Sobota, 18. november, 2017 | Meniny má Eugen

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo svojvoľne neblokovať dopravné komunikácie pri protestoch? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Na nedavnom protikorupcnom

pochode sa pani snazila asi hodinu pred koncom nacuvat do davu protestujúcich. Velmi sa vraj ponahlala.Myslim ze mala pezinsku znacku. Bolo to cca 100 m od podia a nemala sancu odist.

Roky dozadu som tiez zazil, ked isli trnavski futbalovi fanusikovia ulicami Blavy. v ceste im stalo auto. Chlapik ich prosil, nech ho pustia v aute ma zenu a ponahlaju do porodnice. Rehot a trieskanie do auta bola odpoved.
Bol som dost znechuteny co dokaze dav a nevedel som im pomoct. Som trnavcan o to viac.

A do tretice mam moj zazitok aj ked ina situacia nez clanok, ked som isiel zaplatit na benzinke, tak zena za volantom zaradila spiatocku. Dozadu sa nepozrela a prudko vyrazila. Rovno do mna. MOje jedine stastie bolo, ze som vyskocil a chytil som sa zahradky a pripevnenej rezervy. Zastavila tesne pri reklame na okraji.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vždy treba konať podľa okolnosti a mať chladnú hlavu.
.
Viem, že proti korupčný pochod bol ohlásený dopredu a nechať si auto na námestí kde sa ma konať nie je rozumne. Ak sa niekto pozabudne, treba auto nechať tam a ísť MHD alebo taxi.
.
Ak dav blokuje auto a treba urgentnú zdravotnú starostlivosť, tak to je vážny problém, vtedy treba potichu volať políciu, lebo vodič sám si zvyčajne voči davu nepomôže. Nie je rozumne zadať ľudom dave príležitosť začať útok, lebo v takom prípade bývajú následky tragické.
.
Posledná vec, áno spiatočka namiesto jednotky aj to sa občas stane, ale je to nechtiac a všetky zúčastnené strany by to najradšej hneď vrátili naspäť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Drahovský, Vaše príspevky

čítam rád a sú OK.
Tento raz sa akosi neviem s Vašim názorom stotožniť.
Vybrali ste si 2 extrémy, ktoré sa skutočne nemôžu zobecňovať. Vy ste stále zatvorený doma, v pancierovom a zodolnenom byte? Lebo na ulici sú nehody, lebo lietadlá padajú, lebo chodec sa môže pošmyknúť, lebo...
Alebo inak: Ste názoru, že v žiadnom prípade nemáme ísť do Paríža alebo Bruselu? Lebo tam extrémista použili bombu? Podľa Vás do týchto mest v žiadnom prípade.
A ak nejakému "zablokovanému" vodičovi prepne v hlave, ako pomôžu dobrí organizátori a ako pomôže nejaká obchádzková trasa? Ten, komu prepne v hlave, spravidla chce ísť len a len rovno, cez zatarasenú demonštrantmi cestu. Len tade, veď to je dôvod, prečo mu preplo.
A Vaše citovanie paragrafov je OK, ale... Tí čo spôsobili uzavretie cesty (neschopné premávky mosty), teda prekážku a nemožnosť tade jazdiť, na Orave či Hornáde, boli správcovia ciest a ich nezabezpečovanie pravidelnej a potrebnej údržby. A samozrejme vidíme tú "bezodkladnosť odstránenia" ako citujete paragraf. Na ružínskom moste sa ešte nekoplo, lebo VO...
A najmä: Tie protesty a blokády ciest majú ako dôvod zablokovania upozornenie kompetetntných na KONANIE vo veci. A s kompetetntnými môže pohnúť len masa nespokojných a nahnevaných vodičov. A rozumný vodič nikdy nebude nadávať na tých, ktorí blokujú cestu, ale na tých, ktorí to spôsobili, lebo nekonajú, nerobia údržbu mostov, lebo neplnia sľuby o výstavbe diaľnic a tak OHROZUJÚ občanov na preťažených cestách v intravilánoch obcí.
A ten nespokojný a nahnevaný vodič je volič, napríklad Smeru. A toto je, podľa mňa to podstatné. Nech zablokovaný vodič rozmýšľa, kto jeho problém spôsobil. Nie sú to protestujúci občania chodiaci hore dole po prechode, ale tí, čo tu vládnu, s krátkou predstávkou, od roku 2006.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie som stále doma, chodím všelikade. Keď spomínate Paríž, tak som bol zhodou okolnosti aj v klube, v ktorom sa o nejaký mesiac odohral teroristický útok. Je samozrejmé, že všetkým nástrahám sa vyhnúť nedá, ale riziko sa v niektorých prípadoch dá minimalizovať.
.
Napríklad ak vodič ide do nemocnice lebo potrebuje pre niekto z posádky urgentnú zdravotnú pomoc, alebo v domiešavači vezie betón a keď ho do stanovené času nevyloží tak si zničí auto a ak ho má na živnosť, tak sa môže rovno obesiť a zostane zablokovaný demonštrantami tak je oveľa vyššia pravdepodobnosť, že mu preskočí a demonštrantov prejde, než aby to spravil vodič, ktorý má dostatok čas.
.
Ak ako organizátor sa chcete takému to zbytočnému riziku vyhnúť, tak treba komunikáciu uzatvoriť o križovatku skôr aby vozidlá mohli isť inou trasou a nezostali zablokované.
.
Ak si myslíte, že: „s kompetetntnými môže pohnúť len masa nespokojných a nahnevaných vodičov.“ a že: „rozumný vodič nikdy nebude nadávať na tých, ktorí blokujú cestu, “ Tak ste na omyle.
.
Skúste sa na to pozrieť opačne, napríklad, že vám vo vozidle zomiera vaše dieťa a demonštranti vaše vozidlo nepustia. Čo budete robiť?
1., Budete sa pozerať ako vám zomiera dieťa v aute a pritom budete tlieskať demonštrantom a podporovať ich v ďalšom blokovaní komunikácie?
alebo
2., Budete sa snažiť prejsť a keď proti vám demonštranti použijú násilie, aby vám v tom zabránili, tak ho opätujete a prejdete ich, aby ste zachránili vlastne dieťa?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

P. S. Pán Drahovský, iste,

Vy ste písali o SVOJVOĽNÝCH" protestoch.
Nepochopil som dôvod, keďže na SK sa doteraz uskutočnené protesty - blokády ciest, vždy konali organizovane, s podporou mesta či obce, kde sa konali. Často sú medzi organizátormi starostovia, ktorí vidia roky neriešené problémy s mimoriadne nadmernou dopravou a tak ohrozovanie vlastných občanov obcí.
To bol dôvod, prečo som reagoval tak ako som reagoval.
Nepochopil som, prečo Vy o svojvoľnosti, keď na SK bola vždy (Orava, Prešov a inde) organizovanosť. Tú svovoľnosť si na SK neviem predstaviť, lebo v takýchto prípadoch by naši pomáhači a chrániči jednali mimoriadne bleskovo. Na strane druhej ich oceňujem, lebo sú nápomocní pri organizovaných protestoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno písal som o svojvoľných neoznámených protestoch pri ktorých dochádza k blokovaniu komunikácie. Písal som to ako varovanie na základe videa z Brazílie.
.
Myslím si, že právo na štrajk a v tej súvislosti aj blokovanie komunikácie patrí do demokratických princípov štátu, ale treba ho využívať zmysluplne.
.
Som rád, že na Slovensku je vysoká miera uvedomenia, tých ktorí organizujú protesty s blokovaním komunikácií a o protestoch informujú. K tomu polícia odkloní dopravu pripadne umožní vozidlám sa vrátiť a isť inou trasou a a nevznikajú incidenty ako na videu.
.
Samozrejme, že keď vodiči idú inou obchádzkovou trasou, tak ich to zdrží a rozmýšľajú nad tým čo chcú protestujúci a v mnohých prípadoch s nimi sympatizujú, čo je podľa mňa pre organizátorov demonštrácie prínosom.
.
Čiže nie je nutné a rozumné zablokovať vozidlá takým spôsobom, ako to spravili v Brazílii, že vodiči nemali možnosť sa vrátiť a ísť inou trasou až sa stal uvedený incident. Stačí si prečítať domáce komentáre k videu a od jednoznačných sympatií s demonštrantami to má veľmi ďaleko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

uplne bohate stacia ako blokacia ciest aj rozne behy, a ono je sice pekne ze to v ich pripade aj vyznaci, ale ked ta zablokovana oblast je patricne velka a ako clovek neznaly miestnych pomerov sa potrebujete dostat do ciela v zablokovanej oblasti tak je to tiez celkom fun...
dnes som tak bludil po samorine a okoli....

a uz uplne idealne je ked vdaka takymto aktivitam zablokuju aj verejnu dopravu....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lenze

aj ked vopred oznameny a organizovany protest konajuci sa v Presove nijak nepomoze obcanom daneho regionu pretoze pre toho co je za skutocnost zodpovedny a je pravdepodobne niekde v BA na urade a o proteste si len pomysli svoje a nic viac.Mozno by bolo lepsie zablokovat cestu jemu ale nie do prace/za tu ich platia obcania/,ale cestu domov pripadne na chatu.Pre toto by isto mali pochopenie aj okoloiduci vodici a minimalizovalo by to moznost toho ze sa blokuju uz aj tak premavkou poriadne blokovane cesty co u nezucastnenych ludi moze v urcitej situacii viest ku skratovemu konaniu.
A toto by mal zvazit kazdy organizator blokovania ciest.Blokovanie je totiz obmedzenie aj pre nezucastnujuceho sa blokovania a to je aj v rozpore s ustavou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ono záleží aj na mentálnej úrovni zúčastnených protestujúcich....Ja som zažila protest v ZA a nie jeden, keď chceli občania úplnú uzáveru miestnej komunikácie, protest bol ohlásený. Potiaľto je to OK, vedela som, že budem stáť v kolóne po práci do skončenia akcie...Ale čo ma vytočilo a tiež mi veľa nechýbalo, keby tam neboli policajti - bohvie čo urobím, že keď sa zhromaždenie "rozpúštalo" búchali mi a nielen mne po kapote a streche auta a hrozili päsťami, že už som tadiaľ na aute dochodila...až sa tam našiel jeden zaujímavý týpek, čo spoznal asi moje auto a povedal, že ona tu býva, tak mi odrazu začali mávať.... čo dodať? Niektoré akciu sú nezvládnuté aj tu na SVK, bohužiaľ.....
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME