Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Rozdiel medzi taxi službami a službami podobnými Uberu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Veľmi dobrý článok!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To ozaj ešte

To fakt ešte niekto bude propagovať UBER? Mám niekoľko rozidelov.
Je to najstratovejší start up v histórii.
Iba za posledný kvartál strata 1,46 mld. USD pri 2,01 mld. USD výnosu? A to podla ich vlastnej argumentácie "iba sprostredkúvajú služby iných podnikateľov" bez znášania nákladov na prácu, auto, PHM, ci poistenie? Ktorá taxislužba si toto môže dovoliť? Keď autor naráža na protimonopolné úrady... čo iné je toto ako cenový dumping - nekalo súťažná praktika. Nehovoriac o tom, že tým, že UBER neinformuje ani nekontorluje ani nežiada od svojich vodičov - koncesiu na vedenie taxislužby - tak vlastne organizuje neoprávnené podnikanie ich vodičov, lebo podla platného zákona o cestnej doprave 56/2012 Z.z. je :§ 8
Osobná doprava
(1) Prevádzkovať osobnú dopravu možno ako autobusovú dopravu alebo ako taxislužbu.
.... a ďalej...
§ 26
Taxislužba
(1) Taxislužba je prevádzkovanie osobnej dopravy vozidlami taxislužby ako prepravy jednotlivých cestujúcich alebo skupiny cestujúcich do cieľového miesta podľa zmluvy o preprave osôb.
(2) Dopravca má prevádzkovú povinnosť v rozsahu koncesie, prepravnú povinnosť v rozsahu prepravného poriadku a tarifnú povinnosť podľa tarify. (
(3) Dopravca môže ponúkať poskytovanie dopravných služieb zverejnením základných podmienok ich poskytovania na stanovišti taxislužby, na svojom webovom sídle, na vozidlách taxislužby, formou reklamy alebo zriadením dispečingu a propagáciou objednávkovej služby.
.... toto su vsetko a ine autorom menovane "rozdiely" nie su vymysly hejtovaných taxisluzieb ale zakona, a aj ja osobne by som ho navrhol zmeniť, lebo je nevyhovujuci ale stale platí... a ďalej....
§ 27
Koncesia
(1) Prevádzkovať taxislužbu môže len držiteľ koncesie podľa tohto zákona.
... tu ked autor uvádza ako jeden z charakteristických rozdielov medzi TAXI a UBEROm je to, ze UBER vodici su individualni zivnostnici, kym taxi su nejake "lobysticke" monstra tak to v realite tak nie je skor naopak. Jednak vacsina taxikarov su zivnostnici, lebo je to najekonomickejsi model fungovania. V tomto nie je ziaden rozdiel medzi HOPINOm a UBERom (ostatne tam nie je rozdiel ani v inych veciach ako - identite auta, moznosti platby kartou, orientacnej cene a aj hodnotení vodica. Naopak HOPIN má možnosť platbu AJ v hotovosti. Aj výberu zákazníka medzi vodičmi s ROZNYMI SADZBAMI, alebo si vybrat OBLUBENYCH vodicov. To UBER nemá!
... a dalej ....

(2) Koncesia oprávňuje dopravcu ponúkať dopravné služby a uzatvárať zmluvy o preprave osôb len na území vymedzenom v koncesii.
... toto keď už autor uvádzal rozdiely je ďalší veľký rozdiel - kým taxikár je zo samotného zákona POVINNE - lokálny podnikateľ (len územie kraja) - BA taxikár nemôže zobrať klienta napr. v Trnave a viezť ho do Bratislavy (opačným smerom to možné je) UBER ako vieme je globálny a žiadne takéto obmedzneie nemá, ale má to za následky aj to, že v US mestách robia vodičov ľudia z krajín Latinskej ameriky a stoja tam rovnako ako autorom kritizovaný taxikári na prepchatých parkoviskách pred letiskom napr. alebo upchávaju cesty v NYC, lebo je to pre mnohých newyorčanov pohodlnejšie ako METRO a po 10 rokoch im v minulom roku klesol počet cestujúcich... to je želaný stav vo veľkomestách? Menej cestujúcich v hromadnej doprave?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prejdi na Uber

ako to urobili stotisice ludi vo vyspelych statoch a budes slobodny
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1,Uber tvrdí, že nie je taxi preto nepotrebuje licenciu. Taktiež ak niekoho veziete do práce alebo autostopom tak licenciu nepotrebujete. Druhá vec je, že daňové zákony sú povinní dodržiavať všetci a na to stavil uber, že platí sa len bezhotovostne o čom má správca dane prehľad.
2, Áno aj pod hlavičkou a cenách niektorých taxislužieb fungujú živnostníci.
3, Samotný zákon o cestnej doprave je už zastaralý a je na osobnú dopravu zameraný zbytočne prísne i keď právnici to vedia otočiť podla seba.
.
Napríklad vami citovaný § 26, ods (3) Dopravca môže ponúkať poskytovanie dopravných služieb zverejnením základných podmienok ich poskytovania na stanovišti taxislužby, na svojom webovom sídle, na vozidlách taxislužby, formou reklamy alebo zriadením dispečingu a propagáciou objednávkovej služby.
.
Niekto na základe tohto textu usudzuje, že objednávania cez akúkoľvek aplikáciu je nezákonné. Iný, že aplikácia v mobile sa dá zahrnúť hneď do dvoch kategórií: webovom sídle a formou reklamy keďže nie je obmedzenia akej.
4, Áno vodiča Uberu, ale aj ďalších obdobných služieb môže robiť ktokoľvek, kto splní požiadavky oných spoločností. Zaujímave je, že v niektorých štátoch/mestách používajú vozidla uber ap svoje označenie, v niektorých nie, tak isto je to aj s licenciami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ad1. to myslite vazne, argumentovat s licenciou pre uber prirovnavanim k autostopu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uber tvrdí.....
Buhehehe
To je argument
Páči sa mi však, ako uber prefackal nejednu vládu, ako poukazuje svojou drzostou na neschopnosť štátu vynucovat svoje vlastné pravidlá
Toho by sa mali chytiť všetci slobodymilovni ľudia a vziať si od uberu príklad
Hehe
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dane

Poskytuje Uber podklady danovym uradom? Pokial viem, tak AirBnB tak nerobi a velmi pochybujem, ze by tak Uber postupoval. Myslim si, ze v tom pripade by sa to uz soferom neoplatilo - plati odvody, dane ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dane

Viacero firiem si dava doklady z uberu do nákladov. Keďže obsahujú DPH, tak aj do elektronického mesačného výkazu DPH, ktorý daňový úrad automaticky páruje s protistranou. Ak by bol len nákladový doklad u jednej strany bez príjmového dokladu u druhej strany, tak nasleduje návšteva daňových kontrolórov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zdielana ekonomika je buducnost

Mozes argumentovat paragrafmi, ale trend nezmenis je len otazkou casu kedy sa legislativa prispobi zdielanej ekonomike. Mudry sa chopi prilezitosti a vyuzije ju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pokrok nezastavíš...

... ani zákonem.
Můžeš dělat obstrukce, drahoty, překážky, problémy...
ale jednou tě nezastavitelně pokrok převálcuje.
V okamžiku se staneš směšnou zkostnatelou brzdou všem pro smích.
A umřeš na smetišti dějin.
Prober se a zamakej už teď na novém návrhu zákona, který bude potřebný pro budoucnost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem v akych statoch

jazdil autor s Uber-om, ale dovolim si poopravit. V mekke Uberu ( k nam to vzdy oride o par rokov ) su Uber auta oznacene logom za sklom, telefon sa normalne pouziva na komunikaciu medzi zakaznikom a vodicom, existuju stanovistia Uber pri hoteloch, letiskach, stadionoch. A este poznamka k predpovedi zaniku jazdneho poriadku MHD. Nechapem preco by mal zaniknut , to ze bude appka na idealnu prepravu pre individualneho zakaznika neznamena ze zanikne jazdny poriadok MHD. Ten urcite zostane a bude mat zmysel vzdy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Lži

Nepresnosti, fabulacie, vyslovene lži
TO je tento "článok"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skúste to rozviesť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Načo?
Nemám čas, aby som vyvracal všetky nezmysly, s ktorými sa na nete stretnem.
Autora som si zaradil
To mi stačí
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj my sme si ta zaradili
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj my teba
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

veru tak

sup sup do svojho bieleho zasmradeneho renault thalia sedan, vycapit krabicku taxi a postavit sa na hlavnu stanicu a cakat na nejakeho zahranicneho alebo cezpolneho, ktoremu nauctujes 15 euro za odvoz na zabotovu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len na doplnenie pokiaľ sa nemýlim tak vodiči taxi-služieb musia absolvovať STK raz ročne. Uber každé dva roky ako bežný vodiči.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno, máte pravdu. Taxi (a niektoré špeciálne použitia vozidla) nesmie mať staršiu TK ako rok. Ostatné M1 a N1 majú lehoty pre TK 4,2,2,2...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

priklad taxisluzby

ukazuje ako sa rokmi z pomerne jednoduchej sluzby stala dojna krava s obrovskym nanosom byrokracie. a uber je tu nato aby trosku rozceril hladinu. najvyraznejsi odpor je napriklad v prahe, kde taxiakri okradaju prakticky stale a takmer kazdeho cudzinca uz desiatky rokov. je len dobre, ze prisiel uber. keby to nebolo na zaplakanie tak je to smiesne ako urputne bojuju "o poctivost" zlodejski prazski taxikari. co je na uberi ( a asi aj ostatnych podobnych platformach dobre), ze presne viete kolko zaplatite a nebude to viac. to prazskych tzv. "drockarov" neskutocne hneva lebo oni uctuju nic netusiacemu cudzincovi co ich napadne.

uber teraz podpisal aj dohodu s volvom a kupuje 24 tisic xc 90 v USA. to je buducnost vozenia. urcite sa da najst riesenie, ze bude spokojny aj danovy urad aj zakaznik aj vsetci.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Monika Nagyova: Rozčúlená Nemka v Tescu: U nás by sa to nestalo! 7 207
  2. Radovan Bránik: Neznesiteľná ľahkosť vraždy 7 017
  3. Jozef Drahovský: Počas týždňa mobility je MHD pre vodičov zadarmo iba niekde a len niekedy - Doplnené 4 870
  4. Ján Roháč: Motorkári, prečo sú vaše motorky také hlučné? 4 186
  5. Ľubomír Smetana: Polícia má pomáhať a chrániť alebo týrať cudzincov? 2 504
  6. Marianna Lipková: Rýchlo a zbesilo ( Z denníka obyčajnej učiteľky ) 2 468
  7. Václav Mika: Riadiť hlavné mesto nie je brnkačka 2 413
  8. Erich Mistrík: Slovenské mamičky, pekné dcéry máte 2 042
  9. Dominika Dongova: Ako spraviť ženu šťastnou? 2 039
  10. Marek Páva: Krajšia tvár Železnej studničky. Dočkáme sa niekedy? 1 828

Rebríčky článkov


  1. Martin Beňo: Progresívne Slovensko
  2. Peter Pipák: Humenné: Správa o stave mesta
  3. Vladimír Krátky: Mučili aj Imreczeho ?
  4. Tomáš Jurkovič: Kto bude parkovať v nových parkovacích domoch na sídlisku Ťahanovce?
  5. Denis Jacko: Rýmy, vlasy a posteľ
  6. Peter Bukov: Pozitívne inflačné čísla posilnili kurz eura
  7. Monika Plocová: Maminka je závislá
  8. Milan Lacúch: Egoizmus a individualizmus! Dva nosné piliere brány do záhuby
  9. Petra Babanova: V skrytosti a mlčaní
  10. Milan Lahučký: V Phnom Penhe sme videli viac ako bežní turisti

  1. Hoftych: Belgický novinár sa pýtal, že ako sa Trnava mohla dostať do skupiny
  2. Smer chce, aby ústavných sudcov volil parlament. Kiska návrh označil za nebezpečný
  3. Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd
  4. Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?
  5. Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc
  6. Spravte nové referendum, vypočula si Mayová od európskych lídrov
  7. V Bratislave sa beží lepšie než na západe. Američanka prezradila prečo
  8. Na tréningu bol najlepší, v zápase zlyhával. Chlapec, ktorý zatienil Ronalda, je späť
  9. Robotníci plašili a trápili zvieratá v bojnickej ZOO
  10. Zrejme objavili vrak lode Endeavour, ktorej velil moreplavec James Cook

  1. A predsa sa stavia!
  2. SaS: Za horiace vlaky môžu rozhodnutia Andreja Danka
  3. Peter Nôta: Vďaka svedkom sme získali archív Paľa Rýpala
  4. SNS proti Slovenskému národu: Roztrhnutý vlak, uväznení cestujúci, horiace rušne
  5. Teológ Kocúr: Viem o slovenskom biskupovi, ktorý tiež sexuálne zneužíval deti
  6. Danko vykoľajil železnice: Horiaci vlak zanechal škodu na dvoch kilometroch trate
  7. Danko dusí Národ: Cestujúci z horiaceho vlaku išli 2,5 kilometra po vlastných
  8. Nepripusťme mediálne lynčovanie katolíckeho kléru!
  9. Teológ Kocúr: Viem o slovenskom biskupovi, ktorý tiež sexuálne zneužíval deti
  10. Demokraté v Senátu USA se snaží oddálit hlasování o Kavanaughovi

Už ste čítali?