Sobota, 18. november, 2017 | Meniny má Eugen

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo hýbe vzdelávaním #4 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A výsledkom celého prepracovaného prístupu a pod je fakt, že ak sa spýtate detí alebo študentov, kedy a z akých príčin sa začala II. sv vojna alebo kto boli Štúrovci, tak majú hlboké temno.
Šialenstvo na tému písanie a kopírovanie bakaláriek, diplomoviek a pod vypukne na tomto blogu cca do mesiaca. Je síce fajn, že deti si vedia vyhľadať informácie na internete, ale niečo potrebujú mať aj v hlave, ak sa náhodou vyskytnú v situácii bez internetu a iných informačných a komunikačných technológií.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečítali ste si celú poznámku?

Čo má spoločné písanie a kopírovanie bakaláriek (dnes už s ponukami firiem, ktoré to spravia za vás), ktoré ma na Slovensku dlhodobú tradíciu s touto inováciou? Ak ste si prešli aj originálny článok dostupný na http://ww2.kqed.org/mindshift/... tak tam sa jasne uvádza účel použitého postupu - miesti písania referátov a semináriek, ktoré končia v zásuvkách vytvárať kvalitný obsah. Wikipédia, má prísne pravidlá namierené proti kopírovaniu, neuvádzaniu zdrojov, relevantnosť dát. Vôbec nie je jednoduché vytvoriť kvalitný odkaz, treba mať problematiku naštudovanú, vybrať to podstatné a to spracovať do čitateľnej podoby s vedomím, že to prejde ostrou kontrolou. A tieto zručnosti je dôležité mať aj mimo používania informačných technológií, veď v kritickom myslení, ako určite uznáte, máme čo doháňať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V tom z akych pricin sa zacala II. svetova vojna nemaju jasno ani politologovia a historici, najdes medzi nimi kopu roznorodych nazorov a neviem na co by malo byt dobre, ze student bude vediet odrapotat nejaku poucku z ucebnice. A kto boli Sturovci je pre studenta asi tak podstatne ako kto bol nejaky nepodstatny narodny buditel v Uzbekistane.

" Je síce fajn, že deti si vedia vyhľadať informácie na internete, ale niečo potrebujú mať aj v hlave"

Suhlasim, ale ten subor informacii ktore potrebuje mat student v hlavne je individualny a nie je potrebne vsetko standardizovat.

Neviem preco si niekto mysli ze ak mladi ludia pouzivaju informacne technologie, tak automaticky maju menej (namemorovanych) vedomosti. Je to presne naopak, nielenze ich maju viac ale vedia s nimi lepsie pracovat. A ano, ten pretlak sposobuje ze vypustaju zbytocnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Začlenenie kódovania a programovacích lekcií naprieč odbormi vyžaduje, aby všetci pedagógovia, od učiteľa prírodovedných predmetov po učiteľa výtvarnej výchovy, pochopili základy."

Neviem posudit uroven Finskych ucitelov, ale ak by ti nasi boli schopni pochopit zaklady programovania, tak nie su ucitelmi. Pri dnesnom dopyte po ludoch z IT by zamestnanli aj opicu, ktora je schopna tak plieskat po klavesnici ze je z toho kod.

V sucasnosti je mnozstvo vyukovych programov na internete a rodicia sa naozaj nemusia spoliehat iba na to, co deti nauci skola.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME