Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako je to s bezpečnostnými prestávkami vodiča? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

p.Drahovský,netreba vymýšľať to,čo už je vymyslené,v Nemecku používaju vodiči dodávok kontrolbuchy,čo je obdoba tachograf.kotučov,policajti to celkom často kontroluju,stačí to zaviesť v celej EU,takto jazdia nielen naši vodiči,ale často stretávam dodávky s rumunskými,bulharskými opatrovateľkami,ktoré vezie jeden vodič.Další problém o ktorom sa veľmi nepíše,je zamestnávanie vodičov na živnosť,stačí pozrieť inzeráty na Bazoš alebo Profesii,potom v podobnom prípade ako je táto nehoda,agentura dá rýchlo ruky preč-my nič!ved to vodič!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Velmi ma mrzi ta nehoda a uz sa to neodstane, ale prosim nevolajme po dalsich regulaciach a povinnostiach. Uz aj tak ich je dost... Sice dobre myslene, ale postupom casu krok po kroku si viem predstavit, ze po X rokoch by to skoncilo tak, ze v autach budeme mat "cierne skrinky" aj s hlasovym zaznamnikom, cele to bude on-line, teda automaticky sa to bude uploadovat niekde na - a to teda fakt v nijakom pripade - "nehacknutelny" statny server. A automaticky budu chodit pokuty, automaticky sa bude prisposobovat vyska poistenia ku spravaniu sa vodica, automaticky sa bude platit za pouzivanie ciest, automaticky sa odstavi auto cloveka XY, lebo prave teraz sa na to nasiel nejaky bezpecnostny dovod.
.
To je vsetko pekne. Ale spomenme si, ako vie statna moc zatocit s hocikym, kto sa jej znepaci. Alebo spomenme si, ako strilali policajti po studentoch, lebo si dovolili kupit auto, ktore pred rokmi vlastnil nejaky mafioso. Alebo celkom prozaicky spomenme si, ze clovek zabudne, alebo prave v tom case musi surne odist, nestihne STK a bac, 300 Eur pokuta.
.
Preto prosim, nevolajme po dlasich regulaciach a povinnostiach. Skusme sa zamysliet, ako vyriesit dopyt po tychto sluzbach. Lepsie cesty, konecne dorobit tie posr*te dialnice ci rekonstrukciu zeleznice... Ved ani tie opatrovatelky by neriskovali taktyto riskantny sposob prepravy, keby sa vlakom dostali z Presova do Viedne za 3 hodiny, alebo vlastnym autom za 4. A koniec koncov, mali by sme si tuna uvedomit, ze nas zivot je v nasich rukach. Ak opatrovatelky vidia, a podla clankov videli uz velakrat, ze sofer za volantom zaspava, tak ho prinutit zastavit na najblizsom odpocivadle, zobrat mu kluce a zavolat jeho sefovi, ze ak chce auto a kluce naspat, nech posle ineho vodica. Ale ked sa neozvu, tak...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano su dva pristupy

zodpovednost jednotlivca za svoje ciny (a spoluucast okolia)
alebo spolahnutie sa na stat/zakon/vyssiu moc.
Bohuzial coraz vias sa stretavam s tym, zu ludia nie su ochotni niest nasledky za svoje ciny. Za obezitu mozu vyrobcovia potravin a preto stat zavedie sugar tax.
Ked nie niekto opity za volantom tak za to moze vyrobca alkoholu, za smrt cestujucich moze predseda vlady.
Nie je mozne mat zakon a vyhlasku na vsetko, ale tym ze sa o to snazime, vyrasta generacia ludi co nie je schopna sama rozmyslat a jednat a hlavne niest zodpovednost za to co robi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prestávka po 4,5 hod je fakt

na zabitie. Ak sa nemýlim tak počas vojenskej služby mali vodiči limit na prestávky v trvaní 20-30 minút po 2 až 3 hodinách jazdy. 4,5 hodiny jazdy bez prestávky je dosť tvrdá norma, denný limit 9 hodín by sa dal zvládnuť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak ono soferovat V3S-ku a Vivaro je tiez trochu rozdiel (zhodou okolnosti poznam obe), no a na ZVS bol zas iny problem: "mladi" toho obecne v kasine vela nenaspali. Ak mali 3 hodiny kazdu noc pokoj, tak to bolo uz vela. A potom taki nevyspati, utahani a sikanovani sadali za volanty...

Stalo sa to bratovi mojho kamarata, ze pri jednom takom presune chalan za volantom tatrovky zaspal a prevratil to. Kamosov brat obisiel "len" s rozdrvenou panvou a predcasnym odchodom do civilu, ale tusim 5 dalsich to neprezilo. Vzadu na korbe na laviciach nemali velku sancu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano,aj pre vodicov mikrobusov a dodavok plati dodrzovanie povineho odpocinku v urcenom case a to podla nariadenia ES 561/2006, zakona 462/2007 ,vyhlasky 208/1991 a dohody AETR.
Ale jeden problem je ,ze toto sa tyka len vodicov/zamestnancov/ dopravnych firiem a dalsi problem je aj v tom,ze nasledna kontrola dodrzovania prestavok podla nriadenia je aj ze taketo vozidla sa zriedka vybavene tachografom a tak je takato kontrola viac menej nemozna.Vodici dodavok a mikrobusov su povinny si pisat tzv.Kontrolbook ,no ten sa vypisuje po jazde alebo v kratkej prestavke pri kave.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to uvedene hned na zaciatku nariadenia 562/2006:

1. Toto nariadenie sa vzťahuje na cestnú dopravu:
a) tovaru, kde maximálna prípustná hmotnosť vozidla vrátane každého prívesu alebo návesu je vyššia ako 3,5 tony, alebo
b) osôb vozidlami skonštruovanými alebo trvalo prispôsobenými na prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča, ktoré sú určené na tieto účely.

Cize kamionista z tej nehody musel mat prestavku po 4,5 h min. 45 minút a nesmie jazdiť viac ako 9 h za den alebo 56 h za tyzden, pretoze mu to vyplyva z nariadenia.

Vodic toho mikrobusu (max. 9 miest na sedenie vratane vodica) nejde podla nariadenia, musi mat prestavku podla zakona, t. j. po odpracovani 6 h musi mat min. 45 min. prestavku a nesmie pracovat viac ako 48 h, resp. 60 h za tyzden.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Monika Kozelová: Spojená škola v Sečovciach – škandál, ale koho? 8 181
  2. Stanislav Martinčko: Máme najdrahšie potraviny i naftu, všetko nekvalitné!! Prečo ?? 4 721
  3. Marta Balážová: Len tak na okraj …a verejná mienka v Zlatých Moravciach ... 4 506
  4. Katarina Antenozio: Čiernobiely svet Cristiana Ronalda 4 206
  5. Vladimír Bednár: Koľko F-16 naozaj potrebujeme 4 170
  6. Nikola Jakubská: Práca v zahraničí a ja 3 753
  7. Juraj Halička: Tupozrakosť už dokážeme liečiť v každom veku – Počítačovými hrami 3 001
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takáčovci plánovali vraždu policajta. On ich vyšetruje 2 650
  9. Miro Jurkovič: Neviňte plasty. Problémom sú ľudia 2 607
  10. Peter Remeselník: V Žiline narazilo auto do ľudí, vodič z miesta ušiel. Polícia ho nepotrestala ! 2 248

Rebríčky článkov


  1. Milan Lacúch: Radosť a bolesť. Ako sa dajú využiť k duchovnému vzostupu?
  2. Monika Sedláková: Európska migračná kríza
  3. Martin Orálek: Jak jsem těžil zlato v Ghaně 39
  4. Ondrej Michalička: Airbus Beluga XL - veľryba v oblakoch
  5. Jakub Zibura: Posledná kvapka
  6. Naďa Mitanová: Dieťa ulice. Výprava do Domu na pol ceste (1.časť)
  7. Ľubomír Belák: Havranove fake news a realita ľudského života
  8. Ivan Janček: Townhill - Tabáň - úspech občianskeho aktivizmu
  9. Alžbeta Fialová: Klub anonymných filozofov
  10. Jana Slobodová: XIII. časť- Yarka, Ashram ba Mitbar, projekt Sulcha, Vitali má narodky /V KRAJINE PREDKOV/

  1. ONLINE: Sagan má prvú šancu na triumf v tomto týždni, cyklisti idú rovinatú etapu
  2. Sagan vysvetlil, prečo správu o rozchode s manželkou oznámil počas Tour
  3. Na nitrianskom kúpalisku našli ráno plávať telo
  4. Útočník v severonemeckom Lübecku bodol nožom 14 ľudí
  5. Otvorili záhadný sarkofág. Kliatba nás nezasiahla, hlásia archeológovia
  6. Ako sa vyrába hrdina. Putin je úspešný aj vďaka hollywoodskemu imidžu
  7. Peter Sagan vyhral 13. etapu na Tour de France 2018, Online prenos
  8. Macko prirovnal stíhačky F-16 k mercedesom pred rozpadnutým domom
  9. Dvadsať rokov žije sám v pralese. Natočili posledného člena neznámeho kmeňa
  10. Opustené mesto duchov predali v Kalifornii za 1,4 milióna dolárov

  1. Sladký život opatrovateľky - veľmi odporúčané čítanie pre budúce Pflegerinnen
  2. Kedy začnú stíhať pašeráka Kaliňáka? Vietnamec sa priznal k podielu na únose
  3. Skutok sa nestal: Smerák Jánoš podľa súdu netýral manželku
  4. Snímky z dronu nad klubom Nočných vlkov? Vidieť tanky aj obrnené vozidlá
  5. Milióny našim ľuďom
  6. Nikto presne nevie, aký je jeho majetok, no indície naznačujú, že Vladimír Putin je najbohatším člov
  7. Súdna moc v kazajke Smeru: Jánoš nespáchal zločin v kauze týrania ženy a dcéry
  8. SNS tradične zakrýva neschopnosť a korupciu svojich nominantov za národný záujem
  9. Jižní Korea čelí přílivu uprchlíků z Jemenu, lidé proti nim protestují
  10. Pamätník Kuciaka a jeho priateľky z centra Košíc záhadne zmizol

Už ste čítali?