Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Znížte vysoký krvný tlak prirodzene a natrvalo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

pekná práca,

zaujala ma hodnota syst. vo veku po 50+ ako výpovednejšia - je to niečím podložené?
Potom by mal význam aj tzv. pulzový tlak, o ktorom hovoria len liečitelia údajne ako o rozpätí medzi syst. a diast. - čím je rozpätie menšie, tým je to údajne lepšie.
Existujú štúdie o význame Q10, je pravda že nehrozí jeho predávkovanie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobrý deň,
ano je to podložene a vysvetlene v odkazoch k clanku. Pulzovy tlak ma podla mna vyznam a myslim, že existuju o tom aj data.

študii o Q10 je množstvo. Všetkym sa da predavkovat, ale myslim si, že pri uživani doplnkov to nehrozi, tie davky v nich su v poriadku. Vhodnejší je však Ubiqinol
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vzdy sa zabavam nad takymito kategorickymi hlaskami:

"Riziko vysokého krvného tlaku zvyšuje nadváha a obezita, priemyselne spracovaná strava, alkohol, fajčenie, stres, nedostatok pohybu alebo cukrovka".

Z tohoto mam minimalne 3 rizikove faktory. Nadvahu mam cely zivot, alkohol pijem, stres mam, aj nejaka priemyselne spracovana strava sa najde. A tlak? 110/65. Dlhodobo. A vcul bud mudry...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobrý deň,
za tuto reakciu velmi pekne ďakujem, pretože aj geny hraju svoju ulohu. Avsak v tomto pripade ma zaujima presne vasa hmotnost, vyska, množstvo svalovej hmoty a telesneho tuku. Co, kedy a kolko z alkoholu pijete? Cvičite? ak ano, kedy, ako a kolkokrat do tyzdna. A ako vyzera presnejšie vasa strava?

Ďakujem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vyska 180 cm, vaha 100 kg. Mnozstvo svalovej hmoty a tuku bohuzial neviem. Alkohol - cervene vino, pivo, cez weekend aj destilaty. Mnostvo sa lisi, ale byva to pol litra vina alebo dve piva denne (ano, tunajsi lekari by ma uz oznacili za alkoholika). Strava, hmm, ako to popisat...Maso kazdeho druhu, vela zeleniny a ovocia (nepotesil ste ma s tou skodlivostou fruktozy prave kvoli mnozstvu ovocia ktore jem), strukoviny, nejake tie orechy, mliecne vyrobky - jogurty a syry. Malo obilnin a vyrobkov z nich v pomere k celkovej strave. Takisto malo zemiakov . Ako priklad uvediem dnesok: Ranajky: 80 gramova breakfast muesli pita s arasidovym maslom. Obed: Salat zlozeny z pol romaine heart (ako sa romaine lettuce vlastne povie po slovensky?), malej uhorky, jednej paradajky, cca 10 nakladanych oliv, cca 80g fety, cca 50g kuracej sunky a avokada. Ako zalievka cca 2 lyzice olivoveho oleja s talianskou koreninovou zmesou bez soli. K tomu ako dezert banan, mandarinka a cca 10 datli. Na veceru planujem kuracie prsia zapecene so sunkou a syrom, pecene zemiaky a zeleninovy salat.
Co sa tyka cvicenia, tam na tom nie som bohvieako. Do posilovne nechodim. V lete ked mam v prevadzke bazen plavam kilometer denne. V zime sa snazim dostat do bazena tak casto ako sa len da. Momentalne to vsak pauzuje na prikaz lekara, pretoze sa zotavujem z infekcie srdcovej chlopne. Tak aspon robim 7250 krokov denne (momentalne je tu 13:07 a moj app mi ukazuje 4505 krokov od rana)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ďakujem za odpoveď.

Vaša hmotnosť je asi o niečo vyššia pri 180 cm a necvičení, ale vaša strava je celkom ok. To musli Pita sa mi nepozdava kvoli slovu musli, ale neviem presne čo to je. Tiež by som si dal pozor na arašidove masla, ktore v dobrej kvalite v supermarkete nenajdete.

Inak vo vasej strave mate kvalitne tuky, bielkoviny a menej sacharidov. Celkovo je v nej dost potrebnych mineralov a vitaminov, čo je velmi dolezita. Pretože nie je ani nadvaha ako nadvaha. Mať nadvahy z nadmernej konzumacie kvalitnych a vyživnych potravin je rozdiel než ju mať z keksov, fast foodov a sladenych napoajov.

Ohladom ovocia, z neho to nie je tak nebezpečne (fruktoza) ako zo sladenych napojov, keksov a pod.

Alkohol pijete v norme a víno a pivo nie su nejako zvlast problematicke pri tychto davkach.

Každopadne je potrebne pochopit viac suvislosti. Hypertenzia vyrazne zvysuje riziko cievnych ochoreni a umrtia na ne, ale to neznamena, že clovek s nizkym tlakom ich nedostane. Tiež to neznamena, že nedostane ine ochorenia a že je zdravy ak ma nizky tlak. To už vacsinou človek citi ako je na tom, najma v pokrocilom veku.

Každopadne držím vam palce
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tha muesli placka je robena z nebielenej psenicnej muky s pridanou obilninovo-orechovou zmesou. Vycet je dlhy, nechce sa mi to opisovat. Arasidove maslo je Kraft Fully Natural, nesolene, necukrene, bez emulgatorov. Ked to postoji tak sa oddeli olej od susiny a teda treba ho miesat. Ale od bezneho ochuteneho arasidoveho masla som si uz odvykol, nechcem ho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pozrel som ten chlieb na Cronometer.com, zo zivin obsahuje nejake B vitaminy, železo, mangan, sodík, selen a trochu horčíka, draslíka a zinku. Nie je to najhoršie, ale svojim sposobom je to spracovana potravina. Avšak dajme tomu, že to je taky stred.

To arašidove maslo by som zvazil. Za prve, arašidy = veľa omege-6 tukov. Za druhe, arašidy = riziko aflatoxínov (plesni) s karcinogennymi ucinkami. Za tretie Kraft = nadnarodna korporacia, ktora vyraba prevazne lacne nekvalitne a nezdrave potraviny a pouziva geneticky modifikovane zložky. Vlastnia napr značky ako Milka, Figaro, Oreo a nedavno vzniknutu vetvu Mondelez -http://www.mondelezinternation...

Tieto korporacie beru krajinam ako sme my potravinovu sebestačnosť a potravinovo nas zotročuju. Ale to je na dlhsiu debatu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tie arasidy zvazim. Ale bohuzial, nemozem zdielat Vas nesuhlas s existenciou firmy Kraft ako takej. Som totiz zamestnanec podobnej nadnarodnej spolocnosti, Anheuser-Busch Inbev. Kritizovat firmu rovnakeho druhu by bolo z mojej strany pokrytecke.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Este k tomu Kraftu. Poreviny ktore produkuju mozu byt nizsej kvality, ale som si na 100% isty ze hygienicke problemy tam neexistuju, resp. su velmi, velmi zriedkave. Je to ako u nas. Mnohi pivari nas nenavidia a kritizuju nase pivo. Ale mozem Vam zarucit ze z nasho piva hnacku nedostanete. To sa o produktoch zboznovanych mikropivovarov povedat neda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stale ide iba o rizikove faktory.
obezita je jednoznacne najvyznamnejsia, ako pri vysokom tlaku, tak pri cukrovke
priemyselne spracovana strava - problem s nadbytkom sodika (soli), ale da sa dost dobre kompenzovat
alkohol - ak to clovek prehana, tak hej
fajcenie - jednoznane - znizenie elasticity ciev + latky, ktore priamo vplyvaju na stahovanie ciev
nedostatok pohybu - dosledkom je nadvaha
stres - v zdravej miere ok, pokial kvoli nemu clovek nespava, nema cas na seba -> prejavi sa
navyse, mozes mat vsetky rizikove faktory a stale moze byt vsetko v poriadku
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nikdy predtým som

nepočula o arginíne a zrazu je spomínaný skoro v každom článku o zdraví. Kde sa vzal? Odporúča sa športovcom, kulturistom, aj chorým na krvný tlak. Ale vraj by ho nemali užívať starší 60 rokov?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to prirodzena sucast (aminokyselina) v mase, orechoch a pod. Roztahuje cievy a niektori ludia ho vyuzivaju aj ako "viagru" :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem za reakciu.

Chcela by som ešte vedieť, či ste niekde stretli s názorom, že arginín škodí ľuďom vo vyššom veku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie, ale nepreskumal som data, takže neviem s určitostou odpovedat. Každopadne arginin nie je zazrracna latka, ktora znizi tlak kazdemu a vylieči ho :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Iste, rady typu viac sa hybat, menej pit, nefajcit, viac zeleniny, menej fast foodu... este nikomu neublizili, prave naopak. Low-carb dieta OK, mozno funguje, neviem, neskusal som, relevantne data nemam.
Ale podsuvat prijem cukrov ako pricinu vysokeho krvneho tlaku je uz trochu mimo, pretoze:
- Inzulinovu rezistenciu sposobuje nie prijem cukrov, ale nadvyziva ako taka. Dosledkom nadvyzivy je nadvaha, lebo ako je zname, tukove bunky na inzulin reaguju slabo.
- Inzulinova rezistencia ma za nasledok vznik cukrovky druheho typu, pricina vzniku primarnej hypertenzie je ale niekde uplne inde, a to v oblickach, konkretne v tom, ako si vedia poradit s nadbytkom sodika a vylucovanej vody. Preto rada cislo jedna pri vysokom krvnom tlaku je menej solit, nie jest menej cukrov
- Tieto dve veci spolu suvisia jedine tak, ze pacient ma obvykle problem vyplyvajuci zo zivotospravy. Nadvyziva, ktora sa obvykle neda dosiahnut jablkami a bananmi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uplne nesuhlasim s niektorymi nazormi.

Problem IR sice nie su sacharidy sami o sebe (to suhlasim), ale dnesne sacharidove potraviny k nej lahko vedu, pretože podporuju prejedanie, sposobuju nutričnu podvyzivu aj pri stihlej postave a prave tie vacsinou konzumuju ludia s problematickym tlakom, aj ked to neznamena pričinnost.

Určite vsak zvysuju šancu pre hypertenziu, pretože nepoznam nikoho na low carb s problematickym tlakom.

Pri cukrovke obličky hraju dolezitu ulohu pri vzniku hypertenzie, ale problemov je tam viacero, nielen obličky.

Ale mnohe vaše nazory sa mi pacia a ďakujem za komentar.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Iste všetko so všetkým súvisí, aj v organizme, no tie procesy, ktoré v ňom prebiehajú sú zložité a príčiny tiež, takže je to multifaktoriálna záležitosť a ťažko ju nejako zjednodušovať. Určite životospráva je rozhodujúca. Ktorá diéta je v skutočnosti účinnejšia, to by ukázali iba dlhodobejšie štúdie na veľkej vzorke ľudí, asi také neexistujú a podľa skúseností jedného chlapíka sa toho asi veľa uzavrieť nedá. Zaujímavé články a určite je v nich veľa zaujímavých faktov a postrehov, čo mi chýba, viac odkazov na primárne zdroje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dakujem.
Ohľadom odkazov, v tomto článku je ich menej, ale si prečítate ine moje články tak tam si dávam dosť zalezat na primárnych zdrojoch

Pekný den
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME