Streda, 23. august, 2017 | Meniny má Filip

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Manuál vs. Automat – ktorý je lepší ? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zatiaľ som mala len manuál ale ten argument o bezpečnosti nechápem. Nebudeš predsa preradovať, keď je to naozaj nebezpečné. Okrem toho, vodič predsa preraďuje automaticky, nepozerá sa na páku, nekontroluje, či je dobrý stupeň, lebo to jednoducho vie. Tak ako sa nepozeráš, či dobre kladieš nohy pred seba, nesústreďuješ sa na preradzovanie, to je predsa úplne automatizovaná činnosť, ktorá by pre vodiča mala byť druhou prirodzenosťou.
O automatike uvažujem, ale záleži aj na kvalite automatickej spojky. Hej, sú značky, kde je automatická prevodovka naozaj kvalitná a je najmenej taká rýchla ako manuálna, či ešte rýchlejšie ale sú tiež automatiky známe svojou lenivosťou a vtedy je človek radšej s manuálnou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ad bezpecnost.

Napadla ma nehoda autobusu, ktory na zeleznicnom prejazde preradoval a vodicovi sa nepodarilo vcas zaradit rychlost. Nasledkom bola zrazka z vlakom. Takze na tej bezpecnosti nieco bude.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Autobusové prevodovky sú trochu iné ako tie v osobných autách. A my sa predsa bavíme o osobných autách.
2. Tá nehoda v Polomke vtedy nebola vina autobusu ale vodiča. Nehovoriac o tom, že cez železničný prejazd sa má rýchle prejsť a nie rozhodnúť sa uprostred neho preradovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No vsak prave

Zvysenie bezpecnosti je aj to, ked eliminujes mozne chyby sposobene vodicom. S manualom moze vodic spravit zle rozhodnutie a preradovat na priecesti. Automat toto vylucuje, je teda v takejto situacii bezpecnejsi.
;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako to vylučuje?

Túto otázku som si kládol, keď som sa prvýkrát dozvedel, že existuje automatická prevodovka, ako takáto prevodovka dodrží zákaz preraďovania na priecestí? Fakt by ma to zaujímalo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslim, ze rozdiel rozdiel je v tom, ze pravdedobnost, ze automaticka prevodovka zlyha a pri preradovani ostanes s nezaradenou rychlostou (pripadne zle zaradenou rychlostou), je prakticky nulova.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To beriem

Moja otázka ale bola, ako automat dodrží zákaz preraďovať na priecestí?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vyse 20 rokvo som jazdil na aute s manualom. potom som presiel na automat. asi tyzden mi trhalo lavu nohu a pravu ruku, ze chcem preradit. potom som to proste prestal riesit. ak potrebujem predbehnut, tak sliapnem na plyn a idem. ak idem v kolone, alebo len tak sa veziem, lebo sa nemusim ponahlat, tak si automat navoli stupen, ktory potrebuje. ak som vonku na CZ/AT/DE dialnici, tak podla trasy v navigacii prediktivne radi stupen, ktory budem potrebovat na bajblizsiu trasu (bohuzial SK cesty system zatial nepodporuje) a ak mam chut si vychutnat nejake kopce, tak preradim do manualneho modu, kde mi prevodovka dovoli drzat dany stupen az po obmedzovac, ak to naozaj potrebujem. a jazda dole kopcom na automate v zapnutom Eco rezime, kde si prevodovka dovoli vyradit a len plachit na neutrale ...
uz by som nechcel mat manual. nevidim absolutne ziaden dovod
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobrý článok

ktorý popisuje obe prevodovky, ale žiadny názor nikomu nevnucuje. Za seba poviem len toľko, že mám automat aj manuál, no aj keď som prevažnú časť km najazdil na manuáli, nedávno som kupoval auto a cielene som kupoval automat. Stretol som sa aj s názorom, že automat to nie je ono, lebo chýba ten pocit radenia. To som sa zasmial, hlavne keď to hovorili takí, ktorá pri rýchlosti 70 km/h podraďovali zo štvorky dvojku a vôbec im to nevadilo :-)
Čo ale v článku nie je spomenuté, tak to je nemožnosť kombinácie niektorých asistenčných systémov (je ich v autách stále viac) s manuálom. Napr. taký adaptívny tempomat, to je vec na nezaplatenie, no ale s manuálom to nemá ako fungovať. Nie že by sa nedalo bez toho zaobísť, no je to pohodlnejšie a bezpečnejšie, človek nemusí byť stále v strehu (mám ACC ešte kombinované s Audi brake assist, tam už stačí naozaj len dávať smerovky a točiť volantom, ostatné robí auto samé ) Čiže ak cieľom sú autonomne autá, tak sa k nim dopracujeme len cez automaty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Z 11 aut co som doposial mal bolo 6 manualov a 5 automatov. Cislo 12 bude znova manual. Preco? Lebo sa mi tak paci.
Poznamka: ZF 8HP nie je az taka horuca novinka. Vyraba sa uz 9 rokov. Prvy raz som si ju vyskusal v Chrysleri 300 roku 2012.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

?

Fakt nechapem ciel tohoto clanku. Spisanych par samozrejmosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Odpoved: Ani jeden!

Ako uz bolo spomenute vyssie, ja si vyberam bud 1)prevodovku s plynulou zmenou prevodu, teda to co mam v mojom Priuse. Viac info napr tu (blog.sme.sk):

https://richardstrba.blog.sme....

Takze ziadne trhanie, ziadne problemy s automatom, ziande problemy so spojkou/dovjspojkou a podobne.
2)Alebo auto uplne bez preovodvky, tj. elektormobil, co je logicky dalsi prestup z Priusu.

Inak k automatu, mal som Focus I z roku 2001 s klasickym 4st. automatom a ked som ho predaval pri 280tis km ( bol som 2. majitel po znamom, co to kupoval ako nove na SK) meneny olej v predovovke mal len raz pri 120tis a preovdovka isla bez problemov celych 280tis km a 14 rokov).

No a ti, co maju radi len a len manual, tych by som poslal autom behat po meste a posuvat sa v zapchach. Hotova lahodka stale preradovat a zaradovat. Oc ojednoduchsie je len popustat brzdovy pedal...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ver tomu

ze v zapche sa da aj na manuale posuvat bez preradovania... kedze si robil autoskolu zrejme na aute s manualom, skus sa rozpomenut, ci existuje aj ina moznost ako preradovat :D

Teda, verim, ze pre teba moze byt automat pohodlnejsi, ale nezabijaj prosim ta prispevok nezmyslom v poslednej vete...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME