Sobota, 25. november, 2017 | Meniny má Katarína

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Všetkým učiteľkám a učiteľom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Jan Amos Komenaky

Den slavenia dna ucitelov, je sviatkom pre skutocnych ucitelov ktory aj nasleduju metodu ucenia. J.A.Komesnky hovori: Menej učme a viac zaveďme prax. Nemam pocit ze dnesni ucitelia by sa toho drzali. Skola je ako pomaly osviencin. Dieta sa zauci, adaptuje ale nic ho nenauci tak aby bol pripraveny zit.
Stretavam sa s tym ze deti na 1. stupni len sedia a ucia sa litanie. S toho nic nevedia aplikovat.
Stretla som sa so studentom ekonomie, ktory nemal sajnu ako naucit dieta kilujuce hokej matematiku. Ani mne nidky neala do hlavy. Musela som sa doma drilovat. Az neskor mi doslo ze doucovat ziaka je velka davka fantazie a poznanie co skutocne dieta bavi a vyuzit to v jeuo prospech. Ako sa hovori, clovek si po 10 rociach nebude pametat co vedel, knformacie, co mu kto povedal ale to ako sq pritom citil. Stretla som ucitelku dejepisu na zakladke ktora celu hoeinu diktovala 10 stran a nic som s toho nevedela si zapametat. Prisla som na strednu a konecne som mala zazitok s dejepisu. Na tabuli bolo len par slov. Ale akym sposobom to podavala, bol zazitok. Nakoniec som aj s dejepisu maturovala. Ona, draha ucitelka sa nesnazila o vytlacenie mozgu, kedze mate x predmetov, ale o to aby sme si jednoducho pametali skutocne fakty, ktore dokazala neuveritelne jemne a citlivo podat akoby nas ucila varit najlahodnejsie jedla.
Casto si pametam na to ze J.A. Komensky ucil deti vychove k dosledkom spravania.
Moja prax bola vsak extremne odlisna.
Ked ziacka chodila bez uloh, nechavala som si ju po skole a snazila som sa ju vychovat k zodpovednosti bez rozdielu k tomu ze ma dysfunkcne vztahy doma, ktore som proste z nej vycitila svojim nezaujmom o nieco co pre nu nemalo opodstatnenie.
Viem ze zvladnut vsetky deti je dolezite. A nezaostavat v ucive je doslova tlak na ucitela. Ale len ucitel musi vediet pre koho je tolko uciva naozaj dolezity, a komu moze povedat kolko toho zvladol a nezvladol, lebo je nevyhnutny individualny pristup. Prpsfe cloevku ktory cislam nerozumie ak uz ide o vysoke cisla, ide nesmierne pomaly, alebo ani nema chut stale sa zaoberat pocitanim a pocitanim. Pracovne zosity plne prikladov bolo aj pre mna unavne, kedze moje studium nebolo o mnozstve, ako o zvladnuti techniky, aby som sa vo svete nestratila. Ale neviem pocitat s hlavy ako ini ludia. Nedokazem vyssie cisla tisicky a stovky spocitavat bez podpisovania ich pod seba a scitavat od jednotiek vyssie. Chcem povedat ze ked emocne problemy zasahuju do zaujmu o skolu, nie je namieste riesit jeho vzdelanie, ale problemy doma a skusit sa venovat a ziskat si doveru dietata, aby sa mu pomohlo zistit pricinu co sa s nim deje.
Skola ako taka vsak neriesi osobne problemy, dokonca ked ide nejaku dobru skolu, vedenie nema zaujem podporovat ucitela aj v tom aby sa rodicia presetrili.
Je mi luto ako dnesne skolstvo skoncilo beUtesnim riesenim nezmyslou.

Oslava dna uciitelov sa pre mna stala vysmechom ucenia.

Ucitel neuci, skor vedie k nezmyslom.

Nechcela som byt ucastnikov zakrpatenia dneznych problemovych vztahov deti s rodicmi.

Nidky som sa za ucitela nepovazovala, lebo ako hovori Montessori, ucitel ma byt pozorovatel a skor koučer, vychovavatel a usmerňovateľ.

Je mi smutno s toho koľko škol som presla a skola bola skod ako birokreaciou tlmiace fantaziu deti- vyhybaniu sa, prenasaniu zodpovednksti dietata za seba.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME