Piatok, 15. december, 2017 | Meniny má Ivica

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A čo tak znížiť počet tzv. vysokých škôl.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zníženie počtu škôl

Zníženie počtu vysokých škôl by viedlo k zvýšeniu nezamestnanosti. nevyzeralo by to pekne v štatistikách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

že vraj je volných 50 000 pozícií ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

77.000

Voľných je asi 77.000 pozícií.

Ale dnes mladých neláka práca alebo remeslo.
Ofis, auto, 1.200€ nástupný plat.
Práce podľa možnosti čo najmenej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zase netreba veriť všetkému .... lebo aj v peugeote zarábajú 1400 EUR a ako povedal Fico ani za takýto peniaz už nechcú robiť
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skúsiš to vysvetliť? Podľa môjho (nepekného) názoru školy nie sú kvôli ľuďom...ale kvôli realizovaniu sa pedagógov. Mám na mysli novodobých univerzitných pedagógov, tzv. lietajúcich.

Ktokoľvek s ambíciami...sa na nejakej dedinskej "univerzite" stane profesorom (v horšom prípade docentom...ale príde aj prof.). Poznám neskutočné kusy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vysvetlenie

Desaťtisíce študentov by skončili na úradoch práce o pár rokov skôr.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hmm a co tak znizit pocet nepotrebnych vysokych skol typu ekonomicke, socialne, managementu, andragogicke, filologicke, politologicke,...

Milujem clanky tohto typu ze zrusme vysoke skoly a budeme mat kvalitu. Nikto ale nepovie aj ake VS mame zrusit. Nekvalitne VS ci fakulty su tie nepotrebnene (vyssie vymenovane) co keby sme ale prihodili par VS typu lekarske, IT, strojarske, elektrotechnicke, chemicke, matfyzacke, prirodovedecke,...?

Cize suma sumarum, nemusime rusit VS, staci iba zmenit odbory na nich.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mas pocit ze existuju absolventi strednych skol ktori kovli nedostatku technickych vs sa nedostanu na studium it alebo strojariny, nebodaj matfyziky?

k poctu skol, co sa vyriesi ak namiesto vela malych bude malo velkych skol, bude menej ucitelov/viac ziakov/menej dekanov ... ? Ci je skola v desiatich budovach a ma na nich rovnaku cedulku, alebo kazda budova ma cedulku s inym nazvom (skoly), v reale nic nemeni.

inac suhlasim s dvojrocnym studiom, akurat mam pocit ze skolam sa do toho nechce. Preco by mali 'vychovat' ajtika (testera) za dva roky, ked mozu ho zdrziavat pat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No ja neviem ale za mojich casov sa na IT hlasilo 600 ludi a prijat mohli iba 100, cize pomer 1:6. Osobne si myslim, ze ak je to aj dnes mensie cislo tak iba koli tomu, ze vela ludi studuje aj v CZ ale nemyslim si ze je to mensie cislo. Viem si predstavit ze na lekarske fakulty, IT, matfyz a elektro je velky napor ludi a neboli by schopny ich pokryt ani keby zdvojnasobili kapacity.

Preco by pre vacsie skoly malo byt menej ucitelov??? Dekan nie je garant predmetu. Je to skor akademicko/politicka funkcia a nepotrebujes ich velke mnozstvo?

Dvojrocny student na VS je pre mna lepsi stredoskolak. Neviem preco vela ludi trpi utkvelou predstavou, ze studenti na VS tam 5 rokov iba sedia (nehovorim teraz o jalovych odboroch tzv. humanitnych) . Poznam vela novodobych Bc z IT ale pridu mi ako velmi slabi, vhodni skor na programovanie typu "praca za montaznou linkou". Neviem si predstavit cloveka po 2 rokoch. Ved to je nadstavbove studium pre SS. Inak ak chces iba ajtaka testera, tak na to nepotrebujes ani tie 2 roky ak ma iba klikat na aplikaciu a hlasit chyby pripadne napisat jednoduche testy ale na nic zlozitejsie sa pouzit neda.

PS: Nikde v tvojom prispevku nevidim, podporenie mojho tvrdenia o nepotrebnych odobroch na VS hlavne humanitneho zamerania. Mam tomu chapat tak, ze ty podporujes to mnozstvo generovaneho jaloveho materialu vo forme politologov, filologov, masmedialych komunikatorov a tak? Lebo to je ten problem. To su ti ludia ktory nemaju uplatnenie na trhu (max. tak v politike) a tychto ludi generuje tento zly system VS. Nakoniec tyto ludia koncia ako casnici po baroch, pripadne idu umyvat dlazku do zahranicia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Netuším, ako sú na tom inde, ale na matfyz je veľký nápor ľudí? Skôr naopak, som ešte nevidel, aby sa podarilo prijať plánovaný počet (možno ešte na "mäkkých" matematických smeroch, ako ekonomicko-finančná matematika, neviem).

Napríklad fyzikov sa tuším vždy chcelo prijímať 100, zatiaľ som videl najviac 60. Tento rok je to úplná bieda, len 26 (ale bude to kvôli tomu, že akurát maturovali ročníky, ktoré zasiahla zmena ročníka pri prechode na osemročné gymnáziá). Podobne informatikov neviem, či niekedy bolo 40.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak to su teda dobre slabe cisla. Ako vravim, ja si pamatam na cisla 1:6 a sanca bola teda nizka. Jednomu ale nerozumiem, to je na SK kde konci desattisice ludi zaujem o fyziku len u 60tich ludi? Trochu mi to koliduje s argumentom, ze na slovensku konci VS priliz vela ludi a preto ich treba rusit. Takze ake su mozne vysvetlenia? Podla mna tieto:

1. Studenti koncia na elektrickovych skolach typu ekonomia, socialne vedy a iny humanisticky odpad (cim zas netvrdim ze ich nepotrebujeme vobec, potrebujeme ich tiez ale ovela menej)
2. Chodia studovat uz masivne do CZ pripadne do inych krajin EU (nepocitam programy typu erasmus ktore su iba kratke vzhladom na cele studium)
3. Statistiky sa mylia a na SK konci VS velmi malo ludi a vtedy mame vazny problem so strednym/zakladnym skolstvom

Ja osobne si myslim, ze ide o bod 1.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

k+, vyborna analyza !

Inak na vysokych skolach udaje o uplatneni absolventoch zbierame (aspon u nas) - neoficialne, skrze kamaratske kontakty; no hlavny problem zberu takychto dat je, ze absolventi nemaju ziadnu zakonnu povinnost hlasit svojej skole, kde su uplatneny a kolko zarabaju...z tohoto dovodu sa tento faktor - hoci velmi dolezity - neuplatnuje pri zohladnovani financovania vysokych skol
.
akonahle by sa zacal faktor uplatnenia absolventov zohladnovat pri financovani vysokych skol, boli by tam rozne tlaky na jeho "prikraslovanie" - napriklad absolventi by isli robit do zahranicia a hned by nabehli krasne cisla o ich prijmoch :)
.
inak ked rozmyslam, v realnom ekonomicko zivote sa tento faktor ani neda zaviest - v ramci ochrany osobnych udajov nikto nema povinnnost hlasit svojej skole, kolko zarobil a pri akej odbornej cinnosti....
.
jedine, co si viem predstavit je iny faktor - potreba pracovnych miest ... ak by z uradov hlasili, ze im chybaju strojari, potom by bolo nacim navysit faktor financovanie strojnickym fakultam...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuz

informacia by mala obsahovat nielen, ze ci sa zamestnal, ale ci aj pracuje vo vystudovanom odbore - to povazujem za velmi dolezite!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No a ja to napriklad za dolezite nepovazujem (mozno preto, ze je to aj moj pripad a rovnako pripad mojho brata a mojho otca - mimochodom obaja top-management, ja stredny). Casto za to skola ani nemoze, napr. ja som dobrovolne odisiel z Prahy do SK, kvoli osobnym dovodom a bol som nuteny zmenit odbor, nakolko pozicii suvisiacich s vystudovanym - hoci velmi zaujimavym odborom - je tu velmi malo. Je pravda, ze nerobim vysoko - specializovanu robotu, prevaznu cast vyuzivam soft-skills a jazyk + znalosti, ktore clovek ziska v priebehu zivota, pokial ma trochu zaujem spoznavat veci okolo seba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to dolezite, lebo to ukazuje to, ze si si robotu nasiel napriek svojej skole a nie vdaka nej.
Pokial ides na umelecku vysoku skolu a zamestnas sa ako kuchar, znamena to ze si sa zbytocne zahadzoval X rokov v umeleckej skole a tvoj cas by bol lepsie straveny na nejakej hotelovej skole alebo priamo v praxi nakolko dana skola ti k tvojmu zamestnaniu nic nedala.
A v podstate je jedno, ci dovodom bolo, ze ta skola ta slabo vyskolila, alebo ze si nenasiel uplatnenie. Jednoducho do teba X rokov zbytocne liala nepotrebne informacie (a teda pri takomto pripade ak by bol vecsinovi by sa oplatilo uvolnit cast zdrojov (uvazuj pocet skvol) zameranych na umenie a radsej ich nahradit hotelovimi skolami)...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A ako a kto by určoval, či absolvent

pracuje vo svojom odbore? Už som sa veľakrát pýtal - matematik zamestnaný v poisťovni- pracuje vo svojom odbore alebo nie?

A keď vyštudovaný umelec bude mať vychytenú reštauráciu kde uplatňuje svoje umelecké schopnosti pri príprave jedál, napr. tým, že jedinečným estetickým spôsobom jedlo naservíruje - prečo by som ho nemohol považovať za "uplatneného"? kto ale rozhodne, že tento kuchár je "uplatnený" a iný nie?

TO kritérium je jednoducho nevyhodnotiteľné!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

S tym suhlasim. Presne pre toto je tazke dat bezchybne riesenie. Este horsie je to s tym zbieranim informacii (co je prakticny nemozne).

Ale ked to vezmeme pragmaticky, nemusis mat uplne presne cisla (ok tato osoba vyuzila nieco co sa naucila v skole aj ked je to vinimka, takze ignorujeme odchylku - v statistike sa to aj tak strati v podobe uplatnenych ludi co na to skolu nepotrebovali) a daju sa uplatnit aj urcite koeficienty. Napriklad priprava krajsich jedal x0.2 z pozicie, takze je to 0.2 uplatnenia. Kto by rozhodoval o nadstaveni koeficientoch je problem uplne iny (tiez tazko objektivne riesitelny).

PS. moja odpoved bola mierena skvor smerom nato, ze preco je dolezite kde je absolvent zamestnany a nie k ponukaniu riesenia skolstva (ktore nemam).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ak niekto vystuduje vysoku skolu, tak asi nieje retardovany a je schopny sice subjektivne, ale predsalen nie bezcenne urcit ci ta praca ma a ako vela ma suvis s vystudovanou skolou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Flexibilné reakcie na potreby pracovného trhu sú dobrý nápad. Naviac sa domnievam, že by sa už malo konečne prehodnotiť, či naozaj potrebujeme kvantá filozofov, politológov, historikov a podobných odborov, ktoré sú ekonomicky neproduktivne a absolventi sa v takom obore väčšinou ani nezamestnajú. Nevravím zrušiť ale výrazne zredukovať počty prijímaných študentov alebo spoplatniť...
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME