Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako fyzické cvičenie pomáha mozgu? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

vyborny clanok

dakujem za clanocek, je to poucne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pekne napisane :) super :) drzim palce dalej :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RECiPROCiTA;)

ahoj, tak pochvalu už máš 3x;), takže ja sa sústredím na konštruktívnu ... lásku;)
to slovo samo kr. osebe je negatívne vnímané, takže buďme + :)

1) komu je článok určený?
- športovcom
- nešportovcom
- exšportovcom?
vysvetlím na konci, aj keď pôvodný koment som si omylom zmazal,(
takže to píšem znova;((.

ja osobne som exšportovec, a koopec zranení ma doslova,
odkoplo z pravidelného športovania na občasné až žiadne,
ale
pracujem na jednej eseji o SV (slobodná vôľa) už rok, a potvrdím,
že keď tri dni sedím za pc v kuse nez športu, tak schopnosť tvoriť šla
do ťažkého mínusu. preto ma veľmi zaujíma nasledujúce:

2) aký šport konkrétne je ideálny?
- behanie nee, mám bolavé koleno;(
- bike nee, zadok presedený a bike rozvŕzganý
- plaváreň ďaleko;(
teda aké mám možnosti ?

3) kedy športovať?
je to jedno? alebo lepšie ráno?

4) treba vkuse tých 20min?
alebo lepšie počas 10 hod sedenia za pc
sa každých 30 minút na 5 minút pretiahnuť?

celkom ako exšportovec - čo vie, že šport je cool;)
by som veľmi ocenil, ak by si aspoň zhruba napísala ako
prebiehali tie štúdie, lebo heslá o + športovania ma už
z kresla nedostanú, lebo tie už za tých 30 rokov športovania už riadne vybledli.
a asi ani na nešportovcov nebudú moc účinné.
viem dali si na ne linky - super, ale asi budú všetky po anglicky;(

ps: dal som si ťa medzi oblúbených, tak dúfam, že keď už nie lásku, tak toto opetuješ;)

ps2: a ak si nájdeš čas, vyplň prosím moje krátke dotazníky, ktoré potrebujem - ano z tej už rok sa ťahajúcej eseji o SV;)
https://trnik.blog.sme.sk/c/36...

ďakujem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Taak začala by som postupne odpovedať na vaše otázky a vďaka za spätnú väzbu a pochvalu :)


1. Článok je určený aj nešportovcom aj športovcom skrátka všetkým chcem priblížiť ako športovanie dokáže nabudiť organizmus a to doslova a prečo tomu tak je pretože je veľa článkov so zameraním na cvičenie ale takmer žiadne nevysvetľujú tú podstatu prečo tomu tak vlastne je (práve to ma na tom najviac fascinuje)


2. K tejto otázke by som chcela napísať, že akýkoľvek druh športu dokáže vplývať na telo pozitívne cez behanie, plávanie, bicyklovanie, ale taktiež si myslím že ako všade aj tu platí všetko s mierou, teda začať so športom ako povedzme behanie radšej na začiatok pomaly a krátke vzdialenosti a neskôr pridávať (moja osobná skúsenosť lebo potom človek bude sedieť nasledujúce dni s nepríjemnou svalovicou a s nechuťou viac povedzme behať :( )
Myslím si že aj klasická prechádzka či už do práce alebo do najbližšieho supermarketu nebude na škodu. Ako bolo v článku aj vo videu, človek pracujúci pri PC, by sa mal aspoň raz za čas ponaťahovať, prejsť sa na pár minút.

3. Tak na túto otázku neviem odpovedať keďže určite je možné nájsť priamo špecifikované blogy o športovaní, fitness atď. :) Ale podľa môjho názoru a vlastnej skúsenosti, ranný beh či prechádzka dokáže človeka naladiť na celý deň pozitívne.

4. Tak tento problém som sa taktiež snažila vyriešiť pri dlhšom sedení za PC. Tých 10 min nebola podmienka alebo že nutne to musí byť 10min. Človek sa môže ponaťahovať a zacvičiť si aj 30-45 min. aj viac :)

5. Takže k tým štúdiám, ďakujem za spätnú väzbu pri ďalších článkov sa zameriam viac na tie štúdie ale aspoň k tomuto článku by som teda rada vysvetlila
Štúdia ktorá chcela zistiť ako cvičenie dokáže zlepšiť pamäť a spracovanie informácií tak postupovali tak, že urobili si viacero skupiniek ľudí dospelých. A mali už vopred nejaký protokol cvičenia, potom boli vyhodnocovaní na základe teórie teda nejakých otázok a z ich odpovedí sa zistilo že aeróbne cvičenie vykonávané po dobu až 60 min uľahčilo spracovanie informácií a malo pozitívny vplyv na výkon mozgu.

A k štúdií na plasticitu mozgu, bola vykonávaná na zvieratách čo znamená, že korene neurónov boli odobraté ako vzorky a kultivované zo zvierat. Mali taktiež skupinky zvierat teda tie ktoré sa viac hýbali 3-7 dní a skupinku s viac sedavými zvieratami. Ich pokusom zistili, že práve tie zvieratá, ktoré sa viac hýbali dochádzalo k uvoľňovaniu rastových faktorov - chemických látok v mozgu, ktoré potom ovplyvňovali zdravie mozgových buniek, rast nových ciev v mozgu.

:)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ked som dap maraton za 2:37,aky omega enforfín sa vyplavuje
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stále β- Endorfín
Stredná intenzita cvičenia produkuje najväčší nárast syntézy β-endorfínov, pričom vyššie a nižšie intenzity formy cvičenia sú spojené s menším zvýšením syntézy beta-endorfínov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Beta-endorfín (BEN)

Nenapísalo mi dobre značku pre beta-endorfíny ale mám namysli práve tie :)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME