Piatok, 15. december, 2017 | Meniny má Ivica

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Modernizácia Karloveskej riadiály 2015-2019 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Obrázok 5 má by mal byť

použitý aj na celej Račianskej, prevažne v križovatke so Sliačskou.
Zároveň šírka nástupného ostrovčeka má byť prenesaná ako pokračovanie vozovky do pripájaceho pruhu zľava na autá otáčajúce sa cez koľajisko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no uz sa tesime na tu demolicu. idealny termin prerabky zastavky molecova je 2.9., tak len do toho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re 1/3

Dnes mi prisiel novy vymer na dan z nehnutelnosti.
Je zvyseny o 30%
Ked este citam toto, otvara sa mi nozik vo vrecku
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

buďte radi, že máte aspoň nejakú radiálu aj s vozovkou v tej Karlovke. V Petržalke sa ide budovať nová el. trať bez súbežnej cesty, všetky autá budú jazdiť tak ako doteraz po nezmyselných obchádzkach popod okná na Romanovej, Jirásklovej, Osuského, Nám. hraničiarov a všetci sa tvária spokojne, najmä psíčkari a cyklisti - toť rozhodujúca časť mobilných obyvateľov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To co chceli spravit v petralke je to co kritizujete, teda ze by jazdili auta pod oknami. Auta v petrzalke maju jazdit primarne po dolnozemskej a Panonskej a nakriz cez hlavne spojnice (einsteinova a kutlikova. Zvysok su miestne cesty na dojazd do ciela. Keby bola stredom 4 prudovka, resp. 2x dvojprudovka, stiahla by tie auta tam.
Roumny kompromis by bol standartna dvojprudova obojsmerna cesta prave na odtazenie romanovej, osuskeho a jiraskovej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mohli ste mat centralny bulvar ako napr. v Ruzinove, okolo ktoreho by sa sustredil zivot. Elektricka v strede, okolo autobusy a auta a po kraji cyklisti a chodci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Spätné otáčanie

Dobrý deň prajem,
dovoľujem si upozorniť, na spätné otáčanie (U-turn), ktorý potrebuje pre svoj pohyb samostatný odbočovací pruh. Bez tohto pruhu je to v podstate vytváranie budúceho kolízneho miesta (dopravná nehoda). Zimný štadión, River parku a Zuckermandel majú samostatné pruhy.
Na Sliačskej tam samostatný pruh v smere do mesta nie je - je spoločný s priamym pruhom (stačí si to pozrieť v dopoludňajšej špičke - na "pozitívne" skúsenosti sa stačí spýtať vodičov električiek). V smere na Raču je to už inak. Tam je vonkajší pruh (pravý) priamy smer. Vnútorný pruh slúži pre spätné otáčanie sa k VÚZ a na ľavé odbočenie v smere Sliačska. Táto križovatka je bez možnosti rozvoja.
Na obrázku 4 je vykreslená priesečna križovatka, ale len s niektorými pohybmi, chýbajú všetky ľavé odbočenia. Nevadí.
Obrázok 5 je nový návrh, ale bez potrebného samostatného pruhu na spätné otáčanie, ktoré má prevziať všetky ľavé odbočenia a priečne priame smery (vedľajšie) z priesečnej križovatky. Ak budú vybudované svetelne riadené križovatky, tam je nevyhnutnosť samostatného pruhu na spätné otáčanie. Inak ľavý pruh zostane stáť pre odbočujúce vozidlo (ako pri Sliačskej na Račianskej).
Tu treba poznať intenzity dopravy, pretože treba navrhnúť signálny plán, ktorý bude vedieť obsluhovať spätný pohyb. Taktiež si treba uvedomiť, že tam vznikne nová doprava od obchádzajúcich vozidiel. Medzikrižovatkové úseky musia ešte umožniť prieplet pre obchádzajúce vozidlá.
Taktiež si musíme uvedomiť, že ľavé odbočenie cez spätné otáčanie je najpomalší pohyb pre vozidlá – vypadla fáza zrýchlenia pri pohybe na opustenie priestoru križovatky. Ak to bude spätné otáčanie typu Račianska - Skalická bez svetiel, je to na zváženie, pretože vodiči sa musia radiť len do vnútorného pruhu (ľavého) a neskôr sa presúvať do vonkajšieho (pravého) pruhu. Tento manéver v podstate spomaľuje hlavný dopravný prúd.
Ak je cieľom minimalizovanie kolíznych bodov na vznik dopravnej nehodovosti podľa bezpečnostného auditu, potom treba tieto spätné otáčania robiť VŽDY so samostatnými pruhmi, pretože nahrádzajú aj iné pohyby ako samotné otáčanie späť a LEN so svetelnou signalizáciou (tak ako je to pri River parku).
Problém Petržalky v úseku Romanova - Pajštúnska pri Chorvátskom ramene je samostatnou kapitolou, ktorú nie je vhodné rozoberať pri problematike zvýšenia bezpečnosti cestnej premávky zavedením svetelne raidených križovatiek so spätným otáčaním, ktoré majú nahradiť priesečne križovatky na Karloveskej.
S úctivým pozdravom a prajem krásny deň.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobrý deň,
áno chýbajú tam šípky vo všetkých možných smeroch pohybu a sú naznačené sú len niektoré. Taktiež nie je tam nakreslený pruh pre otáčanie sa. Išlo mi o vysvetlenie princípu riešenia priameho prechádzania cez električkové koľaje a samozrejme aj ľavého odbočenia. Že to všetko je transformované do miesta kde je len otáčanie sa do protismeru.
.
Keď zoberieme obrázok 4, tak veľa vodičov má problém keď idú po hlavnej a odbočujú vľavo na vedľajšiu, nevedia kam sa majú zariadiť a to ani v prípade širokého priecestia kde sa vedľa seba zmestia 4 vozidla. O odbočení dvoch protiidúcich vozidiel z vedľajšej cesty na hlavnú vľavo ani nehovorím.
.
Nemyslím si, že by bola nutnosť svetelnej signalizácie pri otáčaní na Karloveskej z dôvodu výrazne nižšieho objemu vozidiel idúcich priamo ako pri PKO a výrazne vyššiemu počtu vozidiel, ktoré sa otáčajú. Ale som toho názoru, že v mieste neriadeného otáčania nesmie byť iná cesta alebo výjazd z parkoviska ap. Lebo tom vznikajú kolízie medzi otáčajúcim sa vozidlami a vozidlami prichádzajúcimi z boku z vedľajších ciest a parkovísk. Čiže napríklad otáčanie sa pri zastávke nad lúčkami bude potrebne posunúť, alebo príjazd z boku uzatvoriť.
S pozdravom Jozef Drahovský
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Etapy výstavby

Dobrý deň
Prosím pred písaním takýchto blogov, aby si autor overil projektovú dokumentáciu. Tam bz sa dozvedel, že stavba je pripravovaná na viacero etáp (nie na tri ako navrhuje bloger). Etapy sú navrhované tak, aby sa minimalizoval rozsah náhradnej autobusovej dopravy a aby bolo možné legislatívne obnovovať prevádzku električiek na zmodernizovaných úsekov (predčasné užívanie stavby alebo skúšobná prevádzka).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

projektová dokumentacia

Problém je ten, že projektová dokumentácia je pred verejnosťou utajená do posledného možného dňa. Taktiež aj verzia projektovej dokumentácie, ktorá sa dostane k vám na KDIS na zaujatie stanoviska atd., je iná, ako tá podľa, ktorej sa stavia. Napríklad jeden z problematických prípadov je električková zastávka Blumentál.
.
Takže pokiaľ na nedostatky nepoukážem v tomto štádiu, z verejne dostupných zdrojov, tak potom je už neskoro.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME