Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štipľavý smog v Bratislave a diaľnica v meste (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ked sa raz niekedy v dalekej budúcnosti rozbehnú komínové kontroly toho čo ľudia pália (napr. kontrola dokladov o nákupe palív) tak to bude bengál. Podobne ako ked sa bude vyžadovať doklad o ekologickom zlikvidovaní obsahu žúmp v oblastiach nepokrytých kanalizáciou (teda doklad o odvoze fekálií na čističku odpadov).
Som zvedavý kedy to niekoho v Bruseli napadne, ale zrejme si tam nemyslia že je niekto tak degenerovaný aby spaloval karcinogénny odpad doma a vypúšťal si fekálie na záhradu/do potoka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zvysit ceny uhlia a dreva aby sa vyplatil plyn.Ja by so zakazal kurit uhlim.
Urobit tiez poriadok na technickych a emisnych kontrolach lebo tam prejde cokolvek.
Zaviest podobny system ako povedzme v UK kde chodia osobne auta na kontrolu raz za rok a nakladne ci autobusy raz za pol roka.
Na Slovakov plati len tvrda restrikcia a ceny.
Lebo ekologicke myslenie je rozvinute len u maleho percenta obyvatelov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nie cez pokuty, skôr od seba začať

stk si prehnal. Už dnes, ak zmeškáš, dávajú likvidačné pokuty. Ak by boli častejšie, bolo by viac pokút, fico s kalim už vedia čo s nimi. Potom by ľudia nemali na údržbu áut. Ty by si zrejme vyhlásil, že by ich nemali mať, ale pozor, aby si onedlho nepatril medzi tých, ktorí auto potrebujú (choroba, živnosť) a nemôžu si dovoliť. Píšeš, že dnes prejde cez stk čokoľvek, tak treba riešiť to a nie nefunkčnú kontrolu robiť častejšie, furt bude nefumkčná. Myslím, že otázka emisií je zložitejšia, lebo majitelia nových drahších áut majú síce lepšie ekoparametre, ale zároveň najazdia niekoľkonásobne viac km ako chudobnejší, ktorí chodia len do tesca a na ryby. Celkové emisie môžu byť kľudne v neprospech noých áut. Niekto jazdí pár km denne, niekto 500, to je dosť podstatné. Vytiahnuť na porovnanie britániu je nefér, briti sú na tom lepšie, u nás ide človek od kontroly ku kontrole, od pokuty ku pokute a na výplate vidia mnohí čísla, za ktoré by brit ani nezliezol z postele. Jedno platí určite, častejšie kontroly a pokuty sú tým najtrápnejším riešením, ktoré len plní účet na belizé a veľa úžitku z neho nie je. Keď už sme pri tej británii, tak všetci čo tam žili, vravia, že klepali kosu. U nás máme v januári všade vykúrené na 23 stupňov, beháme v tielkach po bytoch a úplne kašleme na celé eko, ale keď vyjdeme na ulicu a uvidíme bedára na felde, hneď máme plnú hubu ekorečí. Sme rozmaznaní, autom aj na záchod, teplo v zime jak na tahiti, ale múdri sme jak hodiny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj ja som za kontrolu toho, co ludia palia v kotloch. Lebo niektori su bohuzial nesvojpravni. Vnimam to aj v nasom mestecku. Byvam v stvrti rodinnych domov a za bezvetria alebo inverzie sa tu proste neda dychat. Ten smrad je neskutocny. Ale co sa budeme cudovat, ked sused o tri domy dalej pred par dnami na dvore rozrezaval na palenie stare okna...

Mimochodom, viete comu sa v istej obci na juhozapade Slovenska hovori "ekobriketa"? To vezmete PET flasu, naplnite pilinami zo susediaceho stolarstva a potom zalejete olejom z miestnej pizzerky, nechate nasiaknut a vhodite do kachli. Vykuri to barak minimalne na hodinu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

KEBY LEN NESVOJPRAVNI...

KEBY LEN NESVOJPRAVNI...NA SLIVENSKU SAMY ***** CO SA TYKA KURENIA, RAD ZA RADOM. V CECHACH MAJU INFOR SYSTEM A KAZDY KTO VIDI CIERNY DYM ( SILNY KARCINOGEN) Z KOMINA TENTO DOM OZNACI NA MAPE A NESTRANNE TO RIESIA KOMPETENTNE OSOBY. A SLOVENSKO? ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V našej obci mnohí prevádzkujú splaľovňu odpadov. Usudzujem to z toho, že v čase odvozu nemajú smetné nádoby pred domom, keďže to stojí 43 € ročne, a celý rok z ich komína vychádza štipľavý dym. Pekné slovo na nich neplatí. Prečo by ohrozovali svoj rodinný rozpočet kvôli zdraviu susedov??
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A čo starosta?

A CO NA TO STAROSTA? Samozrejme nič, dôležitý je jeho mesačný príjem, či?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a ake kompetencie ma starosta v tejto oblasti preboha???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poplatok za odpad

Neviem v ktorej obci žiješ, ale pozri sa na výmer čo máš od obecného úradu niekde v šuflíku. Mal by si tam mať napísané, že platíš za osobu a nie či máš za pred domom smetnú nádobu. To len k tomu tvojmu vyčísleniu poplatku za odpad. Vychádzajúci štipľavý dym z komína je o inom. Nemá vplyv na výšku poplatku za odpad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

OVZDUSIE KATASTROFA

KEBY LEN STIPLAVY SMOG....SLOVNAFT CO VYPUSTA DO VZDUCHU CISTA KATASTROFA... A TO SI VRAVI BLAVA " STAT V STATE " LUTUJEM TIE MALE DETI TO DÝCHAŤ... A ČO NA TO ZODPOVEDNI, KOMPETENTNI? NO NIKOHO SA NICH NETYKA NA SLOVENSKU.... SR JEDNA ZABUDNUTA KRAJINA
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vyjadrím sa k Slovnaftu ako odborný inžinier. Nie, neobhajujem slepo svojho chlebodarcu. Nie je to Parfuméria, ani Záhradné centrum, ale Rafinéria a výrobca plastov. Je to porovnateľné s OMV, čo majú eko-Rakušania pri Viedni. Slovnaft, vďaka modernizácii koncom 90-tych rokov, patrí medzi špičku. To, čo vypúšťa? Tie plamene na horákoch? Ak dôjde k výpadku, nie je iná možnosť ako spáliť medziprodukt. Dym z Teplárne? Zo spracovania ropy zostane 8% zvyšku, ktorý vyzerá ako asfalt (bez kamienkov) a najlepšie, čo sa s tým dá robiť (už to nechú ani do asfaltu miešať, kvôli sprísneným eko normám) je spáliť to ako palivo na Teplárni, ktorá má elektrostatické filtre, odsírovaciu jednotku a obmedzenia na oxidy dusíka. Zvyklo sa to riediť a predávať ako palivo pre veľké nákladné lode, ale ten dym v európskych prístavoch bol horší ako v okolí Slovnaftu, keďže lode nemajú také prísne emisné limity a všetky tie filtre, tak sa to obmedzilo. Fakt najlepšie čo sa s tým dá, je spáliť v Slovnafte a vyrobiť z toho teplo pre okolité byty a elektrinu do siete.
To, že je to práve v Bratislave a občas to cítíť? Slovnaft sa začal stavať v 1953 za hranicami mesta a väčšiny ľudí, ktorým Slovnaft vadí, môžte kľudne položiť nepríjemnú otázku: "Prečo ste sa teda nasťahovali do okolia Rafinérie?!"
Ináč všetci by sme si mali stúpnuť do svedomia a zamyslieť sa nad tým, koľko ropných produktov sme už spálili cestovaním, koľko plastov používame a ak ešte k tomu Made in China, tak to sem doviezli dymiace kontajnerové lode. V Číne nie sú také prísme emisné limity, tak ja by som radšej dve rafinérie na Slovensku a ko jednu v Číne, lebo to všetko ide do spoločného ovzdušia. Chemické fabriky sú tu kvôli nám a nášmu spôsobu života...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aha, cize vsade su sprosti, ze znizuju rychlost na dialniciach kvoli smogu a hluku, len my sme vymysleli kolotoc.

https://ec.europa.eu/transport...

https://rakusko.sk/doprava/ig-...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to proforma znížená rýchlosť. Viem o viacerých rozhodnutiach keď pokutovali vodiča za prekročenie MPR s dodatkom IG-L. Vodič si vyžiadal oficiálne hlásenia o vyhlásení smogovej situácie v danej lokalite a tá sa nezhodovala s obmedzením „IG-L“ takže pokuty museli vrátiť, plus trovy právnikov. Jednoducho si svojvoľne zapli obmedzenie rýchlosti, aby vyberali na pokutách.
.
Navyše obmedzenia rýchlosti IG-L platia pre všetky vozidla, aj elektromobily idúce z batérii, ktoré pri jazde nevypúšťajú exhaláty. Čiže je to politické rozhodnutie a nie skutočné riešenie problémov životného prostredia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

obmedzenia platia pre vsetky vozidla, z dovodu bezpecnosti, nie je pripustne mat rozne MPR pre rozne vozidla!
na vratene pokuty by sa zisla nejaka citacia, lebo to je podla mna totalna taranina!
jedna sa o porusenie cestnych pravidiel a zakona o ochrane zivotneho prostredia, tak teoreticky mozno cast pokuty za to zivotne prostredie, ak islo o elektroauto mozno... prosim citacie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán Drahovský, nechcem vás veľmi opravovať, ale v prípade Lamača, je problém s hlukom v zastavanej oblasti, ktorá vznikla skôr než samotná diaľnica D2 a nieto tunel Sitina, po postavení ktorého sa hluk neúmerne zvýšil, čo potvrdili aj nezávislé merania + nakoniec aj NDS. Problém, je že v 90-rokoch sa ešte postavila aj protihluková stena od Dúbravky, ktorá odráža všetok hluk smer Lamač. Malo to byť vyriešené výstavbou protihlukovej steny ale... ale najskôr neboli financie, potom sa aj našli, no medzičasom sa zistilo, že treba EIA posudzovanie a tak ani po xy rokoch Lamč protihlukovú stenu nemá a reálne ani najbližšie 3 roky mať nebude. Preto sa nečudujte, že sa hľadá riešenie a jediné možné (ako dočasné, pokiaľ sa tá nešťastná protihluková stena nepostaví) je zníženie rýchlosti na 60 km/h. Ak je napríklad ráno na dialnici znížená rýchlosť, tak nič nepočujete.... čiže prosím nešírte polopravdy - teda v tomto prípade, inak väčšinou vravíte k veci. Nikoho nezabije 1 minúta viac času na diaľnici pri 4 km o ktoré sa jedná a ráno je tam aj tak zápcha, ktorá sa len pri nižšej rýchlosti zmenší - iste poznáte tie výskumy.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Vzdá sa Matej Bel svojho mena v názve Univerzity v Banskej Bystrici? 540
  2. Prvý pokus: Fekišovce – iný pohľad na mediálne šialenstvo 113
  3. Vladimír Koláček: Otvorený list Citrónovi, direktorovi nášho profi hokeja. 91
  4. Tomáš Benedik: Japonsko V - ostrov Kjúšú 90
  5. Jakub Kapuš: Budúcnosť Slovenska sa nespája s podvodníkmi ako Danko 63
  6. Paula Kentošová: Otehotnela som na strednej škole 63
  7. Monika Nagyova: Diagnóza bratislavský taxikár 56
  8. Pavel Vrabec: Fanatizmus 36
  9. Vladimír Koláček: Len v štyroch štátoch máme 66 mládežníckych hráčov ! Aký je systém v zámorí a vo Fínsku? 34
  10. Ivan Husár: List Tereze Poliakovej do Ruhpoldingu 33

Rebríčky článkov


  1. Ivan Janíček: Oprava nábytku - 2 časť.
  2. Denis Jacko: Prietrž surrealizmu
  3. Sonya Haraszti: Spln na anglickej riviére. Noc a deň v Bournemouth.
  4. Martin Zibrin: V roku 2019 dajte číslam šancu rásť
  5. Jozef Bakša: Vďaka
  6. Milan Lacúch: Kto sme, odkiaľ prichádzame a kam smerujeme?
  7. Vladimír Krátky: Putinove kone .
  8. Patrik Mackových: V decembri akcie padali, v novom roku zase rastú. Čo sa zmenilo?
  9. Jakub Tinak: Chorvátsko - turistická perla a Chorvátsko - jedna z najzaostalejších krajín EÚ
  10. Ján Raclavský: Prípad Fekišovce

  1. Podvod bol vždy podvodom. Univerzity v Bratislave a Košiciach sa pustili do Danka
  2. Stovky ľudí sa rozlúčilo s Pablom, známym slovenským snoubordistom
  3. Kočner nazýval v motákoch Bödöra kamarátom, písal o Mamojkovom zlyhaní
  4. Podnikateľ Trabelssie: So Slotom nadávame na politikov a bavíme sa o babách (video)
  5. Plagiátor sa spoliehal na mlčanie univerzít. Tie prehovorili
  6. V Moskve zatkli bieloruskú modelku. Tvrdí, že má informácie o prepojení Trumpa a Putina
  7. Ženský kláštor v rakúskych Alpách odmietol evakuáciu, mníškam sneh neprekáža
  8. Ústavný súd: Uznávanému právnikovi Procházkovi to v politike nevyšlo
  9. Zoot prestal splácať dlhy. Viní z toho jar, ktorá neprišla
  10. Amazon ničí milióny nepredaných vecí. Francúzi to chcú zmeniť

  1. Obhajca mandátu ponúkol za stoličku starostu 35.000 €...
  2. Z druhého dejstva absurdnej drámy „Rigorózka“ behá mráz po chrbte
  3. Peter Cvik Dedko arizoval, vnúčik kurizoval. Mafiánke.
  4. Glváč zo Smeru komunikoval s objednávateľkou vraždy a vyškieral sa slušným ľuďom
  5. Krátke zhrnutie jednej národnej hanby
  6. Putinove kone .
  7. Kto bohatne na ničení lesov a dotačnom biznise - mysaris.sme.sk
  8. Komentár Mareka Vagoviča: Prebuďme sa, lebo nás umlčí politická mafia
  9. Prípad Fekišovce
  10. Štefan Hríb: Kto ohrozuje slovenskú štátnosť

Už ste čítali?