Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Koncepčná fyzika na Slovensku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

tolko geniov na slovensku..

"Genius"

Nechapem, ako moze byt niekto, kto nedodal nic overitelne (len dristanie a slovnu vatu) tak bohorovne presvedceny o svojej dolezitosti. A takych pripadov sa tu najde hned niekolko. :D

Koho asi zaujíma,

čo všetko nechápete? Inak vám prajem - ako vždy - dobrý deň, pán riaditeľ.

Dakujem

Nezaujima to okrem okolia asi nikoho. :)

A co myslis ty, kolko ludi zaujimaju tvoje vyplody? Tiez iba okolie v tejto diskusii. Ale je to skoda, nemyslis? Mal by si svoj talent zhodnotit a publikovat! Odporucam nejake vhodne odborne periodikum - napriklad "Rohac", alebo "Woloviny bez ofiny". Verim, ze by tvoje "vyskumy" mali ohlas. :D

Vy ani nechcete chápať

Ale to je už váš osobný problém.

Ved sa pytam

A je vlastne co chapat? Lebo zatial si nepredviedol nic konkretne, overitelne, iba vseobecne dristanie s nijakym vysledkom. :)

Hodnoť:   mínus indicator plus

Chcieť sa len pýtať a chcieť chápať,

to je podstatný rozdiel, pán riaditeľ.
"Dobrý de)" vám poviem, až keď sa objavíte v diskusii k ďalšiemu článku.

Hodnoť:   mínus indicator plus

Pche, teóriu všetkého objavil už Apjar. Tiež mala krátky život.

Na základnú otázku života

vesmíru a vôbec... už odpovedal počítač Zem, ktorý skonštruovali hyperinteligentné 11 rozmerné bytosti, ktoré sa nám v prieniku do nášho trojrozmerného sveta javia ako myši.Túto "koncepčnú" myšlienku sformuloval už Douglas Adams vo svojej sextalógií Stopárov sprievodca po galaxií, Restaurant na konci vesmíru, Zbohom a vďaka za ryby, Život vesmír a vôbec,Prevažne neškodná a Losos pochabností.Pán Cudziš, prečítajte si ich a zamyslite sa nad žánrom Vašich prác, či sa viac nehodia pod dielo Douglasa Adamsa.Samozrejme, museli by ste pridať príbeh a vtip.Mali by ste viac pochopenia u čitateľov ako tieto Vaše prepytujem táranimy.

Hodnoť:   mínus indicator plus

Stopárov sprievodca galaxiou je v porovnaní s výmyslami blogera geniálnym dielom, ktoré zaručene pobaví viac generácií čitateľov. Porovnávať by sa malo porovnateľné. Preto som si vybral "dielo" ďalšieho skromného a nepochopeného miestneho génia:

Hodnoť:   mínus indicator plus

wow, ako je možné, že toto som prehliadol ??? Ďakujem za skvelý tip, mám príjemné čítanie na víkend.

Hodnoť:   mínus indicator plus

Mám to chápať ako prejav solidarity,

že ste k mojim "táraninám" pripojili svoje?

plynutie času

v článku zase ste iba citoval niektoré pasáže. minule som hovoril, že aspoň jednoduché vídeo natočte nie je to zložité nemusíte ani cez program. pozrite si niektoré vídea na internete, napr. teoria času ktorá je tiež zameraná proti einsteinovi. ja som tu uvádzal príklad s dvoma spriahnutými zrkadlami, jedným polopriepustným a druhé je obyčajné. predpokladajme, že polopriepustné zrkadlo ideálne prepúšťa svetlo s jednej strany a opačne ideálne zobrazuje svetlo na druhej. zrkadlá sú spriahnuté tak, polopriepustné zrkadlo voči obyčajnému je otočené tak, že svetlo odrazené od zrkadla sa na ňom odráža. zrkadlá sa budú pohybovať proti smeru lúča. na obyčajnom zrkadle nameriame modrý posuv ale na polopriepustnom nameriame červený posuv. na tých zrkadlách je čas rôzny, pretože obyčajné zrkadlo sa voči polopriepustnému bude správať ako zdroj svetla. keby zdroj svetla išiel rýchlosťou svetla tak by svetlo v smere rýchlosti zdroja vôbec nezasvietilo. nechcete pochopiť, že plynutie času je závislé od vlnovej dĺžky svetla. resp. ako sa správa fotón v prostredí (gravitácia a voči bodu kde vznikol, (ako ho detekujeme vzhľadom na rýchlosť zdroja. čo sa týka zakriveniu priestoru tak tam uvažujete nesprávne. svetlo má tendenciu sa šíriť tam kde sú gravitačné sily vyrovnané, (geodetiká. pretože svetlo je všade tak sa nám vesmír rozširuje. že svetlo zakrivuje hmota to je pozorovateľné a merané. kľudová hmotnosť telesa je hmotnosť pred zrýchlením. gravitačná hmotnosť sa je vlastne tiaž. pohybujúce teleso má vždy celkovú energiu E=m*c^2. znamená to, že je to celková energia ktorú uvoľni pri anihilácii, pretože do hmotnosti telesa spadajú aj sila ktoré ho držia pokope. vlastne zvýšenie hmotnosti telies pri rýchlosti je spôsobenie dodaním síl do telesa pri zrýchlení.

ved je jasne

okrem toho ze je zakladatel novej fyziky, ma za sebou prevratne objavy v oblasti vyroby energie je pan Cudzis uplne skromny :) stredoskolksu fyziku neovlada len preto ze jeho vrodena skromnost mu to nedovoli aby sa nahodou niekto neurazil. Napriklad jaraj :)

Hodnoť:   mínus indicator plus

Nezabudaj ani na dalsi clanok, v ktorom opisuje, ako pobehovanim v papierovom pocmaranom mechu zmenil vysledky volieb v neprospech KDH.
On strasne tuzi po pozornosti a uznani, len akosi nikde nic.
Aj perpetum vymyslel, ale zli ministerski uradnici ho poslali do prec :-)

veru

aj ked to som subsumoval do prevratnych objavov pri vyrobe energie, ale teda pridajme vyznamnu spolocensku angazovanost :)

Hodnoť:   mínus indicator plus

ešte sa doplním o tých zrkadlách. obyčajné zrkadlo nám bude merať vlastne vzdialenosť ktorú prešlA SúSTAVA ZRKADIEL A polopriepustné vlastne meria čas za ktorú prešla sústava zrkadiel. vzdialenosť sa skrátila a čas sa predĺžil. sústav vždy zazname ná taký istý počet vĺn. vždy bude jedno či sa bude zdroj svetla pohybovať alebo stáť.. pokiaľ zrkadlá budú stáť a zdroj svetla sa bude pohybovať tak zaznamenajú rovnakú vlnovú dĺžku. čas sa zmení na zdroji pretože ten sa pohybuje voči zrkadlám. musíme si však určiť určité body podľa toho kde bude elektromagnetické vlny vznikať. tie body ostanú vo vesmíre stále.

Hodnoť:   mínus indicator plus

Samozrejme, že myslím na to video

Ja ho ale sám nenatočím, musím nájsť človeka, ktorý to urobí v konkrétnom, vhodnom priestore.
Ďakujem vám za snahu opakovane mi pripomínať niektoré experimenty, ako napr. ten so zrkadlami. Vzhľadom na to, že nepoznáme presnú povahu svetla (hovorí sa o jeho duálnej povahe), táto problematika je momentálne vedľajšia. Prvoradá je relativita pohybu a najdôležitejšie vzťahy ohľadom energie. Podľa teórie kozmodriftu je energia objektívna fyzikálna veličina, podľa relativistov nie. A tu treba začať vyvracať nereálne relativistické predstavy.

Hodnoť:   mínus indicator plus

toto je ale merateľné podľa vzdialenosti. napr. vzdialenosti ionov v urýchľovači voči sebe. skutočnosť je iná ako ju vidíme. možno po nás príde iný druh ktorý bude mať viac zmyslov a bude poznať ako to funguje. my sa spoliehame na merania a odtiaľsi odviodzujeme výpočty. z meraní sú odvodené výpočty nie naopak

Hodnoť:   mínus indicator plus

Súhlasím s vami, pán Mastul.

Hovoríte, že "my sa spoliehame na merania a odtiaľ si odvodzujeme výpočty. z meraní sú odvodené výpočty nie naopak."
V situácii s kozmodriftom sme však vo výnimočnej situácii. - Kozmodrift je "vonkajší faktor" pohybu (nášho) relatívneho priestoru v rozsahu celého pozorovateľného vesmíru. Nemáme inú možnosť určiť jeho rýchlosť "w" priamym meraním, jedine výpočtom z nejakých objektívne platných fyzikálnych vzťahov, ktoré pozorujeme, teda rýdzo teoreticky. A takých vzťahov je viacero. Jedným je Einsteinov vzťah E = m.c(na druhú), iným vhodným vzťahom je priebeh (zdanlivého) relativistického narastania hmotnosti od pozorovanej rýchlosti urýchľovaného objektu. Ešte iným je fakt, že v pozorovateľnom priestore nám vychádza rýchlosť svetla "c" ako maximálna možná rýchlosť. To všetko "sedí", t.j. platí, uznávam to, ibaže to vysvetľujem iným spôsobom - názorne - pomocou predstavy existencie kozmodriftu. Všetky uvedené momenty vedú v teórii kozmodriftu k záveru, že "w=c".
Chcel by som vám, pán Mastul, navrhnúť jednu vec. -
Vidím, že máte úprimný záujem pochopiť teóriu kozmodriftu. Mne nevadí, že - ako taký - sa vo verejnej diskusii skrývate za anonymný nick. Dospel som k záveru, že, ak sa nemýlim, stačí, aby ste sa so mnou kontaktovali cez súkromný e-mail (cufr@centrum.sk) a môžeme rozbehnúť osobnú diskusiu oveľa bohatším a účelnejším spôsobom. Môže sa stať, že takto získate odborný predstih pred váhavcami, ktorým teória kozmodriftu tiež vŕta v hlave. Neverím, aby sa na Slovensku nenašlo viac ako pár erudovaných odborníkov, ktorí už tušia, že teória kozmodriftu je pokroková alternatíva k doterajším fyzikálnym predstavám. Ak nie ste jeden z nich, nevadí, ak ale ste, uvážte môj návrh. Dávam vám verejné čestné slovo, že ohľadom vašej osoby - bez vášho výslovného súhlasu - budem vždy dôsledne diskrétny.

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>