Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najhorší zážitok môjho života. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Zdravim.. Tak kurz som robil aj ja pri vodickom preuzi.. Ale poviem vam pravdu ze teraz si uz moc stoho nepametam veru ale tak zaklad hadam by som vedel.. No k tym 95% mas pravdu a uz len kvoli tomu ze nechcu spravit nieco zle aby nebolo este horsie na kolko clovek moze snazit pomoct ale urobi chybu a teraz dotycni co sa mi nieco stalo bude od dotycneho cloveka vymahat ujmu na zdravi lebo keby ho nechal tak tak nemusel mat take nasladky ako ked mu niekto pomoze.. Aj preto mozno nikto nechcel pomoct alebo tak dnesnej dobe vela ludi kuka a nikto nic na koko racej nechce mat s tym nic spolocne ak by bolo horsie alebo podobne.. Osobne tiez neviem ci by som sa vrhol nato.. ale je to na cloveku na situaci natom ako sa city a podoben..
Tom_85
<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslim, ze na to mame aj paragraf, ktory chrani ludi, ktori poskytli prvu pomoc pred zalovanim zo strany zachranovaneho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:(

Bol to nas znamy. je to sok, mal zenu a 6 rocneho syna. Velmi mily chalan. Mal rad motorky, asi aj rychlost, neviem ako isiel, v novinach vraveli ze rychlo. Autorovi clanku velka vdaka za odvahu, mnoho ludi by to nezvladlo. Ostatnym zelam viac zodpovednosti. Myslite na svoje rodiny a svoj zivot.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

budes velmi prekvapeny, ale nieje to taky rozdiel ako si mozno predstavujes. staci si pozriet statistiky. riziko smrtelneho urazu je dvojnasobne vyssie na motorke ako na aute. to z motorky nerobi automaticky kategoriu sebevrahov, a z aut bezpecny sposob prepravy. je to proste dvojnasobne rizikovejsie, rovnako ako je jazda na malych motocykloch dvojnasobne rizikovejsia (skutre) oproti kategorii velkych motocyklov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemáš pravdu. Podľa tohto článku:
https://www.washingtonpost.com...

je pravdepodobnosť smrteľnej nehody na motorke viac ako 20 krát vyššia ako pravdepodobnosť smrteľnej nehody v aute. To je brutálne veľký rozdiel v rizikovosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja vychadzam z poslednej znamej statistiky policajneho zboru za rok 2015 o nehodovosti. je tam pocet nehod a pocet ktory skoncil smrtou. jednoduchou aritmetikou sa dopracujes k cislu. neviem ci washington post zrovna pise o nasich cislach, ale dovolim si o tom hodne pochybovat :-) nehovoriac o tom ze mna zaujima skutocne len pravdepodobnost fatalenho nasledku pri nehode a nie nehodovost na kilometer, atp...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tá tvoja "jednoduchá aritmetika" dáva úplne zlé čísla, pretože keď zoberieš len celoročné úmrtia na motorke, tak vôbec nie je zohľadnené, že motorkárov je oveľa menej oproti vodičom áut a tiež jazdia menší počet kilometrov, keďže veľká časť z nich jazdí len cez víkendy pri peknom a teplom počasí.

Reálna štatistika rizikovosti jazdy na motorke je v tom linkovanom článku a s veľkou pravdepodobnosťou nehodovosť motorkárov v USA nie je horšia ako v SR, keďže v USA sú vodiči áut ohľaduplnejší voči motorkárom ako vodiči v SR.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

porovnavam pocet nehod kde je ucastnikom motocykel a pocet smrtelnych nasledkov. myslim ze som sa vyjadril jasne. to tym padom nic nema s poctom motorkarov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

naozaj nemas pravdu...tu su cisla v CR
http://zpravy.idnes.cz/nehody-...

tam pisu ze na tisic nehod aut pripada 7 mrtvych ..u motoriek je to 30 mrtvych.. ked este zoberies do uvahy ze v aute sa vezie tych ludi casto viac ..
a este mi pride dolezita tato veta :

Podle statistik na jednoho mrtvého motorkáře připadají další čtyři s vážným poškozením mozku, míchy či končetin
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nemam pravdu a argumentujes cislami naprv USA a potom CR ;-) miesto toho aby si naozaj pozrel na nase cisla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to o USA som nepisal ja :).. kludne pozriem slovenske , ale zeby sme boli v tak odlisnej situacii ako inde..?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V tom je práve tá chyba ktorú robíš, nemôžeš jednoducho zobrať počet nehôd motoriek a počet nehôd osobných áut a z toho zistiť počet usmrtených, potom ti jasne že vyjde počet usmrtených na motorke versus v aute ako "iba" dvojnásobný. Tá štatistika z Washington Post je o počte nehôd na prejdenú mílu, resp. km. A tam je tá úmrtnosť naozaj 20 násobná, ako vidno z článku. U nás to bude, tipujem, podobné. V preprave osôb je naozaj podstatné, že keď osoba precestuje povedzme milion km, aká je pravdepodobnosť, že ich prejde bez nehody resp. natvrdo povedané, nezomrie. Teda zatiaľčo pri nehodách v osobných autách po nejakom počte km zomrie jeden človek, pri motorkách za ten istý počet prejdených km zomrie 20 krát toľko ľudí. To je celé. Je to smutné, ale treba to vedieť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj keby to riziko bolo "len" 2x vyššie,

aj tak je to dosť na to, aby človek riskoval život alebo úraz - často krát zbytočný. Navyše mnohí motorkári to hlavne u nás berú ako adrenalín - stačí ísť v slnečnú sobotu cez Šturec alebo iný horský prechod, kde stretnete aj 70 motorkárov, ktorí si z cesty robia pretekársku dráhu - plná čiara a ani rýchlosť ich nezaujíma. Sú iste aj slušní a ohľaduplní motorkári, ale ja som u nás ešte nevidel motorku ísť cez mesto alebo dedinu predpísanou rýchlosťou 50 km/hod. a ten istý motorkár ide v Hainburgu predpisovo 50 km/hod., ani o 1 kilometer za hod. viac. Čím to je?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Aj keby to riziko bolo "len" 2x vyššie, aj tak je to dosť na to, aby človek riskoval život alebo úraz"
Ak je toto kriteriou, potom je otazkou, ci je nieje nahodou jazda osobnym automobilom 2x, alebo viackrat rizikovejsia nez napriklad jazda MHD, alebo elektrickou, atd... je to snad dostatocnym dovodom na to aby vsetci jazdili MHD? zjavne nie, ze?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Možno som zle argumentoval,

chcel som len povedať, že samotné správanie samotných motorkárov je rizikové a často krát jazdia na hrane rizika nehody alebo úrazu. A to, že v prípade nehody majú niekoľko násobne vyššiu šancu smrteľného úrazu je fakt. Mnohí si neuvedomujú. že fyzika nepustí a keď ide 108 km/hod., tak to je 30 m/sek., pri 150 km/hod. je to viac ako 40 m/sek., čo je polovica futbalového ihriska za 1 sek. a pri náraze nemá žiadne bezpečnostné pásy, tak preletí 70 m aj viac, ako nič - ak má to šťastie, že letiace telo do ničoho nenarazí, tak má šancu to prežiť. To riziko je ozaj veľké a omnoho vyššie ako u automobilov a šanca na prežitie omnoho nižšia. To je fakt.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

bol som svedkom

podobnej udalosti, našťastie bol poruke lekár, inak neviem, neviem... zranený ale prežil, narozdiel ako v tvojom prípade. Tým nechcem zľahčovať tvoju situáciu, práve naopak, skláňam sa pred tebou, hlboko...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Klobúk dolu !

Na takéto nieco sa nikdy nedá pripraviť a odvaha, vôľa, zvíťazili nad strachom . Moj obrovský obdiv !!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rážov efekt

Vicel som video, ten chlapec nesiel az tak rychlo. Doplatil na frajersky nezapnutu prilbu. Tak sa mi uz zabilo niekolko kamaratov. Ziaden naozajstny motorkar nejazdi bez dobre zapnutej prilby. Frajeri zvyknu dopadnuť ako Jožo Ráž alebo ako tento nešťastný a nezodpovedny smoliar. Kiež by to bolo dostatočnou výstrahou pre ostatných!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

uch...niekedy si zvyknem odopnut prilbu, ked mi tlaci na gebulu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

respekt, ale!

Maximalny respekt, suhlasim ze malo kto by mal na taketo nieco odvahu a klaniam sa, ale zase treba chapat aj tych ludi okolo a ich racionalne rozmyslanie. Dychanie z ust do ust a prist do kontaktu cez usta s krvou cudzieho cloveka nieje vobec sranda. Jedna vec je pokus o zachranu cudzieho zdravia, druha pocas tohto pokusu riskovat vlastne zdravie. Nemame absolutne tusenie ake ma dana obet zdravotne tazkosti mimo nehodu samozrejme a dojst do kontaktu s krvou v takom formate ze ju clovek vypluva z ust... to je uz vcelku extrem a je logicke ze plati pravidlo ze pred podanim prvej pomoci je zaklad dbat na svoje vlastne zdravie. V tomto pripade absolutne chapem "bradaca" ze s dychanim zacal az pomocou masky. To len na margo toho ako sa nikto nemal k tomu dychaniu z ust do ust zakrvaveneho cloveka, nic nemeni na veci ze autor ukazal odvahu ktoru ma pravdepodobne 1% populacie aj ked teda ja osobne nepovazujem za rozumne riskovat vlastne zdravie, este teda bohuzial aj pre niekoho komu uz nebolo pomoci, mozno sebecke ale budem si stat za tym ze vlastne zdravie musi byt uprednostneme v takejto situacii pred cudzim.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Transparency International Slovensko: Čo o morálke sudcov hovorí, keď kopírujú motivačné listy? 3 333
  2. Milan Brejcha: Marián Kuffa - na čo bratia katolíci zabudli? 2 735
  3. Rudolf Trbušek: Zastavenie starých exekúcií "exekučná amnestia" od 1.1.2020 2 323
  4. Filip Bajtoš: 30 rokov hnusu 2 274
  5. Stanislav Martinčko: Vláda namiesto kúrenia a svietenia, rozhadzuje milióny! 1 991
  6. Danica Chames: Milovníci mačiek, spojte sa! 1 769
  7. Július Kovács: Nebezpečná osoba Jaroslav Naď, prenasledovaný NA PRÍKAZ FICA a piadimužíka Balciara. 1 749
  8. Stanislav Martinčko: Kočner, Kočner ty si veľký beťárisko!! 1 482
  9. Júlia Piraňa Mikolášiková: Exšéf vojenských tajných chcel na neho poslať kamošov. Kto je Kočnerov Sven? 1 244
  10. Maroš Chmúrny: Keď sa štátu darí, tak sa treba podeliť 982

Rebríčky článkov


  1. František Stručka: Kam nás ťahá Kotleba s Ficom
  2. Milan Lacúch: Bezhraničné sebectvo a osobná uhlíková stopa
  3. Ladislav Rohoska: Smer musí byť zničený...
  4. Milan Koval: Pani Zuzana Čaputová , otvorený list.
  5. Martin Krištoff: Dve riziká eurozóny, ktoré môžu spôsobiť problémy: nízke úroky a nevyvážená regulácia
  6. Roman Hutira: Mileniáli – aký sú mladí Slováci vlastnými očami?
  7. Juraj Hodul: Prečo nemáme po celej Bratislave električky?
  8. Štefan Vidlár: Hospoda "U tajných"
  9. Ján Franz: KOVOZOO
  10. Peter Krajňák: Na Slovensku vzdelávame aj deti cudzincov...

  1. Laššáková nevie vysvetliť vyše pol milióna za galavečer
  2. Smrť Violy nie je tragédiou temnej uličky
  3. Mlčať o smrti mladej ženy bola taktika, tvrdí polícia. Páchateľa nemá
  4. Ako sa opovažujete, Vladimír Mečiar? (píše Michal Havran)
  5. Obrí projekt na Šírave: čudné výnosy aj zisk, pozemky nevlastnia
  6. Kiska si z nás robí dobrý deň
  7. S Kočnerom si dohadoval stretnutie aj bývalý šéf vojenských tajných
  8. Tajomný šéf vojenských tajných Ján Balciar. Čo o ňom vieme?
  9. Slovensko zdolalo Azerbajdžan, v kvalifikácii skončilo tretie a nepostupuje
  10. Slováci dostanú druhú šancu. Ich prvým súperom bude Írsko

  1. Ivan Mikloš: Tí, ktorým ste slúžili, priniesli dnešný marazmus, pán Zala
  2. Matovič: Dostanete takú na solar, že to v Ilave nerozdýchate do smrti
  3. Vladimír Palko: Ak je niekto muž, je pre mňa mužom, hoci sa cíti byť ženou. Držím sa objektívnej rea
  4. Na mieste, kde popravili Jánošíka, sú dnes domy
  5. Tri roky uvostatu, prevádzka, nápady, spolupráce
  6. Nizozemský parlament: Nebudeme pomáhat PA,financují teroristy
  7. Podvýživa súvisí s diétami, na ktorých je väčšina žien väčšinu svojho života
  8. Evropa bojkotuje Izrael, kde jsou dokonce i novorozenci v krytech.
  9. Kolaborujúci cirkevní funkcionári brojili proti zmenám ešte aj po 17. novembri 1989
  10. 30 rokov od novembra 1989 a opäť tu máme cenzúru a prenasledovanie kňazov s nepohodlnými názormi

Už ste čítali?