Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako (ne)hodnotiť učiteľov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Údajne

"V súvislosti s avizovanou reformou školstva sa čoraz viac presadzuje názor..."
Mohla by pani autorka podložiť toto tvrdenie ?
Namiesto "sa presadzuje" napísať KTO a kedy (a kde) publikoval taký názor, aby dokumentovala aj stúpajúci trend . . . a samozrejme aj (možno ešte viac?) ako sa (ne)presadzujú iné názory . .
Potom to bude zmysluplný diskurz .. .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V poslednej dobe napr. pani Remišová na margo hroziaceho neuskutočnenia testovania piatakov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mňa by zaujímalo

ako autorka prišla na toto:

"...zhoršujúca sa situácia v rodinách. Čoraz viac žiakov je z rozvrátených či neúplných rodín. Tieto deti majú toľko osobných problémov, že im nezostáva energia či chuť do učenia, o chýbajúcej rodinnej podpore ani nehovorím."

Čím to môže podložiť? Objektívne. Nejaký výskum napríklad.

Lebo neviem, čo si mám myslieť o volaní po objektívnom hodnotení učiteľov, ak učiteľ nedokáže objaktívne hodnotiť "situáciu v rodinách" - resp. ju bez adekvátneho zdokumentovania používa ako jednu z príčin zlých výsledkov žiakov,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a tiež

ktoré sú to tie "hladové doliny"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vznikli ešte počas Prvej ČSR, keď na Slovensku začala prudko stúpať nezamestnanosť. Vtedy vznikol aj tento názov, ktorý označoval najťažšie postihnuté lokality.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

odvtedy prešlo

viac ako 80 rokov .... takže už človek ani nemôže posúdiť, či tie doliny sú hladové preto, lebo ľudia nemajú záujem alebo ľudia nemajú záujem preto, lebo žijú v tých tzv. hladových dolinách

Problém chudoby a sociálneho vylúčenia stojí inak.
Ak teda tento je príčinou nižšieho záujmu u vzdelávanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prišla som na to vlastným pozorovaním počas 17 ročnej praxe. Nepotrebujem na to žiadne štatistiky, vidím to v priamom prenose. A ohľadom hladových dolín - mala som na mysli oblasti s vysokou nezamestnanosťou, pretože najmä dlhodobo nezamestnaní rodičia svoje deti veľmi v učení nepodporujú. Samozrejme nie všetci, ale veľká časť z nich.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

myslela som si

od buka do buka - dojmologia (mne 40 ročné pozorovanie nič také nenaznačuje - skôr naopak)

A vy chcete objektívne hodnotenie?

A očakávate ho cez inšpekciu a hospitácie? Ak tam budú sedieť takí, čo nepotrebujú fakty, stačia ich skúsenosti s tým, že učiteľky sú čoraz neurotickejšie - napríklad?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ked ziadade dokladovat, dolozte aj vy - ake pozorovnanie, kde, od kedy..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jo

Objektivne hodnotenie ucitela je sakra problem.

Metody ako inspekcie a hospitacie su zbytocne. Na nich sa vobec neukaze uroven ucitela, iba uroven jeho aktualnych hereckych schopnosti.

Anonymny dotaznik pre ziakov je zatial jediny mne znamy sposob, ktory ma prvky objektivity.

Co ale urcite nezvysi kvalitu skolstva:

1. Kredity, skolenia, vzdelavanie - v tom su najlôepsi karieristi, ktori sa namiesto ziakom venuju svojej kariere. O urovni skoleni povacsine skoda hovorit.

2. Peniaze - Neviem odkial sa vzala chymera, ze ked bude v skolstve viac penazi, budu v nom kvalitni ludia. Absolutne nerozumiem tej logike. Zo skolstva kvoli peniazom odchadzaju nielen potencionalne dobri ucitelia, ale aj zli. Ba povedal by som, ze ucitelia srdciari zostanu v skolstve aj napriek nizsiemu prijmu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...a tých netreba zaplatiť?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Oveľa väčším problémom ako odchádzajúci učitelia je to, že kvôli nízkym príjmom v školstve klesá záujem študentov o pedagogické štúdium. Máme málo nových kvalitných učiteľov, prestarnuté kolektívy v zborovniach. O tom ste mohli v poslednom roku dosť veľa počuť aj v spravodajstve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neexistuje objektivne kriterium

pre porovnavanie prace ucitelov, ale napriklad aj lekarov. Lebo kazdy pracuje v inom case, na pracovisku s velmi roznymi ziakmi alebo pacientmi, s roznym technickym a pristrojovym vybavenim. To nie je praca v dielni kde na rovnakych strojoch z rovnekeho materialu jeden vyrobi za smenu 200 a druhy 210 nejakych vyrobkov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lenže

normálne sa vo firmách hodnotí výkon aj tých, čo nerobia priamo vo výrobe a nevytvárajú materiálne produkty ....

Keby školstvo nebolo odtrhnuté od reality a svetom vo svete - tak by nebol problém vytvoriť a implementovať hodnotiaci systém. Ťažko ho vytvoria tí, čo o manažmente nemajú ani poňatia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nechápem prečo aj lekári, štátni úradníci, poslanci, atď nemajú veľkú časť platu pohyblivú, keď je to taká všemocná vec na zlepšenie kvality práce. Prečo sa zrušila pohyblivá zložka platu učiteľa, keď tu už raz bola. Učiteľ mohol dostať až 40 % k platu podľa kvality práce. Riaditelia mali tie peniaze len teoreticky. Skoro nikto z učiteľov tie peniaze nevidel alebo len v mizivej miere. Aj teraz môže riaditeľ priznať osobné ohodnotenia kvalitným učiteľom - "teoreticky". Tak kde to viazne? Zaujímalo by ma, kto sa potrebuje neustále navážať do učiteľov. Najskôr to boli lenivci, ktorí sa nemali záujem vzdelávať, teraz ten kto sa vzdeláva je karierista. Asi vám nevyhovie nikto. A okrem toho je v právomoci objektívneho riaditeľa uznať alebo neuznať vhodnosť kreditového školenia pre výuku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak autorka

tvrdí, že hodnotenie učiteľov sa pripravuje podľa pokroku ich žiakov, čo je podľa nej nezmysel, tak by som očakával návrh ako by sa to malo vykonávať?

Pritom ani nemá pravdu, pretože to hodnotenie sa pripravuje podľa dosiahnutých vedomostía nie podľa ich vývoja.

V každom prípade je nenormálne ak sa učiteľom každý rok platy zvyšujú a úroveň žiakov podľa medzinárodných hodnotení každý rok klesá.

A podľa môjho hlbokého presvedčenia bude tragédiou ak sa do prípravy systémových zmien pripustia učitelia. Tí by sa mali starať o vylepšovanie pedagogického procesu a nie o koncepciu.


.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak má žiak IQ rovnaké,

prečo ho potom testujeme v piatom, deviatom ročníku? Nestačí zistiť ( a je to vôbec potrebné?) na začiatku štúdia a vieme na čom sme, že či má 6 rokov, alebo 18, IQ má rovnaké. Zrušme zbytočné diktáty, písomky, previerky, aj tak z nich majú deti len stres a nech deti sa venujú tomu čo ich baví.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

výsledky vzdelávania

nekorelujú celkom priamočiaro s IQ ... v hre je mnoho iných faktorov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No autor hovorí, že tie iné faktory nehrajú vážnejšiu rolu. Teda jeden z tých najvýznamnejších čo ho naučil učiteľ, nie je vôbec potrebné zisťovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

autorka

iba hľadá čím ospravedlniť to, že učiteľ nenaučil .... a ako hodnotiť učiteľa a nie výsledky jeho práce ... vraj objektívne

Že sa to nedá - aj keď to robia ticícky firiem, že hodnotia vedia hodnotiť prácu aj intelektuálnu či naoko nemerateľnú.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Máme najdrahšie potraviny i naftu, všetko nekvalitné!! Prečo ?? 4 721
  2. Marta Balážová: Len tak na okraj …a verejná mienka v Zlatých Moravciach ... 4 506
  3. Vladimír Bednár: Koľko F-16 naozaj potrebujeme 4 170
  4. Juraj Halička: Tupozrakosť už dokážeme liečiť v každom veku – Počítačovými hrami 3 001
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takáčovci plánovali vraždu policajta. On ich vyšetruje 2 650
  6. Katarina Antenozio: Bol som vždy ten druhý 2 407
  7. Peter Remeselník: V Žiline narazilo auto do ľudí, vodič z miesta ušiel. Polícia ho nepotrestala ! 2 248
  8. Monika Kozelová: Osadníci v Sečovciach si školu nedajú. 2 194
  9. Robert Puk: Jedno tragikomické, bratislavské, zastupiteľstvo 2 168
  10. Miro Jurkovič: Neviňte plasty. Problémom sú ľudia 2 138

Rebríčky článkov


  1. Jakub Zibura: Z histórie Arabov I.
  2. Jakub Tinak: Nebankovky sú veľmi nebezpečné. Banky mi nechceli požičať pre nízku mzdu.Bojím sa exekúcie
  3. Klaudia Hátašová: /Ne/Zdravotníci
  4. Naďa Mitanová: Dieťa ulice. Ako sme s deťmi hľadali pomoc(2.časť)
  5. Peter Slivovic: Definícia Zlata
  6. Milan Lacúch: Radosť a bolesť. Ako sa dajú využiť k duchovnému vzostupu?
  7. Monika Sedláková: Európska migračná kríza
  8. Martin Orálek: Jak jsem těžil zlato v Ghaně 39
  9. Ondrej Michalička: Airbus Beluga XL - veľryba v oblakoch
  10. Jakub Zibura: Posledná kvapka

  1. Sagan vysvetlil, prečo správu o rozchode s manželkou oznámil počas Tour
  2. Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí
  3. Ohlasy: Zelený Slovák Sagan predviedol svoju dokonalosť
  4. Pozrite sa, ako vyzeral tretí etapový triumf Petra Sagana na Tour
  5. ONLINE: Sagan má prvú šancu na triumf v tomto týždni, cyklisti idú rovinatú etapu
  6. Dvadsať rokov žije sám v pralese. Natočili posledného člena neznámeho kmeňa
  7. Na nitrianskom kúpalisku našli ráno plávať telo
  8. Otvorili záhadný sarkofág. Kliatba nás nezasiahla, hlásia archeológovia
  9. Ruskí atléti čelia podozreniu z dopingu, medzi nimi je aj olympijský šampión
  10. Muž zranil nožom takmer desať ľudí v autobuse v Nemecku

  1. Kedy začnú stíhať pašeráka Kaliňáka? Vietnamec sa priznal k podielu na únose
  2. Skutok sa nestal: Smerák Jánoš podľa súdu netýral manželku
  3. Snímky z dronu nad klubom Nočných vlkov? Vidieť tanky aj obrnené vozidlá
  4. SNS tradične zakrýva neschopnosť a korupciu svojich nominantov za národný záujem
  5. Keď kalamita príde vhod. Rakúšan u nás ťažil drevo napriek zákazom
  6. Milióny našim ľuďom
  7. Súdna moc v kazajke Smeru: Jánoš nespáchal zločin v kauze týrania ženy a dcéry
  8. Pamätník Kuciaka a jeho priateľky z centra Košíc záhadne zmizol
  9. Ruskí "Noční vlci" si vytvárajú "nory" už aj nás, úradom to nevadí
  10. Robert Mistrík: Nevymenujem vládu, s ktorou nebudem stotožnený

Už ste čítali?