Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štipľavý smog v Bratislave a diaľnica v meste (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ked sa raz niekedy v dalekej budúcnosti rozbehnú komínové kontroly toho čo ľudia pália (napr. kontrola dokladov o nákupe palív) tak to bude bengál. Podobne ako ked sa bude vyžadovať doklad o ekologickom zlikvidovaní obsahu žúmp v oblastiach nepokrytých kanalizáciou (teda doklad o odvoze fekálií na čističku odpadov).
Som zvedavý kedy to niekoho v Bruseli napadne, ale zrejme si tam nemyslia že je niekto tak degenerovaný aby spaloval karcinogénny odpad doma a vypúšťal si fekálie na záhradu/do potoka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zvysit ceny uhlia a dreva aby sa vyplatil plyn.Ja by so zakazal kurit uhlim.
Urobit tiez poriadok na technickych a emisnych kontrolach lebo tam prejde cokolvek.
Zaviest podobny system ako povedzme v UK kde chodia osobne auta na kontrolu raz za rok a nakladne ci autobusy raz za pol roka.
Na Slovakov plati len tvrda restrikcia a ceny.
Lebo ekologicke myslenie je rozvinute len u maleho percenta obyvatelov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nie cez pokuty, skôr od seba začať

stk si prehnal. Už dnes, ak zmeškáš, dávajú likvidačné pokuty. Ak by boli častejšie, bolo by viac pokút, fico s kalim už vedia čo s nimi. Potom by ľudia nemali na údržbu áut. Ty by si zrejme vyhlásil, že by ich nemali mať, ale pozor, aby si onedlho nepatril medzi tých, ktorí auto potrebujú (choroba, živnosť) a nemôžu si dovoliť. Píšeš, že dnes prejde cez stk čokoľvek, tak treba riešiť to a nie nefunkčnú kontrolu robiť častejšie, furt bude nefumkčná. Myslím, že otázka emisií je zložitejšia, lebo majitelia nových drahších áut majú síce lepšie ekoparametre, ale zároveň najazdia niekoľkonásobne viac km ako chudobnejší, ktorí chodia len do tesca a na ryby. Celkové emisie môžu byť kľudne v neprospech noých áut. Niekto jazdí pár km denne, niekto 500, to je dosť podstatné. Vytiahnuť na porovnanie britániu je nefér, briti sú na tom lepšie, u nás ide človek od kontroly ku kontrole, od pokuty ku pokute a na výplate vidia mnohí čísla, za ktoré by brit ani nezliezol z postele. Jedno platí určite, častejšie kontroly a pokuty sú tým najtrápnejším riešením, ktoré len plní účet na belizé a veľa úžitku z neho nie je. Keď už sme pri tej británii, tak všetci čo tam žili, vravia, že klepali kosu. U nás máme v januári všade vykúrené na 23 stupňov, beháme v tielkach po bytoch a úplne kašleme na celé eko, ale keď vyjdeme na ulicu a uvidíme bedára na felde, hneď máme plnú hubu ekorečí. Sme rozmaznaní, autom aj na záchod, teplo v zime jak na tahiti, ale múdri sme jak hodiny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj ja som za kontrolu toho, co ludia palia v kotloch. Lebo niektori su bohuzial nesvojpravni. Vnimam to aj v nasom mestecku. Byvam v stvrti rodinnych domov a za bezvetria alebo inverzie sa tu proste neda dychat. Ten smrad je neskutocny. Ale co sa budeme cudovat, ked sused o tri domy dalej pred par dnami na dvore rozrezaval na palenie stare okna...

Mimochodom, viete comu sa v istej obci na juhozapade Slovenska hovori "ekobriketa"? To vezmete PET flasu, naplnite pilinami zo susediaceho stolarstva a potom zalejete olejom z miestnej pizzerky, nechate nasiaknut a vhodite do kachli. Vykuri to barak minimalne na hodinu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

KEBY LEN NESVOJPRAVNI...

KEBY LEN NESVOJPRAVNI...NA SLIVENSKU SAMY ***** CO SA TYKA KURENIA, RAD ZA RADOM. V CECHACH MAJU INFOR SYSTEM A KAZDY KTO VIDI CIERNY DYM ( SILNY KARCINOGEN) Z KOMINA TENTO DOM OZNACI NA MAPE A NESTRANNE TO RIESIA KOMPETENTNE OSOBY. A SLOVENSKO? ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V našej obci mnohí prevádzkujú splaľovňu odpadov. Usudzujem to z toho, že v čase odvozu nemajú smetné nádoby pred domom, keďže to stojí 43 € ročne, a celý rok z ich komína vychádza štipľavý dym. Pekné slovo na nich neplatí. Prečo by ohrozovali svoj rodinný rozpočet kvôli zdraviu susedov??
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A čo starosta?

A CO NA TO STAROSTA? Samozrejme nič, dôležitý je jeho mesačný príjem, či?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a ake kompetencie ma starosta v tejto oblasti preboha???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poplatok za odpad

Neviem v ktorej obci žiješ, ale pozri sa na výmer čo máš od obecného úradu niekde v šuflíku. Mal by si tam mať napísané, že platíš za osobu a nie či máš za pred domom smetnú nádobu. To len k tomu tvojmu vyčísleniu poplatku za odpad. Vychádzajúci štipľavý dym z komína je o inom. Nemá vplyv na výšku poplatku za odpad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

OVZDUSIE KATASTROFA

KEBY LEN STIPLAVY SMOG....SLOVNAFT CO VYPUSTA DO VZDUCHU CISTA KATASTROFA... A TO SI VRAVI BLAVA " STAT V STATE " LUTUJEM TIE MALE DETI TO DÝCHAŤ... A ČO NA TO ZODPOVEDNI, KOMPETENTNI? NO NIKOHO SA NICH NETYKA NA SLOVENSKU.... SR JEDNA ZABUDNUTA KRAJINA
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vyjadrím sa k Slovnaftu ako odborný inžinier. Nie, neobhajujem slepo svojho chlebodarcu. Nie je to Parfuméria, ani Záhradné centrum, ale Rafinéria a výrobca plastov. Je to porovnateľné s OMV, čo majú eko-Rakušania pri Viedni. Slovnaft, vďaka modernizácii koncom 90-tych rokov, patrí medzi špičku. To, čo vypúšťa? Tie plamene na horákoch? Ak dôjde k výpadku, nie je iná možnosť ako spáliť medziprodukt. Dym z Teplárne? Zo spracovania ropy zostane 8% zvyšku, ktorý vyzerá ako asfalt (bez kamienkov) a najlepšie, čo sa s tým dá robiť (už to nechú ani do asfaltu miešať, kvôli sprísneným eko normám) je spáliť to ako palivo na Teplárni, ktorá má elektrostatické filtre, odsírovaciu jednotku a obmedzenia na oxidy dusíka. Zvyklo sa to riediť a predávať ako palivo pre veľké nákladné lode, ale ten dym v európskych prístavoch bol horší ako v okolí Slovnaftu, keďže lode nemajú také prísne emisné limity a všetky tie filtre, tak sa to obmedzilo. Fakt najlepšie čo sa s tým dá, je spáliť v Slovnafte a vyrobiť z toho teplo pre okolité byty a elektrinu do siete.
To, že je to práve v Bratislave a občas to cítíť? Slovnaft sa začal stavať v 1953 za hranicami mesta a väčšiny ľudí, ktorým Slovnaft vadí, môžte kľudne položiť nepríjemnú otázku: "Prečo ste sa teda nasťahovali do okolia Rafinérie?!"
Ináč všetci by sme si mali stúpnuť do svedomia a zamyslieť sa nad tým, koľko ropných produktov sme už spálili cestovaním, koľko plastov používame a ak ešte k tomu Made in China, tak to sem doviezli dymiace kontajnerové lode. V Číne nie sú také prísme emisné limity, tak ja by som radšej dve rafinérie na Slovensku a ko jednu v Číne, lebo to všetko ide do spoločného ovzdušia. Chemické fabriky sú tu kvôli nám a nášmu spôsobu života...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aha, cize vsade su sprosti, ze znizuju rychlost na dialniciach kvoli smogu a hluku, len my sme vymysleli kolotoc.

https://ec.europa.eu/transport...

https://rakusko.sk/doprava/ig-...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to proforma znížená rýchlosť. Viem o viacerých rozhodnutiach keď pokutovali vodiča za prekročenie MPR s dodatkom IG-L. Vodič si vyžiadal oficiálne hlásenia o vyhlásení smogovej situácie v danej lokalite a tá sa nezhodovala s obmedzením „IG-L“ takže pokuty museli vrátiť, plus trovy právnikov. Jednoducho si svojvoľne zapli obmedzenie rýchlosti, aby vyberali na pokutách.
.
Navyše obmedzenia rýchlosti IG-L platia pre všetky vozidla, aj elektromobily idúce z batérii, ktoré pri jazde nevypúšťajú exhaláty. Čiže je to politické rozhodnutie a nie skutočné riešenie problémov životného prostredia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

obmedzenia platia pre vsetky vozidla, z dovodu bezpecnosti, nie je pripustne mat rozne MPR pre rozne vozidla!
na vratene pokuty by sa zisla nejaka citacia, lebo to je podla mna totalna taranina!
jedna sa o porusenie cestnych pravidiel a zakona o ochrane zivotneho prostredia, tak teoreticky mozno cast pokuty za to zivotne prostredie, ak islo o elektroauto mozno... prosim citacie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán Drahovský, nechcem vás veľmi opravovať, ale v prípade Lamača, je problém s hlukom v zastavanej oblasti, ktorá vznikla skôr než samotná diaľnica D2 a nieto tunel Sitina, po postavení ktorého sa hluk neúmerne zvýšil, čo potvrdili aj nezávislé merania + nakoniec aj NDS. Problém, je že v 90-rokoch sa ešte postavila aj protihluková stena od Dúbravky, ktorá odráža všetok hluk smer Lamač. Malo to byť vyriešené výstavbou protihlukovej steny ale... ale najskôr neboli financie, potom sa aj našli, no medzičasom sa zistilo, že treba EIA posudzovanie a tak ani po xy rokoch Lamč protihlukovú stenu nemá a reálne ani najbližšie 3 roky mať nebude. Preto sa nečudujte, že sa hľadá riešenie a jediné možné (ako dočasné, pokiaľ sa tá nešťastná protihluková stena nepostaví) je zníženie rýchlosti na 60 km/h. Ak je napríklad ráno na dialnici znížená rýchlosť, tak nič nepočujete.... čiže prosím nešírte polopravdy - teda v tomto prípade, inak väčšinou vravíte k veci. Nikoho nezabije 1 minúta viac času na diaľnici pri 4 km o ktoré sa jedná a ráno je tam aj tak zápcha, ktorá sa len pri nižšej rýchlosti zmenší - iste poznáte tie výskumy.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Radovan Bránik: Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von 38 341
  2. Michal Šimečka: Jeden dôvod, prečo by Ľuboša Blahu mali čo najskôr vymeniť 7 556
  3. Leonard Malacký: Vrchol, na ktorý sa oplatí vystúpiť 3 982
  4. Radovan Bránik: Neznesiteľná ľahkosť vraždy 3 800
  5. Danica Chames: Kde sa vzala tá nová bojnická príšera? 3 612
  6. Blanka Ulaherová: Mesto, v ktorom nepotrebujete dáždnik (Bolonský výlet 1/2) 3 598
  7. Štefan Hrivňák: Logo alebo štátny znak? 3 562
  8. Radovan Bránik: Definitívna bodka za príbehom človeka, ktorému bol primalý župan a chcel stále viac 3 417
  9. Tomáš Benedik: Rusko I - republika Burjatia, jazero Bajkal a ruská pohostinnosť 3 202
  10. Václav Mika: Riadiť hlavné mesto nie je brnkačka 2 067

Rebríčky článkov


  1. Martin Šterbák: Naše tzv. slušné Slovensko bude aj pravdivým Slovenskom?
  2. Ľubomír Belák: Kytica pre Janku
  3. Martin Turek: Volebný program
  4. Peter Fiabáne: Prečo považujem pomoc seniorom a ich rodinám za dôležitú?
  5. Lórant Kulík: Numizmatika: Najpodrobnejšie detaily o populárnych 0 € bankovkách
  6. Jozef Kováč: „HORNÁ – DOLNÁ“
  7. Viola Drozdová: Balerínky zaujali, pomohli a čo ďalej ?
  8. Kristián Čechmánek: Večne ufrflaný Nitrančan?
  9. Július Kovács: Medvedia služba Šeligu a Farskej a lampiónový sprievod.
  10. Juraj Poništ: Stop spasiteľstvu

  1. Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania
  2. Rodine dievčaťa, ktoré zomrelo pod troskami na Pohode, má festival zaplatiť 60-tisíc eur
  3. Nákupná horúčka na realitnom trhu sa skončila, úplne vypredané nie je
  4. Mohol hrať v Žiline? Geniálny Chorvát je najlepší na svete
  5. Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi
  6. Súd podľa Fica
  7. Dobré ráno: Všetko zadarmo, Fico sa vrátil
  8. Polícia preveruje viacero osôb, ktoré ľudia spoznali v identikite páchateľa
  9. Vo vedeckej fikcii sa lieta rýchlejšie ako svetlo. Čo na to hovorí veda
  10. Fico má pravdu. Nezápasí so Sulíkom, ale s Kiskom

  1. Jana Teleki: Čižnárovo peklo sa nekoná.
  2. Škandál u Lajčáka II: Záhadné podnikanie opitého exfunkcionára
  3. Ľ. Galko (SaS): Lobizmus a diletantizmus SNS v praxi
  4. Za slušné Slovensko zvoláva na piatok protest: Pellegriniho vláda nie je dôveryhodná
  5. Milan Depeš: Načo má pán starosta 50 bilbordov po Rači?
  6. Liečivý prameň v Bešeňovej vyschol, čaká niečo podobné aj Sliač a Kováčovú?
  7. Kotleba namočený v močiari mafie: Kotlebov zázračný strojček na peniaze
  8. Mesežnikov hodnotil debatu: Sulík je ekonóm, Fico len politický administrátor
  9. Ďalšiu finančnú krízu by Slovensko prežívalo oveľa bolestnejšie
  10. Za Slovákmi na Zakarpatie: Čo na Ukrajine ostalo po „našich“?

Už ste čítali?