Utorok, 23. január, 2018 | Meniny má Miloš

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Učiteľka (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Použijem moderné WOW. . .

a jé, jú, páni, k...a, bezva a K+++++ na vyjadrenie nie údivu ale obdivu.
Ve1mo ve1mo výstižná hara- aj chara- kteristika . . . teším sa že s poodobným názorom sme na Slovensku už najmenej dvaja. Pozdravujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Súhlasím. Moje deti teraz učia navlas rovnakí demotivátori a spriemerňovači ako kedysi učili na ZŠ mňa. Motivácia sa dostavila až na strednej, keď som prvýkrát videl za katedrou ozajstných odborníkov. Učiteľky (lebo to boli na 99% ženy) na ZŠ boli zmesou vyhorených psychicky narušených trosiek, ktoré svoje psychózy prenášali na nevinné deti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Perfektny nick

Schuti som sa na nom zasmial. :-))) U mna psychicky narusene trosky zo ZS vystriedali deformovani sudruhovia “profesori” na gymnaziu a potom komunisticke figurky na VSE, ktore sa po revolucii svihom carovneho prutika stali odbornikmi na trhovu ekonomiku a demokraciu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Oni možno...

na tieto veci boli odborníkmi aj predtým, ale kde to vtedy asi mali uplatniť? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ten nick poznam takto:
Pytaju sa nasej zaznavanej mensiny na vybrane slova po D a odpoved je ten nick co sa ti pacil.
Az na to ze u nas vTT je to
dyg dylyno dyparpl
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:-)))

ahaaaa :-)))))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V zásade súhlas.

Od p.Boha som mal šťastie na fakt dobrých učiteľov. Nedávno sme mali stretko po 50 r. zo SŠ, prišli spolužiaci aj zo zahraničia (končil som VŠ v 1989 a mohlo sa po 1.-ý x chvíľu legálne emigrovať). Unisono sme sa pri spomienke na NAŠICH p. profesorov dívali na nebesá .. a ďakovali. Takmer fšeci sme sa dokázali prebiť životom bez veľkej "straty desiatky" (ako v tom voľakedajšom TV seriály 10 stupňov ku zlatej), v zahraniční si vysoko cenili ich konkurenčnú výhodu aj s prispením našich NAUČITEĽOV (sú ešte kategórie učiteľ a odučiteľ). Ano, boli to "kádre" ešte z kapitalizmu a vôbec sa s nami nepárali; napr v prvom ročníku som mal z deskriptívy v novembri 14 pätiek sused 15 !!! A prišla vzbura, mimoriadne rodičko, doučovania, ... a na pol roka som mal JEDNOTKU !!! Žiadne spriemerovanie známok, proste profesor hodnotil môj stav vedomostí k 15. januáru a to predtým bola len tvrdá motivácia (až drastická) k takémuto úspechu (na VŠ som si na katedre deskriptívy privyrábal ako pom. vedecká sila). Osud ma zavial aj do funkcie riaditeľa SŠ a tam som po nástupe zaviedol priam revolučné postupy (aj podľa mojich učiteľov) - starší kolegovia priam zírali - roky sme to robili ako slepý a prídeš ty .. "z ulice" .. a fšetko sa dá aj inak ! Ale aj som po 3 rokoch odchádzal - skostnatelá štátna školská inšpekcia ma išla roztrhať (poslal som ich do čerta a vyučujúci sa postavili unisono za mňa - to nedokázali prehltnúť), tak som sa na to vykašlal a na vlastnú žiadosť odplával. Po revolúcii ma prišli z VPN volať nazad - ja som však už bol profesne a aj platove úplne inde (IT technológie).
Moje deti žiaľ už také šťastie nemali, ale mali domácu školu a z tej žijú .. a nie zle.
.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Milý korund, akosi

mi nepasujú tie roky, predpokladám, že si mal tohto roka stretnutie po polstoročí od strednej školy, a VŠ si končil v 1989., v tom čase si mohol mať 23-25 rokov, ako počítam, tak počítam, k tej 50-ke sa nie a nie dostať, vysvetlíš mi to?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Milý nova.... klídek, šecko je OK

nič ti nezazlievam - ako píšem mal som excelentných učiteľov.
Stretko po 50 r.+ 18 r.vek maturanta + stretko bolo nedávno cca 3 y. ago a ... som proste 70+ .
V čom je zasa problém na Slovensku ?????? Neušla ti náhodou hlavná pointa môjho commentu ?
Fakt sme mali výborných učiteľov !!!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

NO, možno sme nemali

až takých excelentných učiteľov, ale vieme si spočítať, že 2017-3=2014-50=1964. Takže VŠ zrejme diaľkovo, po 25. rokoch od SŠ. Potom by teda sedel aj ten riaditeľ, ale to bez VŠ v 70. a už nehovorím v 80-tych rokoch - ťažko.
Skôr by som povedal, že ste sa "preklepli" a namiesto VŠ v 1989 má byť VŠ v 1969, o čom by svedčila poznámka "mohlo sa po 1.-ý x chvíľu legálne emigrovať".

Ak ste maturovali v 1964, tak áno, mohli ste mať kapitalizmom odchovaných učiteľov. V 80-tych rokoch už skôr nie, ako áno. Otázkou je, kedy ste "riaditeľovali", lebo útek do IT pred 1989 nebola žiadna výhra :)

Toľko analýza (aj nepresností) vo Vašom príspevku, žiakom nie kapitalizmom odchovaných učiteľov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takže fakt naši učitelia sú pre tvojimi

tak po lopate : SŠ 1959-1963, prvá VŠ koniec 1968 (sorry za preklep). riaditeľovanie od 1977 ... ale toto všetko je len "kukurica", hlavná pointa ťa ale nezaujíma. Nuž čo sme všelijakí ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hlavná pointa je teraz váš životopis

a tam nám chýba časť po roku 1980, kým ste sa dostali k IT. A ešte by nás možno zaujímalo čo v IT, či len obchod (manažér) alebo aj niečo odborné. Lebo ak manažér, tak to je tiež "len také riaditeľovanie" (nič v zlom) ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ko rund

Nuž fascinujú ma diskutéri, čo si dokážu sami sebe v príspevku odporovať!

Na jednej strane sa chváliš vynikajúcimi, kvalitnými a zapálenými profesormi, s koreňmi ešte z kapitalizmu ( osobne o tom pochybujem, lebo napríklad ja, ako vysokoškolák, si nijakého NAučiteľa nepamätám, lebo ,ma žiaden neušil, iba priemerní, ľahostajní a politikou zdeptaní profesori ...ale dobre možno máš pravdu a možno by si mal uviesť školu, kde sa také fajn pedagógovia sústredili z celého Slovenska ) ale na druhej strane ( evidentne pravdivo ) popisuješ, ako si sa sám iniciatívne pustil do reformovania školy a ako s tebou komunistická inšpekcia zamietla a nepomohla ti ani podpora všetkých učiteľov ( to je už skutočne reálnejšia a uveriteľnejšia časť tvojho príbehu ).

Jednoducho ti asi už zlyháva pamäť a nahradzuje ju akási usmievavá, falošná, optimistická selektívna pamäť o krásnych dobách tvojej školskej mladosti ( to píšem tak poeticky iba preto, aby som ťa, staršieho odo mňa, nemusel obviniť z priamej lži ).

Jednoducho neverím v odbornosť a NAučiteľstvo komunistických učiteľov. Nebolo to jednoducho možné. Taký NAučiteľ sa dostal okamžite do rozporu s osnovami, riaditeľom školy, inšpekciou a ministerstvom školstva, pretože sa dostal okamžite do sporu so štátnou politikou v školstve, ktorí znela - politické vzdelávanie žiactva je významne nadradené nad odborným vzdelávaním žiakov.

Uvediem príklady:

Na gymnáziu nám stará pani profesorka dejepisu, hádam už dôchodkyňa, z vážnou tvárou vykladala, že Danku Košanovú, ktorú zastrelili v Bratislave ruskí "zachvátčikovia" v roku 1968 zastrelil ten ruský, červený dement oprávnene, pretože vraj naň hodila zmrzlinu ( možno to urobila preto, že jej dcéra emigrovala do USA, mala tam vnúčikov, a do našej triedy chodila dcéra veľmi významného kumunistického funkcionára, ktorý sa hneď po roku 1989 zastrelil,lebo tušil, že by išiel takmer určite asi ako jediný slovenský komunista za vlastizradu do basy, aby si tak vymodlila vriťťolezectvom povolenie navštíviť vnukov v USA. A pekne to do súvislostí zapadlo a ladilo s literatúrou, kde sme vtedy preberali známu poviedku "Vyšší princíp").

Komunistické myšlienky tak vliezli do hláv, že ani po roku 1989 sa nič nezmenilo. Moja dcéra mala na gymnázium učiteľa fyziky, ktorý chcel zaviesť systém, ako na vysokej škole, že každý študent si bude iba sám kontrolovať a riadiť svoje známky a sám sa bude hlásiť na preskúšanie. No to bola bomba! Mne sa tento návrh páčil ale obézne matróny systém na rodičovskom združení vôbec nepochopili, hoci ho prišiel vysvetliť sám profesor, s nasupenými tvárami, akými sa vtedy prezentovali v televízii vysokí, ruskí, komunistickí pohlavári s prasacími ksichtami, systém odmietli a mladý nádejný profesor musel opustiť školu.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Jednoducho neverím v odbornosť a NAučiteľstvo komunistických učiteľov."

Skoda, nie vsetko "komunisticke" musi byt automaticky zle. Osobne si myslim, ze skolstvo sa dopredu vyrazne neposunulo a naroky, ktore mali "komunisticki" ucitelia su vyssie ako sucasni "demokraticki". O vysledkoch nehovoriac...

To, ze sa neustale prepadavame v medzinarodnom hodnoteni znalosti ziakov a studentov nie je dosledok "komunizmu". Za su priamo zodpovedni politici a aj ucitelia (netreba sa tvarit, ze oni za nic nemozu, to ti druhi...)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Martin X

Že za bezvedomosť našich súčasných žiakov môžu učitelia a následne v druhom slede aj politici je jasné - súhlasím.

Zásadne nesúhlasím z vinou komunistického režimu. Urobiť zo žiakov nevedomé stádo bolo priamym a programovým zámerom KSČ! Zásadnou politikou bolo naučiť žiakov disciplíne, obmedziť osobné iniciatívy žiakov a riadene nastoliť stádový reflex riadený politikou KSČ. Učitelia nemohli z nariadených smerníc uhnúť a najbezpečnejšie pre nich bolo nezmyselné, bezmyšlienkovité memorovanie údajov z komunistických učebníc! Takže generácie absolventov škôl boli iba chodiace encyklopédie bez akejkoľvek iniciatívy a samostatnosti.

Ko rund sa odvoláva na úspešnosť emigrantov. Nuž to je hlboko skreslený pohľad. Jednak samozrejme emigrovali najsamostatnejší a najschopnejší, iniciatívny jedinci, jednak nie všetci emigranti uspeli ( aj na to sú príklady ) a títo samozrejme nemali chuť svoju úbohosť prezentovať na triednych absolventských stretoch. Dalo by sa povedať, že emigranti uspeli aj napriek komunistickému školstvu, ale boli mimoriadne motivovaní uspieť v zahraničí!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

MartinX

Ešte ma zaujala tvoja veta:" Skoda, nie vsetko "komunisticke" musi byt automaticky zle."

Z nej mi logicky vyplýva, že v komunizme napríklad v ČSSR, aby sme nešli ďaleko, existujú nejaké pozitívne javy. Mohol by si preto uviesť konkrétne aspoň JEDNU pozitívnu "vec", spoločenský alebo ekonomický jav vlastný komunizmu? Skutočne ma zaujíma tvoj pohľad!!!

Pozor iba, aby tvoja odpoveď mala aj vecnú hodnotu. Mnohý sú, napríklad, nadšení z komunistickej plnej zamestnanosti. Dobre. Na druhú stranu plná zamestnanosť rýchlo zlikvidovala pracovnú disciplínu a hrdosť na vykonanú prácu. Plná zamestnanosť viedla taktiež k tak prudkému zníženiu produktivity práce voči okolitému svetu, že prakticky položila ekonomicky komunistov na kolená.....

Ja by som teda vedel, za komunistov som bol mladý, chutilo mi jesť , milovať sa a loziť po horách....ale to sotva bola zásluha komunistov!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja sa len proste snazim vidiet svet otvorenymi ocami a realitu, ktora je okolo nas.

Len tak prvoplanovo ma napada:
- podpora vidieka a zaostalych oblasti
- podpora dostupneho byvania (komunisticke kralikarne su dnes v urcitych pripadoch nedostupnym luxusom)
- skolstvo - nic v zlom, ale moj nazor je, ze socialisticke skolstvo vychovalo viac uplatnitelnych ludi vo svojom odbore, "distribuovalo" viac mladych na nizsie kvalifikovane pozicie (fakt potrebujeme aj toho pekara)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

MartinX

Presne takej odpovede som sa obával, nekritickej, naivnej, povrchnej, nekompetentnej.....

- podpora vidieka: nuž robotník a roľník bol základ štátu, preto tá masivná podpora na úkor ostatných vrstiev spoločnosti, aby im zvreli huby. Avšak komunistická "podpora" bola nesmierne drahá, neefektívna, často zbytočná, či to už boli družstvá, ktorých kravíny sa teraz rozpadávajú, či malé fabričky v horách, teraz opustené a zavreté, nič z toho neprežilo skutočnú skúšku ohňom - teda skutočný kapitalizmus.
- podpora dostupného bývania: to už je iba tvoja naivnosť alebo nevedomosť. Samozrejme, že vtipne a ticho zabúdaš, že nie každý byt aj dostal. Dostali ich iba tí, čo pritakávali, súhlasili, nerobili komunistom napriek ( napríklad aj ja ). A za byt potom dreli za otrocké mzdy celý život, pričom družstevná "králikáreň" pôvodne nikdy nemala byť vo vlastníctve komunistického otroka.
- školstvo - nuž všetko v zlom. Komunistické školstvo vychovávalo podľa hesla - predovšetkým ideová prác, potom disciplína a a až úplne na koniec nejaká odbornosť. Hodnota absolventa sa počas komunizmu radikálne znížila. Pamätníci ( napríklad na vysokej škole, napríklad EF SVŠT ) tvrdili, že socialistický vysokoškolák skončil s vedomosťami ako kapitalistický stredoškolák, alebo priemyslovák, socialistický priemyslovák skončil ako kapitalistický učeň a hodnota výučného listu bola prakticky nulová, pretože prednejšia bola slovenčina alebo ruština, ako odbornosť.

Skutočne prevláda v tvojej odpovedi iba prvoplánovosť a tvoje otvorené oči vidia okolo teba iba akúsi čudnú, hodne naivnú, realitu!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No, milý ko rund,

je možné, že Tvoji učitelia boli bezva, ale že by boli písali "..v seriály.."? Alebo, že Ty si nebol až taký bezva študent, ako sa tu snažíš prezentovať?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Strednú školu som absolvoval v odbore

stavebníctvo a nie učiteľkovanie v oblasti slov. jazyka. A nakoľko ti úúplne uniká pointa relevantných commentov tak mať firmu, teba nezoberiem ani za vrátnika.

Niečo sa nauč :
• ako hodnotiť sám seba : áno, poznám fakt dobrých analytikov. Sedíte s nimi na prvom stretnutí a vidíte, že sú lepší, rýchlejší, efektívnejší, a čo je hlavné .... hneď riešia POINTU !!! Bude to asi kombinácia predispozícií a INÉHO !!!! spôsobu uvažovania.
Nech(r)ápeš ?
 

1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME