Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

"Učiace sa Slovensko": učme sa. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Podobné sny som mal aj ja ...

... lenže je nová doba, ktorá neučí uvažovať a zamýšľať sa nad problémom/ami, ale riešiť ich bez hlbšieho vedomia.

Jedným z takých aspektov je aj písanie vedeckých prác. Ľudia nemajú nie len vedomosti (ti primárne má mať jedinec ešte zo základnej školy, kedy sa písanie takýchto prác učilo v 6-7 a 8 ročníku), ale hlavne chuť. Uvedomiť si, že písaný text jasný a zrozumiteľný je obrazom nie len vedeckej gramotnosti, ale gramotnosti vo všeobecnosti. Ale ako môžeme hodnotiť práce, ktoré majú byť publikované v zahraničných časopisoch, keď nevieme jednoduché myšlienky vmestiť do 200 - slovného abstraktu?

Prvotne, naučiť študentov po slovensky, to asi aj pani doktorka uzná za správne.

Druhá cesta je písanie kvalitných projektov v anglickom jazyku. Tu si treba ale uvedomiť jeden aspekt aj z minulosti, a to je už jedno či z blízkej, alebo ďalekej, že bez priameho kontaktu s daným jazykom je jedinec len fabulátor daného jazyka. Jedinec musí byť v priamom kontakte s daným jazykom. Preto sa tu nasúva otázka:

"Prečo PhD. študenti nie sú povinní účastniť sa zahraničného pobytu, kde je prioritným jazykom komunikácie angličtina".

Povinný ale chápme neustále 3-4 mesiace vkuse v zahraničí a najlepšie prvý mesiac od nástupu na PhD. štúdium.

Chýb a nedostatkov je mnoho a hovoriť alebo vytiahnuť len tie, ktoré sú pre jedinca prioritné nie je správne. Súbor spoločných javov a nástrojov je už v dnešnej dobe podopieraný iným javom a iným nástrojom. Niekedy je dobré nechať padnúť zle nastavený systém, a vystavať nový s použitím už odskúšaných pilierov. Možno potom príde aj Vaša vytúžená túžba, aby vedecké články boli hodnotné, vystavené na princípoch vedeckej implementácie s krásnym pocitom z jedinečného vedeckého výstupu.

Toť sio, pre tento krátky prípad, je toho ale omnoho viac :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

doplnenie

Ja len doplním, že učenie sa u nás chápe ako memorovanie informácii. Potom sa netreba diviť, že mladí majú zakrpatené mozgy, lebo robia tú najjednoduchšiu činnosť, ktorá s "reálnym" učením súvisí, ale nejedná sa o toto učenie. Mozog je sval ako iné svaly. Jeho činnosť nie je primárne nájsť najľahšiu funkčnú cestu - bohužiaľ pre nás Slovákov je to cieľom: nájsť prvú cestu, ktorá funguje a tou sa ide, že?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Budem trochu hnusný a opravujem

...ale mozog nie je sval ako iné svaly..... (z fyziologického hľadiska vám to ani neprejde, lebo nervová bunka vedie maximálne vzruch, ale nedokáže vykonávať činnosť, dalo by sa povedať, že je len pôsobkom, zatiaľ čo sval, ktorý reaguje na podnet nervovej bunky, dokáže vykonávať aj zmenu (kontrakčno relaxačné mechanizmy))

...mozog je čo do funkcie vs. odpoveď ako sval, a ak sa s ním aj správne narába ... (to ako je podstatne) a to trochu mení význam aj tej zvyšnej časti....

Na druhej strane. Zovšeobecňovanie nie je tiež prejavom hlbšieho vnímania problému v školstve.
AJ MEMOROVANIE JE POTREBNÉ. Chápem, že 90% Slovákov vraví, že nie ... ale to len preto lebo na jednej strane sa nevedia niečo naučiť, a na druhej strane to nevedia ani použiť. To je problém Slovákov. Viete, ak máte dané vety, lémy, smernice a podobné iné súvisiace spojenia, je potrebné aby to študent vedel...a ako to bude vedieť? že sa to namemoruje.... snáď ak chcete vedieť v 3 ročníku malú násobilku prv sa ju memorujete...či použitie kalkulačky objasní skôr prípad počítania? Neznehodnocujte to čo tu bolo zavedené, a čo sa ničilo rokmi, len preto lebo mladšia generácia si myslí, že požrala múdrosť sveta.

Dnes som počul vetu, ktorú povedal nemenovaný učiteľ. Učiteľ je v škole na to aby povedal danú látku. Ako sprepáčením, aby mu neodpovedala moja dlaň.....ako si toto môže učiteľ vôbec dovoliť povedať? Učiteľ je tam z dôvodu výučby zverených detí. A je na učiteľovi ako dokáže pristúpiť k dieťaťu...veď na začiatku ste napísali, a po mojej oprave použijem: "mozog je ako sval", takže naučiť sa dá všetko a to či má niekto filipa alebo nie, už žiaľ geneticky do jedinca nenatrepete.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ad. Memorovanie malej nasobilky

"...snáď ak chcete vedieť v 3 ročníku malú násobilku prv sa ju memorujete...
.
CIastocne ano, ale uplne nabiflovanie sa malej nasobilky viac skodi ako pomaha. Je lepsie, ked ideta pri tom zacne chapat matematicke zakonitosti a pouzivat ich. Napriklad: nepamata si, kolko je 6x8, ale vie, ze 5x8=40, takze si v hlave dorata, ze 6x8=5x8+8 =48.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Počítam s tým ...

... že to dieťaťu bude vysvetlené .... ale aj tak sme sa to memorovali, lebo v tomto prípade ide o rýchle počty (aby dieťa ako priblbé nečumelo keď počíta rovnicu s neznámou a nevie z pamäti koľko je 2*9)...preto sa to memoruje. A to že rozdiel medzi 4*5 a 4*6 je v rozdiele 4 čísel....buď to bude študentovi vysvetlené, alebo nech na to príde sám....alebo ak to nechápe....máme aj pôdohospodársky a hnojársky priemysel...len prosím, nech si to zas niekto nemýli s ministerstvom :D:D:D sedliacky rozum nie je vždy sedliacky um....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vážená pani Ljuba Bachárová!

Neostáva mi nič iného ako si želať to, aby ste vo svojej činnosti na tomto blogu vytrvalo pokračovala aj naďalej.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME