia absolvovať.
Samozrejme, že to pre rodičov nie je jednoduché. Ak nemajú nejakého ochotného starého rodiča, musia odísť z práce a venovať sa len deťom. Tí majetnejší si prípadne dokážu osobného asistenta pre dieťa zaplatiť sami. Ale týmto spôsobom majú aspoň perspektívu, že raz ich dieťa bude v škole normálne samo fungovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Alebo aj nie, nasa vlastna skusenost. Mali sme aj stareho rodica, aj specialneho pedagoga ako osobneho asistenta. Dnes je nasa dcera nezamestnatelna a na skolu ma tie najhorsie spomienky. Aj na normalnu aj na zvlastnu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

prosim vas pekne a čo je toto že neobsedí tak ho vyvedú von asistenti? kto neobsedí tak by ho mal učitel proste vyhodit z triedy a proces ostane takisto nenarušený aj bez asistentov. na takýchto aspergertov alias grázlov tam stačí jeden policajt, alebo aj školník.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

menorka

ak ja Asperger grázel tak Ty si riadne vypatlaný jedinec, najprv si preštuduj AS syndróm a potom niečo napíš ... môj 11 ročný syn je Asperger, je jeden z najlepších žiakov ( !!! ) v okrese z matematiky , stavím sa , že by Ťa v logike a technike používania rozumu tak "sundal" , že až !

AS deti majú svoje špecifiká, treba im ale rozumieť, táto vláda však nepotrebuje inteligentných ľudí s nadpriemerným IQ , Ficovi a jeho vriťolezom vyhovujú duté Smerácke ovce !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

len aby pri tom vyvádzaní za dvere

nerobili veľký hluk a nerušili ostatných. nie je veľmi príjemné byť rušený keď žiak počúva novú látku a učiteľ to musí opakovať lebo bol tiež prerušený. žiakom aj tep stúpne, kým sa zorientuje po nečakanom prerušení.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Normálne zdravé dieťa

nejaké vyrušenie cez hodinu zvládne. Učiteľky sú školené, čo majú v takých prípadoch robiť. Obe moje deti majú v triede spolužiakov s Aspergerovým syndrómom a nijako sa to na ich štúdijných výsledkoch nepodpísalo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to si len myslíš

a nejde len o študijné výsledky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Po prvé - nepotykali sme si

a po druhé, keď neviete rozumne argumentovať, tak zbytočne nevypisujte.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale nehovor

súdružka :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pokial viem, asperger by nemal mat nejake vyrazne problemy v skole, ved mnozstvo z nich ani len nie je diagnostikovanych, alebo ich diagnostikuuju az pocas dospievania. Pricom tieto deti maju problem so socialnymi interakciami, nie s vyucbou ako takou. Asi sa v tej skole zameriavaju skor na autistov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aspergerov syndróm

je najľahšia forma autizmu (https://sk.wikipedia.org/wiki/...)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Povedz mi nieco co neviem. Preto hovorim, ze sa v tej skole zameriavaju na autistov, teda vsetky formy a nie len na aspergerov. Pricom zameriavanie sa na aspergerov nema vyznam, ti su obvykle schopni zvladnut skolu bez pomoci asistenta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

reakcia: realita, teoria

Komentár komentujúceho "spak": To, čo píšete sám to poznám zo škôl a máte pravdu. Niekedy žiak bez asistenta vie byť veľkým problémom a aj preto s nedostatkom asistentov majú školy taký veľký problém. Ak ste si všimli, v blogu spomínam, že niekedy "sa učiteľ musí venovať integrovanému žiakovi na úkor triedy." a že práve tento prípad zákon kedysi ošetroval a tá veta z neho zmizla. Školy preto potrebujú asistentov, aby mohli normálne fungovať. Samozrejme, na bežnej škole je najlepšie takému dieťaťu, ktoré má schopnosti na to ju zvládnuť. V opačnom prípade je špeciálna škola lepším riešením.

Asi to isté poviem ku "knieza vlad": Zlepšenie uplatnenia 1 dieťaťa na úkor 25 detí je samozrejme zlé a to nikde nezastávam. Presne preto, aby nesabotovali vyučovací proces sú je treba asistentov a správnu diagnostiku. Preto hovorím, že ak diagnostické centrum rozhodne, že žiak zvládne bežnú školu, mal by na ňu ísť - s asistentom. Ak nedostane škola asistenta, vzniká nám tento problém, ktorý časom narastá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tento systém potláča

nadané deti. Učiteľ väčšinu času trávi so slabými deťmi. Svedčia o tom štatistiky. Špičkových žiakov je čoraz menej. Snaha o potlačení špičiek by sa hodila viac k totalitnému systému.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dieťa s poruchami nemusí byť menej nadané, či slabé. Môj syn má ťažkú disgrafiu a aspergerov syndróm. Bol mu pridelený asistent (ktorý sa mu venuje čiastočne, lebo škola ich nemá dostatok). A na celoslovenskom testovaní z matematiky a slovenčiny (tie testy zadáva ministerstvo školstva na všetky školy) bol najlepší z triedy z matiky a druhý najlepší zo Slovenčiny (celkovo bol z matiky lepší ako 93% detí na Slovensku). Viac krát som povedala, že má šťastie, že sa nenarodil pred 20 rokmi, lebo by skončil v osobitnej školy lebo z písomiek by mával štvorky, nie preto, že učivo neovláda, ale preto, že píše katastrofálne.
Veľa géniov má dáke poruchy, takže postihnuté dieťa nemusí byť slabé.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME