Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako je to s bezpečnostnými prestávkami vodiča? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

p.Drahovský,netreba vymýšľať to,čo už je vymyslené,v Nemecku používaju vodiči dodávok kontrolbuchy,čo je obdoba tachograf.kotučov,policajti to celkom často kontroluju,stačí to zaviesť v celej EU,takto jazdia nielen naši vodiči,ale často stretávam dodávky s rumunskými,bulharskými opatrovateľkami,ktoré vezie jeden vodič.Další problém o ktorom sa veľmi nepíše,je zamestnávanie vodičov na živnosť,stačí pozrieť inzeráty na Bazoš alebo Profesii,potom v podobnom prípade ako je táto nehoda,agentura dá rýchlo ruky preč-my nič!ved to vodič!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Velmi ma mrzi ta nehoda a uz sa to neodstane, ale prosim nevolajme po dalsich regulaciach a povinnostiach. Uz aj tak ich je dost... Sice dobre myslene, ale postupom casu krok po kroku si viem predstavit, ze po X rokoch by to skoncilo tak, ze v autach budeme mat "cierne skrinky" aj s hlasovym zaznamnikom, cele to bude on-line, teda automaticky sa to bude uploadovat niekde na - a to teda fakt v nijakom pripade - "nehacknutelny" statny server. A automaticky budu chodit pokuty, automaticky sa bude prisposobovat vyska poistenia ku spravaniu sa vodica, automaticky sa bude platit za pouzivanie ciest, automaticky sa odstavi auto cloveka XY, lebo prave teraz sa na to nasiel nejaky bezpecnostny dovod.
.
To je vsetko pekne. Ale spomenme si, ako vie statna moc zatocit s hocikym, kto sa jej znepaci. Alebo spomenme si, ako strilali policajti po studentoch, lebo si dovolili kupit auto, ktore pred rokmi vlastnil nejaky mafioso. Alebo celkom prozaicky spomenme si, ze clovek zabudne, alebo prave v tom case musi surne odist, nestihne STK a bac, 300 Eur pokuta.
.
Preto prosim, nevolajme po dlasich regulaciach a povinnostiach. Skusme sa zamysliet, ako vyriesit dopyt po tychto sluzbach. Lepsie cesty, konecne dorobit tie posr*te dialnice ci rekonstrukciu zeleznice... Ved ani tie opatrovatelky by neriskovali taktyto riskantny sposob prepravy, keby sa vlakom dostali z Presova do Viedne za 3 hodiny, alebo vlastnym autom za 4. A koniec koncov, mali by sme si tuna uvedomit, ze nas zivot je v nasich rukach. Ak opatrovatelky vidia, a podla clankov videli uz velakrat, ze sofer za volantom zaspava, tak ho prinutit zastavit na najblizsom odpocivadle, zobrat mu kluce a zavolat jeho sefovi, ze ak chce auto a kluce naspat, nech posle ineho vodica. Ale ked sa neozvu, tak...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano su dva pristupy

zodpovednost jednotlivca za svoje ciny (a spoluucast okolia)
alebo spolahnutie sa na stat/zakon/vyssiu moc.
Bohuzial coraz vias sa stretavam s tym, zu ludia nie su ochotni niest nasledky za svoje ciny. Za obezitu mozu vyrobcovia potravin a preto stat zavedie sugar tax.
Ked nie niekto opity za volantom tak za to moze vyrobca alkoholu, za smrt cestujucich moze predseda vlady.
Nie je mozne mat zakon a vyhlasku na vsetko, ale tym ze sa o to snazime, vyrasta generacia ludi co nie je schopna sama rozmyslat a jednat a hlavne niest zodpovednost za to co robi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prestávka po 4,5 hod je fakt

na zabitie. Ak sa nemýlim tak počas vojenskej služby mali vodiči limit na prestávky v trvaní 20-30 minút po 2 až 3 hodinách jazdy. 4,5 hodiny jazdy bez prestávky je dosť tvrdá norma, denný limit 9 hodín by sa dal zvládnuť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak ono soferovat V3S-ku a Vivaro je tiez trochu rozdiel (zhodou okolnosti poznam obe), no a na ZVS bol zas iny problem: "mladi" toho obecne v kasine vela nenaspali. Ak mali 3 hodiny kazdu noc pokoj, tak to bolo uz vela. A potom taki nevyspati, utahani a sikanovani sadali za volanty...

Stalo sa to bratovi mojho kamarata, ze pri jednom takom presune chalan za volantom tatrovky zaspal a prevratil to. Kamosov brat obisiel "len" s rozdrvenou panvou a predcasnym odchodom do civilu, ale tusim 5 dalsich to neprezilo. Vzadu na korbe na laviciach nemali velku sancu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano,aj pre vodicov mikrobusov a dodavok plati dodrzovanie povineho odpocinku v urcenom case a to podla nariadenia ES 561/2006, zakona 462/2007 ,vyhlasky 208/1991 a dohody AETR.
Ale jeden problem je ,ze toto sa tyka len vodicov/zamestnancov/ dopravnych firiem a dalsi problem je aj v tom,ze nasledna kontrola dodrzovania prestavok podla nriadenia je aj ze taketo vozidla sa zriedka vybavene tachografom a tak je takato kontrola viac menej nemozna.Vodici dodavok a mikrobusov su povinny si pisat tzv.Kontrolbook ,no ten sa vypisuje po jazde alebo v kratkej prestavke pri kave.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to uvedene hned na zaciatku nariadenia 562/2006:

1. Toto nariadenie sa vzťahuje na cestnú dopravu:
a) tovaru, kde maximálna prípustná hmotnosť vozidla vrátane každého prívesu alebo návesu je vyššia ako 3,5 tony, alebo
b) osôb vozidlami skonštruovanými alebo trvalo prispôsobenými na prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča, ktoré sú určené na tieto účely.

Cize kamionista z tej nehody musel mat prestavku po 4,5 h min. 45 minút a nesmie jazdiť viac ako 9 h za den alebo 56 h za tyzden, pretoze mu to vyplyva z nariadenia.

Vodic toho mikrobusu (max. 9 miest na sedenie vratane vodica) nejde podla nariadenia, musi mat prestavku podla zakona, t. j. po odpracovani 6 h musi mat min. 45 min. prestavku a nesmie pracovat viac ako 48 h, resp. 60 h za tyzden.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Radovan Bránik: Keď na bitie detí potrebujete Dve Ruky 10 733
  2. Zuzana Šubová: Mamičkár v mamahoteli versus samostatný twenny 5 682
  3. Filip Pastorek: Manažér poisťovne UNIQA napísal strhujúcu pravdu o tom ako sa uzatvárali poistné zmluvy 2 046
  4. Robert Fico: K opozičnému návrhu zákona o umelom prerušení tehotenstva 1 758
  5. Janka Remešíková: Ženy vo veku 62 + 1 726
  6. Miroslav Žiak: Pri pití minerálky buďte obozretní. Toto vám hrozí 1 695
  7. Jozef Drahovský: GDPR v praxi už deň vopred. 1 586
  8. Júlia Hanesová: Prečo dobrí zamestnanci odchádzajú? 1 528
  9. Dominika Dongova: 15 predností, ktoré má len silná žena 1 198
  10. Stanislav Martinčko: Dosiahla v nedeľu na TA3 ministerka Matečná svoje dno?? 1 172

Rebríčky článkov


  1. Filip Kuruc: Verejný dopis ministerke Matečnej
  2. Michal Cimmermann: Zdivočelý park a zarastené pozemky. Aj to je obraz nášho mesta
  3. Miloš Mášik: Myslieť menej. Načo je to dobré ?
  4. Jana Križanová: Bez nadpisu
  5. Petra Volečková: Staromestské lavičky – zanedbaný mestský mobiliár
  6. Ján Bábeľa: Keď láska príde rýchlo
  7. Filip Adamik: JUDr.Andrej Danko by nemal ignorovať sťažnosti odvážnych aktivistov
  8. Naďa Mitanová: Vŕba pre deti
  9. Milan Lacúch: Klasický pohreb, alebo kremácia? Možno vám je to jedno, ale vašej duši nie!
  10. Marianna Balážová: Čaro handmade tvorby

  1. Nekradnite, Boh vás vidí. Ako vyzerali prvé zájazdy po Nežnej revolúcii
  2. Real využil šialené chyby brankára. Liverpool je v slzách a Salah vážne zranený
  3. Víkendové dospávanie môže ovplyvniť dĺžku života
  4. Bývalí politici SDKÚ zakladajú novú stranu Doprava
  5. Ramos zaželal Salahovi skorý návrat, fanúšikovia mu vyčítajú úmysel
  6. Abrahám: Bratislava má počasie ako Toskánsko spred tridsiatich rokov
  7. Lietadlová loď z ľadu, delo v kopci. Zvláštne zbrane druhej svetovej vojny
  8. Froome: V ťažkých chvíľach, musíte skúsiť šialené riešenie
  9. Michael Jackson oklamal gravitáciu. S fyzicky nemožným krokom mu pomohli topánky
  10. Ronaldo sa čoskoro rozhodne o budúcnosti, naznačil odchod z Realu

  1. Matovič o Matečnej: Je to obluda, škodná a hlava pozemkovej mafie
  2. Ivan Štefanec: Ministerka Matečná už nemôže zotrvať vo funkcii
  3. Podozrenie z netransparentného čerpania dotácií na šport z rozpočtu mesta Hlohovec
  4. Komentár Mareka Vagoviča: Prečo Kiska nechcel predčasné voľby
  5. Martin Mojžiš: Hanus trafil do čierneho
  6. Economist: Smer slúži biznisu, oligarchovia sú nedotknuteľní. Slovensko bojuje o budúcnosť
  7. Týždeň v kocke Daga Daniša: Kiska má nevysvetlené účty za 300-tisíc eur
  8. Beblavý odmieta slová Sulíka, že Kiska je rozbíjačom pravice
  9. Kiskove tvrdenia nesedia. Kampaň zaplatil cez rodinnú firmu, a nie z osobného účtu
  10. Autorka krimifilmu Bolero: Výhrůžky odsouzených za vraždu!

Už ste čítali?