Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Po roku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Do pozornosti

Je zaujímavé, že niekoho platové a ostatné náležitosti sú riešené zákonom tak, že sú podmienené stavom ekonomiky a upravujú sa automaticky, kým ostatní ľudia - napríklad zdravotné sestry alebo učitelia - musia, kvôli relatívne drobnému zvýšeniu svojich platov, dobre že nie robiť revolúciu. Podobné informácie v masmédiách som však nikdy nezaznamenal (aspoň sa nepamätám).

https://cudzis.blog.sme.sk/c/4...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Platy učiteliek sú to posledné,

čo v tejto republike treba riešiť. Ked už, tak učiteľky/lia čelia iným stresom - a to je hrozba prepúšťania, ak sú prepustené , prakticky sa už ako učiteľky nezamestnajú, no a ďalšími stresmi mi sú z toho vyplyvajúce šikany ako zo strany riaditeľov tak zo strany žiakov a nakoniec byrokratické papierovačky. Toto sú problémy učiteliek/ľov, a nie platy.

A po dalšie, je 1000 iných daleko väčších problémov tohto štátu a ľudí v ňom , ako platy učiteľov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zas niekto nepochopil ze od deti a ich vzdelania zavisi cele Slovensko! a platy treba riesit vsetky! Drzim palce!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nepresnosť, ktorá je veľmi podstatná

Nie vzdelanie ale vedomosti sú kľúčové.
A pointa je, že v školstve je 95% učiteliek a učiteľov, ktorí nemajú vedomosti a teda žiakov nič poriadne nenaučia. Zo škôl taj vychádzajú masy hlupákov.
Reforma školstva? Celé to totálne prekopať, hlavne personálne a tým pádom obsahovo.
95% učiteliek a učiteľov učí veci ako v 19. st. , nemá ani páru o technike, a pritom celá ekonomika vyspelých krajín beží na technických vedomostiach.
Platy učiteliek sú to posledné, čo treba riešiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

len 3 kratke poznamky

1. mas tam rozpor vo vlastnej logike, kedze najtalentovanejsi ludia neostavaju v skolstve prave pre tie nizke platy...naco je ucitelovi 5r univerzity, titul, vedomosti, ked potom schladia platom 500-550 netto ?..takze ked chces do skolstva pritiahnut aj viac motivovanejsich / kvalitnejsich ludi, potrebujes vyssie platy..podobne ako to funguje aj v inych povolaniach..a potom bude viac skoncenych / kvalitnych ucitelov, vratane viacsieho mnozstva chlapov ostavat na skolach a bude chciet ucit, skoly si budu moct vyberat z vacsieho mnozstva zaujemcov ako dnes..avsak z platu na hranici prezitia seba sameho sa rodina budovat neda..Svk dava do skolstva uz od 90tych rokov malo penazi v porovnani s ostatnymi krajinami OECD/EU, kedze vladnuca velkoburzoazia nam uz vyse 20r hovori, ze potrebujeme "maly stat", co znamena aj nizke prijmy, nizke vydavky na verejne sluzby a ich slabu kvalitu..

2. dobry ucitel nie je len o vedomostiach (aj ked su pre kriticke myslenie a chapanie suvisloti nevyhnutne), deti aj tak nedokazu/este nepotrebuju spracovat kvanta informacii, ale aj o metodike, didaktike, psychologii..urcite vies aj z vlastnych skusenosti, ze jeden ucitel dokaze tu istu jednoduchu vec podat a naucit lepsie ako ten dalsi..

3. akokolvek dobry ucitel v nasom zliberalizovanom polosprivatizovanom systeme (zalozenom na financovani normativmi, doplatkami od ziakov, sponzorskymi darmi a pod.) je aj tak ubijany, kedze sa na ziakov pozera ako na zakaznikov, ktorych prave na tu nasu skolu potrebujeme ziskat resp. nesmieme stratit...napr. ked som isiel na gympel v 89, brali bez prijimaciek ( na zaklade znamok so ZS) z celeho regionu len tych najlepsich a ti co mali trochu horsi priemer znamok museli robit prijimacky..hned po prvom rocniku odisli z nasej triedy 3 ludia, lebo na to jednoducho nemali, prestupili na ine skoly.. dnes je rovnica jednoducha, viac ziakov/kusov = viac penazi pre skolu...a aj to zabija kvalitu vyucby, kedze ucitelia su nuteni zlavovat z narokov, prisposobovat vyucbu tak, aby sa to pacilo aj ziakom, aj ich rodicom, vedeniu skoly.. poznam aj pripad ucitela, ktoreho prepustili len kvoli tomu, ze nejakej tupej ratolesti lokalneho podnikatela, co daroval skole par penazi, odmietol dat lepsiu znamku na konci roka ako si zasluzil.. skola nie je letny oddychovy tabor a ucenie je vacsinou nezabavna drina.. a to si musia uvedomit aj deti, a hlavne ich rodicia, ak nechcu, aby boli ich ratolesti polotupe.. bez narokov samych na seba to tiez nepojde..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nevidíš do podstaty,

a teda tvoje 3 poznamky sú absolutne obmedzené a platí to, čo som napísal, totálne personálne a tým pádom obsahovo prekopať celé školstvo. So stávajúcimi hlúpymi učiteľkami a učiteľmi nie je možné zmeniť školstvo a zaviesť do neho namiesto formálneho vzdelania skutočne potrebné hlavne technické vedomosti zodpevedajúce vysoko technickej dobe.
1.Platy nie sú problém, učiteľské platy sú nadpriemerné vo väčšine regionoch Slovenska. Školstvo je jednoducho svet svete, detsko-feministický, mimo reality života, pedagogické fakulty a rôzne učiteľské ustanovizne detto.
2.Deťom treba podať vedomosti, informácie, no ano, a tu je ďalší závažný problém, všetky deti aj mudre aj hlúpe aj chlapci aj dievčatá sú v jednej kope-triede, a rozdiely sú medzi nimi diametrálne, už len to, že dievčatá-budúce ženy sú absolutne neschopné a potom v živote vykonávajú len pomocné práce, lebo na mužov nemajú, jednoducho povedané, ženy na rozdiel od mužov nič nevymýšľajú, nič neprodukujú a teda učiť spolu chlapcov aj dievčatá navyše ženami, no to môže skončiť tam, kde to skončilo, vo vedomostnom marazme.
3.Ten tretí problem je len logickým vyustením všetkých marazmov hlúpeho školského systému.

Súčasný školský systém je mimo misu, je nastavený na priemerov a podpriemerov. Nadpriemerní žiaci, čo potom ťahajú spoločnosť , ak ešte nestratili ambície, tak trpia, ostatných stiahol systém dole k podpriemeru a na trhu práce sú neuplatniteľní, alebo len za cenu nesmierneho usilia v zamestnaní na sebe pracovať, teda učiť sa od základu úplne nanovo to, čo je dôležité, nie hlúposti, s ktorými stratili celé školské roky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

keď

sú aj učitelia nedostatočne vzdelaní, nie je to ich chyba. tie kritériá náročnosti ich vzdelania si sami nestanovujú. mnohí učitelia ani nevedia, aké sú možnosti ich odboru, nikto im to - na VŠ - nepovedal, neukázal. VŠ je úplne rozhodujúca pre formovanie učiteľovej odbornej osobnosti, kto to obdobie nezažil na zodpovedajúcej úrovni, už to podľa mňa nikdy nedobehne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ano, aj to

len potvrdzuje , že školstvo je jeden veľký marazmus. Súčasne je to na pousmiatie sa, lebo takýmto "ospravedlňovaním" sa učitelia ešte viac strápňujú a pritom majú tú drzosť žiadať ešte vyššie platy. To je ako keby vodič autobusu každú chvíľu havaroval, poprípade by ani nevedel naštartovať autobus a vyhováral sa na autoškolu a na druhej strane by žiadal zvýšiť plat.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME