Nedeľa, 19. november, 2017 | Meniny má Alžbeta

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Oklamaná cez IŽP. Čo na to regulácia MFSR? Nič. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Podstatný problém

vidím hlavne v osvete. Treba hlavne vedieť to, že poplatky sú rátané až po zaevidovaní zmluvy do systému - tzn. to prekvapenie príde vždy. Mnohé poplatky proste vidieť až keď príde ročný výpis z účtu. Kamarát má takú zvláštnu a fungujúcu stratégiu - zmluvne platí mesačne naozaj minimálnu sumu (napr. 5, 10 eur) a sleduje ako sa to vyvíja. Až na základe pozitívnych výsledkov (pre neho) takejto zmluvy si založí zmluvu s vyššou sumou. Proste vie na betón do čoho ide. Len na jeden poplatok sa takto nepríde - poplatok za krycí kapitál - to je poplatok za množstvo nasporených peňazí. Ten je priamo úmerný množstvu nasporených peňazí.

Prečo? vidieť ako systém pracuje a hlavne či nežerie peniaze. Choré poistenia pôjdu do mínusu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

LOL, Fincetrum v praxi :D

Klientka podpisala zmluvu na XY rokov. Chapem, ze ma narok na vsetky udaje ohladom poplatkov, ale nechapem, preco niekto podpise 30-rocnu zmluvu a o ANI NIE TRI ROKY sa rozculuje :)
Takisto terminovane ucty - preco som dostal prd, ked som zapaltil poplatky? No preto, pretoze mas rocny terminak a ty si vybral prachy po siedmych mesiacoch.
Detto investicne ucty - davaju sa na povedzme dvadsat rokov a viac. Poplatky zhltnute na zaciatku nevrati nikto a predsa nikto inteligentny nebude cumiet, ze dal som povedzme 800 Eur poplatkov, sto Eur samotny vklad - kto mi vrati peniaze?

Aj ked je mozne, ze agenti Fincentra sa to pytat predsa len budu... :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

preto, lebo jej tie poplatky boli zamlcane. Zamlcane poplatky = podvod. Ano, ak by ta zmluva bola na prevadzku lacna, tak by pre nu bolo lepsie pociatocne naklady prekusnut a v zmluve pokracovat. Ale to nebol pripad tejto zmluvy. Vysoky poplatok za vedenie zmluvy (pri tomto mesacnom poistnom), 5% vstupny poplatok a sekundarny management fee = ta zmluva bola na zrusenie v kazdom momente jej trvania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Moja otazka znie

ako FC komunikuju stornopoplatky pri hypotekach (este pred Lex Beblavy), ked niekolko mojich znamych v snahe usetrit 0,2% uroku platilo 5% storna z hypotek plus minus 90,000 Eur :D
A ano, zatial sa im to stalo iba pri FC, nikdy som to nenasiel pri inych spolocnostiach.

Ale OK, tato zmluva mohla byt vazne zla, preto nespochybnujem samotny tento scenar.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

uz som ti raz napisal, ze namiesto ohovarania konkurencie by si sa mal radsej venovat vlastnej spolocnosti. Vsetci vieme kde je najviac 100 eurovych IZP u klientov, ktori na to dlhodobo nemaju a za 2-3 roky zmluvy rusia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zas len ohovaranie a nenavist od Cmoreja

Dobry den p. Cmorej,
Podme rovno k veci, par faktov takto v nedelu:
1. Nikto este nikdy nevyhral so strategiou boja porti niecomu. Vy mate IZP ako protivnika, ja by som Vam doprial zrusenie IZP, co budete robit potom. Ocividne neviete predavatg nieco, viete len bojovat proti niecomu. A vy ako stary Fincentrak - cize prisusnik firmy ktora sa rozpadla na 2 casti a vznikla na IZP dnes ukazujete prstom okolo. Keby nebiolo IZP - vasa terajsia spolocnost nema na tie krasne vyhodnotenia, na vase pipsevky na kancelarie, na dovolenky kde chodite AJ VY, na rozne ine bonusy a podpory.
2.Ocividne ste aj slaby obchodnik - krasne vidim ako Vasim klientom kreslite a pocitate poplatky a naklady ale skoda ze predaj nie je o cislach a vysvetlovani ale o emocii. Presne preto sa IZP bude skvelymi obchodnikmi predavat aj dalej. Vy dalej vyslevtlujte a pocitajte. Vas teda naozaj nevidim ako emocneho obchodnika.
3. Som zvadby kolkym klientom zabezpecite dochodok - kolko klientov usrazite o 15-2o rokov aby dodrzali investicny horizont. Keby to bolo mozne, pozrel by som si vase statistiky za 10 rokov, kolko redemacii mate a z coho vlastne zijete.
3. Nakladovost produktu. Nechapem pointu tohto kroku. Predstavte si ze pridete k pekarovi od ktoreho chcete kupit chleba. A vy mu poviete ze chcete vediet nakladovost chleba. Alebo auto - BMW, poznate nakladovost tychto aut? Preco to vyzadujete od financnych produktov? Ja tusim preco.. Zase sa vam chce pocitat. Cisty obchodnik ste vy..

Vy ste taky studovany inzinier, ktory do vsetkeho rype ale nechapete obchod, obraty, a trzby firiem.
Este stastie ze sa nevyznate do mobilov - lebo by ste pisali denne clanky o tom ako Samsung je lespi od iPhone. Sam mam iphone a so si vedomy ze Samsung je kvalitativne lepsi. Ale obchod nie je o parametroch. Obchod je emocia. Aj pri porovnani BMW a Skodovky ide o viacmenej totozne auta so 4 kolesami, a BMW stoji viac. Keby ste boli odbronik na auta cakal by som od vas clanok - zverejnite naklady na vyrobu aut.

Kludne si dalej pocitajte, ale viete ako sa hovori, neschopny vysvetluje..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jezis maria, vy ste zasa odkial vyliezli ..
1. FC ma zastresuje 3 roky, na trhu som 14. Tolko k staremu Fincentrakovi. Zvysok su tiez bullshity, ale nemam potrebu komentovat anonymnych hrdinov
2. ňuňuňu :)
4. tak ako pri aute, aj pri poistke ma klient pravo vediet skutocnu cenu produktu. Tu je to vysvetlene aj pre pomalsich: https://cmorej.blog.sme.sk/c/3...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hm

Bod jedna nezodpvoedany
Bod dva nununu - reakcia primitiva
Bod tri - radsej sa tomu vyhnime, pretoze vazne neviem, ako porovnavat na 40-rocnom horizinte vynosnost dobrovolnych a fixnych produktov
Bod styri - zaujimave, ze pri hypotekach prenasanych mimo fixacie VYLUCNE FC poradcami sa STRATA na stornopoplatku nemusi hovorit - mimochodom, auto, chlieb, strihanie, plastove okna, trenirky ani obed v restike nemam nikdy rozpocitane na drobne. Ale nevadi, VAS klient ma na to narok (hahaha, pobavilo).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neohovaraj a venuj sa svojej PartnersGrupe
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uz som na to prisiel

Aspon som pochopil preco ste:
Finančný analytik
poradca
ekonóm
právnik
člen strany SaS a este poslanec za miestnu časť Bratislava - Petržalka.

Lebo financny trh vam asi velmi nevynasa s tymi predplatenymi poplatkami a asi nie kazdy kupuje vase vysvetlovanie a tabulky :)

Ste multitalentovany, ako sa hovori v sportovej terminologii, ste "vsade a nikde"
Uz Vam chyba len PhD a CSC za menom a vydat knihu o IZP alebo skolit IZP ako predmet na UK, aky ste odbornik.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neviem o co sa snazis, ale mna naozaj nemozes urazit. Obzvlast nie takymito blbostami :)
Ale zaver celkom pobavil, lebo kniha je viac menej napisana a na PhD mi kedysi stacilo aby som sa este trochu posnazil
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Samy hejter

Samy hejter, ty musíš mať asi vyoperovanú chrbtovú kosť, keď napíšeš takéto zákernosti a dokonca na sviatky narodenia pána.

Nedá mi nezareagovať na bod číslo 3 o tom, že sa klient nepýta pekára na nákladovosť rohlíka. Problém je v tom, že na nákladovosť rohlíka sa nikto pýtať nemusí, tá je napísaná na cenovke. Ak by na zmluve IŽP bolo napísané, že nákladovosť su 2 roky platieb + ďalšie mesačne poplatky, tak ver tomu že by o tom produkte neštekol ani pes a vonkoncom by ho nepoužil na sporenie na dôchodok!

Obchod sú podľa teba emócie? Tak si spomeň akú emóciu musí mať z teba klient, keď zistí že 2 roky jeho platieb sú fuč. Ak by si sa podpísal menom a priezviskom tak osobne na teba pošlem podnet na NBS nech ti napáru mastnú pokutu.

Jedno je robiť zlo a druhé je sa s tým ešte pochváliť pod anonymným účtom na blogu. Ty hyena!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Reackia

Milan,
Rok pana mi je ukradnuty. Ak ste na to este stale neprisli, pan Boh neexistuje. Ked sme pritom neviem ci cirkev nie je este vacsi odrb na ludi ako cele IZP.
Ale spat k Vasej otazke.
Neviem do akej miery poznate fin.produkty ale nakladovost produktu a co sa klientovi vrati je podla mna pekne viditelna v odkupnych poplatkoch ked kazdy klient vidi ze prve 2 roky sa mu nevrati nic. Lenze to nie je chyba produktu, ale prejacu. A predajcu regulacia nenapravi.Takze klient o poplatkoch vie.

A NBS kludne poslite, aj s panom Bohom, obaja uz IZP poznaju a spolocne ho schvalili pred cca 10 rokmi aby mohlo fungovat na slovenskom trhu.

Pekne sviatky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bloger-nebloger, poradca-neporadca

zachranca vsetkych Fc blogov (a ze ich je) Milan Oravec zasa zacina trollovat svoje verkliky.
Na rohliku naladovost nemas, mas vyslednu cenu bez jednotlivych medzisum (cena muky, vody, energii, marze, distribucie a spol). Samozrejme, na pochipenie hejterovej a moje myslienky trbe vacsie IQ ako ma priemerny Fincentrak, ktory presiel predtym sedem firiem a teraz rozmysla nad finportalom ;)
" Ak by bolo na zmluve napisane" Otazka je, ako su vsetky poplatky produktov dealovanych skrz FC vysvetlene, ked bol notoricky problem so stornohypotekami ;) Nie, nijak, to nezachranis.

"Tak si spomeň akú emóciu musí mať z teba klient, keď zistí že 2 roky jeho platieb sú fuč." IZP nie je produkt na tri roky, takze netrolluj o niecom, co zdovodnit nedokazes. Zato to storno na HU pred Lex Beblavy je tiez emocia ;)

A samozrejme, najvacsia emocia je spominat v blogu o blbosti fincentrakov narodenie pana - to je proste cisty argument a niestupidna emocia :D :D :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

trepes a zavadzas
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie nie

skutocne nie som z Fincentra.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

o-j-e-b-á-v-a-č

chlapče, takto s "emóciami" sa dobre predáva, lebo zákazník nerozmýšľa.
aj mne sa to stalo (zmluvu mi predala dobrá známa, ktorá sa takto živí už 20 rokov, tak som samozrejme veril, že mi chce dojednať výhodnú zmluvu) a po 9 rokoch IŽP (DOJEDNANéHO NA 10 ROKOV) SOM DOSTAL ASI POLOVICU NASPORENEJ SUMY.
Keď som prišiel zrušiť sumu, že som nezamestnaný, tak bez mihnutia oka mi ponúkli, že mi to prerobia na novú zmluvu s nižšími splátkami, ale keď som sa spýtal ( poučený blogmi p. Cmoríka !), či aj pri tejto zmluve na zmenu si stiahnu poplatky vo výške prvých 2-ročných platieb, tak priznali že áno.
Takže neohováraj, ale blogy p. Cmoríka už pomohli množstvu oklamaných a podvedených. Nepoznám nikoho, kto pri IŽP dostal viac peňazí ako tam na "SPORENIE" vložil !!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

IŽP a poplatky

Jedna vec je samotné IŽP, jeho štruktúra, obsah poistenia a druhá vec sú poplatky. Aj keď poplatky sú neraz prvé - rozhodujúce. (V Česku formu IŽP, navyše predávané ako sporenie si na dôchodok zamietli.)
Ak to isté môžem kúpiť inde za menej, tak prečo nie?
Ani raz som sa nestretol s tým, aby agent povedal : "Prvé dva roky platenia do "Investovania" v živote neuvidíte, lebo sú to peniaze určené na rôzne poplatky a provízie agentovi".
Skutočné investovanie začína zvyčajne až 25 splátkou.
Ale ako argument na podporu výhodnosti, som X-krát počul, že:
" Výhodou je maximálny čiastočný odkup, často až do výšky 90% zostatku na účte, ktoré si klient môže vybrať v prípade potreby. Poistná zmluva bude pokračovať a on bude krytý na všetky poistené riziká i naďalej v plnej výške."
No konkrétny prepočet maximálneho odkupu už nespravil ani jeden agent.
Prečo? Buď to nevedia, alebo dobre vedia prečo...
Menej je zdôraznený pojem platba poistného a zostatok na účte...
Pri mesačnej platbe do investovania 100 €, za 5 rokov klient vloží 6.000 €. Pripusťme, že nebude ani zhodnotenie, ani znehodnotenie a zisky presne dovyrovnajú platby poplatkov, teda mimo PPJ - počiatočných podielových jednotiek platených prvé dva roky.
Klient potrebuje peniaze a rozhodne sa pre maximálny čiastočný odkup. Veď už tam dal 6.000€. Niektorý sa mylne domnieva, že dostane 90%, čiže 5.400€.
Omyl. Ak sú splnené podmienky z predošlého odstavca, tak 6.000 - 2.400 (PPJ), čiže 3.600 a z nich 90%. Navyše, zostatok na účte nesmie zvyčajne klesnúť pod 300-350€.
Tak čiastočný - maximálny - odkup bude v sume cca 2.970 €.
Zrazu s prekvapením zistí, že mu bude chýbať 2.430 €, ktoré chcel spolu s inak nasporenou sumou použiť na potrebný nákup tovaru, napr. auta, nábytku, oprava domu a podobne.
K dovyrovnaniu vkladu, pri pravidelnom vytváraní zisku a odpočítaní priebežných (aj po 2 rokoch) poplatkov, sa suma vložených peňazí a zostatku na účte dovyrovná po cca 13 - 15 rokoch.
Vtedy ale vyskočí čosi, čo je nazvané znehodnotenie peňazí. Kúpi potom za 1.000 € to, čo kúpi - musí zaplatiť dnes? Nebude potrebovať na zhodný tovar či službu napr. 1.500 € ??
Ak som sa v prepočtoch mýlil, nech mi je odpustené. Je to iba modelový príklad, pre ľahšie pochopenie... :-))
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME