Sobota, 18. november, 2017 | Meniny má Eugen

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Plavba Panamským kanálom - časť 3. z Atlantiku do Pacifiku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

V.I.P. pozorovateľňa?

tie balkóny sú prístupné každému, kto si kúpi vstupenku (aspoň v 2014 to tak bolo).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak

Je tam normálne návštevnícke centrum, zaplatí sa vstupné a ide sa dnu. je tam krátka história (obšírnejšie je to v múzeu v starom meste), vysvetlenie ako prieplav funguje, krytá tribúna so živým komentárom a zdá sa mi že tam bolo aj niečo ako 4D kino. Na Gatúnskej strane je ale tribúna lepšia, lebo tam je menej ľudí a tie lode plávu naozaj blízko.
ďalšia vec, tie lokomotívy vás neťahali, loď do komory pláva vlastným pohonom, oni kontrolujú polohu a pomáhajú pri zastavovaní v komore.
Admin. budova správy kanálu je na predmestí, má už cez sto rokov.
A keď som tam bol ja, tak som mal pocit, že výletníci na lodi nás pozdravovali a tak sme im zo slušnosti zamávali naspäť :D :D :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ďakujem

určite máte pravdu, z tejto strany som to nevidel. Slovko V.I.P. som použil obrazne, ale v podstate platí, treba si za vstup zaplatiť. Mohol som ho dať do úvodzoviek :) Aj stými lokomotívami ďakujem za spresnenie. Je to takto lepšie vysvetlené ako som to ja napísal. Ano, mávali sme si s nimi, bolo to milé.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja si pod VIP

predstavím "privilegovaných" hostí a jediné privilegované na tom bolo, že ako cudzinec som za vstupenku vyvalil omnoho viac, než domáci.

Ale na tom nezáleží. Ja som na to upozornil najmä kvôli tomu, ak by si niekto pred cestou vygooglil tvoj blog, aby vedel, že cestujúcim na lodi môže bez problémov zamávať ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1/3 Dovolim si doplnit

Len pre upresnenie, robotnici skalu nekopali rucne. Pozival sa dynamit, odstreleny material sa potom odvazal az 15km daleko, na to sa vyuzivala ucelovo postavena zeleznica. Na manipulaciu s odstrelenym materialom sa pouzivali parne bagre a excavatory, vyvinute specialne pre tieto prace.
Culebra Cut je uchvatne dielo.
Parny bager v r. 1908
https://upload.wikimedia.org/w...
Parny bager v r. 1906 s prezidentom Theodore Rooseveltom
https://upload.wikimedia.org/w...
Parny excavator
https://upload.wikimedia.org/w...
Culebra Cut v r. 1904
https://upload.wikimedia.org/w...
Culebra Cut v r. 1909
https://upload.wikimedia.org/w...
Dakujem za peknu reportaz, snad sa mi tiez raz podari taku cestu absolvovat.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME