Štvrtok, 21. september, 2017 | Meniny má Matúš

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Naše školstvo prehráva zápas s extrémizmom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne tak. kým šikanujú učitelia deti na hodinách a dávajú im pocítiť KTO MÁ MOC MA PRAVDU a PRAVDU TU MAM JA a ký sa každá odlišnosť v škole trestá posmechom a zhadzovaním a ponižovaním - aj zo strany učiteľov- môžu učiť zlatými slovami naučia presne iba to ako sa správajú a nie to čo hovoria....a dalo by sa pokračovať, ano extremizmus ma rozne podoby dokonca aj niektorí reformátori sa nevyhnú vlastnému extrémizmu lebo tak je to jednoduchšie ako premýšľať, označiť inak zmýšľajúceho za nepriateľa... máme ešte veľa práce, pán Mistrík, výborne napísaný článok
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kedy uz niekto konecne pochopi,

ze je to cele o rodine, nie o skolstve. Mozu deti chodit 5x do roka po koncentrakoch, ale kym budu mat doma nespokojnych rodicov, ktori ziju od vyplaty k vyplate, tak bude len horsie. A je.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je smutné, že ľudia uverili, že peniaze môžu všetko. A že ich prísun všetko vyrieši.
Potom ľudia volia tú stranu, ktorá im dá väčšie sociálne dávky a vianočné dôchodky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

peniaze nech si nechajú

ĺuďom bude stačiť aj vrátenie pôdy a lesov,ktorú štát nevyužíva a ešte predáva do zahraničia a samozrejme zrušenie daní a kde akých povinných platieb. Tomu sa vraví sloboda som za. hej a ešte vrátenie podvodne rozkradnutého Slovenska- to znamená znárodnenie nie pre nás ,ale pre vás čo žijete z daní.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ANO

ucitelsky extremizmus voci ziakom a rodicom je bezhranicny.
Ucitelom nerobi problem Vyhodit rodica zo schodze Rady rodicov (ako nezavislej organizacie rodicov), mstit sa za neplatenie DOBROVOLNEHO prispevku, nakomandovat dieta na hodinu nabozenstva ked chyba vyucujuci etiky, skonfiskovat ziakovi jeho vec a nevratit ju . . .
A takito budu ucit deti, aby nezaujimali extremisticke postoje :-(((
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nuž len sa nepotentočkujete z tej hodiny náboženstva, dobre? vari ho tam učili kradnúť alebo vraždit alebo o čom tárate o akom extrémizme? Voláte po tolerancii voči všetkému, ale vadí vám jedna hodina náboženstva? Nuž to ste s tou vlastnou toleranciou naozaj daleko nezašiel. )))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

HISTORICI o téme Ideologizácia dejín

Téma Ideologizácia dejín, hostia v tejto relácií: prof. Emília Hrabovec, historička, prodekanka CMBF UK; prof. Martin Homza, historik, vedúci Katedry slovenských dejín FiF UK a Dr. Ľuboslav Hromják, cirkevný historik.
Posledná repríza je v najbližšiu nedeľu, tesne po poludní, a tu je adresa na archívny záznam:
                                     http://www.tvlux.sk/archiv/pla...
Táto relácia Vám určite mnohým odpovie na mnohé doteraz nepoznané témy a tabuizované oblasti z našej histórie...
Ignác J.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

trt máte vela práce, s týmito vašimi kravinami ste dávno skončili a nikto na to neni zvedavý. pankharti velmi dobre vedia, že posmievat sa je škaredé, ale robia to aj tak, pretože sú skratka zákerní. by som bola zvedavá čo s tým chcete urobit- zatvárat pankhartov, ktorých div nenosíte na rukách zrazu do basy?
učitel by ich mal poriadne prefliaskat a bol by pokoj. a hned by ste nemali robotu. ale to vy nechcete, že? kto by vaše paraktivity dotoval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Osobne si nemyslím, že takéto myšlienkové experimenty sú na väčšinu populácie neúčinné rovnako ako chladné memorovanie chladných faktov.Omnoho viac by pravdepodobne zabrala literatúra alebo filmové umenie (keďže väčšina detí ani nečíta), ktoré by ukázalo súčasné konflikty a ich dôsledky na ľudské životy s prostou otázkou na záver, chcete aby sa to stalo aj nám?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

osobne by ma zaujímalo...

...ako chcete deti "prinútiť" demokratickým spôsobom pozrieť si film na Vami prezentovanú tému, keďže deti iba čumia do mobilov, fejsbúkujú, a o nič sa nezaujímajú...
Vyrastá nám unudená generácia bez záujmu o čokoľvek postihnutá digitálnou demenciou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je možné. že máte pravdu. Potom nám už ale aj tak nič nepomôže. Extremizmus nás prevalcuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Extremizmus možno poraziť dobrou

Politikou demokratickou proĺudovou a nie zákazmi a príkazmi ! Zase ktosi neschopný chce riešiť následky a nie príčiny .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

demagógia

viac hodín nepomôže... čiže v podstate čím menej hodín, tým by to mali lepšie ovládať. - a áno, ovládať, vecne, odborne, vedecky, fakty a udalosti, tak ako sa reálne stali - o tom je história, o zápase za ľudské a občianske práva. nie o sprostom McDonalde, kriste. postfaktuálna doba, že...? ľahšie je tliapať blbosti a kritizovať zo stanoviska laika a diletanta, ako si niečo prečítať, lebo to by si vyžiadalo aj nejakú tú intelektuálnu námahu, a to už radšej niéé...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

viac hodín skutočne nepomôže, ak sa

na nich bude vyučovať rovnakým štýlom ako doteraz. Fakty a udalosti - ako keby bolo dôležitejšie vedieť kedy vypukla francúzska revolúcia, než že PREČO vypukla. Tak sa to totiž dnes učí. Dátumy, ktoré sa dajú nájsť všade. Pričom je úplne šumafuk, či bitka pri Slávkove bola v decembri 1805, alebo v júli 1807. Dôležité je vedieť, prečo ostatní panovníci mali potrebu Fr. revolúciu potlačiť, ako uvažovali a čo z toho vyplynulo. Prečo chcel Hitler vyhubiť Židov a aký vplyv na jeho svetonázor mala Darwinova teória, Engels a ostatní myslitelia tej doby. Bloger netliapal blbosti, iba uvažoval, ako napraviť stávajúci stav, ktorý, na čom sa všetci zhodneme, je zlý....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

viac hodín

pomôže, lebo by učiteľ nemusel nejakú tému otvoriť a zavrieť ešte než sa k nej vyjadrí, a aj žiaci.
A irituje to spochybňovanie vedeckého základu poznávania. aký racionálny základ by mali tie spomínané "príbehy starej matere", o ktorých hovoril? - prečo by mali byť tie "riešenia problémov" relevantné pre formovanie názorov a postojov? - veď tam je veľká miera svojvôle, konštrukcie, fikcie... a v konečnom dôsledku zavádzania a manipulácie - toto je cesta ako žiakov oboznamovať s dejinami? to si môže myslieť len niekto úplne neznalý veci. ja sa napr. vôbec nevyznám v biológii, ale nikdy by mi nenapadlo spochybňovať napr. stavbu organizmov a tvrdiť, že učiť to je neefektívne a nefunkčné.
A korunu tomu dáva ešte poznámka, že v podstate učitelia sú blbí, lebo sa snažia o vedecký prístup, ktorý je nevhodný(!) a mali by deformovať a zdeštruovať spôsob výučby, lebo inak nie sú dostatočne moderní a proreformní.
A to tliapanie sa týkalo nie blogera, ale práve onej prezentácie obsahu učiva, ktorá pripomína alchýmiu, astrológiu, hľadanie svätého grálu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a ktoremu predmetu

zobrat tie hodiny, ktore dame naviac dejepisu ?
slovencine - ved uz teraz nevedia pisat, citat, nie to logicky MYSLIET (vybrane slova nePOZNAJU....)
matematike - nevedia zakladne matematicke pochody...
cudziemu jazyku - nevedia po slovensky,a v zahranici len s otvorenymi ustami a rozhadzanymi rukami...(cest vynimkam)
chemii
biologii
fyzike
.
.
.
telesnej vychove - 80 % popuacie deti trpi NADVAHOU, lekar zakazuje POHYB...
vytvarnej vychove - mnohi nerozoznaju farby ...
a takto by sa dalo pokracovat
Vsetko to mali v rukach ucitelia, pretoze sa proti tomu mohli postavit (aj ked niektori aj chceli) ale samotni ich odborarski vodcovia ich potopili...
Dnes, jedine totalny EXTREMISTICKY krok dokaze zdochynajuce slovenske skolstvo zachranit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dejepisu sa nedáva nič naviac.
Vracajú sa mu len tie hodiny, ktoré mu Mikolaj zobral pred niekoľkými rokmi - vtedy to bolo bez diskusie, bez analýzy, a pritom nechal celý obsah učiva, takže jeho hlbšie prebratie a prediskutovanie v triede úplne znemožnil.
Táto redukcia následne zvýšila aj počet hodín dejepisu učených ľudmi bez kvalifikácie - jednu hodinu týždenne na skole jednoducho "prihodia" hocikomu, komu chyba do úväzku. K tomu treba prirátať mizerné "nové" učebnice, tiež Mikolajovo dedičstvo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keď máte 12 - 13 rokov

je to o McDonalde.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zápas s extrémizmom,

boj proti triednemu nepriateľovi, boj proti záškodníkom etc.

Žiada si to radikálnu premenu? Kto ju vykoná v školstve? Radikalisti?

Kedy sa vlastne u nás začal zápas s extrémizmom? Vo všetkých agitátorských článkoch mi chýba jedna podstatná vec. Aj v tom Vašom, pán Mistrík. Aké sú príčiny nárastu extrémizmu v súčasnosti u nás a inde vo svete? Ak už chcete s niečím bojovať, pomenujte príčiny, aby Váš hrdinský boj mohol vyústiť vo vytúžené víťazstvo. Akú úlohu zohrávajú politici - naši, európski, americkí, ruskí atď. v náraste extrémizmu?

Ale poďme donemoty zasa vychovávať, najlepšie všetkých, nielen mládež.

Napísať článok o príčinách nárastu extrémizmu je síce namáhavejšie, príčin je viac a v rôznych krajinách existujú rôzne aj totožné príčiny, ale taký článok by bol pre čitateľa omnoho prínosnejší než všetko čítanie o ideologickom postoji k predmetnému zápasu. A potom navrhnite ako odstrániť tieto príčiny, OK?

Aj za starého režimu ľudí škola vychovávala a nakoniec to dopadlo tak, ako to dopadlo. Síce už dávnejšie neverím tomu, že hlavne zásluhou študentov.

Nesúhlasím s povinnou návštevou Osvienčimu. Bola som tam už ako dospelá /z vlastného rozhodnutia/ a psychicky som to neuniesla. Nútiť mladého človeka ísť si pozrieť také hrôzy /lebo nie všetci dospievajúci myslia len na pijatiku, cigarety a na zber prvých sexuálnych skúsenosti, že áno, pán Mistrík; prosím nepodceňujte ich až tak/, je veľmi neuvážený nápad.
Ale ani Vaše nápady nie sú konštruktívne a nič nevyriešia. Je to zasa len akási predloha ideologického boja. Bŕŕŕ.

"Žiaci sa budú učiť stále viac, ale menej tomu všetkému rozumieť – a škola bude stále menej formovať ich názory či postoje."

Prosím Vás pekne, nemá si žiak formovať názory či postoje sám na základe predložených a naštudovaných faktov? Nechcite urobiť zo školy opäť vymývareň mozgov. Opakujem, už to tu raz bolo. A čo chcete na žiakoch meniť? Sú to individuálne bytosti? Ste sociálny inžinier?

Riešenie problémov multikulti spolužitia: Spomenuli ste A. Turecká rodina v našej obci. /Mimochodom, v našej obci žijú aj "exotickejší" občania a našinci s nimi problém nemajú./ Žijeme tu spolu, v pokoji a mieri. Nevznikli žiadne problémy a nie je teda potrebné ich riešiť.

Spomeniete v procese výučby multikulti aj B.? A teda, ako by ste sa, žiaci, cítili, ak by sa Vaša štvrť postupne menila na štvrť ľudí kultúry, ktorá žije inými hodnotami ako sú tie Vaše a Vy by ste sa stali terčom šikany?

Či také niečo už nespomeniete? Má to byť ideologicky jednostranný zápas a vymývanie mozgov? Bude vo výučbe zahrnutý aj pojem islamistický extrémizmus, jeho formy, prejavy a rozmach? Či radšej nie, tam sú potrebné v rámci správnej výchovy klapky na oči a na uši?

Nestačí jednoducho učiť deti k úcte, rešpektu, tolerancii /nie bezbrehej/ k človeku?
Veľmi veľa sa deti môžu dozvedieť z čítania; o skutočných osudoch ľudí, z rôznych období histórie, z rôznych kútov sveta. Toto žiadne ideové rukoväte nenahradia. Ani výchovu v rodine.

Naozaj zasa musíme ideologicky pôsobiť, aby sme odstraňovali potenciálny nárast extrémizmu?
Naozaj?

Radikálne, radikálnejšie, najradikálnejšie!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a cim NAJRADIKALNEJSIE,

tak tym lepsie...
Ideme ukazovat POVINNE Oswietim. Preco nie Buchenwald - aspon by ziaci videli kus Europy cestou...

Na Slovensku mame miesta, ktore su KRVAVO zapisane v novodobych dejinach, na tie sa nePOUKAZUJE..zberne a pracovne tabory Sered, Kosice, Novaky, Vyhne...vypalene obce Telgart, Kaliste,... vrazdenie vo vapenke v Nemeckej, Kremnicke
Punchtime, velmi dobre napisane
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME