Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nekonečný biznis so semaformi v Bratislave (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

vrtanie

v riadne smradlavom lajne... semafory v ba su humus na ntu. este by niekto mohol stuchnut do tych tlacitok pre chodcov, akoze pre slepcov na co tam su a aku maju vlastne funkciu. SIEMENS tu ryzuje uz od KDH Durkovskeho a nikto s tym nic nerobi. na niektorých krizovatkach mi imp. slucka v ceste 750ku motorku nezachycuje a musim ist na cervenu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Este pred ccca 4 rokmi

som v najhustejsej premavke urobil kazde rano 13 semaforov od gumarne na vajnorskej po hranicu na Bergu bez zastavenia.Dnes je to nonsense. Uvidime co bude, ked sa urobia obchvaty a ludia, ktori dnes s kyslym usmevom nastupuju do primestkej dopravy prestupia do aut.
Inak BA mala celkom slusnu premavku a vzdy som zelene vlny chvalil komunistov. Z EU sa mi najhorsie zosynchronizovany vidi Glasgow. Maju tam kruhove metro, ziadnu integrovanu dopravu a siemensom riadene krizovatky pustaju chodcov naraz na vsetkych 4 prechodoch. Je to obcas kino, lebo vela ludi je zvyknutych ist uhloprieckou, aby nemuseli cakat na druhy semafor.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Cervene vlny

Ked uz nic ine tak aspon viem, ze cervene vlny a zastavovanie na kazdej jednej krizovatke nam neoptimalizuje mudry uradnik z odboru dopravy na magistrate, ale kupili si na to mudry pocitac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kruhove objazdy

Mna skor zaujima preco sa nebuduju kruhove objazdy namiesto svetelne riadenych krizovatiek. Odstrani sa tym cakanie, zvysi plynulost dopravy a hlavne odpadnu naklady na prevadzku. Viem ze to nie je mozne vsade, ale je tu naozaj vela krizovatiek kde by to len prospelo. Ak to porovnam napr s UK, tam su kruhove objazdy takmer vsade a kvalita prejazdu krizovatkou je neporovnatelne vyssia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

myslim ze na SK to nepojde

Staci sa prejst po niektorych kruhovych objazdoch a uvidis ze aj s tymi maju Slovaci problem (dat prednost, zaradit sa, nebodaj pouzivat smerovky). Ako bonus, ked najdu kruhac s dvoma pruhmi tak su na 90% v prdeli (v tomto si myslim ze zlyhava autoskola).
okrem toho kruhac vsetko nevyriesi ... ked mas dva (a viac) hlavne tahy, ktore smeruju do tretieho (smer centrum), prvy ide nonstop a druhy je stale zaseknuty.. da sa to vidiet vo vsetkych okrajovych castiach bratislavy, ktore privazaju kruhacom auta smerom do mesta.
Semafory su presne na toto super, staci ich normalne nastavit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pribilžne pred dvomi rokmi

som takmer denne musel jazdiť z lamačského kruháča smerom do Devínskej novej Vsi a poviem vám, tomu kto túto cestu naprojektoval aj so sériou "kruháčov", už si nepamätám či ich je tam 5 alebo 6, by som doprial, aby tadiaľ musel jazdiť denno-denne!!! A aspň 5x!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mal si si kupit RWD :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pri Bory Mall je kruhovych krizovatiek plno a velke, ale dopravu zozlozituju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Siemens, celsvotov znama korupcna firma, bohvie ci bez korumpovania by tu este bola.
Inak co sa sum tyka, tak mi neprijdu nejake sialene, akurat to ze neexistuje fakt jedina inteligentna krizovatka je v dnesnej dobe tragedia. Tie trapne induckne slucky za inteligentnu krizovatku nepovazujem.
Ale co, siemens si ryzuje, uradnici tiez, vsetci zucastneni su teda spokojni, okrem obcanov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

obavam sa, ze Siemens robi take krizovatky, ake si mesto objedna. Pokial ide o upgrade - tak su asi dve moznosti:

a) vypisat sutaz pre novy system, ktory by zacal riadiet vsetky krizovatky - a je otazka, aku cenu by si tam dal Siemens, ktory prevadzkuje (ma rozbehane vsetky aktualne krizovatky) a aku cenu by musel dat novy hrac na trhu, ci by zapojil existujuce systemy do svojho vlastneho, alebo by musel robit extra upgrady...

b) nemat vsetky krizovatky riadene externe, ale stare cez siemensacky system a nove krizovatky cez novy system :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vsetko sa da, aj pripojit siemens system na iny, nechce sa mi zistovat ale verim tomu ze niekde to museli riesit, napr ak malo mesto vlastny system, ale chce nove semafory, tak silno pochybujem ze siemens im tak dodat nove semafory nevie.
Druha vec, vsak ok, nech urobia tender na inteligentne krizovatky vseobecne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Inac nic proti korupcii a svetovemu mieru ale najst firmu co bude za 30 tis eur rocne dohliadat na celobratislavsky system ma byt ako vela? Na menej sa ulakomi asi len nejaka podvodna schranka co by sa dalsich x rokov natahovala so siemensom na spristupneni ich know how.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jedine že by to bolo mesačne, tak ako sa uvádza v texte :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ok cital som rocne, je to mesacne, ta jedna nula na veci moc nemeni ak sa jedna o 120 krizovatiek, to su drobne, a plne zasluzene peniaze pre siemens. Niekto caka ze system zmodernizuje zadarmo alebo pod cenu len preto ze moze a Bratislava to potrebuje? Snivajte dalej. ***** na vas politici. Ked nedostanu eura, platia len tolko aby sa im system nezrutil na hlavu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a už sa nám zožupnieva...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kde je problém?

v tom 93 roku Siemens asi kvôli niečomu vyhral súťaž a potom bolo jasné, že sa budú dlhodobo dopĺňať nové radiče ich výroby, aby pasovali do riadiaceho systému. A mať dva systémy? Keď si sprevádzkujete servis na škodovácke autá, tak asi nie je veľmi rozumné začať nakupovať pežoty alebo fiaty. Takmer všetky križovatky v širšom centre sú riadené na princípe zelenej vlny v hlavných smeroch, ale po zvýšení dopravy v posledných rokoch to najmä v špičke samozrejme nefunguje, keď musíte stáť v kolóne. V okrajových častiach sú križovatky riadené dynamicky pomocou slučiek a pokiaľ nie sú preťažené, tak to v podstate funguje. Inteligentné križovatky sú síce pekná vec, ale ja by som chcel jazdiť na Lamborghini, no nemám na to, ani mesto nemá na drahú techniku. Ledva naškriabe na základnú údržbu. Ešte aj meniť, alebo upraviť riadenie v križovatke za pár tisíc je problém. Ak by sa malo niečo zmeniť, v prvom rade by si Mesto malo dať ako prioritu DOPRAVU, ktorá sa týka 80-90% obyvateľov a nie nejaké podružné záležitosti, ktoré sa týkajú 2-5% obyvateľov, ako napr. cyklisti, psíčkari, rôzne mimovládky, parkovacie firmy a podobní podvodníci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prosím vás pekne netárajte tu choďte

sa pozrieť do hlavného mesta najchudobnejšej postsovietskej republiky v strednej Azii a nájdete tam na križovatkách :
čínske semafory, ktoré ukazujú koľko sekúnd zelenej vám zostáva na priechode, alebo vodičovi koľko ešte zostáva sekúnd zelenej !
Džamaharija Hejslovakia sa ešte doteraz nezmohla na niečo podobné a dlho nezmôže ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

lenže aj v tej najchudobnejšej postsovietskej republike si na rozdiel od Bratislavy uvedomujú, že bez dopravy sa nikam nepohnú a doprava sa bez peňazí nepohne. Každé hlavné mesto v Európe reprezentuje celý štát, len Bratislava je hlavné mesto Bratislavy (aj to nie celej) a nie Slovenska, už trnaváci nadávajú na BA, nehovoriac o tých ďalej na východ. Ináč to ukazovanie časov je len prkotinka na zlepšenie nálady chodcov a vodičov, reálne to veľmi nepomáha.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME