Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako je to s bezpečnostnými prestávkami vodiča? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

p.Drahovský,netreba vymýšľať to,čo už je vymyslené,v Nemecku používaju vodiči dodávok kontrolbuchy,čo je obdoba tachograf.kotučov,policajti to celkom často kontroluju,stačí to zaviesť v celej EU,takto jazdia nielen naši vodiči,ale často stretávam dodávky s rumunskými,bulharskými opatrovateľkami,ktoré vezie jeden vodič.Další problém o ktorom sa veľmi nepíše,je zamestnávanie vodičov na živnosť,stačí pozrieť inzeráty na Bazoš alebo Profesii,potom v podobnom prípade ako je táto nehoda,agentura dá rýchlo ruky preč-my nič!ved to vodič!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Velmi ma mrzi ta nehoda a uz sa to neodstane, ale prosim nevolajme po dalsich regulaciach a povinnostiach. Uz aj tak ich je dost... Sice dobre myslene, ale postupom casu krok po kroku si viem predstavit, ze po X rokoch by to skoncilo tak, ze v autach budeme mat "cierne skrinky" aj s hlasovym zaznamnikom, cele to bude on-line, teda automaticky sa to bude uploadovat niekde na - a to teda fakt v nijakom pripade - "nehacknutelny" statny server. A automaticky budu chodit pokuty, automaticky sa bude prisposobovat vyska poistenia ku spravaniu sa vodica, automaticky sa bude platit za pouzivanie ciest, automaticky sa odstavi auto cloveka XY, lebo prave teraz sa na to nasiel nejaky bezpecnostny dovod.
.
To je vsetko pekne. Ale spomenme si, ako vie statna moc zatocit s hocikym, kto sa jej znepaci. Alebo spomenme si, ako strilali policajti po studentoch, lebo si dovolili kupit auto, ktore pred rokmi vlastnil nejaky mafioso. Alebo celkom prozaicky spomenme si, ze clovek zabudne, alebo prave v tom case musi surne odist, nestihne STK a bac, 300 Eur pokuta.
.
Preto prosim, nevolajme po dlasich regulaciach a povinnostiach. Skusme sa zamysliet, ako vyriesit dopyt po tychto sluzbach. Lepsie cesty, konecne dorobit tie posr*te dialnice ci rekonstrukciu zeleznice... Ved ani tie opatrovatelky by neriskovali taktyto riskantny sposob prepravy, keby sa vlakom dostali z Presova do Viedne za 3 hodiny, alebo vlastnym autom za 4. A koniec koncov, mali by sme si tuna uvedomit, ze nas zivot je v nasich rukach. Ak opatrovatelky vidia, a podla clankov videli uz velakrat, ze sofer za volantom zaspava, tak ho prinutit zastavit na najblizsom odpocivadle, zobrat mu kluce a zavolat jeho sefovi, ze ak chce auto a kluce naspat, nech posle ineho vodica. Ale ked sa neozvu, tak...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano su dva pristupy

zodpovednost jednotlivca za svoje ciny (a spoluucast okolia)
alebo spolahnutie sa na stat/zakon/vyssiu moc.
Bohuzial coraz vias sa stretavam s tym, zu ludia nie su ochotni niest nasledky za svoje ciny. Za obezitu mozu vyrobcovia potravin a preto stat zavedie sugar tax.
Ked nie niekto opity za volantom tak za to moze vyrobca alkoholu, za smrt cestujucich moze predseda vlady.
Nie je mozne mat zakon a vyhlasku na vsetko, ale tym ze sa o to snazime, vyrasta generacia ludi co nie je schopna sama rozmyslat a jednat a hlavne niest zodpovednost za to co robi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prestávka po 4,5 hod je fakt

na zabitie. Ak sa nemýlim tak počas vojenskej služby mali vodiči limit na prestávky v trvaní 20-30 minút po 2 až 3 hodinách jazdy. 4,5 hodiny jazdy bez prestávky je dosť tvrdá norma, denný limit 9 hodín by sa dal zvládnuť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak ono soferovat V3S-ku a Vivaro je tiez trochu rozdiel (zhodou okolnosti poznam obe), no a na ZVS bol zas iny problem: "mladi" toho obecne v kasine vela nenaspali. Ak mali 3 hodiny kazdu noc pokoj, tak to bolo uz vela. A potom taki nevyspati, utahani a sikanovani sadali za volanty...

Stalo sa to bratovi mojho kamarata, ze pri jednom takom presune chalan za volantom tatrovky zaspal a prevratil to. Kamosov brat obisiel "len" s rozdrvenou panvou a predcasnym odchodom do civilu, ale tusim 5 dalsich to neprezilo. Vzadu na korbe na laviciach nemali velku sancu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano,aj pre vodicov mikrobusov a dodavok plati dodrzovanie povineho odpocinku v urcenom case a to podla nariadenia ES 561/2006, zakona 462/2007 ,vyhlasky 208/1991 a dohody AETR.
Ale jeden problem je ,ze toto sa tyka len vodicov/zamestnancov/ dopravnych firiem a dalsi problem je aj v tom,ze nasledna kontrola dodrzovania prestavok podla nriadenia je aj ze taketo vozidla sa zriedka vybavene tachografom a tak je takato kontrola viac menej nemozna.Vodici dodavok a mikrobusov su povinny si pisat tzv.Kontrolbook ,no ten sa vypisuje po jazde alebo v kratkej prestavke pri kave.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to uvedene hned na zaciatku nariadenia 562/2006:

1. Toto nariadenie sa vzťahuje na cestnú dopravu:
a) tovaru, kde maximálna prípustná hmotnosť vozidla vrátane každého prívesu alebo návesu je vyššia ako 3,5 tony, alebo
b) osôb vozidlami skonštruovanými alebo trvalo prispôsobenými na prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča, ktoré sú určené na tieto účely.

Cize kamionista z tej nehody musel mat prestavku po 4,5 h min. 45 minút a nesmie jazdiť viac ako 9 h za den alebo 56 h za tyzden, pretoze mu to vyplyva z nariadenia.

Vodic toho mikrobusu (max. 9 miest na sedenie vratane vodica) nejde podla nariadenia, musi mat prestavku podla zakona, t. j. po odpracovani 6 h musi mat min. 45 min. prestavku a nesmie pracovat viac ako 48 h, resp. 60 h za tyzden.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Radovan Bránik: Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von 38 341
  2. Michal Šimečka: Jeden dôvod, prečo by Ľuboša Blahu mali čo najskôr vymeniť 7 556
  3. Leonard Malacký: Vrchol, na ktorý sa oplatí vystúpiť 3 982
  4. Radovan Bránik: Neznesiteľná ľahkosť vraždy 3 800
  5. Danica Chames: Kde sa vzala tá nová bojnická príšera? 3 612
  6. Blanka Ulaherová: Mesto, v ktorom nepotrebujete dáždnik (Bolonský výlet 1/2) 3 598
  7. Štefan Hrivňák: Logo alebo štátny znak? 3 562
  8. Radovan Bránik: Definitívna bodka za príbehom človeka, ktorému bol primalý župan a chcel stále viac 3 417
  9. Tomáš Benedik: Rusko I - republika Burjatia, jazero Bajkal a ruská pohostinnosť 3 202
  10. Václav Mika: Riadiť hlavné mesto nie je brnkačka 2 067

Rebríčky článkov


  1. Martin Šterbák: Naše tzv. slušné Slovensko bude aj pravdivým Slovenskom?
  2. Ľubomír Belák: Kytica pre Janku
  3. Martin Turek: Volebný program
  4. Peter Fiabáne: Prečo považujem pomoc seniorom a ich rodinám za dôležitú?
  5. Lórant Kulík: Numizmatika: Najpodrobnejšie detaily o populárnych 0 € bankovkách
  6. Jozef Kováč: „HORNÁ – DOLNÁ“
  7. Viola Drozdová: Balerínky zaujali, pomohli a čo ďalej ?
  8. Kristián Čechmánek: Večne ufrflaný Nitrančan?
  9. Július Kovács: Medvedia služba Šeligu a Farskej a lampiónový sprievod.
  10. Juraj Poništ: Stop spasiteľstvu

  1. Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania
  2. Rodine dievčaťa, ktoré zomrelo pod troskami na Pohode, má festival zaplatiť 60-tisíc eur
  3. Nákupná horúčka na realitnom trhu sa skončila, úplne vypredané nie je
  4. Mohol hrať v Žiline? Geniálny Chorvát je najlepší na svete
  5. Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi
  6. Súd podľa Fica
  7. Dobré ráno: Všetko zadarmo, Fico sa vrátil
  8. Polícia preveruje viacero osôb, ktoré ľudia spoznali v identikite páchateľa
  9. Vo vedeckej fikcii sa lieta rýchlejšie ako svetlo. Čo na to hovorí veda
  10. Fico má pravdu. Nezápasí so Sulíkom, ale s Kiskom

  1. Jana Teleki: Čižnárovo peklo sa nekoná.
  2. Škandál u Lajčáka II: Záhadné podnikanie opitého exfunkcionára
  3. Ľ. Galko (SaS): Lobizmus a diletantizmus SNS v praxi
  4. Za slušné Slovensko zvoláva na piatok protest: Pellegriniho vláda nie je dôveryhodná
  5. Milan Depeš: Načo má pán starosta 50 bilbordov po Rači?
  6. Liečivý prameň v Bešeňovej vyschol, čaká niečo podobné aj Sliač a Kováčovú?
  7. Kotleba namočený v močiari mafie: Kotlebov zázračný strojček na peniaze
  8. Mesežnikov hodnotil debatu: Sulík je ekonóm, Fico len politický administrátor
  9. Ďalšiu finančnú krízu by Slovensko prežívalo oveľa bolestnejšie
  10. Za Slovákmi na Zakarpatie: Čo na Ukrajine ostalo po „našich“?

Už ste čítali?