Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie tu.
OK
Všimli sme si, že máte zapnutý nástroj na blokovanie reklamy. Príjmy z reklamy umožňujú nášmu webu fungovať. Ak nás navštevujete pravidelne, môžete nás podporiť tým, že si Sme.sk pridáte na zoznam odblokovaných webov (whitelist). Ďakujeme.
✖
Tak potom ako je mozne , ze sa vyrabaju napriklad lieky specialne pre cernochov ? http://www.nytimes.com/2005/06... Nutia nas mysliet ze nie su absolutne ziadne rozdiely v nicom a pritom predsa len su. Farba koze je len jediny malicky faktor. Stavba tela, tvar lebky a ako aj v linku vidiet, su aj ine faktory. Clovek nemusi byt rasista v tom zmysle, ze vo vsetkom chce nadradit jednu rasu nad druhu, ale neuznat fakty, ze existuju rozdiely medzi jednotlivymi "rasami" je klamstvo.
odstranit zo skol sikanu a prestat zatlkat jej existenciu, sikanujete sa aj sami medzi sebou, ako chcete byt vzorom, kto chce byt prikladom a chce odstranovat neduhy, nech si uprace vo vlastnych radoch
Veľmi hlúpy článok. Je zjavné, že ten učiteľ nemá absolútne prehľad o tom, čo je a čo nie je rasizmus, ale to mu nebráni "bojovať proti rasizmu" a dezorientovať svojich žiakov.
Domnievam sa však, že nejaká forma tzv. extrémizmu je a bude prítomná bez ohľadu na "momentálne" okolnosti.
Naviac v slovenskom spoločenskom prostredí je nemalá časť populácia permanentne naštvaná na takmer čokoľvek. Ten stav trvá stáročia. nemá nič spoločné s Kotlebom, alebo s inou osobou. Nedávno sa mi do rúk dostali staré slovenské "ľudové" spievanky, kde sa to hemžilo textami typu "zobierieme na Cigánov sekeru".
Mnohé témy sú v SR medálne a inak zjednodušované a analyticky nedotiahnuté.
Kolega Habr, viete prečo sa sťahovanie etnika skončilo pred hranicami dnešného Nemecka...? Ak nie, tak si to zistite. Nemci totiž o sekerách nielen spievali spievanky.
"Mnohé témy sú v SR mediálne a inak zjednodušované a analyticky nedotiahnuté." ...však tak. V takej krajine je občas radosť písať príspevky.
Extrémizmus nie je možné zničiť, podobne ako nie je možné zničiť občasné zemetrasenia.
Tiež chcem pripomenúť, že mnoho občanov považuje za extrémizmus samotný systém parlamentej demokracie. Reči o škodlivosti demokracie sú na dennom poriadku.
Mnoho ľudí túži po násilnostiach ani nie tak z dovôdu rasizmu, ale z dôvodu nespokojnosti so svojimi životmi. Chcú sa odventilovať, dať svojim životom to "správne" korenie.
Ako alternatívny názor k tomuto plochému rýchlozjednodušeniu á la Habr dávam do pľacu môj diskusný príspevok ku článku venujúcemu sa prieskumu názorov, okrem iného i otázok venovaných tzv. "škodlivosti demokracie": https://domov.sme.sk/diskusie/...
su len obchadzanie okolo problemu ako pes okolo horucej kase. Politici este nikdy nic v historii nevyriesili,prave naopak,coho sa chytili len, mam lepsi vyraz ale ten by tu neobstal,znicili. Ked je problem tak sa proste vydaju nove smernice a idu si umyvat ruky,ci tie nove smernice priniesli napravu ich uz nezaujima. Stastie ludi neni v politike a ani v novych smerniciach. Stastie ludi je v ich srdci. Nestastny clovek ma v srdci prazdno,vakuum,snazi sa ho vyplnit tym prvym co mu pride pod ruku. Stastny clovek nepotrebuje byt extremistom,pretoze v jeho srdci uz na to nezostalo miesta. Potom tu mame rozum,(alebo nemame),ten ma mimo inych funkcii aj za ulohu rozmyslat,porovnavat, kalkulovat,rozdelovat zrno od plevelu. Mal som privilegiu mat dobrych ucitelov,dodnes na nich spominam.Mimo ucebneho textu nam davali aj svoje srdce a pozitivnu inspiraciu. To je ten najvzacnejsi dar.
Ďalším “príspevkom” Frankfurtskej školy bolo, že si uvedomila, že cesta ku kultúrnej hegemónii vedie cez psychologické formovanie a nie cez filozofický argument. Deti možno v škole formovať k odmietnutiu sociálnych a mravných presvedčení svojich rodičov ako rasistických, sexistických a homofóbnych a k prijatiu novej morálky. Škola otvorene vyhlasovala, že pre deti je podstatnejšie, že si v škole sformujú správne postoje, než že sa naučia faktom a osvoja si zručnosti.
len o zvysenie poctu hodin. To nebude mat ziadny ucinok, ak sa nezlepsi sposob vyucovania dejepisu. Je to sice uz nejaky cas co som vysiel zo skoly, ale predpokladam, ze aj teraz dejepis nepatri medzi oblubene predmety. Ucitelia by sa mali viac zamerat na priciny a nasledky dejinnych udalosti ako na memorovanie datumov. Co ma ziak z toho ked vie ze Bastila padla 14.7.1789, ked mam minimum vedomosti o tom preco k tomu doslo a ake boli nasledky.
Ten dejepis je potrebný, inak sa budú opakovať chyby, ktoré robili dedkovia pred nami. Posledných sto rokov je pokrútených ľavicovým videním sveta, naši historici si myslia jedno píšu vo svojich knihách, druhé si myslia a a navonok prezentujú tretiu politicky korektnú verziu. ako mýty o nás bez nás, spojenci nás zradili a pod. o pôvode nacionalizmu sa mlčí, pretože pochádza z čiech, a to sa predsa nehodí.
prerozprávanej osobnej skúsenosti z pozície obete rasizmu, ktorú som zažil počas zahraničných brigád na juhu Európy, kedy som si privyrábal na vysokoškolské štúdium
hmm, a autora nenapadlo že ON ako lacný brigádnik ničil život, bral prácu, živobytie miestnym ľuďom, že znižoval úroveň mzdy ?? sa vôbec nečudujem že ho miestny nenávideli, sa vôbec nečudujem že miestny nenávidia všetkých východoeuropanov ktorých si tam vozia vlastníci sadov a plantáži, že nenávidia východoeuropanov ktorí robia 12-14 hodín za zlomok mzdy ktorá je v danom mieste obvyklá, vydržia východoeuropania hnusné otrocké podmienky, mizernú stravu, vydržia turnus a odídu domov sa zregenerovať, ale ostáva tam po nich spúšť čo ničí miestny pracovný trh, vyľudňujú sa celé oblasti
pán učiteľ deťom na hodine asi nevykladal o temnej stránke globalizmu a masovej nezamestnanosti, deťom sa toto nevykladá, opisuje sa im svet ružový, plný príležitostí a šancí pre každého
s témou holokaustu by som bol značne opatrný, to sa totiž môže stať žesa kaša preje a až detičky trochu dospejú, niečo prípadne pochytia z dejín, to potom začnú rozmýšľať:
história totiž pozná mnoho a mnoho udalostí hodne sa podobajúcim holokaustu, príliš veľa
- ako nazvať spôsob akým naložil Mojžiš s Kaánancami ? - ako nazvať akt vyhladenia národa Kartágijcov Rimanmi ? Áno Rímanmi, tými Rímanmi ktorých tak obdivoval jeden dokument sponzorovaný a vyrobený na zákazku EÚ aby propagoval myšlienku EÚ. - ako nazvať vyhladenie pôvodného obyvateľstva Ameriky nositeľmi láskyplného europskeho kresťanstva - ako nazvať zaobchádzanie bielych demokratov v tej zaostalej Afrike
neustále zvýrazňovanie jednej jedinej obete začne zákonite vyvolávať pochybnosti o objektivite
kazdy nasledok ma svoju pricinu!
http://www.nytimes.com/2005/06...
Nutia nas mysliet ze nie su absolutne ziadne rozdiely v nicom a pritom predsa len su.
Farba koze je len jediny malicky faktor. Stavba tela, tvar lebky a ako aj v linku vidiet, su aj ine faktory.
Clovek nemusi byt rasista v tom zmysle, ze vo vsetkom chce nadradit jednu rasu nad druhu, ale neuznat fakty, ze existuju rozdiely medzi jednotlivymi "rasami" je klamstvo.