Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Potrebujeme chystanú reguláciu provízií? Koľko dnes finanční sprostredkovatelia zarábajú? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Potrebujeme, kvôli sprostredkovateľom.

Problém v predmetnom návrhu tak vidím najmä v tom, že navrhnuté hodnoty (7 rokov, 1,3%) sú „vycucané z prsta“ bez konkrétneho vysvetlenia, ako sa k nim dospelo (a s kým boli konzultované). Samotný návrh je ale len reakciou na stav, ktorý na finančnom trhu v oblasti sprostredkovania vládne. Zo strany bánk je dôležitejší objem hypoték a podiel na trhu, ako kvalita získaného klienta, čo sa potom prejavuje vo výške provízie pre sprostredkovateľov. Sú banky, ktoré sa už o zvýšenie kvality sprostredkovateľskej siete snažili, zatiaľ sa ale k radikálnemu kroku žiadna neodhodlala. A tak je teda bežnou praxou, že časť provízie od banky sa v podstate používa na „uplácanie“ obchodných partnerov. Sprostredkovatelia sú zaujímaví vtedy, keď robia veľké objemy obchodov, takže namiesto kvality svojich agentov sa z ich strany preferuje mať čo najširšiu sieť aj s nízkym počtom obchodov na hlavu (to sú presne tie čísla, ktoré spomínate v článku – akurát v praxi sú na aktívneho agenta určite vyššie). Z tohto pohľadu by som sa neobával poklesu počtu agentov, skôr vidím potenciál v náraste kvality – ostanú tí, ktorí sa tomuto venujú naozaj naplno a majú dlhoročnú prax, odpadnú tiperi a tí, čo to majú popri inom zamestnaní „na prilepšenie“. A či prežijú broker pooly? Možno by sa až tak veľa nestalo, keby neprežili. Pre agentov by to možno znamenalo vyššiu províziu a pre klienta vyššiu kvalitu sprostredkovania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

spochybnil by som, že zostanú ti, ktorí sa tomu venujú naplno. Práveže profesionalizácia klesne, lebo tí čo to robia naplno, ale by sa prvé 4roky neuživili, sa pôjdu zamestnať a budú to robiť popri práci, až kým sa nevrátia na pôvodné príjmy. Čiže nebude čas na odbornosť a vzdelávanie, bude sa pracovať vo fabrike a popritom robiť naďalej obchody.
Upriamil by som pozornosť navrhovateľov a schvalovateľov tohto bludu aj na tento článok pána Mihála:
https://dennikn.sk/336918/zrus... , ďalej by som ich upozornil, či si vyskúšali práci sprostredkovateľa, ktorý ide každý deň s kožou na trh, nemá preplácané dni dovolenky, veľa z nich maká 7 dní v týždni bez nejakých garancií, živia rodinu, platia hypotéku a potom príde oddelenie pár úradníkov, ktorí spravia chaos a stres u tisícov ľudí a myslia si, ako zachraňujú svet a pritom robia úplný opak u klientov, sprostredkovateľov a zachráni akurát tak zisk veľkých bánk a PSSky, ktorej sa tak či tak každý otočí chrbtom. Po jej nedávnych amatérskych krokoch v menších stavebných nestíhajú spracovávať žiadosti o sporenia a úvery.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V článku mi chýba zistenie autora článku, že poistenie robia hlavne poisťovne a nie banky. Tých máme na Slovensku zatiaľ dosť a maklérske spoločnosti robia poistky hlavne pre poisťovne a nie banky. Ak myslel hlavne o úvery a hypotéky, beriem späť svoju poznámku. Myslím si, že zníženie počtu maklérov , nebude mať za následok zníženie kvality poistenia, pretože z dennodenných skúsenosti viem, že poistky uzatvárané maklérmi majú dosť nedostatkov a ich úroveň nie je vysoká, skôr sa hľadí na výšku poistného ako na kvalitu, takže ani v tomto prípade, klient nebude ťahať za kratšiu stranu povrazu ak sa zníži počet maklérov. V konečnom dôsledku majú makléri možnosť stať sa VFA v niektorej komerčnej poisťovni a dostať kvalitatívne vyššie vzdelanie a uzatvárať kvalitnejšie poistky ako doteraz.
Ak chce vláda týmto nariadením regulovať túto činnosť je to asi dôsledok nie práve najlepšej práce maklérov a maklérskych spoločnosti a mali by si začať upratovať najprv vo svojich radoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

regulácia sa týka aj VFA aj PFA

Zdravím, ospravedlňujem sa v článku som sa možno nejasne vyjadril.
Regulácia sa týka všetkých agentov, to znamená ako VFA tak aj PFA, spolu 29000 fyzických osôb.
Aj ľudia v poisťovni zažijú medziročný pokles príjmov o 90 % a poisťovne nemajú možnosť im to kompenzovať ani nijak inak, keďže návrh jasne hovorí že odmena 18,75 % z ročného poistného v prvom roku poistenia je vrátane všetkých odmien, fixov, výhod, stimulov. Paradoxne interné siete poisťovní zažijú ešte silnejší otras ako maklérske spoločnosti.
Takže ak zanikne väčšina z VFA aj PFA, alebo to začnú robiť popri práci, tak kvalita ešte viac klesne. A aké má klient na výber pri uzatváraní životného poistenia? Už len v banke, nakoľko životné poistenie sa cez internet uzatvoriť nedá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vstupné dáta vo výpočtoch

Roman, téma výborná, analýza tiež fajn, len mi chýba odsek o tom, že niektorí už na priebežných províziách frčia :-). A ešte jedna pripomienka, vlastne dve:

1. Keď už robíš nejakú tabuľku výpočtov, nikdy nemiešaj hrušky (tržby z 2015) s jablkami (počtom agentov z 2016). Tie počty za 2015 sú na nete na dva kliky http://bfy.tw/AhMo

2. Keď už ideš cez maržu, tak zaokrúhľovať na desiatky tiež neslúži ku cti, napr. OVB si trafil celkom blízko (31,2%), ale ostatné sú celkom vedľa a FC (pri ktorej by si mal byť ako pri svojej firme celkom presný), si odstrelil úplne vedľa (malo to byť presne 29%). Tie čísla sú verejné vo výsledovkách firiem na www.registeruz.sk.

Takto mi to celé pripadá, že účelom článku bolo (okrem iného) poukázať na najvyššie priemerné mesačné provízie vo FC, čo ale v prípade FC za 2015 nie je 1740€, ale správne len 1058€. Ale ako náborovací argument to mohlo byť fajn, nie? :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

FC vs. SBA

Fincentrum by malo ísť skôr argumentovať na SBA, prečo sú silné banky tak silno za reguláciu, možno im Fincentrum sľúbi, že bude mať akú takú etiku, prestane neustále preťahovať klientov z banky do banky a radšej vyrokuje v aktuálnej banke zniženie sadzby.

SLSP, TB a VUB by sa zase mali uvedomiť, že sprostredkovatelia neprestanú robiť hypotéky, lebo sa provízie rozložia v čase, ale sprostredkovateľ bude nútený si pýtať navyše províziu od klienta (verím, že v normálnej sume a nie ako niektorí agenti už dnes, čo sú schopní si vypýtať už dnes 2000€ do vrecka :( )
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bratia Gálikovci

Bratia Gálikovci, podpisujte sa prosím aj krstnými menami, lebo potom nevieme, kto čo píše za OVB a čo za FC. Apropó už sa opäť rozprávate, keď stiahli ten článok z www.investujeme.sk/roman-galik-s-bratom-z-ovb-sa-nerozpravame/ ? Ešteže je stále v pamäti Google. :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Agenti poisťovní a maklérske spoločnosti

Tí, ktorí sa vyjadrujú k províziám, istotne vedia o rozdielnych províziách pre vlastných - viazaných agentov svojej poisťovni a výškou provízie vyplácaných poisťovňou pre agenta maklérskej spoločnosti.
*
Istotne vedia aj obsah a význam slov: "kanibalizácia kmeňov".
*
Istotne vedia, ale ťažko sa to priznáva, že existuje aj "Etický kódex", ktorého dodržiavanie je na smiech.
*
Koľko agentov, vzhľadom na všeobecne nízku finančnú gramotnosť klientov, týchto oboznámia, že pri predaji-kúpe väťčiny produktov IŽP klient podpisom zmluvy navždy prichádza o dvojročnú platbu do investovania, ktorú už nikdy neuvidí. Pri 100 € mesačne, to je 2.400 €, za ktoré sú nakupované tzv. PPJ V nich sú skryté rôzne poplatky a provízie.
Aká je napr. maximálna odkupná hodnota (zvyčajne 90%) po 5 rokoch platenia do investovania? Ak si niekto myslí, že asi 5.400 €, hlboko sa mýli. Je to cca 3.200 €, ak neberieme do úvahy vyššiu infláciu a vyššie zhodnotenie ako je priemer.
V okolitých štátoch už poutekali od produktov IŽP ako vysoko nevýhodných pre klientov, ktorí, keď na to prišli, volili radšej storno zmluvy s menšou stratou, ako stratou napr. 2.400 € za prvé dva roky.
*
V poisťovniach sú "profesionáli" na čísla a plnenia plánov, ale nie na skutočnú kvalitu poradenia pre klientov.
Poistenie je o poistení, sporenie o sporení a investovanie o investovaní.
*
No a maklérske spoločnosti, ktoré predávajú "všetko" od "všetkých" a vraj vyberajú z plejády produktov poisťovní to najlepšie pre klienta? BLBOSŤ.
Aj zubár je MUDr. Dali by ste si od neho operovať koleno, žlčník, srdce ??? Asi nie.
Agenti - viazaní - predávajúci 5-6 produktov svojej poisťovni majú často problém ustrážiť kvalitu, lebo radšej vidí vyššie provízie. Čo potom agent z maklérskej spoločnosti, ktorý má k dispozícii 36 podobných produktov od 6 poisťovní? Ten je super vzdelanec na všetky ňuansy všetkých produktov?
*
Kto z vás si dal v jednej poisťovni u troch rôznych agentov vypracovať ponuky s absolútne zhodným zadaním? Ako je možné, že výška poistného je s veľkým rozptylom až 20%? Skúste to pri obyčajnom PZP.
A čo potom podstatne zložitejší produkt životného, alebo investičného životného poistenia s pripoisteniami úrazu, trvalých následkov úrazu, pobytu v nemocnici (choroba/úraz), civilizačné choroby, chirurgický zákrok, úrazové úmrtie atď.??
Kto nájde odvahu a vyjadrí sa?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dám ti porovnanie s kúpou auta:
ak dáš poziadavku na kupu auta, posles v jednej predajni na 5 predajcov, nakonfiguruju ti to rovnako? alebo kazdy da inu vybavu a rozdiel bude 20% v cene? vsetko je o analyzovani potrieb a naslednom diskutovani s klientom (co zrejme poukazuje, ze nerobis vo fimancnictve)
V zahranici sa nepredava IZP mas odkial? (ak to je z nejakej diskusie a nemas na to relevantny podklad, zbytocne o tom diskutovat)
IZP nie je idealne, ale zase si to vytrhol slepo z kontextu, pretoze IZP zrejme asi nespravil na 5rokov, ale na 30-40rokov. Znova priklad s autom, ak si kupis nove auto a na druhy den ho budes predavat, stratis aj 10% z ceny, kto je na vine, autopredajna? Ak podpise IZP na 30rokov, tak sa nema co stazovat na stratu po dvoch rokoch. Iny priklad, ak spravis investiciu na 30 rokov na cielovu sumu 36.000eur a makler zvoli predplateny poplatok vo vyske 3%, cize 1080eur, je to tiez problem? Lebo po roku ak to zrusi, zaplatil 1080+1200e, kolko dostane spat?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

@ poiuztrewqn
NESRANDUJ-porovnávaj porovnateľné a čítaj s porozumením, čiže rozmýšľaj.
Ak Ty robíš vo finančníctve, tak by som si Tebe nedal spraviť poistku ani na táčky.
Jasne som napísal: ..."Kto z vás si dal v jednej poisťovni u troch rôznych agentov vypracovať ponuky s absolútne zhodným zadaním? Ako je možné, že výška poistného je s veľkým rozptylom až 20%? Skúste to pri obyčajnom PZP.
Ja som to skúsil. Jeden mi dal PRI ÚPLNE ZHODNOM ZADANÍ (to isté vozidlo, zhodný držiteľ-poistník) ponuku na cenu 152 eur, druhý 136 eur a tretí iba 128 eur a to v tej istej poisťovni.
Podobne to bolo aj s poistením domácnosti. Za zhodné zaplatené poistné, boli rozdielne poistné sumy za zhodné riziká a predmety poistenia...
Jednoducho sú tam najmenej 2/3 sofistikovaných šmejdov (aj s ich poondenou analýzou potrieb).
*
To, čo píšeš sú práve tie nedopovedané informácie. Vo väčšine IŽP je možnosť čiastočných odkupov až do výšky 90% zostatku na účte. Je to prezentované ako výhoda, ak klient potrebuje peniaze napr.po 5 rokoch investovania. A je jedno či to je dojednané na 15 alebo 30 rokov. Zo 6.000 investovaných tých 90% je reálne cca 3.240 eur. Tých 2.400 uvádzaných v príklade po 100 eur mesačne, zaplatené za prvé dva roky investovania je čistá strata, ktorú už klient nikdy neuvidí.
*
K ukončovaniu predaja IŽP iba toľko, že by sa neboli k tomu oficiálne vyjadrovali ku koncu minulého roka z dvoch (troch) poisťovní.
A navyše, v samotnom blogu autor oprávnene uvádza, že .... "Tento typ produktu už tak či tak vymiera kvôli nevýhodnosti." Na trhu je veľa omnoho lacnejších investičných produktov, ako IŽP. Poistenie má byť o poistení a nie o sporení, a už vôbec nie o predraženom investovaní.
K tejto téme sa obdobne už dlhší čas vyjadrujú tí, čo aj vedia o čom hovoria a píšu.
p.s.
S tým autom si znova strelil capa. Z cudziny dovezené auto, u nás postavené na tabuľky a následne predané vzhľadom na dopyt o 50% za vyššiu cenu. Dokonca aj poisťovne v jednom období zastavili poisťovanie niektorých dovážaných (legálne) áut. Obvyklá cena u nás-tým aj cena do poistenia, bola podstatne vyššia, ako sa dali bežne v legálnych bazároch na západe kúpiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

o PZP si pisal az nasledne, ale vidim, ze tebe nejde o diskusiu, skor hadanie sa. pekny vikend 👍
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aké hádanie sa? Aké následne?
K téme som napísal jeden príspevok, ktorého súčasťou bola aj zmienka o PZP.
Po skúsenostiach známych, potvrdených konkrétnou vlastnou skúsenosťou s PZP, som iba opísal skutočnosť. Opis skúsenosti nie je hádanie sa.
Druhý príspevok bola odpoveď na snahu o kamufláž (vraj rôzna výbava a snahu o skreslenie, aj keď som jasne uviedol - ÚPLNE ZHODNÉ ZADANIE-) a obhajobu ŠMEJDOV bažiacich po čo najvyššej provízii.
*
K IŹP iba toľko, že investovanie spojené s poistením, je poriadne predražený produkt. Je množstvo iných, podstatne lacnejších spôsobov kombinácií investovania a poistenia, samozrejme samostatných.
Mohol si napísať, že áno, prvé dva roky klient platí za PPJ - počiatočné podielové jednotky, ktoré idú na zaplatenie rôznych poplatkov a provízií. Až po dvoch rokoch platenia sú peniaze investované (APJ) podľa toho, čo klient podpísal, aj keď nie je investičný mág.
Tým mágom nie je ani agent, ktorý mu takýto produkt vychvaľuje a neraz sa oháňa minulou výnosnosťou fondov a súčasne namaľovaným vymysleným grafom pre budúcnosť, bez akejkoľvek záruky zisku.
Bolo by stačilo, ak by si napísal, že agenti jednej poisťovni nie je to isté, ako pokladníčky v Tescu. Agenti majú k dispozícii zľavy, ktoré ak klientom nedajú, tak o to majú vyššie provízie...
*
Agent, ktorý zmluvu dojednával sa má starať o zmluvy klienta a nie aby klientovi z tej istej poisťovni vyvolávali aj traja-štyria a keď klientovi končí poistenie, tak príde piaty, ktorý tvrdí, že iba on to môže vybaviť a dovtedy o klientovi ani nepočul... a navyše mu natláča novú, vraj výhodnejšiu zmluvu.
Je dosť agentov - z rôznych poisťovní - ktorí sa neboja hovoriť o praktikách a tlakoch ich nadriadených, ktorí sú vo finančných ohodnoteniach taktiež hodnotení za plnenia plánov v produkciách predávaných produktov...
*
Koľkí agenti priznávajú klientom, že akú má províziu a že za splnenie vyšších plánov môže dostať aj zájazd k moru, alebo hodnotnú majetkovú odmenu?
Koľkí agenti poctivo vyplnia s klientom aj Záznam o rokovaní s klientom, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou návrhu poistnej zmluvy? Koľkí tam poctivo uvádzajú o čo má klient záujem a čo výslovne, napriek možnosti produktu odmietol?
A tých prečo, o ktorých ani klienti nevedia je podstatne viac. Tiež v súvislosti s IŽP si neuvedomujú, že by sa značne zvýšili aj hodnoty odkupov, alebo plnení pri predčasnom ukončení zmlúv, najmä v prvých 7 rokoch.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME