Piatok, 15. december, 2017 | Meniny má Ivica

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Špecialita nášho školstva: učiť bez učebníc (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

.

ked nastupila ako ministerka skolstva Lubyjova tak som mal malu nadej ze sa ide nieco zlepsit,
po rozhovore v tv s tebou som bohuzial zistil ze nova ministerka nema absolutne zaujem potrestat zodpovednych za podvody s eurofondami,inac bola to dobra diskuzia ktora ma zbavila akychkolvek
iluzii o novej ministerke,skoro som rozbil tv od zurivosti ked trepala totalne nezmysly,najradsej by som bol keby som ju uz nikdy nevidel!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ročníky narodených detí 1997/98

ktoré nastupovali do prvého ročníka Mikolajovej reformy nemali načas učebnice až do konca 9. ročníka ZŠ. Od zahájenia údajnej (SNS) reformy bolo bežné, že deti na prvom stupni chodili do školy so zakladačmi, do ktorých im obetaví učitelia prefocovali najrozličnejšie materiály z internetu. Rodičia často nemali šancu kontrolovať, čo sa majú deti učiť, lebo knihy neboli. SNS a samozrejme Fico ako premiér vládnucej strany sú priamo zodpovední za prepad úrovne školstva, ktoré sme zažili za posledných 20 rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neuveriteľné ako Fico tento štát riadi !

a tuponárod mu tlieska za nevzdelávanie, veď načo tuponárodu vzdelanie netreba. A kto aj si da tu námahu a vzdela sa aj svojpomocne, neostáva na slovensku ani náhodou, Tak už nemáne lekárov, nebude učiteťou,nebude iných profesiii, ostanu len tupovoliči SMERU!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

oprava

ročníky 2001/2002 nastupovali do prvého "reformného" ročníka ZŠ, 1997/98 vtedy nastupovali do 5. "reformného" ročníka. Učebnice neboli načas pre tieto deti do ich ukončenia I. event. II. stupňa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je ta avizovana socialna politika v praxi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Menej je viac

pan Grohling, minule som cestoval s jednou maturatnkou v elektricke , kora sa drvila matematiku na maturitu. A musim povedat tolko hluposti , ako sa ta chudera musela ucit som v zivote nezazil :asteroida,
cykloida, kardioida , Sinová spirála . etc. A to som vystudoval MFF UK, dalsiu technicku skolu , mam tituly pred a za menom. Stacilo oprasit kvalitne ucebnice zo sociku v prirodnych vedach a je vymalovano. Venujte sa radsej kadernictvu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

maturantka

A to akoze Grohling je zodpovedny za to, ze sa maturantka drvila tie hluposti z matematiky???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To asi nebola maturantka.

Ja som maturoval z matematiky tento rok, a som si istý že nič ako cykloida, kardioida a sinusová špirála nie je súčasťou cieľových požiadaviek na maturitné skúšky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

som si spomenula, ze aj v rokoch

po revulucii sme boli bez ucebnic, dejepis, zemepis a nemcina. pretoze ministerstvo skolstva potrebovalo odrazu zmenit text z CESTUJEME DO DRAZDAN na CESTUJEME DO MNICHOVA...:):):)

a dalsie roky na strednej, hlavne internatnici, sme ucebnice dostavali po kuse na izbu a nie kazdy samostnatne.

a tiez nam ucitelia a profesori kopirovali material, alebo sme si ho mali sami vyhladat v kniznici. intenet sme nemali.

a naucili sme sa, aj sme zmaturovali

nemyslim, ze by bol Problem pre ziakov to, ze nemaju ucebnice. vacsina ich takcitak zabudne alebo v skole alebo Doma, a ked ich nezabudnu, tak sa zase rodicia stazuju, ze ake tazke su skolske tasky a nicia detom chrbtice a co za zbytocnosti deti musia do skoly vlacit.

ucitel, co chce naucit, nauci aj bez ucebnic.
ziak, co sa chce nieco naucit, nauci sa aj bez ucebnic.

ale, jasne..na ine blbosti peniaze su, tak preco nie na ucebnice.

a pise sa rok 2017 a nie 1917, tak ucebnice by mali byt Standard.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ešte by som chápal, že v dnešnej dobe sú učebnice potrebné tak pre 1. stupeň ZŠ. Ale na vyšších stupňoch ich považujem za zbytočné. Je to len biznis pre pár ľudí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne to som chcel napisat!

Absolutne spravny nazor. Ucebnice studenti na strednych skolach nepouzivaju, ani ich nepotrebuju. Vsetko najdu na internete, lepsie a nazornejsie. Najmä ked vedia anglicky, ucebnice ani neotvoria. Dnes, vdaka materialom na internete, sa vyborne učí, aj sa uci. "Koňar" to presne napisal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako

sa naučia z internetu, je jasne vidieť na ich výsledkoch, ktoré sú v porovnaní so staršími generáciami úplne úbohé. to je blbosť, že nezáleží na učebnici, resp. študijnom materiáli, záleží na tom viac ako na osobnosti učiteľa, aspoň na ZŠ a SŠ. Stále točia blbiny, ako chcú oceňovať kvalitných učiteľov, ale pravda je, že regionálny učiteľ nemusí byť nutne génius a nič tým nepokazí - ak má dobrú knihu. E-knihu alebo akýkoľvek jasne vymedzený, prehľadný a kvalitný obsah štúdia k dispozícii - čo inak nemáme a je to najväčší problém nášho "malého školstva".
A Grohling dokola opakuje, že problém je s nákupom učebníc, príp. byrokraciou. Ale nevidím dôvod, prečo by sa zakúpené knihy nemali evidovať, my sme platili 2 koruny za poškodenie knihy - teraz je fuk, keď žiaci knihy ani nevrátia a v živote ich nezaplatia... Potom školy žiadajú ďalšie a ďalšie peniaze na nákup nových. Ale hlavne - tie knihy sú poväčšine zlé, zlé, zlé... nikto nepočúva učiteľov, keď sa na ne permanentne sťažujú a učiť bez kníh, resp. elektronických dokumentov - to je čo?! Problém je v kvalite tých kníh, už len z porovnania učebníc pre angličtinu, nemčinu a "slovenské" predmety je to naše zostávanie spracovania obsahu strašne vidno. Naše knihy sú zlé, až chybné vecne, štruktúrou, štylisticky, grafikou, sprievodným materiálom, mali by ich vyniesť na školské dvory - a smer OLO. Tam musí začať - a končiť reforma školstva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ainur

5 rokov štúdia na VŠ a potom celý život vodenie za ručičku byrokratmi z ministerstva - učebnice, plány, metodika, pokyny.... Kto nám to vlastne študuje za učiteľa?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

áno

presne. byrokrat má položiť učiteľovi na stôl vzdelávací program, učebnicu, cvičebnicu, metodiku, batériu testov, CD, DVD a zoznam linkov. tam začína učiteľova práca, až tam.
školstvo je dobré iba vtedy, keď sa kreuje zhora - od špičkovej vedy sa deleguje na materské školy, nie že sa lepí na materské školy násobilka a nakoniec veda, ktorá nemôže byť špičková, lebo sa nedodržal postup. vedec skúma 1 chrobáka 30 rokov, učiteľ biológie nemôže skúmať medzi chrobákom a slonom všetko - je to dosť jasné? štát má myriady prostriedkov, ako môže poznanie chrobákológa dostať do učebnice, učiteľ to nemôže. Vieš prečo štát chce, aby učitelia tvorili obsah štúdia, aj keď sú na to vybavení žiadnymi možnosťami? - ja Ti to poviem, lebo štát (byrokrat) to sám nevie - reťaz je tak blbá, ako je blbé ministerstvo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aimur

A načo vlastne teda študujú tých 5 rokov? Mňa po skončení VŠ postavili v zlievárni pred 25 robotníkov a povedali týmto budete robiť majstra. Žiadny byrokrat z ministerstva mi nedodal učebnicu, metodiku... Prečo teda učiteľa po 5 rokoch štúdia má stále niekto vodiť za ručičky ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ty ako majster hovoris ludom kazdy den to iste. Ucitel musi kazdu vyucovaciu hodinu naucit nieco nove. Tiez ty ako majster si zrejme materialy na dalsie dni nehladas a nepripravujes este aj doma po pracovnej dobe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To vyhľadávanie na nete má jednu chybu. Dosť často autori "opisujú" od seba, hlavne pri stredoškolských témach. Klasický príklad - čitateľské denníky, literatúra a pod. Autori týchto diel totiž hľadajú najrýchlejší a najjednoduchší zdroj info, často aj wikipédiu. Vyhľadávanie info na nete a porovnanie informácií z viacerých zdrojov je pre väčšinu žiakov a študentov neznámy pojem. Navyše, dnes pri "predpísanom názore" by mohol aj vzniknúť problém, napr pri téme II. sv. vojna a pod. Možno by na humánnych predmetoch nebolo zlé zadať žiakom miesto bifľovania z učebnice pripraviť prezentáciu na rôzne témy, napr.: Ako bolo možné riešiť Mníchov - pohľad z USA a z Ruska a pod. Aký dopad mala prehra Nemecka v I. sv vojne na ďalší vývoj v Európe?
Pokiaľ študuješ na inej škole ako gymnáziu, napr. SOŠ alebo SPŠ, tak z internetu zasa veľa nenačerpáš :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Učenie bez učebníc - dobrý nápad

Keby to bol systémový a úmyselný postup v edukačnom procese žiakov bol by som za (syn - tretiak nosí v niektoré dni až cca 5 kg aktovku) napr. cez tablety, e-learning apod., ktorý pokrýval alebo aspoň časť vyučovacích predmetov bol by som všetkými desiatimi ZA. Takto je to samozrejme skôr tragikomédia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No keby si mala kazda skola vyberat a objednavat ucebnice sama tak by to skoncilo uplnym chaosom. Sam som zazil ked som musel zmenit ZS a ta nova mala uplne ine ucebnice. Kto zaruci rovnaku kvalitu roznych ucebnic?

Dalej suhlasim s nazorom, ze deti by nemali byt pretazovane nosenim kvant ucebnic v taskach a aspon ciastocne by mali byt elektronizovane. Tym aj odpada problem s ich nedostatkom.

Nakoniec bud je problem v ministerstve ze si neviem urobit obstaranie alebo v obstaravetelovi ale na to tu mame zmluvne pokuty keby nestihal s dodavkami. Niekedy mam pocit ako keby sa ucebnice menili kazdy rok lebo kazdy rok je s tym problem. Pricom staci zvolit typ ucebnice a menit sa nemusi aj 5-10 rokov a teda staci objednavat tu istu. Priznam sa ze nerozumiem tomuto problemu a vyplakavaniu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hej

nie je tvoje prave meno Rudolf Vasky? Ten blazon co sam seba nataca a mal by byt uviazany vo zvieracej kazajke v blazinci.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME