Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Extrémizmus na školách – čo s ním? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Polovica videla na škole niekoho nosiť oblečenie so symbolmi extrémizmu."

Co je symbol extremizmu? Mozete byt konkretny? Lebo naozaj neviem o tom, ze by extremizmus ako taky mal mat nejake vlastne symboly. Extremizmus nie je jedna ideologia. Takze bude mali symboly nejakej konkretnej ideologie a hadam je nam vsetkym jasne, ze pokial mali symboly nacizmu, tak je to na trestne oznamenie. A osobne pochybujem ze ziaci behali s nacistickymi symbolmi po skole.

A este matematicka vsuvka. Ked polovica skoly uvidi jedneho ziaka so symbolom toho extremizmu, tak stale to znamenalo ze len jeden ziak nosil ten symbol. Nie je to spravne postavena otazka, lebo jej vysledok "opticky" nafukuje problem. Otazka ma zniet, kolko deti nosi "symboly extremizmu" a nie kolko ich videlo na inych. A aby vyskum bol relevantny, tak v akom casovom obdobi ich videli a uistit sa ze opytany rozumie pojmu symbol extremizmu. Na to by musel byt definovany a o tom velmi pochybujem ze naozaj je.


"Asi štvrtina videla v škole ľudí propagovať extrémistické materiály."

To iste. Nafukuje sa problem.

"Najhoršie je na tom Prešovský kraj, kde 71 % žiakov videlo v škole extrémistické oblečenie"

Co je extremisticke oblecenie? Kto ho definoval? V sprave sa hovori o bomberach, maskacoch a typickych napisoch. Tak maskace som nosila aj ja a celkom bezne. Bombery sa dnes bezne nosia. Kamoska ma taku ruzovu. Asi jej poviem, ze je extremistka. A co su typicke napisy... to netusim.

"42 % videlo niekoho propagovať extrémistické materiály na škole."

Co su extremisticke materialy? Ja som najviac hakovych krizov videla v ucebnici dejepisu.

"Extrémizmus je v školách rozšírenejší, než by sme si mysleli."

To z tej spravy vobec nevyplyva.

"V tomto smere by malo zakročiť ministerstvo systematickým vzdelávaním učiteľov na rozvíjanie čitateľskej gramotnosti."

Viete vobec co je citatelska gramotnost a ako sa "uci"? Citatelsku gramotnost podmienuje inteligencia. Kazdy ju ale moze zlepsovat na tej intelektualnej urovni na akej sa nachadza a moze to robit velmi jednoducho. Citat. Citat. A citat. Ziadnym vzdelavanim ucitelov, kurzami, a hustenim kvazy dristov o potrebe zlepsenia citatelskej gramotnosti sa nic nezlepsi.

Dalsia vec co zlepsuje citalesku gramotnost je matematika. Nie ziadne projekty, vytvaranie modelov, obkecy o obsahu. Aby deti mohli text chapat, musia najprv vediet rozmyslat. Aby vedeli kriticky mysiet, musia vediet co su to logicke klamy. Aby mohli odhalit logicky klam, musia ovladat vyrokovu logiku. A na to musia ovladat matematiku.

Ziak nemusi vediet absolutne nic o historii, aby vedel kriticky mysliet. Ucme deti menej historie. Historia bola vzdy viac nastroj vitaza ako vednou disciplinou. Ucme deti prirodne vedy, tie formuju kriticke myslenie.

Napriklad ak by autor spominanej spravy vedel ako ma urobit relevantny sociologicky vyskum, neurobil by toto.. a keby ste vy vedel interpretovat vedecke poznanie, nevznikol by takyto blog.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Suhlasim

Rad by som vedel definiciu extremizmu nikdo ju este nevyprodukoval.Minulost je prepisovana vitazmy.
Ziakov treba ucit pravdu a nie oblbovat ze nemozu vediet pravdu lebo je to extremizmus..
Nikdo ich neuci pravdu ze hakovy symbol je modifikovana swastika a je symbol socializmu.
To ze sovietsky svez na prvych socialistickych bankovkach mal symbol socializmu - modifikovanu swastiku.
Musoliny bol komunista a Hitler socialista. Marx-Engels ateista hlasal likvidovat vsetky viery vcetne zidovskej.
Ochranovat vlasnu krajinu nie je extremizmus ale patriotizmus. Kazdy ma pravo na slobodny prejav a svoj vlany nazor. Jedine rozsirovanie nenavisti je nebezpecne ale to nespada pod extremizmus. Mat zelene alebo modre vlasy je extremizmus ale to nie je to tresne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Inaksie

autor tohto zavadzajuceho clanku podla jeho vlasnej teorie moze but povazovany za extremistu skinheada, takze slovo extremizmus netreba zneuzivat na politicke uceli. Extremizmus je pozitivny pre pokrok krajiny a netreba si ho zamienat s nenavistou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

bohuzial, totalne si mimo

Vzdelavanie ucitelov je hlavne. Rozvijanie citatelskej gramotnosti treba ucitelov "ucit." Pretoze ich vychovalo skolstvo spred 40 rokov, ktore bolo podstatne ine. Co mal ucitel hlavne robiť v roku 1975? A co teraz? Vtedy mal iba nasypat poznatky ziakovy do hlavy a ten ich mal odverklikovat. Teraz je to uplne ine. Odkial sa nauci to robit inak?

Vzdelavanie ucitelov robili vsetky uspesne krajiny ako Finsko, ktore maju tip top skolstvo. A my sme nic take nerobili. Takze, nie ze "citat," ale naucit citat a naucit porozumiet textom, analyzovat texty atd atd.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ucitelia ako hlavny zdroj vzdelania skoncil minulym storocim. A ucitelia nemozu za ziakov citat a ani mysliet. Ucitel moze poskytnut moznosti a to je cele. My ucitelov nemusime ucit, ze deti maju rozvijat citatelsku gramotnost. Lebo je to jedno puzzle z celeho obrazu. My ich musime ucit byt dobrymi ucitelmi vo vseobecnosti. Ale nemozme ich brat ako nieco, na com stoji citatelska gramotnost. Za prve ucitelia nemozu ovplynit to, ci rodicia maju doma vobec knihy alebo ci si s detmi od malicka citali. Za druhe, nemozu ovplyvnit intelektualne schopnosti svojich ziakov. Ich monosti su limitovane na skolsku hodinu, kde musia prodla nejakeho byrokratickeho dristu z ministerstva prebrat hromanu blbosti aby si splnili svoju povinnost.

A odkial sa ucitel nauci robit veci inak? No jednoducho, ak bude mat zaujem sa vzdelat, robit svoju pracu lepsie, bude sa vzdelavat aj sam. Ak mu to nakaze ministerstvo lebo treba naplnit spolocensku objednavku aby sa nieco robilo so skolstvom, tak absolvuje skolenie a dost. A ako bude ucitel motivovany? Tak ako su motivovany vsetci zamestnanci... moznostou rast karierne a platovo na volnom trhu so vzdelanim. Reformovat statne skolstvo je skoda namahy.

Ako myslis, ze sa naucis porozumiet textom a analyzovat ich? Tak ze knihu vidis maximalne v policke a bum zrazu analyzuj texty? 4-5 skolskych hodin do tyzdna na to ma stacit? Ja som precitala cca 200 knih vo veku od 12 rokov az do maturity. Ako mala som si listovala v encyklopediach a rodicia mi citali. To je nieco, co ziadna skola, ziadna vzdelana ucitelka a ziadna hodina slovenciny nemohla nahradit. A to som ako dysgrafik dala pisomnu maturitu na 92%.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kľúčový je vplyv rodiny, nie učiteľov

Úplne s vami súhlasím. Autor preceňuje vplyv učiteľov. Hlavný je vplyv rodiny, s pribúdajúcim vekom aj vplyv kamarátov. Ja si pamätám, že som ako dieťa tvrdila, že Hitler bol dobrý lebo vraždil židov, lebo mi otec vymýval mozog tvrdením, akí boli židia zlí a učiteľ by ma asi nepresvedčil o opaku. Názor som zmenila až po čase, keď som prišla do veku, keď človek začne mať vlastné názory a keď som sa dostala pod vplyv iných ľudí a inej ideológie (kresťanstvo). A keby som v tom čase mala učiteľa antisemitu, tiež by ma nepresvedčil. Jednoducho škola až taký vplyv nemá.

A čo sa týka rozvíjania kritického myslenia, tak ak chce čitateľ zistiť, čo autor chcel povedať, alebo aké sú fakty, musí mať v prvom rade DOSTATOK informácií. Inak sú jeho interpretácie textu len výplodom jeho vlastnej fantázie, ktorá môže byť totálne vzdialená od reality (neraz ma udivujú k akým záverom dochádzajú ľudia, keď si prečítali jednu-dve pochybné knihy). A k tomu aby človek získal prehľad o akejkoľvek veci toho jednoducho musí prečítať VEĽA. Aj tak každý bude fakty interpretovať cez okuliare svojich skúseností, názorov..., ale ak získal veľa informácií z viacerých serióznych zdrojov, pravdepodobne bude jeho interpretácia viac zodpovedať realite.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neuveritelne -Hitler az po

1941 roku bol prinuteny si zmenit nazor podla Benjamina Netanjahu.

Premiér Benjamin Netanjahu vyvolal verejny rozruch, keď v utorok tvrdil, že mufti Jeruzalema, Haj Amin al-Husseini, bol ten, kto zasadil myšlienku vyhladzovanie európskych Židov v Adolfa Hitlera mysli. Nacistický vodca, Netanjahu povedal, nemal v úmysle zabíjať Židov, ale len ich vyhnať.
V prejave pred Svetovym sionistickym kongresom v Jeruzaleme, Netanjahu opísal stretnutie Husseiniho a Hitlera v novembri 1941: "Hitler nechcel vyhladiť Židov v tej dobe chcel vyhnať Židom a Haj Amin al-. Husseini šiel k Hitlerovi a povedal:, Ak ich vyzenes, všetci pridu sem (do Palestíny). ' Podľa Netanjahua, Hitler potom sa spýtal: "Čo mám robiť s nimi?" A mufti odpovedal: "spál ich"

Netanjahu poznámky rýchlo vyvolali socialnu mediálnu búrku, Netanjahu urobil podobný vyrok počas prejavu Knesetu v roku 2012, kde on popisal Husseiniho ako "jedneho z popredných architektov" konečného riešenia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuž, Hitler bol silný antisemita dávno pre tým ako sa dostal k moci, ale nemám dostatok informácii na to, aby som vedela posúdiť ako až ďaleko pri riešení "židovského problému" bol pôvodne ochotný zájsť.
Je možné, že podobný rozhovor Husseiniho a Hitlera naozaj prebehol a je možné, že aj Hitlera inšpiroval. A časovo to zapadá do následných udalostí. Napríklad Osvienčim začali stavať v roku 1941 a prvá plynová komora začal fungovať v roku 1942. Myslím si, že Netanjahu si túto informáciu z prsta nevycucal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak sa nemylim, tak Zidov vrazdili masovo davno pred 41 rokom. Za nemeckymi vojskami, ktore vstupili do bolsevickeho Ruska zacali SS aci s masovym vrazdenim Zidov Priemyselny sposob zabijania a odstranenia zavrazdenych ludi bolo dielom Himmlera, spojene s logistikou nemeckej preciznosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Máte pravdu, ale možno ten nápad s masovým spaľovaním bol naozaj inšpirovaný Husseiniom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Praca s informaciou mozno je, ako sa spolahnut na rozne konspiracne teorie.
Navrch vyssie sa pise, ze dovtedy ich chcel iba vyhnat a to sa zase podla mna nezaklada na pravde. Kam by ich vlastne vyhanal, ked sa snazil ovladnut co sa da?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keby sa mu podarilo ovládnuť celý svet, nakoniec by naozaj musel pristúpiť ku konečnému riešeniu. Okrem toho, vyhladenie židov bolo jednou z jeho priorít - veď keď už bola vojna takmer prehratá, plynové komory aj tak bežali naplno, aby stihli čo najviac :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak Adolf sa do poslednej chvile spraval po mne potopa. Ak mam brat vazne co som cital, tak si myslel, ze nemecky narod nema narok po prehre na existenciu, tak ako predtym sudil ostatnych co prehrali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Blablabla.
Riesenie nasledkov problem nikdy nevyriesi. maximalne ho zmierni.
Priciny ale nikto riesit nechce.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Osobne si mylsim, ze zaklad je rodina. Ak v rodine dieta nedostane ten spravny vychovny(moralany) zaklad, tak skola alebo ucitel mu ho len tazko da. Tym padom mozme zabudnut na kriticke myslenenie, citanie s porozumenim a na dalsie veci.

Extremizmus(nielen) na skolach je podla mna len nasledkom az tohoto dovodu riesenie extremizmu na skolach nieje dostacujuce na jeho vyriesenie. Je potrebne odstranit pricinu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Definicia EXTREMIZMU neexistuje

Cize ked chcem niekoho urazit kto sa mne nepaci tak ho nazvem EXTREMISTOM.

Čo je to ten "extrémizmus"?

Je síce pravda, že ma akosi nenapadlo počítať to, a preto to môžem dnes naozaj len odhadnúť, ale zdá sa mi, že len za posledne dva týždne som buď počul alebo čítal slovo extrémizmus približne 12 000 krát.
Som z tých, ktori vždy chcú ísť do koreňa vecí, a preto ma už niekoľko dni omíňa otázka, čo to ten extrémizmus vlastne je.
Kedže sa definície tohto slova rôznia v závislosti od doby, miesta aj autora, zaujímalo by ma, či existuje nejaka objektivna a univerzálne prijatelna definícia, tak, ako sa napríklad v astronómii definoval svetelný rok.
Zvlášť by ma pritom zaujimalo aj to, kto, kedy, kde a komu dal pravo definovat extremizmus alebo čokoľvek iné.
Existuje vari nejaka zvolená alebo dokonca Bohom určená autorita s mandátom o takejto veci rozhodovať?
Z kontextu počutého aj čítaného som však dokázal približne aspoň vydedukovat, o čo asi môže ísť.
Kedže ľudia o tom hovoria takmer vždy s odporom, zhnusenim aj strachom, predpokladám, že ide o vec mimoriadne diabolskú, nehumánnu, zločinecku, a tým aj odsúdeniahodnú.
Tak som vydoloval zo svojej pamäte najväčšie zločiny vykonané na ľudstve za posledne desaťročia, a vyšlo mi, že toto sú najvacsi extrémisti nášho sveta:
- USA a Izrael za zabitie státisícov a devastáciu životov miliónov ľudí v Afganistane, Iraku, Líbyi, Syrii, Libanone a v Palestine,
- lavicovi aktivisti za zaplavenie Európy, Severnej Ameriky a Austrálie prisťahovalcami z krajín tretieho sveta,
- skorumpovaní politici, ktori svojou zločinnou chamtivosťou zničili väčšinu krajín a životy ich obyvateľov,
- bankári, ktori uvalili všetkých obyvateľov tejto planéty do otroctva úžery a dlhu, a v procese svojimi praktikami spôsobili nezvratne škody na životnom prostredí celej planéty,
- v neposlednom rade však je extrémistická aj všetka chamraď, ktorá si mysli, že žije len preto, aby mohla žrať a kopulovať, pričom žije v presvedčení, že niekto iný má povinnosť venovať svoju vitálnu energiu na zabezpečenie takéhoto parazitického života.
Pripúšťam pritom, že iní ľudia na základe iných životných skúsenosti a inej úrovne ich vedomia, mohli dospieť k inej definícii extrémizmu.
( ilustračné foto na titulke: americký idol v centre Washingtonu, prezident Lincoln s fašistickými symbolmi)
lincoln fascii


Autor:
Grigoriy

http://*****/content/co-je-ten-extremizmus
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Iróniamilé deti

vaši spolužiaci vám síce ukradli desiatu, bo do podpory ďaleko, nemajú čím písať, bo pomôcky ktoré im štát dal z peňazí vašich rodičov zo srandy polámali, nemajú domáce úlohy, lebo rodičia na nich nemajú čas - vidíte cez okno ako ťažko pracujú na VPP (a áno, pohnú sa, dnes tie 4 metre chodníka pozametajú)
Poďme si spraviť model pracovného tábora, kam ich predkov zatvárali, aby ste videli, aké je to zlé...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Školy učia deti k nesamostatnosti, nepoužívaniu mozgu a vezenia sa s prúdom. Nová doba. Tupému národu sa ľahko velí
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

" Takmer polovica základoškolákov sa v škole stretla s negatívnymi vyjadreniami k rase či národu. Polovica videla na škole niekoho nosiť oblečenie so symbolmi extrémizmu. Asi štvrtina videla v škole ľudí propagovať extrémistické materiály. Najhoršie je na tom Prešovský kraj, kde 71 % žiakov videlo v škole extrémistické oblečenie a 42 % videlo niekoho propagovať extrémistické materiály na škole. Extrémizmus je v školách rozšírenejší, než by sme si mysleli."

Autor blogu to pokladá za zlé správy ! Ale čo sme sa vlastne dozvereli?
1. Polovica žiakov do 15 rokov vie spoznať extrémistické oblečenie,
2. 25 % rozoznala extrémistické materiály
3. Najlepšie vedia neplnoleté deti rozoznať extrémizmus v Prešovskom kraji až 71 %.

Prečo sú to výborné výsledky? Lebo deti sa nechajú ľahko ovplyvniť, ale evidentne extrémizmus rýchlo rozpoznali a to nie nejaká bezvýznamná časť, ale viac ako 25 % dokonca v jednom kraji takmer tri štvrtiny. Myslíte si, žeby to u dospelých skúsených ľudí dopadlo lepšie? Obávam sa, žeby to zľahčovali respektíve by si to ani nevšimli.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ak sa pýtame, čo robia školy a učitelia, treba sa spýtať aj na to, aké majú možnosti...učebnice na predmet občianska náuka pre SOŠ od Mikolajovej reformy ešte nevyšli, obsah vyučovania každú chvíľu ktosi mení a učiteľ si má pomôcť, ako vie. Hodiny, ktoré by mohol učiteľ venovať aktuálnemu dianiu nemá k dispozícii, lebo podľa štátneho vzdelávacieho programu už neexistujú ani hodiny na opakovanie učiva.
Čítanie s porozumením sa týka VŠETKÝCH vyučovacích predmetov, nielen slovenčiny!!! aj slovnú úlohu z matematiky musí žiak pochopiť, inak ju nevyrieši....
A ak toľko hovoríme o extrémizme a chceme vychovávať, tak naozaj nechápem, prečo v literatúre nie je v cieľových požiadavkách dielo Námestie svätej Alžbety, vypadli aj iné diela o vojne...
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME