Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Slováci sú posadnutí tvarom svojho mobilného čísla! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak ako je

niekto schopný postaviť štatistiku na cifrách a veriť tomu, že sú dôležité, tak potom je priam až urážajúce, že vlastne na rovnakom princípe ignoruje rovnakú vec, postavenie interpunkcie vo vete, hoc jej postavenie je gramatickým pravidlom a nie len sumárom výskytu.

Výkričník, otáznik, bodka, bodkočiarka, tri bodky, čiarka sa píšu vždy bez medzery pred nimi a s medzerou po nich. Jasné!
Verím, že pravidlá o písaní pomlčky zvládneš hravo sám a neuverejníš nabudúce blog, kde gramatiku máš v paži, ale ideš nás presviedčať, ako v paži nemáš cifry.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rozhodujúce aspekty ...

Nepochybne jeden z najdôležitejších aspektov článku. Ďakujem za spätnú väzbu!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Slováci sú posadnutí?

Chýba mi údaj, koľkí si naozaj svoje číslo bez obmedzenia vybrali. 5%? A z toho autor usúdi, že Slováci sú posadnutí. Také trochu jednoduché myslenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To, či si klienti sami číslo vybrali alebo si vybrali len zo zoznamu ponúknutých alebo dokonca im bolo priamo pridelené, tak túto informáciu si neukladajú ani mobilní operátori. Takže hoci by som veľmi rád robil analýzu aj nad takýmto pohľadom dáta o nich neexistujú.

Preto, ak si všimnete vyberal som len tie aspekty, ktoré je zjavné, že operátor neponúka aktívne a klient si ich musel zvoliť. Teda žiaden z mobilných operátorov vám nebude ponúkať strojovým výberom 4x častejšie 007 číslo. Rovnako žiaden z nástrojov vám nebude ponúkať postupku v čísle častejšie. Takisto nebude žiaden strojový pridelovač ženám ponúkať iné čísla ako mužom alebo starším ľuďom iné čísla ako mladším. Takto to u operátorov naozaj nefunguje. Proste to sú veci, ktoré si ľudia aktívne volia (dokonca si za to v počiatkoch mobilov museli priplatiť).
Teda analýza nebola robená naivne, ako komentár naznačuje, ale s vedomím, že skutočné dáta o preferenciách neexistujú a preto je potrebné porovnávať, čo si ľudia naozaj zvolili s tým, čo by im náhodne ponúkal stroj. ( čo spočítať mimochocom nie je úplne triviálne)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A čo s tou posadnutosťou?

Lebo to bola moja otázka.
Ja osobne som vzal číslo, aké bolo, ak by som bol ponúknutý, možno by som si vybral nejaké kurióznejšie, ale bez emócie. Btw. Dcéra tiež vzala "čo bolo" a má postupku aj 777. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi aj chápem ...

Ja tomu postoju rozumiem a úprimne nedá sa ani vyvrátitť ani potvrdiť (ako som písal dáta o tom neexistujú. )
Jediné, o čo sa teda môžem oprieť je fakt, že bizarné čísla sa objavujú medzi ľuďmi častejšie ako by sa štatisticky mali. Sú teda iba dve možnosti: Buď operátorov úmyselne ponúka viac tieto čísla a ľudia ich berú alebo si ich ľudia sami vyberajú. Pri niektorých prípadoch sa dá asi polemizovať, ale ťažko sa mi bude veriť, že systém na výber Tel čísla bude ponúkať 4x častejšie "007". Netvrdím, že to nie je možné, ale pokladám to za nepravdepodobné proste.
O zvyšku záverov sa nebudem prieť, pravda môže byť na oboch stranách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mne sa nepaci to generalizovanie, akoby na cisle zalezalo kazdemu slovakovi. Pritom nikde nevidim zeby ste mali udaje aj z inych krajin, lebo iba potom by vyjadrenie z nadpisu mohlo mat nejaku vypovednu hodnotu. Ci podla Vas je toto bez udajov z inych krajin objektivny nazor?
Ale zase ak nieco realne charakterizuje slovakov, ta je to nadavanie na slovakov. To robia hadam vsetci do jedneho(aj ja). Ako novinar by ste ale mali skusit potlacit tuto slovensku vlastnost.
A co sa tohoto kokretneho clanku tyka, tak co keby ste sa spytali nekoho kto realne robil so zakaznikmi na predajniach a vie ako a preco si ludia cisla vyberali, a kolkym na tom realne zalezalo.
Lebo ja som robil dva roky na predajni o2, a mozem povedat ze drvivej vacsine to bolo jedno, najcastejsie(aj aj to nebolo nejako extra casto) cislo riesili mladi, a podnikatelia.
Aj som si na tom trochu privyrabal, pekne cisla som si odlkladal pre ludi co chceli pekne cislo ale neboli ochotni platit cca 300eur(mozno to bolo menej uz si nepamatam) za vyber cisla.
Ale nejaka vseobecna posadnutost to nebola ani zdaleka, iba raz som sa stretol s tym ze zena(asi nejaka numerologicka) si podla nejakeho spocitavania a pocetnosti cisel vyberala cislo.
kazdopadne najvacsi zaujem bol o cislo 007(logicky), samozrejme medzi muzmi, zeny to cislo malokedy chceli, dokonca mi povedali dve vyslovne ze take nechcu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako som pisal vyssie, v principe aj suhlasim s tymto pohladom.
Avsak rad by som upozornil, ze O2 skusenost nemozno brat za uplne smerodajnu, lebo v case ked O2 nabral najviac klientov tak uz bolo mozne si relativne pohodlne preniest telefonne cislo a 2/3 ludi si vybrali svoje prve telefonne cislo este pred O2 a maju ho dodnes. (nepresli z Tmobile do O2 alebo z Organgu do O2).
Nechem, aby to vyznievalo ako obhajoba, len pripominam, ze aj na toto treba pamatat pri davani O2 za priklad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne tak

tiez si myslim, ze tych co si vyberaju kombinacie cislic v telefonnom cisle je minimum
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Slovaci

Nakolko v napise clanku je slovo "Slovaci", zaujimalo by ma, akym sposobom ste z prieskumu vyradili cudzich statnych prislusnikov, ktori si u nas kupili sim-kartu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Toto nebol problém

My sme mali viac informácii o klientoch (nielen telefonne cislo), takze vyradit cudzincov je pomerne jednoduche. Toto naozaj nie je problem.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME