Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

5 vecí na autách ktorým nerozumiem. Fakt. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

mojej zene uplne staci

na presuvenie sa po meste ten minimotorcek, nie je dychavicny, je postacujuci oklnostiam a to oznacenie jej vobecnevadi, aj pre cerstveho absolventa autoskoly ten minimotorcek je OK
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: nerozumiem

ad 1: oznacenie vozidiel - krasne to popisali uz pred 30 rokmi v TopGear-e venovanom flletovym autam.
Oznacenie ukazuje, kto je na rebricku "vyssie".
Pokial si "chlapci"budu dokazovat kto ma vacsieho aj tymto spôsobom, automobilkam sa to velmi dobre vyplati.
(a pokial nekupujete skledovku/jazdenku , staci si vo volitelnych polozkach vybrat "bez oznacenia".

DPF: sorry, EU/vlady tlacia na normy emisii, automobilky reaguju, nech to stoji, co to stoji, (plati samozrejme zakaznik).

Start Stop - uplne to iste. Bonus pre automobilku je ze je to dlasia vec, ktora sa moze na aute pokazit

Kolesa - to iste ako oznacenie. Vacsie = lepsie (v ociach suseda, ktorého zavist chcem vzbudit)

Denne svietenie. To je v LUDOCH - element medzi volantom a sedadlom. Ludia jazdili bez svetiel za zlych podmienok pre dohlad za dna aj pred zavedenim denného svietenia. Predpokladam, ze ti isti (mentalne) jazdili rovnako bez svetiel vtedy i dnes.

Mne skor vadia poddimenzovane komponenty, nerozoberatelne zostavy, takze kvôli zalisovanemu capu musite menit napravu (BMW), alebo plastove nahrazky kovových v mechanizmoch dveri, takze pri mraze Vam "spadne" sklo (dodavatel pre viac vyrobcov), virive klapky v sani, , ktore maju take mizerne ulozenie ze ich obcas motor "zozerie", napinaky rozvodov (VW), dvojhmoty aj tam kde by to bez nich slo (ale bez ich vymeny to nad 200000 nepojde), "celozivotne" naplne kvapalin, zle umiestnene filtre a vypustne otvory oleja, neergonomicke sedadla, zufalo neergonomicke, zastarale a predrazene multimedialne centra / integrovane navigacie ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

čapy robia zapi

čené (nalisované) prakticky všetci, nie aby robili zošrubovateľné z 2 častí, aby sa to dalo ľahko vymeniť po opotrebovaní. Navyše všetko je zapi
čené (natrieskané) tak, že ku ničomu nie je prístup, kvôli výmene nejakej pi
čovinky treba odpi
čiť pol motora.
Podobne výmena spojky, jednoznačne opotrebovateľná súčiastka s nutnosťou výmeny, ale spravia to tak, že mechanik to robí celý deň.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ja zas nerozumiem

prečo niekto blikotá smerovkami na semaforoch minútu-dve a súčasne na rovine drží brzdový pedál?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja zase nerozumiem,

prečo blinker nepoužívajú vodiči, keď odbočujú, maximíáne hp zapnú, keď už je jasné, že menia smer. Ešte horší sú, ktorí nestoja na brzde, a nefunguje im ani parkovacia brzda, alebo ju nezatiahnu a na križovatke sa vykecávajú či píšu na fejsbúk a ani si nevšimnú že cúvajú a poškriabu vám nárazník s ťažným a ešte vás obvinia, že vy ste do nich našili,
Chválabohu, že aspoň do nových aut montujú autohold. ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tí čo menia smer (odbočujú či zastavujú)

a dávajú smerovku na poslednú chvíľu (ked už iný vodič má z toho prdlajc) trak to sú väčšinou práve tí, čo vyblikávajú minútu-dve tam kde netreba a stoja na brzde.

S takým cúvajúcim bez zabrzdenia som sa ešte nestretol, no s vyblikávajúcimi idiotmi so zošľapnutou brzdou sa stretávam neustále v tisícoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi tak

a hlavne mňa úplne do bielanasere, keď čávo má zapnuté zadné hmlovky v kolóne, či v rade pred križovatkou a nedajboh ešte aj stojí na brzde. Alebo vždy, keď zapne svetlá. Istou medicínou sú zapnuté diaľkové, ale keďže nechcem byť sfiňa na protiidúcich, tak to moc nerobím...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ty asi nemas automat, vsak? Keby si mal, vedel by si preco stoja na brzde: pretoze ak ju pusti, auto sa rozbehne! A keby si mal automat, v navode k autu by si si mozno precital, ze na semaforoch nemas spekulovat (presuvat volic do P alebo N a zatahovat parkovaciu, atd), skratka stat na brzde. Ta prevodovka je sa ma pouzivat presne tak. Uz si to presne nepamatam (a nemam tu navod), ale tusim sa tam pise ze len pred priecestim sa ma prehodit do P (cakanie niekolko minut). Na krizovatke nie!

Druha vec, to co niekedy vyzera ako "rovina" vobec rovina byt nemusi. Ked ti niekto par krat zacuva do predneho narazniku (alebo buchne do zadneho), potom ho budes preklinat ze na tej brzde radsej nestal (a pouzivat "rucnu" na kazdej krizovatke je blbost, lanko sa vytaha)...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE

Hej, lanko sa vyťahá, prevodovka nebude prevodovkovať, tak budeme otravovať život ostatným len preto, že za volantom sedí šerbeľ, čo by lepšie urobil, keby šiel na autobus....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...povedal "odbornik" ktory nikdy ziaden navod necital, lebo on predsa lepsie vie ako ma s autom narabat, nez daky blby vyrobca!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Som nevedel, že čo fabia,thalia, logan

to samý automat.
A po druhé, jazdil som automatom, a nie je problém zatiahnuť ručnú brzdu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemám takú štatistiku,

No mne sa to stalo už dva krát, možno tebe svietili s brzdovými tisíckrát viac stále sa ti jič nestalo ani tebe ani tvojmu autu mne dvakrát poničil raz značku druhýkrát nárazník a ešte sa čudoval, že mu niečo vravím.

Radšej nech blikajú aj dve minúty ako vôbec a radšej nech stoja na brzde ako majú niekomu spraviť škodu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Už je to tu napísane, tiež mam automat a neviem si predstaviť, že by som v kolóne stále menil volič páky do P alebo N. Preto mám automat, lebo je to pohodlnejšie jazdenie hlavne v meste...
K dennému svieteniu stačí prepnúť polohu vypínača z polohy 0 do polohy auto a keď sa trochu zotmie, alebo začne pršať svetlá sa automaticky prepnú na klasické svietenie.
Takisto sa dá v servise nakódovat, že pri dennom svietení svietia aj zadné svetlá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A ja som už písal,

že stačí zatiahnuť ručnú brzdu, nie je nutné meniť D do N.

Po druhé, automatov je menšina a na brzde stoja prakticky všetci.

Po tretie, nezmyselné blikotanie blinkérov minút-dve takisto nemá nič spoločné s automatom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

..

a v com konkretne ti vadi ked ma niekto zapnuty blinker??
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vadí mi to nezmyselné minútové blikotanie hlavne večer.
Trba si ujasniť funkciu smerovky - dáš tým ostatným najavo úmysel - napr. odbočenie , zastavenie , aby ostatní vedeli, čo máš v úmysle a zavčasu sa potom podľa toho zariadili.
Teda napr. ak idem zastaviť , je vhodné zavčasu začať blikotať , nie až na poslednú chvíľu, ako mnohí robia, že najprv brzdia a v poslednej chvíli dajú blinker.
Alebo odbočovanie , mnohí dávajú blinker v poslednej sekunde, to už ani nemusia ...
A naopak , na semaforoch, ked je zaradený v ľavom odbočovacom pruhu, kde je nad slnko jasné, že pôjde doľava, nuž tak tam bude nezmyselne minútu blikotať a "oznamovať" minútu osdtatným, že ide doľava.

Ja jazdím tak, že obmedzujem ostatných čo najmenej, napr. ked plánujem odbočiť povedzme doprava, už zavčasu začnem blikať, týmto ostatní za mnou majú čas premiestniť sa do ľavého pruhu , že nemusdia ani spomaľovať. Ked sa blížim k semaforom, taisto zavčasu začnem blikať (oznamovať svoj úmysel ostatným) že povedzme idem doľava, týmto tí za mnou sa pomaly odo mňa "odlepia" , teda už jemne idú doprava, lebo vedia zavčasu, že ja idem doľava. No a ked už som zaradený v ľavom odbočovacom pruhu, smerovku vypnem a čakám na zelenú, už nie je dôvod minútu niekomu "oznamovať" , že idem doľava a týmto ostatných nerozptyľujem, neoslepujem.
Rovnako nemám stlačený brzdový pedál, väčšinou ani netreba ručnú brzdu, lebo semafory sú väčšinou na rovine, len niekedy, ked auto sa trocha hýbe tak použijem ručnú brzdu a nemám zošliapnutý brzdový pedál minútu-dve a neoslepujem zbytočne toho za mnou, ako oslepuje mňa ten predo mnou.

Ešte taká poznámka k odbočovaniu bez semaforov, hlavne doprava - niekedy nestačí len blinker , ale treba naznačiť aj "telom", že odbočujem, aby ten, kto vychádza z bočnej si bol istý, že môže výjsť na hlavnú, a to tak, že okrem včasného blinkéra aj primerane spomaľujem a mierne viac sa posuniem doporava. Mnohí tak nerobia, blinker na poslednú chvíľu a alebo aj ked ho dajú zavčasu, rutia sa plnou rýchlosťou v strede vozovky a až na poslednú chvíľu prudko zbrzdia a odbočia veľkým oblúkom ako z vozom. No čo potom z toho, že dáva blinkér, ked nemám istotu, že ozaj odbočuje, teda musím stáť do poslednej chvíle, ako keby ani nemal blinkér.
Niektorí zasa naopak, (myslím hlavne ženy) odbočujú tak pomaly a komotne, že ak idem za takým autom, tak ma úplne spomalí, pričom, už dávno mohol byť "sprataný" z cesty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Napríklad aj totálne zapustenie nádržky ostrekovačov (že nemám šancu vidieť koľko je tam ešte kvapaliny) , ale kontrolku na jej stav tam nedáme pravda, veď načo... Inak DPF , Štart/Stop - plný súhlas - viac problémov ako osohu, ich zmysel je veľmi na hrane... DPF ko pri častých krátkych jazdách vyžaduje občas auto prebehnúť (zväčša zbytočne a navyše) , lebo práve rozsvietilo čistenie filtra. Štart/Stop má zmysel tak pri 1/3 situácií kedy sa aktivoval, a aj to neviem či som to neprehnal... Denné svietenie som zrušil okamžite a svietim stále hlavnými (a teda aj zadnými) svetlometmi ako za starých čias. Práve preto že zadok pri tom nesvietil. Ide to vraj dokódovať ,ale paradoxne môžem mať potom opletačky, lebo to tak norma tuším u nás nedovoľuje. Inak na moje počudovanie Škoda keď má systém automatického svietenia a celkom dobre to vyhodnocuje kedy denné a kedy hlavné svetlomety. Zväčša keď som si povedal že už by som zapol svetlá tak oni už svietili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

na aute mi najviac vadí odporná žltá kontrolka s pískavým zvukom pri každom naštartovaní, jej zhasnutie ma stojí minimálne 50 euro
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pre mna su auta len transport

ale viem rozlisit medzi peknym autom a srotom.Chapem ludi ktori maju o auta vacsi zaujem ako ja.
Viem uz davno, ze vsetky automobilky maju svoje vlastne,specifivke normy za ucelom nenahraditelnosti
alebo medzipouzitie suciastok.Neviem ci som sa vyjadril pochopitelne,je to taka technicka politika.
Uvediem napriklad AUDI,ze pridu kazdy rok s novym modelom je pochopitelne, ale vacsina
nahradnych suciastok neni pouzitelna na iny model.
Uz len vsetky tie zbytocne komplikacie kubatur od 1,7/ 1,8/ 2,0/ 2,4/ 3,0 litrov skombinovane
s od A1 az A8, Q2 az po Q7, potom tu mame TT, RS3 a R8.
Potom je to este skomplikovane vsetkymi moznymi TD, TDI a mnoho inych zahadnych oznaceni.
To nam dava tolko kombinacii ze snad aj ludske DNA s tym moze sutazit.
Vidim to ako zbytocne komplikovanie jednoduchych veci,pretoze ja som za zjednodusovanie
komplikovanych veci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Súhlasím , príliš komplikované

a nezameniteľné. Automobilky razia celkom inú politiku než počítače a softvér. Vždy to riešili tak, že sa dala doplniť prakticky akákoľvek pamäť či karta od akéhokolvek výrobcu do akéhokolvek PC, rovnako to platií so softvérom. A výsledok? Neskutočný pokrok a klesajúce ceny.
A autá? Pokrok minimálny a rastúce ceny.
Aešte sa vyjadrím k dizajnu, počítač prakticky stále rovnaký - krabica, a vôbec to nikomu nevadí.
Autá? Tisíce modelov a vpodstate aj tak na jedno kopyto a čo z toho? Len zbytočná drahota.

Ak by autá robili ako PC, tak by bolo maximálne jednoduché na údržbu a vylepšenie, a lacné , tak 3-4 tisíc.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Café Európa: Kto vyčistí špinavý vzduch na Slovensku? 2 934
  2. Martin Droppa: Mať rád Slovensko? A prečo? 2 807
  3. Dominika Dongova: "Pán pravý" mi skomplikoval život 2 582
  4. Miroslav Tokarčík: Nenecháme sa zastrašiť! 2 313
  5. Liga za ľudské práva: Západ už na utečencov rezignoval 2 091
  6. Jasmina Stauder: Ulmovci: Rodina, ktorá zaplatila za pomoc Židom životmi 2 087
  7. Tomáš Kubuš: Kazachstan 2018 (foto) 1 597
  8. Blanka Ulaherová: Spiatočné letenky Budapešť - Baku za 80 eur ... (Azerbajdžan 2018 1/3) 1 244
  9. Transparency International Slovensko: Ako aj bez peňazí zlepšiť naše zdravotníctvo 1 185
  10. Čo je nové na sme.sk: Tieto zaujímavosti o zvieratách okolo nás mnohých prekvapia 1 134

Rebríčky článkov


  1. Fero Sklenár: No Point to Worry about... 2018.06.22.
  2. Linda Majerská: Nedeľný výlet
  3. Michal Nagy: Miss folkloristka - asi pekná akcia.
  4. Ľuboš Dobrota: Osud rozdal kruté karty pre Doktora Jesenia aj pre kata Jána Mydlářa.
  5. Fero Sklenár: No Point to Worry about... 2018.06.21.
  6. Ľuboš Dobrota: Celý svet nosí zlatokopecké nohavice.
  7. Ľuboš Dobrota: Geniálny husársky kúsok plk. Jozefa Šnejdárka zachránil Banskú Bystricu.
  8. Radoslav Blaško: 5 dôvodov, prečo si kúpiť permanentku na baranov
  9. Alexandra Borovanova: Opravujem splachovace Znacka: Len v dobrych restauraciach
  10. Peter Ďuroška: Rodinkovo - rodiny rodinám

  1. Argentína podľahla Chorvátsku a hrozí jej koniec na šampionáte
  2. Porucha trakčného vedenia paralyzovala vlakovú dopravu v Trenčíne
  3. Richter chce viac kontrolovať eseročky. Odborníci hovoria o šikane
  4. Penta, Rusko alebo Technopol. Kočner využíva zmenky často, v minulosti to riešila aj SIS
  5. Toto už neprejde ani Kočnerovi
  6. Dnes nám hrozia búrky a krupobitie. Cez víkend príde poriadne ochladenie
  7. Fatálna chyba brankára, Messi sa chytal za hlavu. Najlepšie momentky
  8. Rusko mal dobrú náladu, zadržali ho policati
  9. Za peniaze v núdzi v cudzine si banky účtujú vysoké poplatky
  10. Pod Strečnom sa bude jazdiť v dvoch pruhoch

  1. Brutálny tanec predviedol na ulici opitý starček!
  2. Úrady práce sú peklo
  3. VIDEO -Mariana Kočnera zatkla polícia! Sú za tým fiktívne pôžičky pre Markízu :: Ammado
  4. Karol Galek: Ako Fico zarobil a aj minul 6 miliárd vlastnou hlavou
  5. Protestujúci farmári sú v Bratislave, ľudia ich vítali potleskom
  6. Komentár Daga Daniša: Prečo arabskí šejkovia milujú Kaliňáka
  7. Športový exredaktor RTVS: Rezník mi opakovane klamal do očí, nedá sa mu veriť ani slovo
  8. Zločinci si tu fungujú ako v supermarkete
  9. Na Bratislavu tiahnu farmári zo Slovenska, vystúpia na pochode za Slušné Slovensko
  10. Kauza Cervanová: Viera sa ich strašne bála

Už ste čítali?