Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Eurofondová cyklomagorina (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

3 kilometre za 600 tisíc, to sú bežné ceny za cyklotrasy. To sa nezdá ale takto vychádza. Za pár metrov chodníka v meste vám naúčturjú pár tisíc eur. Aj cyklotrasa u nás medzi Sliačoma Zvolenom bola taká drahá. Kotleba povedal, že to dokáže lacnejšie, tak postavil novú cyklotrasu pri Rimavskej Sobote a po roku sa začala rozpadať lebo ušetrili na nejakom podloží.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

200 € na bezny meter cyklotrasy ? srandista .... za 120-150 €/bm max. sa buduju podzemne 2prvkove opticke trasy (2 trubky , 1 kabel) v centre BA na kluc, od uzemka az po poplatky za zaber plochy , v poli aj za 15€ / bm

to su tie cyklotrasy asfaltovane a osvetlene ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dakujem. Ide o 3 km aslaktu, ciastocne na teese hradze, bez laviciek, vysadby zelene ... Celkobo sa v dvoch fazach vybudovalo az 5 km (tro je ten okruh okolo Tatier) + 2 samstatne financvane "altanky" (oddchvove miesta za tusim cxa 25 000 eu /jedno miesto) ... a ku vsetkemu sa samizrejme vydalo !25! tlacovych sprav a strihali pasky ...

--- a potom idem do Pardubic a tam najdem okolo mesta 400 km cyklociest.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

teda čo sa za tie peniaze urobilo? Projektová príprava + 3 kilometre asfaltu?
Dobre tomu rozumiem, viac už nič?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tu mate foto chodnika a mestske obkecavacky:

http://www.mikulas.sk/sk/samos...

Dlzku zabradlia som nemeral adsodnes som nepochopil preco je umiestrnene len na niektorych usekoch a preco prave na nich. Opakujem: okrem dodatocne dobudovanych a samosatatne financovanych 2 ks oddychovych miest, okolo chodnija nenajdete ziadny mobiliar (kose, lavicky, svetla) + ziadnu stromovu vysadbu. chodnik ma dnes cca 5 km a vedie od mosta pri Sidl. Podbreziny po kruhovy objazd pri MsU.

Nakolko v Lipt. Mikulasi saq rocne dava cca 1,2 az 1,4 mil. eur na poloprofesiopnalny a prifesonalny sport, najma futbal, hokej a neustale oddlzovanie tychto klubov, a pre amatersky sport tu nie je nic, tak chodnik od zaciatkuz neuveritelne vyhrotilk vztahy medzi ludmi. Zacai tu chodit cyklisti, bezci, wolkeri, prechadzajuci sa, manmicky s kocikmi, koirculiari, bezkari na kolieskovych korculiach, psickari ... Mesto k chodniku vydalo VZn a vyhnalo odtial vacsinu ludi, dokonca mamicky s kocikmi sa pokutovali (co tamn potom, ze napr. na nabrezi nema mamicka kde ist, lebo su tu len robite chodniky a parkoviska). Co teda cyklochodnik ludom ponukol?

Taketo investicie su uplne, ale naozaj uplne, zbytocne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stupavská cyklotrasa bola vybudovaná z fondov Európskej únie v roku 2009, celková suma za dielo bola 788 361,36€, mesto prispelo formou spolufinancovania čiastkou 53 890, 99€. Úsek cyklotrasy od nadjazdu nad diaľnicou po železničné priecestie má dĺžku takmer 3,5 km.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mne sa najviac pacia cyklotrasy v nasich mestach "vyrabane" ku koncu minuleho roku, namalovali pasiky casto odnikial nikam, lebo ved zrazu bum a konci :D rovno na vozovkach, cim ich neprimerane zuzili, uloha splnena .... a je to!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kontrola vynaloženia peňazí z eurofondov zlyháva na národnej úrovni. Únia členským štátom rozdeľuje balík peňazí, ktoré sa následne na konkrétne projekty v mnohých výzvach rozdeľujú v Bratislave. Takže nie zlá Únia, ale, ako obvykle, naša neschopnosť.

Pri cyklochodníkoch a cyklotrasách ma zaráža jedna vec: asfaltovanie hlava nehlava, ktoré je úplne zbytočné. Na množstve poľných a lesných ciest stačí osadiť značenie a cyklotrasa je na svete. Navyše je omnoho príjemnejšie bicyklovať po prírodnom teréne ako neprestajne dupať na asfalte. Krásne je to vidieť na Bratislavskej hrádzi na strane Slovnaftu: väčšina sa tlačí hore na hrádzi, jedno či má horský bicykel so širokými gumami a na asfalte sa len zbytočne trápi, kým sieť poľných ciest v okolí hrádze je zväčša úplne prázdna. A pritom sa tam dajú krásne objavovať zákutia lužných lesov a nie monotónne šlapať na hrádzi, tlačiť sa pomedzi stovky iných, často proti nepríjemnému vetru. Ale tu jasne funguje kompex stádovitosti - na hrádzi je značka, tak bicyklujeme len tam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nesuhlas: EU by k nam mohla vyt ovela tvrdsia, jednoducho zhpdit zo stola rozne narodne referencne ramce a viac komunikovat s ludmi v regionoch, ktory vedia priniest dokazzy a rozpravat o tom "ako sa to robilo" ... unia zasahuje az v momente, ked je prusvih uz neprehliadnutelny ...

Suhlas: tiez nerozumiem tomu, preco by mali byt cykotrasy viazane na asfalt ... dobre znacenie a logickost ciest ma Turiec. CR dosiahla v rozvoji cykloturistiky - dlhodobej aj jednodnovej okolo velkych miest (C. Budejovice, Olomouc, Pardubice ...) neuveritelne veci ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podľa mňa toto Únia nielenže nevie, ale ani nechce odkontrolovať, lebo väčšina eurofondových projektov má byť založená na čo najväčšej subsidiarite. Myslím, že tu je dôležitý aktivizmus: upozorňovať na prešľapy miestnych bossov, pýtať sa a prípadne ovplyvňovať konkrétne projekty ešte vo fáze pripomienkovania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keď OLAF tuším včera

skonštatoval, že SK má problém s korupciou a defraudáciou, pritrúbly Maňka sa nechal počuť, mysliac to úplne vážne, že to, že nám stopli 16% všetkých peňazí (najviac zo všetkých), je preto, lebo máme najdokonalejší systém kontroly.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nakolko mam skusenosti so staznostami k Bruselu, tak toi funguje asi tajto: napisete staznost + ttvrdenia dokumebtujete 53 prilohami, pride vam list, ze tomu bolo zaradene cislo ... potom dlho nic ... potom pride list, aby ste doplnili ... doplnite ... potom priáde list aby ste doplnili ... doplnite ... potom pride ..., ak nedoplnite, pricom zo stoviek stran je vec uplne jasna, tak pripad zastavia ... ak doplnitre, tak vas stale znovu a znovu vyzvaju k doplneniu ... jednu vec som takto tahal 28 mesiacov ... su to tolalni byrokrati, ktori maju - z premna nepochopitelnych dovodov - zaujem na vysetrovani len tych veci voci SR, ktore im vyhovuju ...

... miochodom, ja v staznostiach poukazujem na prakticky vykon implementovanych veci a pride vam vysledok:

- implementacia je spravne zanesena do slovenskej legislativy,
alebo
- ide o vnutornbu zalezitost Sr, ktora vyplyva ... , este ste nevyuzili vsetky pravne moznosti ... obradte sa na ... a vacsiniu ide o organ na ktoreho newcinnost sa stazujete ...

, hlavne ze v tom Brusely beru tisicove platy.

Eurofiondy nie su pre ludi, su pre velmi uzku kastu vyvolenych v kazdej krajine.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zaujímavá konšpiračná teória
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Viete co, ja opisujem udalosti, ktore som zazil ... a vas virtualny nazor o tom ako si myslite, ze to funguje zaujima tak sefa Smeru. Roky siom si len v jedinej kauze dopisoval s Europskou komisiou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vaše virtuálne anekdoty patria do knižnice, oddelenie fikcia a psychické poruchy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

... jasne, prave z dovodu konspiracii je zaradena prekladka zeleznicnej trate na Liptove a mini. do roku 2020 neda na du Brusel ani euro ... Islo skratka o konspiraciu typu vymysleneho mosta na Belopotocneho ul., potlacanie obcianskych prav v zmysle "o nas bez nas" ... Obdobe dopadli povrchove fantazmagorie trasovcania dialnice v useku od Ruzomberka, kde sa cele roky rozhodli politici hadat s ochranarmi, Bruselom ... , aby to napokon prehrali a zdrzali dualnicu o cele roky ... a rovnako dopadne kazdy zamer, ktory ma v SR sice polticke osetrenie statostrany, ale nastastie sme clenmi EU a tam sa kazdy kreativmny projekt typu "od ludi, s ludmi, pre ludi" aspon pozru. A Vy mozete prskat kade chcete ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kazdy rok pripomekujem XY dokumentov - od lokalnej az po celostatnu uroven. stoji m to desiatky a desiatky hodin casu ... Asi viete, ze metra vypracovavaju tzv. Programy hospodarskeho a socialneho rozvoja ... sedel som 2 dni nad tym v Liptovskom Mikulasi. Napisal desiatky pripomienok ... verejne pripoienkovcania pre jednotlive oblasti napr. skolstvo, ZP ... dali napr. o 10.00 hod. doobeda. Boli tam pracovnici Msu, par uradnikov z ionych dotknutych uradov ... porozpravali sa, zatliekali si. Vysledok: z pripomienok nezapracovali skoro nic. a napokon Vam opozicni poslanec a byvaly primator este povie: co z toho robime teatro, aj tak sa to rfobi len ako podmienky pre cerpanie eurofondov, je to cisto formalne a fungovalo to tak ak v minulosti ... A plnenie PHSR: exclovske tabulky plne splnenych uloh typu: zvolat komisiu XY, vyvesitr na nastenku, zapojitldi do ... vsetko co vyzaduje financie, usilie ... je neplnene.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Blbé je,

že takéto prípady sú číra zlodejina, ale stotožňuje sa to s cyklistami, a o chvíľu aj ti iste pribudne príspevok o cykloteroristoch a podobne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dovolím si parafrázovať:

Kam vkročí noha čerpateľa eurofondov, tam tráva neporastie. Keď baštrnákovci, kapitánovci a haraktery zavoňali ďalší zdroj zlodejiny- budovanie cyklochodníkov, logika šla bokom. Pre záujemcov si dovolím upozorniť na rozpočet výstavby cyklochodníka na sídlisku Bysterec v Dolnom Kubíne vrámci cezhraničnej spolupráce pri čerpaní eurofondov . Mám známych, ktorí si z Oravy chodia pravidelne pohodovo zajazdiť na cyklotrasy na Moravu, do Rakúska a Poľska. Dnešná aktualita- pán kapitán navrhol vyvlastniť pozemky pod ,,národnú cyklotrasu,,. Že by na tej Morave, v Rakúsku a Poľsku navrhol niekto takúto idiotinu som zatiaľ nezistil. Ale chodníky plus celú ,,cyklistickú infraštruktúru,, majú komplet a nádhernú. Len jeden tip: Pozrite si plán cyklotrás vo Viedni.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME