Nedeľa, 20. august, 2017 | Meniny má Anabela

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Chcete si zlepšiť jazyk(ové schopnosti)? Vyhnite sa týmto piatim chybám! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

rozprávať cudzím jazykom ma naozaj frustruje. Nedokážem hovoriť a písať ani po česky a to čítam, počúvam češtinu na kvantá celý život. moj český entuziazmus sa skončil, keď som napíslala odborný text v češtine, z Prahy mi kolegovia odpísali, prosím napíš to po slovensky, my si to preložíme, lebo tejto tvoje češtine nerozumieme. Hovorím síce pekné ř, mám výbornú slovnú zásobu. Ale v čom som v slovenčine dobrá, v tvorbe viet, tam v cudzích jazykoch totálne zlyhávam
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

:) Mne by aj to ich ř poplietlo jazyk. Ale je vtipné, že hoci je to jazyk nám taký blízky, vyjadrovať sa presne ako Česi nie je ľahké. Môže byť aj gramaticky správne, ale ssi by to povedali inak, inou kombináciou slov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ešte vtipnejšie je, že mnoho Slovákov je presvedčených, že vie po česky a Česi nevedia po slovensky. ;-)
My Slováci si často myslíme, že keď chceme povedať slovo mäsiar, že stačí ä vymeniť za a , a nad r dať mäkčeň teda povedať "masař" a je to. ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne tak. a namiesto "i" doplníme "ej". Dáte si pejvo nebo vejno :D?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Súhlasím,

A škoda, že v školách nie je viac takých učiteľov, alebo aspoň učiteľov, ktorí by deti nefrustrovali známkami, ale učili jazyk tak, aby ich to bavilo a nie aby ich to odradzovalo. Deti vedia naspamäť, príčastie minulé, silné slovesá, pluskvamperfektum, ale nedohovoria sa ani v Bergu, ani v Glasgowe. Paradoxne ten čo mal 4 a z milosti neprepadol z angliny, spíkuje plynule na skype s Číňanmi, či Austrálčanmi, a len preto, že hral nejaké PC hry.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno, je škoda, že deti sa v škole nenaučia jazyk tak, aby sa dohovorili, aby ich to bavilo. Potom im rodičia musia platiť kurzy angličtiny hrou či akože zábavnou formou, ktoré sú často drahé. Niekde je asi chyba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som z generácie, keď sa na školách učila ruština od 4. triedy, učili sa ju všetci, učili sme sa ju aj 8-10 rokov a bol to nám jazyk blízky. Zaujímavé je, že po rusky vedelo v skutočnosti len pár ľudí, keď sa raz na jeden moderátor tesne po 89 spýtal pred publikom, ako sa povie hnedý po rusky, tak nikto to tam nevedel. Máme tu systém výučby vhodné pre maximálne 5% detí, ale pre zvyšok je neuplatniteľná a teda zbytočná. Niežeby sa na školách učili zbytočné predmety, ale učia sa zle, tak, aby ich deti museli vedieť, len krátku chvíľu, a potom už nikdy, alebo len občas. Deti sa učia básničky, ktoré im nič nehovoria, učia sa kedy sa aký spisovateľ narodil či čo napísal, a keď im vypadne slovko z básničky tak nevedia pokračovať a dostanú päťku, keď nevedia čo napísal Smrek či Chalúpka tak dostanú päťku, ale tá päťka ich nijako neprinúti naučiť sa tú básničku, ani viac získať informácie o spisovateľovi. A tak je to aj s fyzikou, matikou či jazykmi. Ale ľudia sú pomstychtivý a vravia si, keď nás mučili päťkami, nech mučia aj dnešné deti. Veď nech deti majú stres a nech sú hlúpe, také sa ľahšie ovládajú.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME