Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Koniec dízlov v os. autách, je tu TSI (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Pre nie VWfilov musím uviesť,

že ostatní výrobcovia miesto po e banej nemeckej skratky TSI používajú anglický názov twinair.

Ďalej u prevodoviek VWfilovia používajú po e banú nemeckú skratku DSG, Ostatní výrobcovia používajú anglickú TCT (twin clutch transmition).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No tak si kup nejake anglicke alebo americke autó ktore si kupi len chobot. Preco asi vserci Amici ktori maju prachy si kupia nemecke auto, prinajhorsom Volvo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Obávam sa, že v amerike sa nepredava tolko nemeckých aut, ako sa ti zdá.. Jedine zeby si tie lexusy a cadillacy kupovali chudobni ľudia....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Snobi nekupujú podľa kvality

ale podľa ceny. Zrejme nemecké a Volvo sú najdrahšie autá , tak ich kupujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No nemyslím,

že vývoj naftových motorov pre osobné autá sa úplne zastaví. A možno o pár rokov prídu s niečim novým,čo dokáže ešte podstatnejšie znížiť ich spotrebu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja si myslim ze o par rokov vedci zistia ze benzin je vlastne zlo lebo ma emisie toho a toho(co diesel mat nebude).
Inak stale sa neviem dopatrat k porovnaniam(realnym nie z fake testov), ake maju emisie nove benzinaky, a nove diesle. Aky je rozdiel. Lebo z diskusii mam pocit ze vyfuk z benzinu by som si mal zaviest do bytu, taky je beznin cisty:). A potom tiez ze o kolko sa to horsi pri povedzme 200kW benzine vs 100kW diesel(ano viem zeby to nebolo fer) len ma zaujima ako ak kedy sa to lame. Lebo proste realne info neviem nikde dohladat :(.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Som zvedavá aký kilometrový nábeh znesú tieto malé motory vytočené na maximum. Naftové motory znesú rozhodne väčší kilometrový nábeh ako tieto malé benzínové preto sa ich vývoj a výroba rozhodne tak skoro neskončí. Nemyslím, že downsizing automobilkám dlho vydrží ako aj start stop system čo sa tiež ukazuje s odstupom času ako nešťastné riešenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Za n a j a b s u r d n e j š i u novinku považujem tie doplnkové svetlá pod reflektormi, ktoré (vraj) majú sa zapínať iba pri natočenom volante.
(Postarší sme to dávno poznali zo Citroenov, DS Pallace - ale tam to bolo integrované v reflektoroch, svietilo to stále, v smere jazdy - a naozaj to bolo funkčné.)

Toto čudo, čo mohlo skrsnúť iba v hlave vývojára, čo sa dlho nudil - a nevedel, čo nové vymyslieť,
keďže šéf naňho tlačil, že nič nerobí...
to čudo je chaotizujúcim a nadbytočným prvkom - vo vzájomnej komunikácii účastníkov - na cestách.
Teda čosi, čo iba mýli.
Keďže sa to, na rôznych typoch áut, zapína aj keď iba obchádzajú napr. jamu - na zlomok sekundy.
Zhmotnená i d i o c i a.
Vo svete signálov, ktoré majú byť jednoznačné - a stručné.

.

Ale k článku.
Nie je to iba názor autora, ale momentálne letí svetom automobilizmu - t e n t o názor.
A, ako snáď málokto, cením si u autora, že je ešte kultivovaná stará poctivá škola,
a pozná spôsob, ako sa odjakživa, čo kultúrny svet stojí, píšu tzv. stručné, esenciálne fakty.
Viď napr.:
• priame vstrekovanie paliva so systémom common-rail s tlakom 250 barov
• sacie potrubie s integrovaným medzichladičom
• výfukový zberač je integrovaný v hlave valcov a je teda zároveň chladený chladiacou kvapalinou motora, čo umožňuje efektívne ochladzovanie výfukových zvodov, turbodúchadla a katalyzátora
• turbodúchadlo vydrží teploty až 1050 ° C (pri starších to bolo 970 ° C)
• premenné časovanie sacích aj výfukových ventilov
• výfukové ventily sú plnené sodíkom pre zlepšenie odvodu tepla zo spodnej časti ventilu
• hliníkový blok má oceľové vložky valcov
• riaditeľné olejové čerpadlo s plynulou reguláciou
• trojvalcový motor nemá vyvažovací hriadeľ. Vyvažovanie zaisťuje zámerná nevyváženosť na dvojhmotovom zotrvačníku a remenici s tlmičom torzných kmitov

Keďže dnešní provinčne-lokálni "grafickí primitívi (na Slovensku)", ...a následne 90% slovenskej populácie, ktorá koná iba ako opakovací s o már,
dávajúc za jednotlivé esenciálne stručné fakty, vety - čiarku, resp. bodku.
Čo na tejto zemeguli - nikde nikdy (v civilizovanom svete) nebolo.
Keďže už samotné grafické usporiadanie - v bodoch, stačí.

Tá slovenská nová generácia tvrdohlavých samorastov (podľa mňa hlú pych) grafikov,
už ani len v rozhovoroch (kde sa strieda otázka s odpoveďou) - nepovažujú za potrebné - graficky odlíšiť tieto dve formy. Otázku a odpoveď.

Je to všetko také podobné, a príbuzné ako množiace sa bodky za titulmi, názvami článkov, akoby tí ľudia v živote nedržali knihu v ruke.

Čo už.
Ak úpadok - tak komplexný.
Ale náš. Malý, zaprdený... ale náš.

.

Ospravedlňujem sa majiteľom áut,
ktorí sa tu budú predvádzať, aké bohovské auto majú oni/ony, dokonca aj detičky ŠTB-ákov, pre ktoré je SÚV či mnohomiliónový "búrá"k - maličkosť,
ale - nikomu neuškodí - ak sa na malú chviľku vymaní zo začarovaného kruhu tradične zacyklovaného pokecu.
O ničom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Moje SUV

Mám 52 rokov a pred rokom a pol som si kúpil moje prve nové auto -SUV FORD KUGA. Kupil som si ho preto lebo som chcel komfortne a bezpecne auto.Nie preto že som dieta nejakeho ŠTBaka.Dokonca môj otec sedel ako politycký vezeń.Nebudem si kupovat pojazdnu krabicu od zápaliek len preto že ma motor TSI.Načo sa tu hráme?
O čo ide? O ekologiu? U nás ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Výnimkám česť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemyslím, že prisvecovanie je absurdné, asi si to nikdy nezažil ako to funguje. Pri obchádzaní prekážky sa ti to určite nezapne, lebo volant musí byt chvíľu natočený, pripadne sa zapne ak zapneš smerovku podotýkam, že to všetko funguje do 40 km/hod.
Ak sa nachádzaš na tmavom neosvetlenom mieste niekde mimo mesta a odbočuješ tak ti to naozaj pekne prisvieti priestor v križovatke.
Myslím, že fajn vychytávka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Svet sa značne posunul - i k hlúposti

Milá dáma,
žijeme v tzv. postfaktickej dobe, ktorá plynulo neviazala na post-postmodernú,
ktorá už samotná - bola vykĺbená z logiky.

Pre mňa je zaujímavé, že viackrát do mesiaca - "na Slovensku" - zažívam dôvernú skúsenosť,
že mi (po mojej námietke či reklamácii, upozornení na očividný nezmysel), že mi zodpovední-kompetentní povedia:
"Vy ste p r v ý, čo: sa sťažuje / čo reklamuje / komu to prekáža ".
(Pritom nejde iba o malé firmy, firmičky ale i veľké, dokonca nadnárodné spoločnosti.)

Dokonca - a to by ste sa čudovali - mi aj poďakujú, za môj postoj. A nastane zmena.

.

Nehodlám s Vami polemizovať, či je čosi pekné či sa Vám čosi páči,
uvádzam iba f a k t, že je to absolútny nezmysel.
Mätúci protiidúce vozidlo, keďže do tradičnej (desaťročia osvedčenej) komunikácie, "reči" vozidiel (do špecifickej komunikácie medzi vodičmi) - pribudol c h a o t i z u j ú c i prvok.
(Nehovoriac už o tom, že na rôznych autách - pracuje rôzne.)

.

Ale uznávam, že pre dámu - to môže byť pekné potešenie.
Asi ako blikajúca svetielková výzdoba rodinného domu - počas Vianoc.

P.S.
Inak, taký ruský GAZ, ten mal pri okne vodiča (zvonku) takú veľkú lampu,
ktorou by ste si, milá dáma, mohli posvietiť aj dozadu. Pri cúvaní...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A, na vysvetlenie,

špeciálne pre Vás, milá dáma,
uvádzam - čo je pointa môjho textu:

1. o d s e k :
Ak som "prvý" (čo ma vôbec neteší),
ergo - v tejto krajine zrejme žijú mentálne poddaní, nesvojprávni pasívni konzumenti, spokojní so všetkým, čo ich obklopuje. Ideál obchodných reťazcov a podnikajúcich subjektov.
Pritom, ľudia - čo im to myslí - veľmi dobre vedia, že bez feedbacku (spätnej väzby) nielenže dochádza k obecnému úpadku, ale upadá aj samotná firma.
(Myslené feedbacku vnútornom i vonkajšom - verejnom.)

2. o d s e k :
Iste, je možný aj taký svet, kde sa vyhovie každému jednotlivcovi.
Jeden bude mať na aute zariadenie, čo v prípade hmly - vystrelí svetlicu.
Iný zariadenie, čo bude pod jeho kolesá sypať drť, a ďalší - systém vysunutia krídel - v prípade náhlej nevoľnosti vodiča.
I taký svet je dnes možný... možno Trump, to zariadi.

Ale, kým ešte nenastane absolútny chaos, základné pravidlá - kam patrí aj svetelná komunikácia medzi účastníkmi dopravy - bude potrebná.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

autor článku

TSI motor vidím hlavne ako prostriedok pre malé autá na prekonanie obdobia až do zániku piužívania fosílnych palív u áut.
Neverím v elektromobily. Ich prevádzka nie je pri zahrnutí naozaj všetkých nákladov lacnejšia, ba ani vplyv na životné prostredie nie je menší, nie je dosť zásob lithia pre výrobu batérii,
vývoj u batérií asi nikdy nedosiahne rozumnú hodnotu dojazdu na jedno tankovanie ca 400 km, každá bateria s vekom degraduje, tankovanie je u tohto typu niečo strašné a doteraz distribútori palív nejavia patričné nadšenie pre budovanie tankovacích miest na elektriku. Vozidlo musí so sebou vláčiť ťažkú batériu, ktorá zaberá miesto v priestore pre náklad.
Verím skôr perspektívu pohonu na vodík s palivovými článkami, kde hlavným problémom je zatiaľ vyriešit nádrž na skladovania tohto média. V poslednom čase sa vraj viacero popredných výrobcov začalo týmto seriózne zaoberať, v prevádzke sú prvé prototypy.
Idem intenzívne sledovať vývoj v tejto oblasti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

motory

pacil sa mi clanok od tohoto autora, velmi zrozumitelne napisany, gramaticky a obsahovo bez jedinej chybky. Kedysi nejaky klasik povedal ze "objem nicim nenahradis" a mal pravdu. Tieto srandovne veci ktore niekto nazyva motorom sa pri beznom pouzivani zachvilu bud rozpadnu alebo roztopia. Ale to je samozrejme tiez ucel hry, nie je umenie vyrobit motor ktory bude fungovat naveky a bez problemov (napr. dieselovy 5 valec z Mercedesu zo 70-tych rokov) ale motor ktory sa musi menit a servisovat. Ale dnesna doba a konzumny sposob zivota si toto ziada tak nech to ma. Ja na ekoterorizmus nedbam, auto s trojvalcom by som si nikdy nekupil. Ale proti gustu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uvidíme, povedal slepý.

.

Mňa trochu prekvapuje, že Japonci - ktorí ešte v zlatom veku japonských značiek, teda v 2. polovici 90-tych rokov - vyvinuli tzv. V-TEC motor, ktorý na rozdiel od toho, ako zvýšenie výkonu riešila Európa formou turba,
bol omnoho spoľahlivejší, menej poruchový (ak vôbec),
a dosahoval (pri benzíne) neuveriteľne skvelú spotrebu.
Napr. Hondy Civic VTEC / obsahu 1,5 / výkonu 114 koní - vyrábané v rokoch 1996-2001,
mali spotrebu cca 5 - 5,5 l/100 km (vonku), v meste okolo 7,5 l.
Pritom nešlo o malé auto. Ale stredne veľkú limizínu.

Odvtedy prešlo cca 20 rokov (od projektu aj viac) - a nemôžem konštatovať, žeby v spotrebe (o kvalite nehovoriac) došlo k akýmsi zmenám. K značnému zníženiu.

To spomínam preto,
že:
1. Nevidím akési rapídne zníženie spotreby (ani po 20 rokoch)
2. Japonci - podľa posledných správ - opúšťajú (podľa mňa) geniálny koncept "variabilnej vačkovky",
a prikláňajú sa k novým globálnym koncepciám.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Motor trojvalec/skor by som povedal vysavac/1,2 12V od VW pri najazdeni cca 200tis.km ma spotrebu oleja ako benzinova pila a potom o ekologii nie je mozne hovorit.Na rozdiel od stvorvalca 1,4 ktory bez problemu najazdi aj 400tis a spotrebu oleja ma minimalnu ak vobec.Oba maju zhruba rovnaky vykon.To mate odpoved na otazku.
Motor 1,2 je super vec ale len pre servis.Ked som ho prvy krat rozobral/mal najzdene 187tis 7 rokov a pravidelny servis v skodovke/a vybral som piest zistil som ihned preco ma tak vysoku spotrebu oleja.Piestny kruzok-stieraci som pri vyberani roztiahol a on ostal poriadne roztiahnuty bez toho aby sa zlomil co bezny/aj opotrebovany/ kruzok pri takom roztiahnuti urobi.V skodovackom servise mu povedali ze treba motor vymenit.
No aspon mam stale pracu-ich GO,len nech ich dalej vyrabaju......
Tiez mate priklad 1,9 TDI. Motor 66kW bez problemu najazdi 500tis km ale 110kw zacne mat problem uz pri 250-300tis.km.Cize asi takto to vnimam ja: cim mensi objem a jeho velky vykon ma za nasledok jeho nizsiu zivotnost.
Ja osobne mam 2,5 litrovy dieslovy sestvalec a auto s mensim objemom ako 2litre pre seba ani nepozeram.Ale to je aj vec nazoru ,potreby a ucelu na co auto ma sluzit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

autor článku

Zrejme je tu reč o nie dosť vydarenom motore HTP montovanom do Fabií. Šoféri služobných áut sa sťažovali na vysokú spotrebu pri vyššej rýchosti na dialnici. U prvých sérii HTP rozvodová reťaz dokázala preskočiť a zničiť tak motor.
Udržiavam v rodine dve Felicie (100 t. km a 200 t. km, obidve kúpené za 300 EUR) s motorom MPI, pri min. nákladoch, MPI motor už nemá karburátor, mechanické čerpadlo a rozdeľovač, má len snímač otáčok pri zotrvačníku, takže aj pri dosť vyťahanej reťazi rozvodu OHV nevzniká nestabilita predstihu zapaľovania, Rozvodová reťaz je krátka,dvojitá, mohutná a tým takmer nepokaziteľná. Spotreba oleja do štvrť litra na 100 km. .
Tieto motory konštrukcie ešte z obdobia totality často vydržia aj 400 t. km bez GO.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ano

pisem o motore 1,2HTP.Preskocenie tej nestastnej jednoradovej a riadne dlhej retaze ale neznamena znicenie toho motora,pretoze ona preskopci len o par/2max3/zuby a to sa nestane nic,len sa z trojvalca stane dvojvalec a auto nie je schopne jazdy.Jednoducho sa nedokaze poriadne rozbehnut.Po jej vymeneni ,bez potrebneho zasahu v hlave valcov/vymene ventilov/,je auto opat schopne jazdy.
Motor TSI /prva generacia/ma oproti HTP ten rozdiel,ze u motora HTP sa stieraci kruzok takmer roztopi a potom je ta spotreba oleja no u TSI kruzky popraskaju.
A Felicia je podla mna jedno z najlepsich aut.Je jednoducha a spolahliva.Ono,v jednoduchosti je krasa.Predstavte si,ze tiez mam v rodine este Feldu ako take "zalozne" auto.Nikdy nesklamala,vzdy bez problemu nastartuje /aj pri -30 mraze/ a spotrebu ma na hranici 6litrov a olej od vymeny po vyvenu mozno dva deci a to ma na pocitadle 261tis.km-pisem na pocitadle,nakolko som treti majitel a tak skutocny stav netusim,len predpokladam ze ako na Slovensku obycaj isto bolo daco stiahnute....a ked treba daky nahradny diel,tak ho mam okmzite bez objednavania a za smiesnu sumu.To sa o druhom aute Audi neda povedat.
Inak autor p.Nesrsta byva dve ulice odomna a obcas sa u mna zastavoval,tak ak chce pozret na motor HTP rozobraty,tak sa moze stavit,akurat jeden generalkujem svagrovi.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME