Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako (ne)hodnotiť učiteľov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Údajne

"V súvislosti s avizovanou reformou školstva sa čoraz viac presadzuje názor..."
Mohla by pani autorka podložiť toto tvrdenie ?
Namiesto "sa presadzuje" napísať KTO a kedy (a kde) publikoval taký názor, aby dokumentovala aj stúpajúci trend . . . a samozrejme aj (možno ešte viac?) ako sa (ne)presadzujú iné názory . .
Potom to bude zmysluplný diskurz .. .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V poslednej dobe napr. pani Remišová na margo hroziaceho neuskutočnenia testovania piatakov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mňa by zaujímalo

ako autorka prišla na toto:

"...zhoršujúca sa situácia v rodinách. Čoraz viac žiakov je z rozvrátených či neúplných rodín. Tieto deti majú toľko osobných problémov, že im nezostáva energia či chuť do učenia, o chýbajúcej rodinnej podpore ani nehovorím."

Čím to môže podložiť? Objektívne. Nejaký výskum napríklad.

Lebo neviem, čo si mám myslieť o volaní po objektívnom hodnotení učiteľov, ak učiteľ nedokáže objaktívne hodnotiť "situáciu v rodinách" - resp. ju bez adekvátneho zdokumentovania používa ako jednu z príčin zlých výsledkov žiakov,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a tiež

ktoré sú to tie "hladové doliny"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vznikli ešte počas Prvej ČSR, keď na Slovensku začala prudko stúpať nezamestnanosť. Vtedy vznikol aj tento názov, ktorý označoval najťažšie postihnuté lokality.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

odvtedy prešlo

viac ako 80 rokov .... takže už človek ani nemôže posúdiť, či tie doliny sú hladové preto, lebo ľudia nemajú záujem alebo ľudia nemajú záujem preto, lebo žijú v tých tzv. hladových dolinách

Problém chudoby a sociálneho vylúčenia stojí inak.
Ak teda tento je príčinou nižšieho záujmu u vzdelávanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prišla som na to vlastným pozorovaním počas 17 ročnej praxe. Nepotrebujem na to žiadne štatistiky, vidím to v priamom prenose. A ohľadom hladových dolín - mala som na mysli oblasti s vysokou nezamestnanosťou, pretože najmä dlhodobo nezamestnaní rodičia svoje deti veľmi v učení nepodporujú. Samozrejme nie všetci, ale veľká časť z nich.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

myslela som si

od buka do buka - dojmologia (mne 40 ročné pozorovanie nič také nenaznačuje - skôr naopak)

A vy chcete objektívne hodnotenie?

A očakávate ho cez inšpekciu a hospitácie? Ak tam budú sedieť takí, čo nepotrebujú fakty, stačia ich skúsenosti s tým, že učiteľky sú čoraz neurotickejšie - napríklad?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ked ziadade dokladovat, dolozte aj vy - ake pozorovnanie, kde, od kedy..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jo

Objektivne hodnotenie ucitela je sakra problem.

Metody ako inspekcie a hospitacie su zbytocne. Na nich sa vobec neukaze uroven ucitela, iba uroven jeho aktualnych hereckych schopnosti.

Anonymny dotaznik pre ziakov je zatial jediny mne znamy sposob, ktory ma prvky objektivity.

Co ale urcite nezvysi kvalitu skolstva:

1. Kredity, skolenia, vzdelavanie - v tom su najlôepsi karieristi, ktori sa namiesto ziakom venuju svojej kariere. O urovni skoleni povacsine skoda hovorit.

2. Peniaze - Neviem odkial sa vzala chymera, ze ked bude v skolstve viac penazi, budu v nom kvalitni ludia. Absolutne nerozumiem tej logike. Zo skolstva kvoli peniazom odchadzaju nielen potencionalne dobri ucitelia, ale aj zli. Ba povedal by som, ze ucitelia srdciari zostanu v skolstve aj napriek nizsiemu prijmu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...a tých netreba zaplatiť?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Oveľa väčším problémom ako odchádzajúci učitelia je to, že kvôli nízkym príjmom v školstve klesá záujem študentov o pedagogické štúdium. Máme málo nových kvalitných učiteľov, prestarnuté kolektívy v zborovniach. O tom ste mohli v poslednom roku dosť veľa počuť aj v spravodajstve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neexistuje objektivne kriterium

pre porovnavanie prace ucitelov, ale napriklad aj lekarov. Lebo kazdy pracuje v inom case, na pracovisku s velmi roznymi ziakmi alebo pacientmi, s roznym technickym a pristrojovym vybavenim. To nie je praca v dielni kde na rovnakych strojoch z rovnekeho materialu jeden vyrobi za smenu 200 a druhy 210 nejakych vyrobkov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lenže

normálne sa vo firmách hodnotí výkon aj tých, čo nerobia priamo vo výrobe a nevytvárajú materiálne produkty ....

Keby školstvo nebolo odtrhnuté od reality a svetom vo svete - tak by nebol problém vytvoriť a implementovať hodnotiaci systém. Ťažko ho vytvoria tí, čo o manažmente nemajú ani poňatia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nechápem prečo aj lekári, štátni úradníci, poslanci, atď nemajú veľkú časť platu pohyblivú, keď je to taká všemocná vec na zlepšenie kvality práce. Prečo sa zrušila pohyblivá zložka platu učiteľa, keď tu už raz bola. Učiteľ mohol dostať až 40 % k platu podľa kvality práce. Riaditelia mali tie peniaze len teoreticky. Skoro nikto z učiteľov tie peniaze nevidel alebo len v mizivej miere. Aj teraz môže riaditeľ priznať osobné ohodnotenia kvalitným učiteľom - "teoreticky". Tak kde to viazne? Zaujímalo by ma, kto sa potrebuje neustále navážať do učiteľov. Najskôr to boli lenivci, ktorí sa nemali záujem vzdelávať, teraz ten kto sa vzdeláva je karierista. Asi vám nevyhovie nikto. A okrem toho je v právomoci objektívneho riaditeľa uznať alebo neuznať vhodnosť kreditového školenia pre výuku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak autorka

tvrdí, že hodnotenie učiteľov sa pripravuje podľa pokroku ich žiakov, čo je podľa nej nezmysel, tak by som očakával návrh ako by sa to malo vykonávať?

Pritom ani nemá pravdu, pretože to hodnotenie sa pripravuje podľa dosiahnutých vedomostía nie podľa ich vývoja.

V každom prípade je nenormálne ak sa učiteľom každý rok platy zvyšujú a úroveň žiakov podľa medzinárodných hodnotení každý rok klesá.

A podľa môjho hlbokého presvedčenia bude tragédiou ak sa do prípravy systémových zmien pripustia učitelia. Tí by sa mali starať o vylepšovanie pedagogického procesu a nie o koncepciu.


.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak má žiak IQ rovnaké,

prečo ho potom testujeme v piatom, deviatom ročníku? Nestačí zistiť ( a je to vôbec potrebné?) na začiatku štúdia a vieme na čom sme, že či má 6 rokov, alebo 18, IQ má rovnaké. Zrušme zbytočné diktáty, písomky, previerky, aj tak z nich majú deti len stres a nech deti sa venujú tomu čo ich baví.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

výsledky vzdelávania

nekorelujú celkom priamočiaro s IQ ... v hre je mnoho iných faktorov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No autor hovorí, že tie iné faktory nehrajú vážnejšiu rolu. Teda jeden z tých najvýznamnejších čo ho naučil učiteľ, nie je vôbec potrebné zisťovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

autorka

iba hľadá čím ospravedlniť to, že učiteľ nenaučil .... a ako hodnotiť učiteľa a nie výsledky jeho práce ... vraj objektívne

Že sa to nedá - aj keď to robia ticícky firiem, že hodnotia vedia hodnotiť prácu aj intelektuálnu či naoko nemerateľnú.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Radovan Bránik: Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von 38 341
  2. Michal Šimečka: Jeden dôvod, prečo by Ľuboša Blahu mali čo najskôr vymeniť 7 556
  3. Leonard Malacký: Vrchol, na ktorý sa oplatí vystúpiť 3 982
  4. Radovan Bránik: Neznesiteľná ľahkosť vraždy 3 800
  5. Danica Chames: Kde sa vzala tá nová bojnická príšera? 3 612
  6. Blanka Ulaherová: Mesto, v ktorom nepotrebujete dáždnik (Bolonský výlet 1/2) 3 598
  7. Štefan Hrivňák: Logo alebo štátny znak? 3 562
  8. Radovan Bránik: Definitívna bodka za príbehom človeka, ktorému bol primalý župan a chcel stále viac 3 417
  9. Tomáš Benedik: Rusko I - republika Burjatia, jazero Bajkal a ruská pohostinnosť 3 202
  10. Václav Mika: Riadiť hlavné mesto nie je brnkačka 2 067

Rebríčky článkov


  1. Martin Šterbák: Naše tzv. slušné Slovensko bude aj pravdivým Slovenskom?
  2. Ľubomír Belák: Kytica pre Janku
  3. Martin Turek: Volebný program
  4. Peter Fiabáne: Prečo považujem pomoc seniorom a ich rodinám za dôležitú?
  5. Lórant Kulík: Numizmatika: Najpodrobnejšie detaily o populárnych 0 € bankovkách
  6. Jozef Kováč: „HORNÁ – DOLNÁ“
  7. Viola Drozdová: Balerínky zaujali, pomohli a čo ďalej ?
  8. Kristián Čechmánek: Večne ufrflaný Nitrančan?
  9. Július Kovács: Medvedia služba Šeligu a Farskej a lampiónový sprievod.
  10. Juraj Poništ: Stop spasiteľstvu

  1. Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania
  2. Rodine dievčaťa, ktoré zomrelo pod troskami na Pohode, má festival zaplatiť 60-tisíc eur
  3. Nákupná horúčka na realitnom trhu sa skončila, úplne vypredané nie je
  4. Mohol hrať v Žiline? Geniálny Chorvát je najlepší na svete
  5. Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi
  6. Súd podľa Fica
  7. Dobré ráno: Všetko zadarmo, Fico sa vrátil
  8. Polícia preveruje viacero osôb, ktoré ľudia spoznali v identikite páchateľa
  9. Vo vedeckej fikcii sa lieta rýchlejšie ako svetlo. Čo na to hovorí veda
  10. Fico má pravdu. Nezápasí so Sulíkom, ale s Kiskom

  1. Jana Teleki: Čižnárovo peklo sa nekoná.
  2. Škandál u Lajčáka II: Záhadné podnikanie opitého exfunkcionára
  3. Ľ. Galko (SaS): Lobizmus a diletantizmus SNS v praxi
  4. Za slušné Slovensko zvoláva na piatok protest: Pellegriniho vláda nie je dôveryhodná
  5. Milan Depeš: Načo má pán starosta 50 bilbordov po Rači?
  6. Liečivý prameň v Bešeňovej vyschol, čaká niečo podobné aj Sliač a Kováčovú?
  7. Kotleba namočený v močiari mafie: Kotlebov zázračný strojček na peniaze
  8. Mesežnikov hodnotil debatu: Sulík je ekonóm, Fico len politický administrátor
  9. Ďalšiu finančnú krízu by Slovensko prežívalo oveľa bolestnejšie
  10. Za Slovákmi na Zakarpatie: Čo na Ukrajine ostalo po „našich“?

Už ste čítali?