Nedeľa, 19. november, 2017 | Meniny má Alžbeta

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najprv štrajk, teraz boj za kvalitnejšie školstvo p. Demková (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

sú nejaké pozitívne výsledky inklúzie

na Slovensku?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na Slovensku sa s inklúziou ešte poriadne nezačalo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ucitelia uz nezvladaju integraciu, kedze skoly nemaju ani svojich specialnych pedagogov, nieto este asistentov a uz im chcu pridat aj inkluziu este vo vacsom rozsahu a este viac problemovych pripadov.
Je to akokeby teraz vymysleli, ze zdravotnych sestram pridaju na oddelenia aj pacientov z hospicu a tie rozpustime /ale nepresanu existovat vsetky/, kvoli krasnej myslienke, aby sa necitili vyradeni. Sice je to krasna myslienka keby to nemocnice sttihali, ale vies, co stihaju sestry doteraz. Ale neziskovky poslu opatrovatelov!

"No dnes ideme do opacneho extremu. Poukazovanim na tieto chyby skolstva sa kazdy v nom boji povedat, ze aj opacny extrem ma svoje fatalne chyby, aby nebol oznaceny ako neludsky voci detom, ze nieco ma proti postihnutym detom s rozlicnymi poruchami. Preto mnohi o tom, co sa zacina diat, mlcia a neupozornuju na to, co hrozi teraz - ake teraz zavazne chyby v skolstve.

V prvom rade navrhuju a pretlacaju do skol inkluziu ludia, co nemaju realnu predstavu z praxe, ako to ucitelia mozu realne zvladat. Maju o tom len svoju ruzovu a idealisticku predstavu od stola vo svojej kancelarii, co vsetko by mali a mohli ucitelia zvladat. Niekto z nich ucil pred mnohymi rokmi a s realitou, ktora je teraz, stratil kontakt. Par inych zas ukaze na ukazku, ako sa to da a uvedu priklad, kde je v triede len 17 ziakov a ucitel ma asistenta.

No realita je ina. Napriklad ucitel ma uz teraz v triede 24 ziakov a z toho:
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ziak A - integrovany, individualne vzdelavanie a ine tematicke plany vo vsetkych hlavnych predmetoch, ine hodnotenie
ziak B - individualny pristup, upravy vo vzdelavani, ine hodnotenie na vsetkych predmetoch, ine zadania, iny stupen ulav nez A integrovany
ziak C - ziak, co opakuje rocnik a potrebuje individualny pristup, aby dobehol ucivo pre co opakuje rocnik
navyse je to socialny pripad, takze vyzaduje zaujem ucitela o jeho podmienky - pomocky, kontrola, zvysena pomoc, rodina zije z invalidneho dochodku
ziaci D a E - zlyhavajuci ziaci pre problemy v uceni z roznych dovodov, nutna pomoc vo vacsom rozsahu ako inym detom
ziak F - ADHD, problemy v uceni pre nepozornost
ziak G - ADHD, problemy v uceni a v spravani
dvaja novi ziaci H a I, niektore ucivo na predchadzajucej skole este neprebrali, ziak to ma dobehnut a potrebuje na to individualnu pomoc
jeden ziak z toho ma tazke problemy v uceni a vyzaduje zvysenu zdravotnu starostlivost, pravdepodobne znovu vela vymeska a bude potrebovat individualnu pomoc, dodatocne preskusavanie zo vsetkych hlavnych predmetov, ktorych je pat
dvaja ziaci J a K momentalne vela vymeskali a tiez potrebuju svoj individualny plan ako to dobehnut, vcetne individualneho preskusania z hlavnych predmetov, vsetko, co zameskali
dvaja ziaci L a M su problemovi v spravani, potrebuju individualnu pozornost aby nemali napriklad konflikty v triede

Takze 13 deti potrebuje svoju zvysenu starostlivost v roznom stupni od celkom inych individualnych planov po len upravy v uceni /rozdiel integrovany - ine tematicke plany a individualny pristup /len ulavy/, ine hodnotenie, individualne preskusanie pre zlyhavanie, pre nepritomnost, pochopenie pre ich problemy bud v uceni, u inych v spravani a narusani vyucovania, u mnohych pre rozne dovody dobehnutie uciva a to v jednom case, napriklad vo februari. O dva mesiace niektori z toho stale potrebuju rovnaku individualnu starostlivost, co berie z vyucovania cas a niektori uz ju taku potrebovat nebudu, ale dlhodobo chori budu zas ini. Ucitelovi to neklesa, len niektori ziaci, ktorych je navyse inak potrebne skusat, sa menia. Da sa povedat, ze 11 ziakov priblizne je bezproblemovych a nevyzaduju nic individualne.

Ano, v idealnej spolocnosti a v idealnom skolstve je to nielen krasna ale aj realna predstava. Ale snivaju ju ti, co o realnom skolstve nemaju realnu predstavu, co sa v nom za dnesnych podmienok da za 45 minutove hodiny zvladnut.
Nikdy nevideli realne problemy ziakov s problemami zblizka. Mozno v triedach so 17 ziakmi pri inych podmienkach. Mozno tam boli len na navsteve alebo videli to len par dni, vyskusali si to pri inom pocte takych deti v jednej triede a s pomocou asistentov."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

3/3

"Hladala som, aku maju o tom predstavu a pritom som narazila na stranku: Informacni portal zamereny na zaclenovani zaku cizincu do ceskeho vzdelavaciho systemu

- Organizace aneb Cizinci ve skole

- Pedagogika aneb Cizinec ve tride

inkluzivniskola.cz/organizace-integrace-cizincu/integracn i-proces

Myslim si, ze cela tato inkluzia az v takom rozsahu sa zacala propagovat nie pre krasnu myslienku integrovat postihnute deti s roznymi poruchami a znevyhodneniami, co sa uz davno na skolach aj deje, ale pre integraciu deti cudzincov, ktori pridu s migracnou krizou.
Aj to sa uz deje. Na skolach su aj deti rodicov, co sa vratili zo zahranicia a vo svojom rodnom jazyku sa doteraz nevzdelavali a deti cudzincov, co ziju na Slovensku. Taka inkluzia existovala aj doteraz. Preco odteraz az v takom propagovanom rozsahu?
V kazdom pripade toto uz nase skolstvo a ucitelia bez asistentov neutiahnu a pojde to na ukor vsetkych deti, lebo hodina ma stale len 45 minut.

Takto propagovana inkluzia je podla mna len jedna z moznosti na com sa mimovladne organizacie mozu prizivit, pricom ich v skutocnosti naozaj nezaujima, ci to nase skolstvo zvladne. Vysledok bude taky, ze ziaci budu mat este horsie vysledky v medzinarodnych meraniach, lebo to sa zvladnut uz neda!

A kto to bude hovorit nahlas, tak bude zastrasovany tym, ze nieco ma proti postihnutym detom alebo je lenivy im pomahat. To je dobre vymyslene. A uz dnes sa deje, ze sa ludia boja. Prave som svedkom pripadu, ked specialno-pedagogicke centrum sa balo ziaka odporucit do inej skoly a ucitelka ma zvladnut take dieta sama, bez asistenta, na ukor ostatnych ziakov. A pritom nemaju predstavu nakolko a preco sa to zvladnut neda a ze to aj tomu samotnemu dietatu bude v takejto situacii ublizovat. Ale hlavne, ze si o tom niekto sniva od stola a je vraj strasna naivita mysliet si a nehorazne obvinenie, ze by sa na tom mohli chciet neziskovky aj prizivit. Naozaj taka strasna naivita v state, kde uz vsetci vieme, na com vsetkom sa uz da a dalo prizivit? Naopak, uz prave naivny clovek by s tym nepocital a okamzite to vylucil."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ach jaj. nerobíte v škole, však?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

autorka blogu si myka

pouziva plurlar majesticus . My ucitelia
a vobec sa nespytame nakolko ma pravo hovorit za inych ucitelov - ale priamo v zahlavi mame napisane:
SKU zároveň poskytuje tento priestor svojim členom a sympatizantom na verejné vyjadrenie názoru. Jednotlivé blogy nie sú oficiálnym stanoviskom SKU.

proste chce dodat svojim slovam vacsiu vahu, asi chybaju normalne argumenty
co sa tyka samotnej inkluzie tak uviedla jedine ze slabsi ziaci budu motivovani tymi lepsimi, co je ale prave v pripade ziakov momentalne mimo inkluziu nezmysel (asi autorka nema ziadne prakticke skusenosti len do nej niekto nahustil urcite frazy ktore teoreticky pekne zneju ale prakticky uzitok ziadny)
namiesto toho sa zaobera z hladiska inkluzie nepodstatnymi argumentami ako napriklad cinnostou tajnych agentov apod

cele to na mna tak posobi ze UV KSC vydal prikaz na inkluziu a poslusni ludia plnia strannicku ulohu a realita dostava na frak. Proste poroucime slnku desti ...
protiargumenty opacnej strany vobec neboli zodpovedane a ani im nebola venovana pozornost

autorka asi nikdy nepocula o vyberovych skolach(opak inkluzie) a netusi preco rodicia davaju svoje deti prave tam ....

ach jaj ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemáte pravdu

Autorka blogu je členkou SKU a svoj blog komunikovala s ostatnými členmi, takže má plné právo na plurál majesticus :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

len aby to nedopadlo takto

"Diskriminujeme normálne deti, tvrdí nemecká učiteľka"

"Hoci je tam veľa detí so špeciálnymi potrebami, na celej škole sú dvaja asistenti, ktorí maximálne dvakrát za týždeň zoberú dieťa z vyučovania a špeciálne sa mu venujú, inak je všetko len na triednom učiteľovi."
https://www.postoj.sk/21394/di...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Už to asi začína tak dopadať:

"... pretože od roku 1990 je možnosť včleniť žiakov so špeciálnymi potrebami, dokonca aj s retardáciou do bežnej triedy..."

https://www.zborovna.sk/novink...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME