Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Rozdiel medzi taxi službami a službami podobnými Uberu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Veľmi dobrý článok!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To ozaj ešte

To fakt ešte niekto bude propagovať UBER? Mám niekoľko rozidelov.
Je to najstratovejší start up v histórii.
Iba za posledný kvartál strata 1,46 mld. USD pri 2,01 mld. USD výnosu? A to podla ich vlastnej argumentácie "iba sprostredkúvajú služby iných podnikateľov" bez znášania nákladov na prácu, auto, PHM, ci poistenie? Ktorá taxislužba si toto môže dovoliť? Keď autor naráža na protimonopolné úrady... čo iné je toto ako cenový dumping - nekalo súťažná praktika. Nehovoriac o tom, že tým, že UBER neinformuje ani nekontorluje ani nežiada od svojich vodičov - koncesiu na vedenie taxislužby - tak vlastne organizuje neoprávnené podnikanie ich vodičov, lebo podla platného zákona o cestnej doprave 56/2012 Z.z. je :§ 8
Osobná doprava
(1) Prevádzkovať osobnú dopravu možno ako autobusovú dopravu alebo ako taxislužbu.
.... a ďalej...
§ 26
Taxislužba
(1) Taxislužba je prevádzkovanie osobnej dopravy vozidlami taxislužby ako prepravy jednotlivých cestujúcich alebo skupiny cestujúcich do cieľového miesta podľa zmluvy o preprave osôb.
(2) Dopravca má prevádzkovú povinnosť v rozsahu koncesie, prepravnú povinnosť v rozsahu prepravného poriadku a tarifnú povinnosť podľa tarify. (
(3) Dopravca môže ponúkať poskytovanie dopravných služieb zverejnením základných podmienok ich poskytovania na stanovišti taxislužby, na svojom webovom sídle, na vozidlách taxislužby, formou reklamy alebo zriadením dispečingu a propagáciou objednávkovej služby.
.... toto su vsetko a ine autorom menovane "rozdiely" nie su vymysly hejtovaných taxisluzieb ale zakona, a aj ja osobne by som ho navrhol zmeniť, lebo je nevyhovujuci ale stale platí... a ďalej....
§ 27
Koncesia
(1) Prevádzkovať taxislužbu môže len držiteľ koncesie podľa tohto zákona.
... tu ked autor uvádza ako jeden z charakteristických rozdielov medzi TAXI a UBEROm je to, ze UBER vodici su individualni zivnostnici, kym taxi su nejake "lobysticke" monstra tak to v realite tak nie je skor naopak. Jednak vacsina taxikarov su zivnostnici, lebo je to najekonomickejsi model fungovania. V tomto nie je ziaden rozdiel medzi HOPINOm a UBERom (ostatne tam nie je rozdiel ani v inych veciach ako - identite auta, moznosti platby kartou, orientacnej cene a aj hodnotení vodica. Naopak HOPIN má možnosť platbu AJ v hotovosti. Aj výberu zákazníka medzi vodičmi s ROZNYMI SADZBAMI, alebo si vybrat OBLUBENYCH vodicov. To UBER nemá!
... a dalej ....

(2) Koncesia oprávňuje dopravcu ponúkať dopravné služby a uzatvárať zmluvy o preprave osôb len na území vymedzenom v koncesii.
... toto keď už autor uvádzal rozdiely je ďalší veľký rozdiel - kým taxikár je zo samotného zákona POVINNE - lokálny podnikateľ (len územie kraja) - BA taxikár nemôže zobrať klienta napr. v Trnave a viezť ho do Bratislavy (opačným smerom to možné je) UBER ako vieme je globálny a žiadne takéto obmedzneie nemá, ale má to za následky aj to, že v US mestách robia vodičov ľudia z krajín Latinskej ameriky a stoja tam rovnako ako autorom kritizovaný taxikári na prepchatých parkoviskách pred letiskom napr. alebo upchávaju cesty v NYC, lebo je to pre mnohých newyorčanov pohodlnejšie ako METRO a po 10 rokoch im v minulom roku klesol počet cestujúcich... to je želaný stav vo veľkomestách? Menej cestujúcich v hromadnej doprave?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prejdi na Uber

ako to urobili stotisice ludi vo vyspelych statoch a budes slobodny
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1,Uber tvrdí, že nie je taxi preto nepotrebuje licenciu. Taktiež ak niekoho veziete do práce alebo autostopom tak licenciu nepotrebujete. Druhá vec je, že daňové zákony sú povinní dodržiavať všetci a na to stavil uber, že platí sa len bezhotovostne o čom má správca dane prehľad.
2, Áno aj pod hlavičkou a cenách niektorých taxislužieb fungujú živnostníci.
3, Samotný zákon o cestnej doprave je už zastaralý a je na osobnú dopravu zameraný zbytočne prísne i keď právnici to vedia otočiť podla seba.
.
Napríklad vami citovaný § 26, ods (3) Dopravca môže ponúkať poskytovanie dopravných služieb zverejnením základných podmienok ich poskytovania na stanovišti taxislužby, na svojom webovom sídle, na vozidlách taxislužby, formou reklamy alebo zriadením dispečingu a propagáciou objednávkovej služby.
.
Niekto na základe tohto textu usudzuje, že objednávania cez akúkoľvek aplikáciu je nezákonné. Iný, že aplikácia v mobile sa dá zahrnúť hneď do dvoch kategórií: webovom sídle a formou reklamy keďže nie je obmedzenia akej.
4, Áno vodiča Uberu, ale aj ďalších obdobných služieb môže robiť ktokoľvek, kto splní požiadavky oných spoločností. Zaujímave je, že v niektorých štátoch/mestách používajú vozidla uber ap svoje označenie, v niektorých nie, tak isto je to aj s licenciami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ad1. to myslite vazne, argumentovat s licenciou pre uber prirovnavanim k autostopu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uber tvrdí.....
Buhehehe
To je argument
Páči sa mi však, ako uber prefackal nejednu vládu, ako poukazuje svojou drzostou na neschopnosť štátu vynucovat svoje vlastné pravidlá
Toho by sa mali chytiť všetci slobodymilovni ľudia a vziať si od uberu príklad
Hehe
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dane

Poskytuje Uber podklady danovym uradom? Pokial viem, tak AirBnB tak nerobi a velmi pochybujem, ze by tak Uber postupoval. Myslim si, ze v tom pripade by sa to uz soferom neoplatilo - plati odvody, dane ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dane

Viacero firiem si dava doklady z uberu do nákladov. Keďže obsahujú DPH, tak aj do elektronického mesačného výkazu DPH, ktorý daňový úrad automaticky páruje s protistranou. Ak by bol len nákladový doklad u jednej strany bez príjmového dokladu u druhej strany, tak nasleduje návšteva daňových kontrolórov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zdielana ekonomika je buducnost

Mozes argumentovat paragrafmi, ale trend nezmenis je len otazkou casu kedy sa legislativa prispobi zdielanej ekonomike. Mudry sa chopi prilezitosti a vyuzije ju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pokrok nezastavíš...

... ani zákonem.
Můžeš dělat obstrukce, drahoty, překážky, problémy...
ale jednou tě nezastavitelně pokrok převálcuje.
V okamžiku se staneš směšnou zkostnatelou brzdou všem pro smích.
A umřeš na smetišti dějin.
Prober se a zamakej už teď na novém návrhu zákona, který bude potřebný pro budoucnost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem v akych statoch

jazdil autor s Uber-om, ale dovolim si poopravit. V mekke Uberu ( k nam to vzdy oride o par rokov ) su Uber auta oznacene logom za sklom, telefon sa normalne pouziva na komunikaciu medzi zakaznikom a vodicom, existuju stanovistia Uber pri hoteloch, letiskach, stadionoch. A este poznamka k predpovedi zaniku jazdneho poriadku MHD. Nechapem preco by mal zaniknut , to ze bude appka na idealnu prepravu pre individualneho zakaznika neznamena ze zanikne jazdny poriadok MHD. Ten urcite zostane a bude mat zmysel vzdy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Lži

Nepresnosti, fabulacie, vyslovene lži
TO je tento "článok"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skúste to rozviesť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Načo?
Nemám čas, aby som vyvracal všetky nezmysly, s ktorými sa na nete stretnem.
Autora som si zaradil
To mi stačí
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj my sme si ta zaradili
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj my teba
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

veru tak

sup sup do svojho bieleho zasmradeneho renault thalia sedan, vycapit krabicku taxi a postavit sa na hlavnu stanicu a cakat na nejakeho zahranicneho alebo cezpolneho, ktoremu nauctujes 15 euro za odvoz na zabotovu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len na doplnenie pokiaľ sa nemýlim tak vodiči taxi-služieb musia absolvovať STK raz ročne. Uber každé dva roky ako bežný vodiči.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno, máte pravdu. Taxi (a niektoré špeciálne použitia vozidla) nesmie mať staršiu TK ako rok. Ostatné M1 a N1 majú lehoty pre TK 4,2,2,2...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

priklad taxisluzby

ukazuje ako sa rokmi z pomerne jednoduchej sluzby stala dojna krava s obrovskym nanosom byrokracie. a uber je tu nato aby trosku rozceril hladinu. najvyraznejsi odpor je napriklad v prahe, kde taxiakri okradaju prakticky stale a takmer kazdeho cudzinca uz desiatky rokov. je len dobre, ze prisiel uber. keby to nebolo na zaplakanie tak je to smiesne ako urputne bojuju "o poctivost" zlodejski prazski taxikari. co je na uberi ( a asi aj ostatnych podobnych platformach dobre), ze presne viete kolko zaplatite a nebude to viac. to prazskych tzv. "drockarov" neskutocne hneva lebo oni uctuju nic netusiacemu cudzincovi co ich napadne.

uber teraz podpisal aj dohodu s volvom a kupuje 24 tisic xc 90 v USA. to je buducnost vozenia. urcite sa da najst riesenie, ze bude spokojny aj danovy urad aj zakaznik aj vsetci.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Vzdá sa Matej Bel svojho mena v názve Univerzity v Banskej Bystrici? 540
  2. Prvý pokus: Fekišovce – iný pohľad na mediálne šialenstvo 113
  3. Vladimír Koláček: Otvorený list Citrónovi, direktorovi nášho profi hokeja. 91
  4. Tomáš Benedik: Japonsko V - ostrov Kjúšú 90
  5. Jakub Kapuš: Budúcnosť Slovenska sa nespája s podvodníkmi ako Danko 63
  6. Paula Kentošová: Otehotnela som na strednej škole 63
  7. Monika Nagyova: Diagnóza bratislavský taxikár 56
  8. Pavel Vrabec: Fanatizmus 36
  9. Vladimír Koláček: Len v štyroch štátoch máme 66 mládežníckych hráčov ! Aký je systém v zámorí a vo Fínsku? 34
  10. Ivan Husár: List Tereze Poliakovej do Ruhpoldingu 33

Rebríčky článkov


  1. Ivan Janíček: Oprava nábytku - 2 časť.
  2. Denis Jacko: Prietrž surrealizmu
  3. Sonya Haraszti: Spln na anglickej riviére. Noc a deň v Bournemouth.
  4. Martin Zibrin: V roku 2019 dajte číslam šancu rásť
  5. Jozef Bakša: Vďaka
  6. Milan Lacúch: Kto sme, odkiaľ prichádzame a kam smerujeme?
  7. Vladimír Krátky: Putinove kone .
  8. Patrik Mackových: V decembri akcie padali, v novom roku zase rastú. Čo sa zmenilo?
  9. Jakub Tinak: Chorvátsko - turistická perla a Chorvátsko - jedna z najzaostalejších krajín EÚ
  10. Ján Raclavský: Prípad Fekišovce

  1. Podvod bol vždy podvodom. Univerzity v Bratislave a Košiciach sa pustili do Danka
  2. Stovky ľudí sa rozlúčilo s Pablom, známym slovenským snoubordistom
  3. Kočner nazýval v motákoch Bödöra kamarátom, písal o Mamojkovom zlyhaní
  4. Podnikateľ Trabelssie: So Slotom nadávame na politikov a bavíme sa o babách (video)
  5. Plagiátor sa spoliehal na mlčanie univerzít. Tie prehovorili
  6. V Moskve zatkli bieloruskú modelku. Tvrdí, že má informácie o prepojení Trumpa a Putina
  7. Ženský kláštor v rakúskych Alpách odmietol evakuáciu, mníškam sneh neprekáža
  8. Ústavný súd: Uznávanému právnikovi Procházkovi to v politike nevyšlo
  9. Zoot prestal splácať dlhy. Viní z toho jar, ktorá neprišla
  10. Amazon ničí milióny nepredaných vecí. Francúzi to chcú zmeniť

  1. Obhajca mandátu ponúkol za stoličku starostu 35.000 €...
  2. Z druhého dejstva absurdnej drámy „Rigorózka“ behá mráz po chrbte
  3. Peter Cvik Dedko arizoval, vnúčik kurizoval. Mafiánke.
  4. Glváč zo Smeru komunikoval s objednávateľkou vraždy a vyškieral sa slušným ľuďom
  5. Krátke zhrnutie jednej národnej hanby
  6. Putinove kone .
  7. Kto bohatne na ničení lesov a dotačnom biznise - mysaris.sme.sk
  8. Komentár Mareka Vagoviča: Prebuďme sa, lebo nás umlčí politická mafia
  9. Prípad Fekišovce
  10. Štefan Hríb: Kto ohrozuje slovenskú štátnosť

Už ste čítali?