Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

MTMTK (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keďže si vysoko cením Váš prístup k vzdelanosti spoločnosti na Slovensku, dovoľuje si považovať za česť pridať svoj diskusný príspevok k tomuto Vášmu článku.

Vy tvrdíte, že zanedbaním výučby matematiky nastanú mentálne problémy v spoločnosti na Slovensku. Pritom bol by som rád keby ste uviedli aj štatistické výsledky z úspešnosti výučby fyziky, lebo vo fyzike vystupuje ako matematika, tak aj fyzika. Takže fyzika je zmesou matematických ako aj fyzických poučiek, zákonov či axióm.

Vec sa má totiž vždy tak, že samotný opis problému (aj keď je dôležitý) nerieši žiadny problém. Lebo opis každého problému je iba následkom. A bez poznania príčiny, nie je možné riešiť žiadny problém.

Preto v tejto veci naskytujú sa hneď dve otázky, prečo matematika, ako aj fyzika sú najťažšie pochopiteľné vyučovacie predmety?

Medzi rôznymi druhmi odpovedí na túto otázku nájde sa aj tá, že je to preto, lebo obidva predmety neopisujú objektívnu realitu materiálnej prírody, na ktorú je naladená myseľ ľudstva. Tým pádom tá vrodená myseľ ľudstva, ktorej úlohou je odmietať akceptovanie prírodných nezmyslov, čiže ľuďmi vykonštruovaných matematických i fyzikálnych abstrakcii, čiže tvorí ochranný štít proti klamstvám. Pričom školy sa ten prirodzený ochranný štít ľudstva snažia sa za každú cenu odstrániť a tým pádom vytvoriť jedincov, ktorí sú ochotní akceptovať aj to čo ľudstvu škodí, čiže aj hlúposti.

Dotknem sa iba matematiky. Pokiaľ by matematika bola predstavená ako veda zaoberajúca sa abstraktnými číslami, ktoré v materiálnej praxi nemajú žiadnu oporu, žiadne uplatnenie, tak by sa k matematike pristupovalo aj takým spôsobom a nikto by nekritizoval nikoho za to, že matematike mu neide do hlavy.

Učitelia matematiky na školách a univerzitách SR učia svojich žiakov aj tomu, že všetko vynásobené nulou je nula. To že všetky matematické čísla vynásobené nulou premenia sa na nulu. Táto poučka dá sa akceptovať iba vtedy, keď matematiku nazveme numerologiiou a nie reálným oborom, ktorého poučky dajú sa aplikovať v materiálnej prírode.

Ale zatiaľ nikto z učiteľov matematiky nepomenoval matematiku pravým menom a to meteorológiou. A to napriek tomu, že učiteľ matematiky ktorý učí poučku o násobení nulou, to násobenie nulou nevie dokázať exaktne, čiže sám na sebe a to tak, že on sa pred svojimi žiakmi a študentmi vynásobí nulou a premení sa na nulu.

Keď sa uvedie tento príklad ako dôkazdôkazu numerologického charakteru matematiky, tak ho ako učitelia matematiky, tak aj ich žiaci a študenti vysmejú.

Takže akákoľvek školská reforma v stave keď učitelia matematiky ako aj ich obete sa smejú z dôkazu bludných záverov matematiky, ktoré sa v materiálnej praxi nedajú aplikovať, nebude žiadnou školskou reformou a preto vedomosti študujúcich občanov SR budú na tej istej úrovni na akej sú aj dnes.

Iba toto som Vám chcel povedať.
Prejem Vám ďalší nezlomný elán pri obhajobe vzdelanostnej úrovne občanov SR.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Járayu, tvoj "dôkaz", že obvod štvorca je 2a je pekným potvrdením toho, že logika je pre teba neznámy pojem.

https://jaray.blog.sme.sk/c/11...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pani doktorka,

plne súhlasím.
A mnohí sa ešte stále divia, prečo deti opakovane prepadajú vo finančnej gramotnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No možno im chýba čosi.

Lenže tá matematika sa učí na ZŠ.Maturanti sú skúšaní z derivácií, integrálov, kombinatoriky, logaritmov... A aj keď tú matematiku na matúru vedia na jednotku nie sú pre praktický život pripravení. V živote som v reále nepotreboval nič z toho čo ma na SŠ a VŠ na matematike učili a vždy som si vystačil s matematikou zo ZDŠ-ky a aj bez goniometrických funkcií.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nepochopil

Matematika sa na ZS uci, ale nerobi sa z nej maturita. A maturitne otazky su prevazne z matematiky zo zakladnej skoly.
.
A ono tak nejde o samotne vedomosti derivacii, integralov, kombinatoriky a logaritmov, ako o tom, ze sa pri tom clovek vycibri analyticke myslenie, co uz je dobre vyuzitelne v praktickom zivote.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja či Ty ?

Na logické myslenie nemá predsa vplyv koľko vzorcov, poučiek axióm viet dôkazov... či ako sa to všetko volá mám v pamäti. Ako mi hlboká znalosť matematických vied pomôže pri kúpnopredajnej zmluve ? Alebo inak. Ktoré vzorce, poučky alebo definície musím bezpodmienečne poznať aby som vedel logicky rozmýšľať ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Matematika zlebsuje tzv abstraktné myslenia a logické myslenie. Ide o spôsob uvazovania, nie o to kolko pouciek si zapametas.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak:

Derivacia...napr. vypocet rychlosti. Nikdy nepouzil ?
Integral....sa neuci na strednej , ked tak len informativne
Kombinatorika...hm, neverim, ze si nikdy nekombinoval zapasy na majstrovstvach, moznost vyhry v sportke...
Logaritmy...urcite ta zaujima hlucnost pracky, chladnicky...a 2x viac decibelov neznamena 2x hlucnejsie, preco asi ?!

Ani vetu "Mama ma Emu" clovek do zivota "nepotrebuje" a predsa sa uci.... a dokonca sa na maturite skusaju take nezmyselnosti ako literatura....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Priznám sa

Na zistenie rýchlosti mi vždy postačoval tachometer.
Kombinatorika - športku ani stávky nerobím, je jasné že vyhrať nemôžu všetci a prevádzkovateľ musí zarobiť a výpočtom sa výherné čísla získať nedajú.
Logaritmy pri chladničke ? Však sú na nich štítky a či má 45 alebo 48 dB je uvedené. Problémom je ale úspora elektriny a samoodmrazovanie. Kedysi boli v chladničkách zóny s rozličnou teplotou - aj okolo nuly. Dnes kvôli odmrazovaniu je tam tuším 6° ak nie viac a v mrazáku zas -18, takže ak chcem +4° tak mám smolu.
Ema má mamu predsa slúži na naučenie písania a čítania, ale matematické vety v reálnom živote nepotrebujem pokiaľ nie som matematik. A aj pri hypotéke mi stačí krát a plus.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:)))

Lepsie si to nemohol napisat. Neschopnost pochopit veci v suvislostiach je tiez jeden z dosledkov zanedbavania matemtiky.

P, s, s tym tachometrom si ma asi najviac pobavil...vlastne nie, lepsi bol ten bonus hypoteky bez percent ;)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME