Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Daj prednosť v jazde (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

pravdu

píšeš jazdila som v anglicku a tiež nie brilantne nik na mňa netrúbil, neklopal na čelo ani prostredník neukazoval Skratka počkali si alebo mi dali prednosť, s kľudom angličana.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tot nedavno som bol s GB autom v Cechach. Dat v obmedzenej premavke napriklad prednost vozidlu vychadzajuceho z parkoviska, ci benzinky, pripadne na zuzenej vozovke, dokonca i chodcom na priechode... pre mna znamenalo sledovat zakazdym tie vytrestene zraky plne nechapajuceho prekvapenia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Z davania prednosti na Slovensku som sa vyliecil ked mikrobus MHD rozohnal krdel dochodcov na prechode ktorych som tam pred malou chvilou pustil ja.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mňa by asi v anglicku trafil šľak :-)
škaredo nadávam za volantom, keď natrafím na bezohľadného vodiča, keď niekto ide namiesto 50 km/h len 30 km/h...až sa hanbím niekedy. potom si vždy poviem načo sa rozčuľujem, veď nehorí. veď mám čas...
akosi sme si zvykli všetko robiť v chaose a strese, naháňať sa, štvať sa, nadávať, klopkať si na čelá, trúbiť ako zmyslov zbavení na iných, možno menej zdatných a menej odvážnych vodičov a zároveň sme sa akosi odnaučili ohľaduplnosti slušnosti. nehovorím, že všetci, ale mnohí z nás.
asi by sme si od angličanov mali zobrať príklad. takže pohoda...dnes sa nenehám vytočiť :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tie napisy SLOW su zvycajne pred zakrutou za ktorou sa nachadza vyjazd na cestu, krizovatka alebo iny dovod preco by sa tam mohlo vyskytnut vyrazne pomalsie iduce vozidlo. Ten napis tam nieje koli tomu zeby sa ta zakruta nedala prejst max. povolenou rychlostou. S vynimkou ciest na vidieku su v Anglicku jazdne pruhy rovnako siroke ako na Slovensku. Vacsinou vsak chybaju krajnice preto sa moze zdat ze cesta je uzka. Typicke pre anglicanov je tiez jazda v prostrednom pruhu na dialnici, cakanie v jednom rade je ich narodny sport aj ked koli tomu zablokuju dve tri krizovatky, obiehanie je povazovane za nebezpecny manever nech je prevedeny akokolvek, kolony 10-20 a viac aut za pomaly iducim traktorom/karavanom/zaciatocnikom su uplne bezne. Cyklisti jazdia zasadne meter od okraja cesty kedze absentuje krajnica a tak by sa dalo pokracovat :) Pravda ale je ze sa az na zriedkave vynimky jazdi podla predpisov a napriek neporovnatelne vyssej hustote premavky su anglicke cesty bezpecnejsie nez slovenske.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pravdu mas. Jazda v prostrednom dialnicnom pruhu je v Anglicku cosi ako podmieneny reflex. :)

Podobne ako nepouzivanie smeroviek pri zmene pruhu z rychlejsieho na pomalsi (v opacnom garde to ale napodiv funguje)...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

s tym mavanim je to

tak aj v Norsku.A ohladuplnost voci chodcom - auto zastane pred priechodom chodcovi,ktory sa k nemu este len priblizuje.Bola som tak 2 m od priechodu a auto uz zastalo a cakalo a za nim zo 5 dalsich...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak tak

kazdych par metrov zastavi jedno a za nim dalsich pat aut, kazde tak 1.5-2 tony, potom jednotka, dvojka, trojka....plny plyn, smradu z vyfuku, ved nevadi, vydychame....ved predsa nebude z rychlosti 5km/h zastavovat 45kilova slepicka na opätkoch ked moze 5 aut...no a potom sprisnime normy na vyfukove plyny, ved to je hroza...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

myslim ze som

jazdil v inom Anglicku ako ty. A to dost dlho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Možno je to o uhle pohľadu. V Anglicku som nebol, takže vlastnú skúsenosť nemám.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME