Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ministerka školstva nepotrebuje podporu, ale kontrolu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

minister(ka)

je po premiérovi najvyššia vládna funkcia, môže si robiť, čo chce. ona má zodpovednosť, a keby mala mať aj Plavčanovu, ešte by mohla skončiť aj za mrežami. demagógia s najlepšími úmyslami... :)
Učiace sa Slovensko je paškvil na 25tu a treba ho čo najrýchlejšie zniesť zo sveta. Je to presne tak ako s Mikolajom - jeho reforma bola postavená na tézach, že "naši žiaci sa učia veľa a majú encyklopedické vedomosti" - oboje bola lož - a jej následkom sa zredukoval obsah a náročnosť učiva - a div divúci: naši žiaci sú tupší... presne takto je to aj s UsaS: "treba individuálny prístup", až sa to kompletne a komplexne rozdrbe, kto si po 10 rokoch vezme na zodpovednosť, že sa tak udialo?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Problem je inde.

Problem nie je, ze "nasi ziaci sa ucia vela a maju encyklopedicke vedomosti."
Problem je v tom, ze "nasim ziakom sa podsuva vela informacii bez dostatocneho kontextu ci vysvetlenia ktorym nasledne nerozumeju, staci sa im ich mechanicky namemorovat a nakoniec nevedia skoro nic."

Encyklopedicke vedomosti su fajn, ale vo svete, kde ma kazdy okamzity pristup k skutocnej encyklopedii vo svojom mobile je dolezitejsie poriadne chapat principy a suvislosti.

Priklad, ako sa to da robit - na vysoku som chodil na pravo na UK. Vacsina skusiek bola postavena tak, ze sme sa zakon(y) mali naucit naspamat. Skuska z trestneho prava hmotneho bola postavena tak, ze sme mali pristup k Trestnemu zakonu a dostali sme pripad. Mali sme urcit, o aky trestny cin ide a jeho presnu kvalifikaciu. Kedze sme nemali vela casu, stale sme tomu museli rozumiet, ale uz sme sa nemuseli drilovat presne znenia paragrafov.
Tento predmet mi dal ovela viac ako vacsina ostatnych, lebo som sa venoval tomu, co je dolezite, nie tomu, co si mozem jednoducho vyhladat.

Takyto pristup by bolo mozne zaviest aj na skolach, ale nerobi sa to, najma preto, ze myslenie ludi na ministerstve (casto aj v skolach) je sto rokov za opicami. Zaujima ich len to, co sa da lahko vyskusat, co casto nie je to najdolezitejsie.

Ak sa zredukovala narocnost uciva, bola to chyba nekompetentnych ludi, ktori pracuju na ministerstve skolstva (vacsina zamestnancov).

Individualny pristup nie je zla vec, viac a viac deti ma poruchy ucenia (viem o com hovorim). V civilizovanych krajinach preto maju asistentov ucitelov. Minule ma pobavilo, ked nejaky vladny politik hovoril o tom, ako je na Slovensku menej ziakov na ucitela ako v niektorych krajinach zapadnej Europy. Hej, ale tam maju asistentov, ktori im ten napor znacne ulahcuju. My tu chceme kratit pocty ucitelov a nekompenzovat to nicim.

Robit nieco bez pochopenia toho, preco to funguje je presne dovod, preco by sa deti mali ucit chapat suvislosti.

Ale najdolezitejsia vec je, ze potrebujeme poriadnu reformu skolstva, lebo momentalne to nefunguje. V podstate hociaku. Sme tak daleko pozadu, ze momentalne je jednoducho treba urcit smer a ist nim.

Ked sa ma ist cestou Uciaceho sa Slovenska, nech sa ide. Ked sa ma ist cestou vacsieho memorovania, dobre, je to blbost, ale aj to sa da robit lepsie ako sa to robi teraz.

Hlavne je uz konecne urobit nejaku reformu skolstva a urobit ju poriadne. To je vsak, zda sa, nad personalne a intelektualne moznosti Ministerstva skolstva SR.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

keď

"encyklopedické" vedomosti sú dáta, tak princípy sú vzťahy medzi tými dátami... na akej úrovni asi bude uvažovanie v informačnom vzduchoprázdne? to je proste blackout bez svetla v tuneli.
autori UsaS chcú pretlačiť individuálne vzdelávanie všetkých žiakov podľa vzoru inklúzie telesne postihnutých. Pritom ide o 2 úplne rozdielne veci. Nikto ideovo nespochybňuje, že zdravotne postihnutí sa majú vzdelávať s ostatnými, ale oni chcú urobiť "postihnutých" (napr. genialitou :)) aj z ostatnej detskej populácie... Pritom otázka telesne postihnutých je skôr o peniazoch ako o vzdelávaní a nielen o deťoch, ale aj dospelých. Tak ako treba zaplatiť bezbariérové prístupy a asistenciu na školy, treba ich aj na úrady a verejné miesta - to je širšia problematika a treba ju riešiť so združeniami postihnutých. A nie je to otázka školskej reformy, kde by kardinálnou zásadou mali byť odstupňované výkonnostné štandardy vo vzdelávaní, aby bola zabezpečená kontinuita a rovnosť prístupu... Veď sú skúsenosti s asi 5% žiakov s osobitnými vzdelávacími potrebami - to sú tí žiaci, ktorí učiteľom denne pijú krv, počas ZŠ sa nemusia naučiť čítať a písať, ale musia dostať dobrú známku. Majú len milión nárokov, ale neodvádzajú nijaký výkon, psychológovia a špeciálni pedagógovia sa stavajú do pozície nadriadených pedagógom jednotlivých odborností, pritom o problematike vedia trt makové. Reforma má z týchto 5% urobiť 100% degenerovaných hlupákov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vidite to velmi zjednodusene.

Prva vec - data vs. vztahy medzi datami. Nikto nehovori o tom, ze by deti nemali vediet nic. Cielom je, aby poriadne vedeli zaklad a rozumeli zakladnym principom. Zvysok sa da potom relativne lahko vyhladat alebo doucit. Ak nerozumeju zakladnym principom, vediet mnozstvo dat im je nanic.

Ako priklad by som dal, ze je uzitocnejsie vediet v ktorom storoci bola Francuzska revolucia, co boli jej priciny a co po nej nasledovalo (vlada teroru a nastup diktatora), ako presny rok a mena akterov.

Prva informacia je uzitocna, da sa aplikovat aj na ine podobne revolucie. Druha informacia je mozno tazsia na naucenie (ako sa pise Robspierre?), ale bez kontextu je absolutne zbytocna.

Rovnako v literature ma vacsi zmysel, ked student po precitani par odsekov vie, ze cita modernisticky roman, lebo sa v nom nachadza povedzme prud vedomia, ako mat namemorovane vsetky diela, ktore Virginia Woolfova napisala a vediet informacie o jej sukromnom zivote.

Individualny pristup nema nic spolocne s telesne postihnutymi.

Ziaci s osobitnymi vzdelavacimi potrebami existuju. Je ich dost. Ano, niektori z nich (ani zdaleka nie vsetci) denne ucitelovi piju krv. To je presne o tom. Velakrat to nie su ani hlupe, ani zle deti. Len sa povedzme nedokazu sustredit tak dlho ako ostatni.

Ano, ak sa od vsetkych ziakov bude vyzadovat, ze sa budu rovnako sustredit a rovnako rychlo pracovat, potom tito ziaci piju krv. Je to logicke, lebo sa od nich vyzaduje nieco, co nedokazu.

Ak by vas dali do triedy s gymnastami a cakali by od vas, ze sa budete nove gymnasticke figury ucit rovnako rychlo, asi by vas to tiez rychlo prestalo bavit a bud by ste sa prestali snazit, alebo by ste svoju frustraciu (lebo to je to, k comu tu dochadza) vyjadrovali inak.

Prave tito ziaci zvyknu velmi dobre reagovat na individualny pristup, 1-na-1 su casto velmi sikovni. Asi nie je uplne najlepsie sikovnych ludi frustrovat, lebo zle funguju vo velmi specifickom prostredi zakladnej a strednej skoly. V praci sa casto spravaju uplne inak, lebo sa od nich necaka, ze budu cely den ticho sediet a pocuvat.

Individualny pristup znamena aj to, ze ked mam mimoriadne sikovnych ziakov, dam im ulohy navyse alebo tazsie ulohy.

Ale zase si ten individualny pristup nedramatizujme. V nasich skolach je momentalne pristup, ze jedno meritko ma platit pre vsetkych. Teda napr. studenti, ktori maju panicky strach z vystupovania pred publikom dostavaju patky z prezentacii. Nie je lepsie riesenie dat im mozno dlhsi, podrobnejsi referat? Moja skusenost je, ze ano.
To je zhruba ta uroven, o ktorej sa tu bavime. Je nerealne cakat, ze ministerstvo investuje peniaze do asistentov ucitela (alebo do hocicoho ineho).

Ak budu zmeny, budu len minimalne, ale bude cierne na bielom, ze nie je cielom, aby kazdy vedel presne to iste (to by cielom ani byt nemalo). Vela uciteliek je zvyknutych robit presne to, co vrchnost prikaze, takze to moze dost pomoct.

V skratke: 1. Vediet mensie mnozstvo dat so vztahmi medzi nimi je lepsie ako vediet vacsie mnozstvo dat bez tychto vztahov.

2. Individualny pristup este z nikoho neurobil postihnuteho a viacerym pomohol, a v nasich podmienkach aj tak nemusime cakat nejake drasticke kroky, pretoze na ne system nie je pripraveny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

... data vs. vztahy: Uvediem moju osobnu skusenost. Dlhorocne som hodnotil ulohy z prirodnych vied, ktore vypracovavli decka z roznych skol. Decka zo statnych skol povacsine mali predstavu o faktoch, drviva vacsina z nich vedelo vo faktoch najst logiku. Decka z "reformnych" sukromnych skol vedeli krasne dovodit a hladat logicke vztahy. Ale az na svetle vynimky vedeli o faktoch uplny, ale uplny trt. Potazmo im potom dalsie dve strany logickych argumentov boli celkom na houby. V prirodnych vedach ide vzdy o realne data - takze ti co sice vedeli logicky uvazovat ale o teorii oboru nevedeli nic su z tohoto pohladu celkom nepouzitelni.

Druha (tento krat subjektivnejsia) osobna skusenost: absolvoval som gymnazium na prelome 90's a 00's. Drviva vacsina tvrdych vied (prirodne vedy, matika) sa ucila stylom, ktora aspon trochu podporovala logicke myslenie. Bohapuste memorovanie nastavalo povacsine v humanitnych vedach/jazykoch. A mal som taky dojem, ze to nebol iba pripad naseho gymnazia. Napr. my sme mali stastie na dejepisarku, ze nas ucila stylom, ktory uvadzas ty vyssie. Ale podla toho co som pocul od kolegov z inych skol sa jednalo o nie velmi casty jav.

Moj zaver - aj bez nejakych reform sa da ucit stylom, ktory podporuje logicke rozmyslanie a nie encyklopedicke memorovanie. Treba na to iba (iba?) dobrych pedagogov. Ale - len preboha nech niekto nezreformuje vyuku tvrdych vied tak, ze sice budu decka vediet siahodlho vypravat - ale o nicom. Lebo toho sa tak trochu obavam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V zasade suhlasim.

Ja som chodil na gymnazium mozno 5 rokov po vas, moja skusenost bola zhodou okolnosti skoro opacna.

Mali sme dobry dejepis a nauku o spolocnosti, kde sme sa naucili veci do hlbky a rozumeli sme nim a biologiu, kde sme pisali pisomky stylom - popiste obrazok na strane 48 dole. Tych informacii bolo hrozne vela a v konecnom dosledku si z toho nepamatam skoro nic, ale pamatam si, ako som sa bifloval popisky k obrazku na strane 48 dole. Toto snad nie je to, co od absolventa chceme.

Hlavny problem je v tom, ze v skole su predmety, kde to tupe memorovanie staci. Znova, nie som proti informaciam, som proti informaciam bez kontextu.

Nehovoril som o logickych vztahoch. Hovoril som o suvislostiach. Samozrejme, ze v prirodnych vedach je potrebne poznat fakty. A uznavam, ze tam sa tieto veci ucia v zasade automaticky - system klasifikacie druhov a periodicku tabulku nastastie nenavrhovali slovenski ucitelia - ale snad uznate, ze princip vediet skor menej veci, ale do hlbky ako skor viac a povrchne, aj tu najde uplatnenie.

Podla mna je najdolezitejsie, aby sa absolvent strednej skoly dokazal orientovat v terminologii do tej miery, aby bol schopny absolvovat vysokoskolsky predmet v tej oblasti. Samozrejme, ze ti, ktorych to zaujima, by to mat moznost sa naucit do vacsej miery (individualny pristup), ale toto by mal byt zaklad.

Okrem ineho som mal na vysokej aj par biologicky zameranych predmetov. Prvy isiel dost ztuha, potom to bolo trochu lepsie. Ale to, ze od nas na strednej ucitelka chcela dopodrobna rastlinne pletiva mi v studiu neuropsychologiie velmi nepomohlo.

Momentalne pracujem ako ucitel na strednej skole a mal som jedneho studenta, ktory asi v zivote nemal myslienku. Myslim to vazne, ked sa chalana spytate v podstate na hocico, len na vas tupo civi. Ale biflovat sa vie, a cistou reprodukciou vysvetleneho je zo ziaka solidny dvojkar. Ja som mu dal prvy polrok stvorku a pozeral na mna ako puk. Toto chceme? Aby ludia, ktori su v skutocnom zivote nepouzitelni mohli dostavat dobre znamky?

Suhlasim, ze dobry ucitel bude ucit dobre - a momentalne system bohvieako netlaci na to, aby ucili zle - problem je v tom mnozstve uciteliek, ktore roky ucia zle. Ak je zle ucenie standard, pokrivi to cely system.

Opakujem, cielom by malo byt, aby sa od studentov nevyzadovalo mnozstvo faktov bez kontextu, ale aby sa od nich naopak VYZADOVALO sice menej faktov, ale v suvislostiach a pochopenych.

Hlbka, nie sirka. Na sirku by mali byt prve tri roky vysokej skoly. Stredoskolakovi to je nanic, lebo to aj tak zabudne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

... uff, tak ano, ucenie sa ze co je za obrazok na strane 48 dole, to je ked sa zobere do extremu ten zly pristup k veci. Inak ta biologia je zaujimava, mna to dost nebavilo prve styri roky na gympli, potom tie dalsie styri boli ale super - ked to prave dostalo nejaku logiku. Vela ludi odradia take ti systemy a pod. Pritom to su prave veci, ktore prechadzaju velkymi zmenami v sucasnosti (na zaklade novych poznatkov z genetiky, evo-devo a pod.) Ja si myslim, ze to ako sa uci biologia aj na VS sa dost radikalne zmeni za par rokov.

Ja by som bol za to, ze by sa porusila vacsina osemrocnych gymplov - tie co by zostali by boli vsetky specializovane a robili by sa na ne talentovky - a tam by sa ucilo viac menej po starom, ale este viac do hlbky. A naopak na ZS a stvorrocnych SS by sa mohol zmenit styl ucenia tak, aby sa studenti menej ucili encyklopedicke fakty, ale napr. aj tie tvrde vedy by sa ucili viac aplikovane a na konkretnych pripadoch, ktore ich mozno postihnu v realnom zivote - napr. ako funguju vakciny? Preco sa pitim sava nevyliecite, ale otravite? - Ch/Bio Ako si spocitat celkove naklady u uveru? Preco v kasine vzdy z dlhodobeho hladiska prehram?- M A do toho take tie moderne hovadinky typu medialna vychova, atp. Moj hlavny problem s "reformami" ktore tu prebehli doteraz (hlane ta Mikolajova) je, ze sa redukuje ucivo pre vsetkych, aj pre tych co nemaju problem toho absorbovat daleko viac nez ini rovesnici - a vysledok je taky, ze likvidujeme tu cast naseho skolstva (vzdelavanie tych najlepsich z demografickeho rocnika), ktora ako jedina konzistentne poskytovala velmi dobre vysledky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uplny suhlas.

Trafili ste klinec po hlavicke. Toto je presne pristup nasho ministerstva skolstva - zoberme dobru myslienku, odignorujme zakladne vychodiska, ktore za nou stoja, a preberme len jej uplne najpovrchnejsiu podobu, a tak, aby co najmenej narusala existujuci system.

Vysledok je celkovy pokles urovne studentov - inac nikdy som netvrdil, ze k nemu nedochadza, dochadza.

Ucim na strednej skole, najma AJ a uroven vacsiny studentov, ktori prichadzaju zo zakladnych skol, nie je dobra. Tento problem je znasobeny tym, ze aspon nasa SS (ale myslim, ze je to bezne) si ho nepripusta a nerozdeluje studentov na skupiny podla urovne (myslim, ze vacsina ucitelov by bola za, mozno aj vacsina ziakov - problem by asi boli rodicia).

Potom mate dve moznosti - dat znacnej casti triedy stvorky-patky, vynadat im, ze to maju vediet lepsie a venovat sa tym, ktori mali vacsie stastie na ucitelku AJ, alebo sa venovat tej vacsine a tych sikovnejsich nechat trochu zakrniet.

Ani jedna z tychto moznosti nie je dobra, ja osobne sa vo vacsine pripadov priklanam skor k tej prvej a sem-tam tym sikovnejsim pripravim nejake zadanie navyse.

Riesenie by bolo zvysenie urovne vyucby AJ na zakladnych skolach, ale s tymi platmi a pri tej narocnosti prace (robil som to rok, nikdy viac) to v Bratislave pojdu robit len hobbysti, dobre vydane zeny a absolventky, ktore este nechapu, ze nebudu cely zivot chciet byvat v podnajme.

Chcelo by to financnu injekciu zameranu na motivaciu najma mladych ucitelov a uciteliek, ale financie nie su. Ministerstvo nedostatok jazykarov na ZS vyriesilo po svojom - znizilo uroven kvalifikacie, ktoru ucitel jazyka potrebuje - miesto statnice na urovni C1 staci statnica na urovni B2-
co je uroven, na ktorej sa na gymnaziach povinne maturuje, ale potor, maturita nestaci, je treba mat na tej istej urovni statnicu zo Statnej jazykovej skoly (co vypoveda o realnej urovni maturity B2).

Ako zvysime pocet kvalifikovanych ucitelov? Znizime uroven toho, co to kvalifikovany ucitel je. Slovenske skolstvo v dvoch vetach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano, uroven vyucby cudzich jazykov - a specialne AJ - bola dost tristna v obdobi, ked som bol ja na skole. Prekvapivo, jedna z najlepsich anglictinarok co som mal bola prerobena rustinarka. Ale mali sme potom aj fakt tragicke pripady. Pamatam sa na taku humornu situaciu, kde sme mali napisat esej o nejakom darceku co sme dostali na vianoce - a ja som pisal o knizke o T. Pratchetta: Muzi ve zbrani. Napisal som nieco ako: "The book dealt with events, that occurred in a fantasy world, after the invention of a rifle" Esej som dostal spat s hodnotenim 1- a ze spravne sa to nepise rifle ale jeans. Normalne som nedokazal prestat sa smiat :)

Mal som z celej vyucby cudzich jazykov inac taky dojem, ze posledne 3-4 roky osemrocneho gymnazia by ovela viac pomohlo, ak by sme na anglictine predebatovavali/pisali o veciach co sa ucime na inych predmetoch (ci uz prirodnych vedach, alebo hoci aj dejepise) - ale po anglicky. A do toho si obcas pozreli nejaky film po anglicky. Lebo ked tak spatne hodnotim tie ucebnice podla ktorych sme sa ucili mi fakt vela nedali. Snad najviac by pomohlo (a to nie len studentom, ale vsetkym), keby sa prestali dabovat filmy do televizie a aspon taka polovica by sa pustila do STV s titulkami. Ale to uz sa ozaj netyka skolstva - a pochybujem ze by to u nas vseliaki hejslovaci vedeli skusnut.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ved kontinuita je absolutna.

Jeden minister ohlasil reformu, prisiel dalsi minister, reformu odlozil.

Pani ministerka nadvazuje na skoro 30-rocnu tradiciu. Vladne programy boli a budu, ministerstvo skolstva ostava stale rovnake.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

p. Mistrík

a všetci učitelia , prestaňte dúfať, že nejaký stranícky minister spraví reformu školstva. Neurobí to. Tá reforma sa musí robiť zdola a to od učiteľov, žiakov a rodičov. Žiadny byrokrat nikdy žiadnu reformu neurobil a neurobí .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neurobí

Tiež si myslím, že neurobí, ale aspoň nech systematicky otvárajú priestor iniciatíve a samostatnosti učiteľov. Lenže ten priestor sústavne obmedzujú, alebo iniciatívu utápajú v zmätkoch. Aspoň keby mali nejaký systém, na ktorého pretrvanie sa dá spoľahnúť, o to mi ide.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Oni ale system, na ktoreho pretrvanie

sa da spolahnut, uz maju.

A to je presne ten problem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neprecenujeme vyznam reforiem?

este som nepocul o nikom kto by sa naucil anglicky v skole.

mna vsetko co viem po anclicky, naucili au-pairky v sukromnej skole. Ktora mala dobre vypracovane plany. 'Ucitelka' prisla a mohla zastupovat na ktorejkolvek hodine, jednoducho zo sanonu vybrala pripravu a mohla ist.

ps. pat 60 hodinovych kurzov, tyzdenne 10-12 hodin, cele to trvalo pol roka. Je mi smiesno z tych reforiem s ucitelmi a skolami v ktorych ziaci nie su stastni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zrusit povinne statne vzdelavanie

ktore organizuju statni uradnici. Stat je zly podnikatel a este horsi pedagog. Vysledok muoze byt len zly alebo este horsi, notabene v slovenskych provincnych podmienkach s ministrami od hejslovakov z povolania. Teda, ako stat nema kecat do podnikania, kultury, sportu aci vedy, tak by nemal kecat do pedagogickeho procesu. Lebo vysledok je vzdy katastroficky.

Uvolnene grose bez prerozdelovania podla ludackeho nepotizmu puojdu primo k ziakom / rodicom ako prispevok na vzdelanie. A bude na nich, ktoru skolu si vyberu, ak ziadnu, prachy nebudu. Skoly naopak budu musiet obstat v konkurencii.. Tak ako Standford, MIT aci Kaltech..

Model statnej obecnej skoly kde sedia nadane deti spolu s menej mentalne predurcenymi je projekt 19. storocia .. na prezitie v globalnom svete su uplne ine vzdelanostne predpoklady ako branna priprava aci slovenska literatura..

Muoj stary otec bol ministrom skolstva v 1. cs. republike a koncept bol otvorit vzdelanie pre vsetky deti v rodnom jazyku.. dnes potrebujeme globalne vzdelanie na globalnej urovni..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"koncept bol otvorit vzdelanie pre vsetky deti v rodnom jazyku"

tvoj stary otec vedel viac ako dnesny slovaci, ktori nechapu ze ked nechcu mat 90% nevzdelatelnych romov, maju im umoznit sa ucit v rodnom jazyku.

ako by sa burili slovaci keby vsetci od skolky sa museli ucit v madarcine. V 21. storoci. A pritom to iste robia ciganom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Treba začať od Šlabikára.

Treba začať od Šlabikára. To čo dnes dostávajú deti je na zaplakanie. Zlý základ a celá nadstavba bude ohrozená.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Milánkovia tak hodina pravdy :

politik NIKDY nemôže byť dobrý manažér ! Ak by nim bol, nemá potrebu isť do politiky. Viete že dnes sú v politike manažéri čo tam išli aj za cenu nižšieho mes. platu ? A motivácia ? Kradnutie - toto profi manažér nerobí !!! To robia darebáci v tričku manažérov.
Môj dedko mi rozprával ako sa politika robila ešte v 20-tich rokoch min. 100ročia..
Napr. jemu prišiel ponúknuť poverený člen víťaznej strany exekutívne miesto v št, správe. A to dedko nebol ani ich člen, ani volič, ani sympatizant. Bol proste len úspešný biznisman. Toto vraj vtedy bolo normou - jeho povesť, odbornosť a skúsenosti boli pre ich stranu dôležitejšie ako ich vlastné kotrmelce či neúspechy. A takto si pripravovali pôdu pre budúce víťazstvo.
Toto je pre súč. garnitúru ako bláznenie z mojej hlavy. Žiaľ. Ale pozor nebol to Slopák, bol to Čech.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je zaujímavé,

že nikto z diskutujúcich sa v podstate vôbec nezmienil o základnom probléme, ktorým je kvalita učiteľa. Prečo doteraz žiadny minister neprišiel s návrhom opatrení, ktorými by sa atraktivita tohto povolania zvýšila do takej miery, aby oň bol omnoho vyšší záujem, a nastala by situácia, že sitom by prešli iba tí najpovolanejší. Úlohou učiteľa je pripraviť dieťa na život, a dobrý učiteľ to dokáže aj napriek jestvujúcemu systému.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ako nastavis sito, ked ti 'najpovolanejsi' najprv musia zvladnut socialisticku pedagogicku fakultu a potom vztahy/byrokraciu na skolach. Kto prejde tymto sitom, ten urcite nie je to najvhodnejsie co by som pre svoje dieta chcel mat za ucitela. A tych co by som chcel, tych odradi toto.

ako by si si predstavoval zatraktivnit ucitelstvo pre ludi, ktori spravia zo skoly miesto kde budu deti chodit radi?
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME