Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

God Save the Lanovka! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Realita

Každý Bratislavčan samozrejme chce svoj land rover, aby sa dostal z miesta a do b a aby odviezol deti bezpečne do školy, to je fér a v poriadku, cestovanie hromadnou dopravou považuje za niečo, čo znižuje jeho status..načo toľko makám, keď nemóžem svoje suvéčko parkovať, kde chcem a prečo kuuuu..va s tým mesto nič nerobí.nerobí, lebo je Vás takých frajerov priveľa a to počítajte s tými cezpoľnými, ktorý si na svojich vyleštených tátošoch chcú užívať rovnaké zápchy. Niektorý hovoril, že metro sa nedá kopať, iní, že áno, asi nebude. Zostávajú vlaky, briky, busy a časť vizionárskych priblblých, elitných nenapraviteľných hlupákov, žijúcich v malých bytoch v centre vsádza na pešibus a bicykel. Tí pokrokový zo satelitov, tí bohatí zbohatlíci z veľkých barákov si užívajú zápchy a sťažujú sa prečo pre nich, takých dôležitých mesto niečo nespraví. Mesto by aj chcelo, len by im muselo ponúknuť, len tie vlaky, električky, busy, lanovky a cyklotrasy. A kto sa odváži hrdinom dnešnej doby povedať, že sa musia uskromniť. Nikto. Tak čakajte na svoje šesťprúdové magistrály až do starého mesta,...veľa šťastia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Už dávnejšie som si všimnul,

že korektne napísaný príspevok s trochou irónie a nadhľadu- ako aj ten na ktorý reagujem - dostáva mínusky a bláboly kre té nov už sa nemajú kam v pluse posunúť. Asi aj to je výpovedná hodnota aká je väčšina čitateľov SME.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A ja považuje ten príspevok

za tuctový blábol, plný stokrát prefláknutých stereotypov a falošne moralizujúci. Že sa ti páči, je výpovedná hodnota o tebe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A je jasné

z akého " košiara" si zaštekal....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kolumbov objav USA

Sa len smejem na tom "objave" ze po Bratislave sa da jazdit vlakmi aj inde ako na hlavnu stanicu napr. zo Senca do Petrzalky. No cuduj sa svete pred 15 rokmi to bolo uplne normalne, nie sice priamo zo Senca, ale napr. z Pezinka do Petrzalky a spat to islo rychlikom jazdiacim z Petrzalky az do Prievidze. Stal aj v Pezinku aj na BA predmesti, kde sa dalo prebehnut na Vinohrady a o 5 min. isiel vlak do Senca. Z Petrzalky vyrazal o 0.6.30, sup ho v sobotu aj s bicyklom do vlaku,o 09.30 v Prievidzi, jazda po okolitych prirodnych krasach do 17.30, o 20.30 vystup z vlaku v Petrzalke. Plus pravidelne spoje z Gyoru cez Petrzalku na hlavnu stanicu sa bezne vyuzivali na vnutromestsky presun. No dobre, z domu som musel ist na stanicu asi 500 metrov pesi a potom z BA Nove mesto zase 500 metrov pesi k babke, ale zrejme niekto rozhodol ze budeme ako v US(kde peso chodia vraj len vagabundi) kup si auto a rovno mi tie vlaky zrusil. V dopravnych instituciach prislo asi k razantnej generacnej vymene, ked niektore alternativy MHD prezentuju ako novinku. Vazim si vsak u nich aspon to, ze to chcu v nejakej forme obnovit co najskor. V doprave vo verejnom zaujme plati jednoznacne pravidlo, ze ponuka indikuje dopyt, nie naopak!Zial asi to pojde pri sucasnom mentalnom nastaveni naroda vid prispevok on naty2003 velmi pomaly
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano, je to vynikajuca alternativa pre vsetkych, ktori sa chcu dostat od Ekonomickej univerzity na Nivy. Len co potom?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

na oboch koncoch budú rozdávať deli :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ty brdo!

A preco nie rovno vzducholode???? To je efektivny sposob bez zapchy! A rovno k tomu by mohli podavat aj prehanadlo. V Bratislave totiz nie je absolutne ziadna koncepcia hromadnej dopravy - resp. to, co funguje je iba pohrobok socialistickych planov. Som zvedavy ako bude mesto vyzerat, ked sa dostavaju niektore megalomanske projekty (namatkovo Bory, Nivy, Petrzalka). Uz vidim ako s avsteci trhaju do lanoviek :) Uz davno sa mal vytvorit mimourovnovy dopravny system, ktory je jedinou alternativou k individualnej doprave a ktory by presvedcil ludi pouzivat radsej MHD. To by si tu ale kazdy nesmel vymyslat plany pre seba ale aj pre ostatnych...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A aj si sa zamyslel ?

Alebo len kritizuješ? Čo je podľa teba lanovka ak nie mimoúrovňový systém??? Alebo tvoje úrovne sú zásadne len smerom dole? :D
Ak nemá mesto peniaze na metro, prečo nie lanovky? Je to určite mnohonásobne lacnejšie na výstavbu aj údržbu ako metro. A ak by sa neskôr rozšírili a poprepájali....
Vlaky, v meste...ŽSR....*povzdych* Pôjdu aspoň každých 10 minút? Nie? Tak si ich strčte niekam, lebo budú rovnako neefektívne ako všeto doteraz..
Výhoda lanoviek je, že vedia previezť kvantum ľudí a vedia sa prispôsobiť dopytu. Bol si už niekedy lyžovať? Zamysli sa ako fungujú kabínky ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako teda funguju kabinky.

Najrychlejsia pozemna lanovka ide max 50 km/h. Najrychlejsia visuta okolo 30 km/h mimo podpier. Pri kazdej podpere musi spomalit. Rozbeh a pristavanie tiez nie je ako v elektricke. Dynamicke namahanie tam funguje trochu inak, takze nestaci skocit na pedal a za 5 sekund stojis. Nastupovanie a vystupovanie tiez nebude fungovat celkom bezobsluzne. Nie kazdy cestujuci, ktory sa bude prepravovat z jedneho konca lanovky na druhy,bude znasat caste dunajske vetry bez problemov. Takyto pasazier bude znevyhodneny a bude potrebovat nahradnu dopravu... Takze mi to vychadza ako pomaly dopravny prostriedok s malou kapacitou, nepodporujuci huste rozmiestnenie zastavok dolezite v meste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

teda neviem

aké lanovky si videl/zažil ty, ale ja som ešte žiadnu, čo by pri každej podpere brzdila nevidel :D
Načo ti je rozbeh pri lanovke? My máme na trase jedného trolejbusára, čo dáva "odpichy" ako Fitipaldi. Ľudia síce padajú z nôh, len neviem, či to je práve účelom MHD.
Načo??? by potrebovala lanovka "dupať na pedál" ? :D Kto jej skočí do cesty?
Aký presne problém vidíš pri nastupovaní a vystupovaní? Aj v lyžiarskych strediskách pomáhaju tým kvantám lyžiarov s nástupom?
P.S. Zdá sa mi že strach/nedôvera v nové veci, neochota vôbec skúsiť niečo INÉ prevláda nad racionálnymi úvahami...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuz, mnohokrat mi hovorili, ze robim

Chybu, ked jednam s inymi, ako by boli na mojej urovni.
Ale pre namahavost pisania sa pokusim predsa len o zjednodusenie. Doba prepravy medzi dvomi bodmi je dana priemernou rychlostou jazdy. Ked teda elektrickar spomali zo svojej max. 50 km/h,danej vyhlaskou v obci, za 6 sekund, nie je to pre elektricku ani pre pasazierov zataz. Na volnych trasach mimo zastavanych oblasti by im mohli povolit aj viac. Keby sa o takuto dynamiku pokusil veduci lanovky, iste by sa mu nepodakovalo tazne lano, ani nosne lano, kladka a v ziadnom pripade cestujuci. Zostava nam teda uvazovat iba s inymi hodnotami zrychlenia (ci uz kladneho, alebo zaporneho), co bude mat spolu s maximalnou rychlostou vplyv na rychlost priemernu a teda aj na rychlost a kapacitu lanovkovej prepravy.
K otazke zmeny rychlosti pri prechode kladkou by som sa spytal, akou rychlostou si sa na lanovke viezol a ci si postrehol zmeny pri prejazde kladkami a pri pristavani (v nadvaznosti na horeuvedene ci v miere, v akej neinercialitu sustavy pocitujes pri zmenach rychlosti elektricky). Priznam sa, ze udaje o doposial maximalnej dosiahnutej rychlosti lanovkou som cerpal z wikipedie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja si cením

že si sa znížil na moju úroveň a odpísal mi. Stále však z mne nepochopiteľných príčin píšeš o akejsi ani neviem akej lanovke.
Podľa teba všetky lanovky fungujú na proncípe ŠTART -STOP, rozumiem správne? Celé nosné, ťažné a čojaviemaké ešte lano sa komplet celé zastaví, aby ľudia mohli nastúpiť a potom sa celý ten cirkus znovu dá do pohybu.....
Naozaj už neviem, čo na toto napísať.... Je mo to celé strašne ľúto....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keď máš ideu,ako kabínku od lana

Odpojiť, aby nemuselo zmeniť rýchlosť a kabínka zastala na 7rčenom mieste pre nástup a výstup, tak ho popíš. Po prestriedaní pasažierov kabínku znovu pripoj k lanu pohybujúcemu sa 50-kou... Prípadne by na zastávkach mohol byť bežiaci pás s rovnakou rýchlosťou ako kabínka, ale budú pasažieri skákať do tuli vakov...
Aj električka na zastávke zastaví...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A tak triskace by nechceli?

Je problem dat viac spojov na jednej linke, ale nove trate ktore budu od zaciatku do konca prevadzky v strate to je v poriadku. Sa uz zobudte. Namiesto jeepov si kupne normalne auto, s normalnou spotrebou, normalnymi velkostami a bude to omnoho lepsie jazdit, parkovat, cestovat, zit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prosím ťa - neprovokuj.

Lebo prachatí "integráli" si začnú miesto Range Roverov a iných "oblúd do mesta" kupovať streetlimuzíny s dĺžkou od 8 m.... Cez každú križovatku prejdú na minimálne 2x... To chceš?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pri uvahach o vyuzivani vlakov na MHD

hlavne do Petrzalky mi chyba:

1. Elektricka na zeleznicny stanicu Petrzalka
2. Zokruhovanie zeleznicnej siete v BA - velka chyba, ze most Lafranconi nebol koncipovany aj ako zeleznicny, ale riesit sa to stale da
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aky ma mat lanovka prinos?

Urcite lanovka nie je hromadna doprava.
Len turisticka atrakcia.
Radsej nech mesto stavia poschodove garaze.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neuveriteľné...

Lanovka URČITE nie je hromadná doprava..... A na tento skvost si prišiel ako ????
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME