Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Príšerná jazda električkou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jozef, taketo zariadenie DPB ma, kazda jazda je komplet zaznamenavana a je to kontrolovane (a postihovane). Druha vec je, ze sa DPB snazi nove elektricky vyuzit na 120% a vodicov nahana tak, ze je to uz neunosne. Skus sa pozriet na cestovne poriadky na konecnej v Karlovke, ked maju naraz odjazd dve elektricky. Ak sa tam este strci jedna z Dubravky, ako to maju vodici stihnut? Postihovani su azaz, ale ze sa niekedy nemaju kedy najest, a dokonca ani zajst na WC, to zatial nikoho nezaujima. Mozne riesenie: bud prve dva infarkty v praci, alebo nejaka velka nehoda. DPH ma tri odbory, ale nikto nic neriesi.
Ak chces, dozvies sa viac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pôvodne, na základ prvých jázd z novou električkou, som si myslel, že nové električky majú elektronický systém riadenia rýchlosti. Čiže električka sama reguluje zrýchlenie / brzdenie na zadanú rýchlosť, tak aby nevytvárala rázy a zrýchlenie aj spomalenie bolo plynule a nešlo nad zadaný limit. (Okrem núdzového brzdenia).
.
Teraz viem, že vtedy to bol len ohľaduplný a skúsený vodič električky a na pokrokovú elektroniku v električkách si ešte budeme musieť počkať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ops: "na základe prvých jázd s novou"
Toto je link na vysvetlenie princípu elektronického riadenie rýchlosti. V princípe by tom nemalo byť len na vodičovi ako citlivo reaguje, ale priamo na regulačnej elektronike, ktorej vodič len zadá požadovanú rýchlosť.
.
Požadovanú rýchlosť je možné zadávať nielen tlačidlom s údajom o rýchlosti, ale aj ako klasický plyn/brzda, ktorá v prvej fáze (okrem núdzového brzdenia) koriguje maximálne zrýchlenie/spomalenie tak aby cestovanie bolo príjemné.
.
Viac v bode 1.2.3.
http://www.kves.uniza.sk/kvesn...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Niekto je precitlivelý,

tak zopakujem svoj príspevok s vynechaním žien :)
Takže:
Takuto jazdu si musite uzivat ako atrakciu :)
A to nemyslim ironicky ale naozaj vazne.
Mne osobne sa dravejsia jazda vodicov MHD paci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

rovnaky styl jazdy uplatnuju

aj viaceri vodici trolejbusov. Zmysel aplikovania takehoto stylu jazdy si tiez neviem vysvetlit nejakym rozumnym argumentom.
Vodici to robia aj v pripade, ze im je zname, ze na najblizsom semafore vzdialenom od zastavky iba niekolko desiatok metrov budu musiet stat kvoli cervenej a hustota premavky je minimalna a "odpichom" zo zastavky neziskaju lepsie poradie na semafore.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Robia to preto, lebo striehnu na šoférov sekundovo a strhávajú im za to pomerne veľké prachy, na jedného šoféra takto striehne x štbakov a sú tam dokonca aj úplatky, som počul z prvej ruky. Dokonca aj keď z viny zápchy im na konečnej strhávajú prestávku. Umelá buzerácia na úplatky našim beusákom. Vo vesmírnom programe sekundové načasovanie chápem, v takejto diere je to nepochopiteľné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nepravda.
Ešte som nepočul o tom, že by bol nejaký vodič v DPB penalizovaný za meškanie.
Žiadne prestávky sa na konečnej nestrhávajú, vodič má nárok na prestávku 30 min. raz za 4 hodiny, ak sú také zápchy, že prestávku nemal, môže o ňu požiadať a vynechať jazdu. Električiek sa zápchy v takomto rozsahu netýkajú.
Po ďalšie, aj rýchla jazda môže byť technicky dobrá, brzdenie plynulé a nemusí to hádzať s cestujúcimi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:-)

ak to tak je, tak vodičov ľutujem a niekto so záujmom o týchto ľudí (napr. novinár, poslanec mesta, šofér čo má info zvnútra) sa iste nájde, aby to trochu prevetral. Okrem iného všetci nosia mobily, ktoré nahrávajú hlas, točia video, robia foto apod. a všetky tieto procesy (strhávanie odmien apod.) určite majú nejaké papierové záznamy. Dávno sa ale mali v BA zrušiť cestovné poriadky a zaviesť iba interval prevázky busov a električiek (napr. á 10 minút).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pan taxikar, vadi vam UBER? Ja viem, tam sa neda tolko okradat zakaznikov, co?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zo stanice do centra za koľko? 35 Eur?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mna skor prekvapilo, ze autor nemohol za 7 rokov povedat na vodicov MHD v BA nic zleho. Precestoval som toho MHD v roznych mestach, ale Bratislavski vodici MHD su pre mna zatial bohuzial stale synonymom totalnej arogancie a neprofesionality. A nove vozidla na tom nic nezmenili. Doporucujem si vsimat nasledovne javy, ktore sa stavaju takmer pri kazdej ceste:

- na malo frekventovanych tratiach si vodic umyselne predlzi pauzu o cca 3-5 minut a vyjde z konecnej umyselne neskor. Stava sa to predovsetkym na malo frekventovanych tratiach, kde je vacsina zastavok na znamenie. Vodic proste kalkuluje s tym, ze na vacsine zastavok nemusi zastat a stratu dobehne.
- aby vodic stravil co najkratsi cas na ceste, s cestujucimi jazdi ako "s hnojom" - necaka kym nastupia a usadia sa a jazdia systemom brzda-plyn. Tento jav je hlavne vidno u trolejbusov, ktore vodicom asi poskytuju dostatocny "power", ktory vodici nevahaju naplno vyuzit

Doporucujem spravit si exkurziu napr. do Salzburgu, ktory nie je tak daleko a vsimnut si, ako tam jazdia trolejbusy a porovnat ich s jazdou v Bratislave. Je to obrovsky rozdiel. A to su tam na znamenie *vsetky* zastavky. Staci len malo - aby vodic vyuzival cas na ceste kludnou jazdou v prospech cestujucich a nie na svoje osobne vyhody v podobe viac volneho casu na konecnej, vysiel nacas a na zastavke stravil predpisany cas
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

VEĽMI DOBRÝ POSTREH

Konečne si niekto všimol neskoré odchody z konečných cca 3 minúty po odchode na "opustených" linkách, predovšetkým cez víkendy. Vodiči si týmto skutočne predlžujú voľno na konečnej, ale neuvedomujú si, že po trase sú prípojmi na iné spoje. Najviditeľnejšie je to na linke č. 91 spod mosta cez víkend, kedy je na linku 801 v Rusovciach na prestup 3 minúty. Už veľakrát sa tieto spoje nestretli a 801 s intervalom 1 hodina odišiel. Ak to bolo z dôvodu neskorého odchodu č. 91 spod mosta, nekompromisne som vodiča natrel na dispečingu DPB.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

... co ma konecne dokopalo odoslat dopravnemu podniku pisomnu staznost ktoru som mal uz nejaku to chvilu rozpisanu (zjavne totiz nereaguju na maily a vraj nie su povinni, pretoze to povazuju za "anonymnu" staznost). Bolo to v lete na linke 43, vodic behom jednej kratkej jazdy z Patronky do Lesoparku nielen ze prisiel o 5 minut neskor, ale jeho arogantna jazda sposobila nasledne skoro zranenie starsej cestujucej, ktoru sme museli chytit pred padom, pretoze pan vodic jej nedal najmensiu sancu sa usadit.... Ale hlavne ze na obratisko v lesoparku prisiel vcas.

Jedine riesenie je ak to bude DP riesit systemovo a bude sa to medializovat. Pretoze jednorazova staznost nepomoze a velmi tazko sa dokazuje (vzdy sa moze vyhovorit ze sa mu na vozidle nieco pokazilo atd.).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Môže to byť aj preto, že najmä pri autobusových linkách sa systematicky neaktualizujú jazdné časy, preto potom existujú linky, ktoré sa dajú vyjazdiť aj za kratší čas, vodičom nie je príjemné už niekde v polke trasy ísť slimačím tempom a čakať na každej zastávke do odchodu.
U električiek a trolejbusov ale tento problém zväčša nie je.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V tomto prípade spracil chybu prípojný spoj, že nevyčkal na príchod. Jeho jazda a vrátenie sa späť by neutrpeli vyčkaním do 10 minút.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na nepresné odchody a často úmyselne spomaľovanú jazdu najmä šoférov autobusov som už viackrát upozorňovala aj ja. Ako môže mať spoj rovnako dlhú trať počas špičky a mimo nej? Veď je iné šoférovať o 16.-17. h. ako o 10.h. keď sú prázne cesty (napr. trasa 29 z Eurovei po DNV reálne môže trvať o 5-8 minút menej), len by mal niekto naozaj vyhodniť reálne časy pri rôznych vyťaženiach ciest).

PS: Bus 29 stráca zbytočne 2-3 minúty tým, že obchádza budovu Allianzu, pritom by stačilo aby urobili konečnú zástavku oproti terajšej pri Eurovei a šla by priamo k Mostu SNP, t.j. povedľa MV SR a nie okľukou po Olejkárskej ulici (a to nehovorím o ušetrených km, t.j. PHM). Zástavka Malá Scéna smerom na Opletalovu sa môže obetovať, pešo je to odtiaľ možno 3 minúty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ešte jeden problém

potrebné je poukázať ešte na 2 momenty pri jazde, s ktorými som sa stretol. Križovatky el. trate - zástavka Nám. SNP smer Obchodná resp. spať a zo zástavky Žilinská smer STU resp. späť. Vodiči električiek primeraným tempom prevedú križovatkou začiatok električky, ale následne zrýchlia a zadná časť električky je vyrovnávaná už v značnej rýchlosti. Ak sa človek vzadu v tom momente nedrží, koleduje si o pád. Pár krát som toho bol svedkom, a deje sa to pravidelne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

brm brm

k tej aplikacii s akcelerometrom by som poznamenal, ze aby nou Realnu dynamiku jazdy dokazal zaznamenat Stojaci cestujuci, tak nesmie mat mobil vo vrecku (jeho telo totiz posobi ako 'zotrvacnik' - vyrovnavac prudkych javov), ale niekde pobliz 'upevnenia' svojej osoby o teleso vozidla - t.j. napr. v ponozke (ano, divna predstava :D) alebo v ruke ktorou sa drzi stangle (je to trochu narocne na konfiguraciu prstov).
sediaci pasazier to ma o cosi jednoduchsie.
vhodne vsak nie je ani prilis pevne spojenie s telesom elektricky - vtedy budu velmi dobre zachytavane aj 'parazitne' pohyby (bocne mykanie, natriasanie na nerovnostiach) a dotycny softver bude musiet mat kvalitnu filtraciu surovych dat, aby mu 'nezatienili' to hlavne.

s pointou clanku suhlasim - ak chce byt sofer pretekarom, tak nech zmeni zamestnavatela - mozno sa u ferrari alebo williamsu najde nejaky spare job :D . aj ked, myslim ze ani formulam by taky jazdny styl neprospel ... treba ho radsej posadit do slapacieho auticka :P
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Radovan Bránik: Kauza Butinová - česká a slovenská stopa 3 211
  2. Miroslav Sopko: Učebnice nepotrebujeme, ale stíhačky áno 2 137
  3. Čo je nové na sme.sk: Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 061
  4. Ondrej Michalička: Zavreli pravú ruku Martina Chrena 1 937
  5. Katarina Antenozio: Bol som vždy ten druhý 1 638
  6. Vladimír Bednár: Koľko F-16 naozaj potrebujeme 1 520
  7. Milan Janásik: Rumunsko. Krajina, do ktorej určite choďte 1 374
  8. Peter Slamenik: Dobrodošli! Dáte si Karlovačko? 1 293
  9. Maroš Chmúrny: Arena da Amazônia - brazílsky gól do vlastnej brány 1 146
  10. Čo je nové na sme.sk: Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 1 117

  1. Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať
  2. Sagan zvýšil náskok v súboji o zelený dres, etapu vyhral Cort Nielsen
  3. Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan
  4. Nápoj, ktorý prežil monarchiu i komunistov, vyrábajú už šesť generácií
  5. Parádne trafil z diaľky. Stoch prispel k víťazstvu Slavie Praha
  6. Mladá pacientka sa sťažuje na liečbu v žiarskej nemocnici
  7. Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou
  8. Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži?
  9. Scenár ako na Kryme? Putin chce referendum na Donbase
  10. Pri pustenej klimatizácii by ste sa mali cítiť zle

  1. Keď kalamita príde vhod. Rakúšan u nás ťažil drevo napriek zákazom
  2. Danko a Biľakove deti z parlamentu ohrozujú územnú integritu Slovenska
  3. Minister Richter sa chystá premrhať milióny eur s pochybným výsledkom
  4. Noční vlci budú vodiť na Slovensku starých ľudí cez cestu. Aspoň podľa Kaliňáka
  5. Kauza Cervanová: Posledný výdych koňa
  6. Fedor Gál: Andrej Kiska má zodpovednosť, ktorej sa nemôže vzdať
  7. Dnes už vieme, že kto nemá zbrojný pas, nie je skutočný Slovan
  8. Sudca Dohňanský sa po nehode vrátil do práce. Obvinený nie je
  9. Slovenskí poslanci idú na Krym. Porušia zákony Ukrajiny, im to neprekáža
  10. Pravé tváre (korektných) zradcov národa

Už ste čítali?