Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

O učiteľoch, bez emócií (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

meh

Teda v zasade suhlasim.
Pzdava sa mi analyticke riesenie vzdelavacieho systemu.

Nevidel som studie vplyvu roznych faktorov na uroven vzdelania a uplatnitelnost ziakov, tak mozem len spekulovat a vychadzat z vlastneho pozorovania.

Tu je moj nekvalifikovany nazor:
Viem sa stotoznit s predpokladom, ze kvalitne financne ohodnotenie ma vyznamny vplyv nie len na kvalitu prace ucitelov, ale aj na zvysenu atraktivitu povolania, ergo vyber z kvalitnejsich, motivovanych a lepsie pripravenich uchadzacov.

Tym povedane...
Pokial nie je ekonomika dostatocne silna na adekvatne platove ohodnotenie, alebo nie je politicky zaujem, napadaju ma dalsie moznosti.

Minimum rodicov ma pedagogicke vzdelanie, alebo rozsiahle znalosti o vychove deti. Skor sa stava, ze rodicovi by clovek nezveril ani otvaranie konzervy a nieto vychovu dietata. Aj ked je to ich vlastne.
Preto som prekvapeny, aky velky vplyv mozu mat rodicia na vyuku.
Osobne by som rodicov vpodstate odobral akykolvek vplyv na vyucovaci proces. Proces by bol striktne v kompetencii vzdelavacich profesionalov a samozrejme castych nezavislych odbornych inspekcii. (ktore by si aj rodicia vedeli vyziadat).
Pokial by mali rodicia zaujem vzdelavat svoje deti v nejakom specifickom obore, kulturnej, alebo nabozenskej sfere, to by mohli robit v mimoskolskom case.
Opak by sa ale vyzadoval. Ucitel by mohol tlacit na rodicov v pripade, ze si to vyzaduje spravanie, alebo studijne vysledky deti.
Vyzera to drsne? Staty ktore tak funguju maju najlepsie vysledky vo vzdelavani.

Dalej tu vidim orovsku dieru v podvadzani. Ta samozrejme neskor vedie ku korupcii.
U nas je uplne normalne pouzivat tahaky, napovedat, podvadzat. Nie su za to postihy. Deti sa ucia neferovemu spravaniu od skoly. Konci to masivnym podvadzanim a flakanim na univerzitach, kde potom kvalita absolventov podliezla latku co bola uz polozena na zemi.
Moralny kodex pre ziakov a tvrde postihy za podvadzanie by uplne zmenilo nastavenu prehnitu hru. Samozrejme ze ucitelsky zbor by musel ist prikladom vo svojej integrite...

Dava to zmysel?
Je na tom nieco?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"ked niekto pouziva tahak, tak je podvodnik" Naozaj? Len preto lebo sme si vymysleli skusanie odtrhnute od reality? V ere google riesime kolko faktov (ne)zapisanych na tahaku niekto ma v hlave.

Ked pride absolvent ku tebe do prace alebo mas kolegyni po 5ty krat vysvetlit ako sa pouziva program, nepovies mu ako prve, nech si robi poznamky (tahak), lebo aj tak si vsetko nezapamate a podla neho potom bude moct robit, namiesto toho aby sa ta 6ty krat pytal. A ked nieco ma vyriesit, nech neobjavuje koleso, ked uz je objavene a pouzije google/wikipediu/net/priatela na telefone.

Len nie 50/50!!! ako ich ucia v skole: "nevies odpoved v teste, tak si nieco tipni".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trocha to zmysel dáva, ale: Tiež patríš medzi tých, čo si myslia, že keď učitelia dostanú viac peňazí, budú lepšie učiť. S tým ja nesúhlasím. To by znamenalo, že naschvál zle učia lebo majú malé výplaty. Ale určite súhlasím s tým že tí dobrí by mali zarábať oveľa viac. A tiež súhlasím s tým, že by to pomohlo atraktivite zamestnania. Len treba vymyslieť spôsob ako oddeliť zrno od pliev.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Povedala by som ze absolutne nikto nespochybnuje, ze do lepsie platenych profesii a pozicii sa dostavaju kvalitnejsi ludia. Otazka takto nikdy nestala. Otazka je ako nastavit financovanie skolstva. Myslienka, ze plosne zvisime plat ucitelom a zrazu z nicoho nic tam budu kvalitni ludia co nase deti budu profesionalne vzdelavat je absolutne naivna.

Tak potom logicky dojdeme k tomu, ze zvysenie platu ma byt motivacne. Ucitel bude musiet preukazat svoje schopnosti a potom sa mu zvisi plat. Lenze ako nastavit kriteria, ze? Vysledky ziakov, vysledky skoly v rebrickoch, medzirocny progres? Ani jedno sa nezda uplne fer. A potom dojdeme k tomu, ze jediny sposob ako kvalitu urcit je nechat vysledky hovorit za seba a nechat ludi, aby si vybrali tu skolu, ktoru povazuju za dobru a zaplatili si za nu.

Takze z mojho pohladu jedine vychodisko je, ze dobre bude zarabat ten ucitel, ktori dokaze preukazat rodicom vysledky a rodicia si budu zanho a za skolu v ktorej pracuje platit. Lenze ludia si zvykli, ze skolstvo je zadarmo, pricom je to sluzba ako kazda ina. Len ked ludia pochopia, ze za kvalitne vzdelanie si musia zaplatit, tak sa so skolstvom nieco moze urobit.

Popravde, rodic nemusi vediet o vzdelani a ani vychove absolutne nic. Rodic nemusi byt profesionalny pedagog. Ale rodic je stale ten, kto o dietati ma rozhodovat. Dieta nie je vlastnictvo statu. Rodic samozrejme nema co kecat do vycovacieho procesu, POKIAL je ucitel profesional a poskytuje kvalitnu sluzbu. Ked platim za pravnika, tiez mu do toho nekecam, ale ocakavam vysledok. A to je to, co v skolstve chyba. Profesionalita, kvalitna, odbornost.

Myslim, ze nechapete ciel vzdelania. Nie je to aby stat mal dobre vysledky vo vzdelavani. Cielom nie je mat decka ktore robia dobre testy, ale tie, ktore sa uplatnia v profesnej oblasti, budu z nich psychicky vyrovnani ludia (lebo cielom vzdelania nema byt len kopa vedomosti, ale dobra osobnost), ktori budu vediet flexibilne reagovat na poziadavky trhu. Cielom ma byt co najlepsie vzdelanie pre konkretneho jednotlivca, nie zlepseny priemer.

Co sa tyka tahakov. Nieleze by som ich netrestala, ja by som ich povolila a dokonca vyzadovala. Ked nastavime kriteria, ze uspech je zapamatat si nieco, tak si decka budu robit tahaky vzdy. Ked nastavime uspech ako schopnost najst riesenie so vsetkymi pristupnymi informaciami, tak potom budu tahaky zbytocne.

Ak by tvrde postihy budovali kulturu, totalitne rezimy by boli tie najkulturnejsie. Ale nie su.

Takze nie, nedava to zmysel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to dáva zmysel !

To dá rozum!
Co sa tyka tahakov. Nieleze by som ich netrestala, ja by som ich povolila a dokonca vyzadovala. Ked nastavime kriteria, ze uspech je zapamatat si nieco, tak si decka budu robit tahaky vzdy. Ked nastavime uspech ako schopnost najst riesenie so vsetkymi pristupnymi informaciami, tak potom budu tahaky zbytocne.
P.S.: zmysel dáva aj možná odpoveď na otázky
a., kto bude vyrábať informácie
b., kto bude robiť na tom, aby boli dostupné
c., kto bude zodpovedný, že dostupné informácie budú pravdivé a hlavne relevantné
d., čo ak bude potrebovať informácie, ktoré sú nedostupné alebo neexistujú
A k tomu malá poznámka.... takýto študent ak dostane do rúk všetky prístupné (a čo ak budú "neprístupné" mládeži pod 18 rokov?) napr. vo forme super ENCYKLOPEDIE, tak určite bude schopný vedieť aj hľadať keď nevie čo má hľadať
Pred viacerými rokmi sa tu jedna dáma rozčuľovala nad jednou univerzitou lebo jej kamarátka vyštudovala iba za pomoci ťahákov a podvádzania a vždy jej to vyšlo. Ke´d nastúpila do praxe tak nevedela nič robiť... a odvšadiaľ ju vyhodili. Zodpovednou za možnosť využívať ťaháky hodila na univerzitu - jej kamarátka je nešťastná, lebo jej to umožnila univerzita.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A. Informacie sa nevyrabaju
B. Informacie uz dostupne su. Internet, kniznice, kurzy, shared economy vo vzdelavani...
C. Nikto za to zodpovedny byt nemusi. Nepravdive a nerelevantne informacie budu vzdy pristupne, podstatne je preto naucit sa ich selektovat. Preto zameranie vzdelania ma byt na schopnosti/vlastnosti a nie na vedomosti. Problem solving, kriticke myslenie, zvedavost...
D. Tak ako sa to vyriesilo vzdy doteraz. Vyskum. Co myslite, ze odkial sa zobrali vsetky informacie? Niekto bol proste zvedavy a vyskumal ich.

Keby sa slecna naucila vsetko naspamat, tak by snad nieco vedela robit? Skor nie. Vediet nieco robit nie je o tom, ze viete naspamat ecyklopedicke vedomosti. Ja som sa na VS ucila celkom dobre aj bez tahakov, ale len so vzdelanim z VS by som vedela robit jedno velke nic.

Btw. slecna bola asi len obycajna truba, ktoru by vyhodili odvsadial aj keby im vedela poznamky recitovat ako basnicku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dnes som pozeral zahraničnú televíziu

kde riešili podobné problémy. Problémy popísali takto:
- spoločnosť chce (aj rodičia), aby sa učiteľ venoval vzdelávaniu (predmetu ktorý učí) a nezasahoval do výchovy (lebo si ich najlepšie vychovávajú rodičia doma...vraj)
- žiakov nemožno biť, trestať, napomínať.... - treba ich motivovať (nevedeli ako a čím)
- učiteľovi vzali všetky právomoci, ktoré predtým mali.... a ktoré predtým podporovali aj rodičiaite
- učiteľ musí strpieť od žiakov/študentov všetko..... ale nesmie napomínať žiaka pred ostatnými, lebo ho tým ponižuje
- v najkrajnejšom prípade ho má odviesť (alebo odviezť na fúriku) k riaditeľovi (a ten môže poveriť psychológa...alebo ho odporúčať ak to schvália rodičia)
- ak zistí, že je žiak pod vplyvom alkoholu alebo drogy.... tiež to má v najlepšom prípade riešiť s rodičmi....
Výsledok: učiteľ je vo väčšine krajín handra (s vysokým alebo malým platom) a o tom, čo sa má diať v škole rozhodujú rodičia ako voliči. Musí byť trpezlivý, odolný, vytrvalý... musí znášať ponižovanie od žiakov, rodičov, nadriadených, od celej spoločnosti... Môže byť veľmi kvalitný odborník.... ale ani kvalita nedokáže nabudiť zvonku študentov (ktorým chýba vnútorná motivácia). srandovný oblbovač I.T... nie E.T. napísal knihu (slabý kompilát) s dobrým názvom Motivace zvenčí je jako smrad.... Študenti, žiaci, rodičia, spoločnosť..... čaká, že vzdelanie sa dá KONZUMOVAŤ tak ako to funguje v celej spoločnosti. A konzumovať budú študenti iba to čo chcú... a hlavne vyberať a preberať... Na záver reálna situácia:
Opýtal som sa poslucháčov 4 a aj 5. ročníka VŠ, či by boli ochotní vybrať si nejaký predmett (akýkoľvek) a študovať ho naozaj a nielen ako keby... ak by som im dal 10 Euro. Čakal som, že sa prihlási 1-3. Zažil som však naozaj niečo zázračné. V 4 krúžkoch (a 20 hláv) 4.ročníka sa neprihlásil ani jeden. Potom som sa opýtal, koľko asi budú zarábať. Nechal som ich vypočítať hodinovú sadzbu . Trochu sa čudovali tomu, že tých 10 Euro bolo podstatne viac ako tá ich priemerná hodinová mzda. Opýtal som sa ich na dôvod prečo sa nik neprihlásil. Jediná odpoveď ktorá sa opakovala v každom krúžku bola..... mysleli sme si, že si robíte srandu. Na to som vytiahol z vrecka asi 3-4 bankovky (10 eurovky) a povedal, že som čakal aspoň jedného. Keď som to spomenul dekanovi a rektorovi - tak sa rehotali (tanec nad plačom?). Učiteľ dnes môže ponúkať čokoľvek - môže zaujať študentov v najlepšom prípade kúskami, ktoré vidia študenti v televízii alebo v nejakej show. Ale ani to nie je možné na 90 minút a na celý semester/školský rok/štúdium. Väčšina nadriadených na základných, stredných a VŠ sú nútení ponižovať pedagógov (priamo i nepriamo cez nariadenia, predpisy, tabuľky, hodnotenia, študentské ankety). Vrcholí to až do tej miery, že vyžadujú, aby sa pedagógovia ponižovali pred žiakmi sami. Keď dobrý pedagóg stratí sebaúctu....stratí aj chuť pôsobiť ďalej v týchto podmienkach aj keby mu zdvojnásobili plat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak takýto dobrý názor som už dávno nečítal. Konečne niekto napísal aj iný názor, ako len ten, že učitelia sú zodpovední za to, že deti sa učiť nechcú...lebo učitelia sú neschopní - nemajú vzdelanie, resp. ich nevedie motivovať ap.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nuž... na doplnenie:

Pred nastúpením ako pedagóg VŠ som vzdelával ľudí z praxe, ktorí boli veľmi motivovaní (vnútorná motivácia). V závere som 22 rokov pôsobil na VŠ. Od r. 1993-1998 som mal v každom ročníku a každom krúžku dostatok motivovaných študentov. Potom to išlo z kopca - najmä po r. 2010. Kedysi na ten smer na VŠ bol počet uchádzačov 1 : 15 až 1:20 a dnes tam zoberú študenta "nasilu". Do roku 1998 som nemusel študentov motivovať..... stačilo ukázať, že to čo sa učia bude pre nich užitočné. Dnes už všetko považujú za neužitočné bez ohľadu na pokusy pedagóga nabudiť študentov k štúdiu. Po r. 1998 som vyskúšal každý rok zopár nových foriem motivácie (aj tie staršia aj tie novšie). Zaberali stále menej a menej - väčšina študentov bola už unudených a unavených životom. Ani si nevedeli vybrať čo by ich vlastne bavilo. Na záver príklad od Rabi Niltona Bondera:
Žiak sa vydal hľadať učiteľa, u ktorého by mohol študovať. Po niekoľkých dňoch sa stáva zo žiaka učiteľ. Ostatní žiaci pochybujú o tomto rabínovom rozhodnutí: „Ako sa mohol všetkému za tak krátku dobu naučiť?“. Rabín na to odpovedal: „Prišiel ku mne s mnohými sviečkami. Zapálil som len jednu z nich: všetky ostatné rozsvietil sám, rovnako ako sám osvetlil svoju cestu.“
Tieto sviečky sú vyrobené z vosku našich chýb a mylných úsudkov. Pokiaľ dochádza vosk, „chováme sa hlúpo“ (prestaneme si uvedomovať všetky sviečky, ktoré môžeme zapáliť). Pohľad na to, čo je možné v tejto skrytej oblasti zapáliť, podnecuje tvorivosť, ktorá je ukrytá hlbšie. Pokiaľ sa učiteľ delí so svojimi žiakmi o svoje vedomosti a pokiaľ žiaci vedia, ako si z ponúkaného celku vybrať časť, ktorú potrebujú – INFORMÁCIA SA STÁVA SKÚSENOSŤOU (žiaci venujú pozornosť sviečkam, ktoré majú k dispozícii). Učiteľov plameň nemusí zapáliť ani jednu zo sviečok, ale žiaci si vďaka učiteľovi môžu zapáliť tú sviečku, ktorú chcú zapáliť. Akonáhle sa sprievodca (učiteľ) vzdiali, temnota žiaka premôže. Ak si ale žiak nesie vlastné svetlo, nemusí sa temnoty báť. Učiteľ, ktorý toto chápe, umožní študentom, aby mohli zapaľovať vlastné sviečky. Zlý učiteľ žiakom hovorí to, čo vie. Dobrý učiteľ vie, čo hovorí.
P.S.: predstavte si remeselníka, ktorý dostane plesnivú múku (alebo prehnité drevo) a má vyrobiť dobrý výrobok (stoličku, chlieb). Ak pedagóg dostáva v škole alebo na univerzite deformované osobnosti, ktoré skoro nič nezaujíma, môže s nimi niečo urobiť ale nemôže zmeniť ich osobnosť. V tomto období už neplatia tie návody ako boli dojímavé scény z filmu Pánu učiteľovi s láskou... Pedagóg môže niečím z
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vy ako pekar dostavate apaticku muku, ktora nevie ci chce byt pecivom, sucharom alebo chlebom alebo vobec. Poslite ju najprv do obchodu z pecivom na staz, pre motivaciu a rozhlad da jej to viac ako ako pat rokov v skole, potom mozno aj tie recepty co do nej hustite jej zacnu davat zmysel. Alebo zisti ze nie je muka ale maso a chce byt radsej jaternicou.

Europske VS skolstvo (a slovenske zvlast) je postavene na nezaujme pedagoga o to ci to co a ako ucia ma nejaky efekt. Ak vacsina prijmu skoly zavisi od mnozstva 'vedeckej' prace, ma to aj logiku.

ps. robim v it. ked sa firmy stazuju ze maju malo vystudovanych ludi v odboroch ktore potrebuju, nech umoznia uz stredoskolakom (a ich ucitelom) brigady/staze. V niektorych oblastiach (aj v IT) ma zas zmysel aby firmy motivovali svojich zamestnancov robit skolenia/prednasky/kurzy priamo na skolach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To bude tym, ze to co sa ucilo na VS do roku 1998 bolo pre ludi uzitocne a uz nie je. Na VS sa uci kopa balastu, ucebne osnovy a obsah zostali presne niekde v roku 1998. VS absolutne nezareagovali na zmeny spolocnosti a potreby trhu.

Za mna mozem povedat, ze ked som bola na skole, tak som bola priserne demotivovana. Doslova ma to tam ubijalo. Obdobie ked som chodila do skoly a obzvlast na VS bolo rozhodne najhorsie v mojom zivote. Ked som sa dostala do praxe, tak sa to absolutne zmenilo.

To ako motivovat studentov neviem... ale viem ze to co motivuje mna su vysledky mojej prace. Nie to, ze sa nieco naucim, ale to, ze vedomosti viem premenit na riesenia a vysledky. Ale skolstvo cely cas hodnotilo iba to, co som sa naucila a nie to, ako som to vedela vyuzit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nuž ste srandistka....

to čo bolo pred r. 1998 bolo užitočné a už nie je....
Je zaujímavé, že odborníkov vo firmách to stále zaujíma. Študenti sa mi priznali, že....ich nič nezaujíma a nevedeli povedať, čo ich zaujíma. Preto radím študentom, aby nechodili trpieť na VŠ a prežili krajšie časy dokladaním tovaru v TESCU

to čo píšete
viem ze to co motivuje mna su vysledky mojej prace. Nie to, ze sa nieco naucim, ale to, ze vedomosti viem premenit na riesenia a vysledky. Ale skolstvo cely cas hodnotilo iba to, co som sa naucila a nie to, ako som to vedela vyuzit.


je nekonzistentné, protirečivé...atď... ak sa niečo nenaučíte, tak nevzniknú žiadne vedomosti a nemožno to premeniť na riešenia a výsledky. Chce to vedieť význam slov naučiť sa, vedomosti. Ak sa niekto nenaučí matematiku, tak to nevie využiť a premeniť na vedomosti a výsledky. Škoda, že ste toľko trpeli na VŠ - mali ste hneď po ZŠ nastúpiť do praxe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Samozrejme. Spolocnost sa od roku 1998 v celku dost zmenila ak ste nepostrehli. Po 1989 sa nam zmenilo fungovanie celej ekonomiky zo socialistickej na kapitalisticku. Presli sme si privatizaciou, vstupom do EU, technologickou revoluciou... Prefesie a cele odvetvia zacali upadat az zanikli a vzniklo mnozstvo inych profesii. Poziadavky firiem sa presunuli od hard skills aj na soft skills.

Mna napriklad nezaujima tiez nic, okrem mojej prace. Na VS ma tiez nic nebavilo. A ano, urobila by som asi lepsie, kebyze na VS nezabijam cas 5 rokov. Mozno ked budete lepsie ucit, nebudete musiet radit studentom aby isli dokladat tovar do tesca.

Vobec si neprotirecim. Na skole odo mna vyzadovali iba aby som sa nieco naucila. Nikto odo mna nevyzadoval riesenia a vysledky.

Navyse, vedomosti nevznikaju len tym, ze sa nieco naucite. Vedomosti vznikaju skumanim. A ani s tou matematikou uplne celkom nesuhlasim. Nikdy mi matematika nesla a rozhodne statistiku neovladam, a napriek tomu data a cisla premienam na riesenia a vysledky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

- skolstvo je ok a ucitelia tiez
- za vedomosti sa ma platit tak ako za ine veci .. lebo nic nie je zadarmo. to co ludia dostanu "zadarmo" si nevazia a povazuju za samozrejme (pricom neskor zacnu pozadovat este viac).
- ludia/deti co sa nepoucia ... treba nechat napospas nasledkov ich rozhodnuti. v istom momente pochopia ze veci maju nasledky (to ci je neskoro alebo sa to da zvratit je irelevantne)
- blabol ze clovek ma studovat to co ho bavi a robit to co chce mu zaruci dobry zivot je kravina. ludia maju robit to co ich uzivi a to aj napriek tomu ze ich to nebavi
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

viacero rovín...

Problém má viacero rovín - píšem ako otec dcéry 21 rokov, t.č. na VŠ a syna 17 rokov, t.č. na gymnáziu
So synom sa občas učím a občas sa nestačím diviť aké veci sa v škole učia, veci odtrhnuté od praxe, bežného života, vypočítať objem kocky, alebo plochu kvádra je málo dôležité, zato nekonečné funkcie s x neznámymi, ale je pravda, že nie som odborník, učebnice nemajú hlavu ani pätu, viac menej ich v škole nepoužívajú, lebo ani učiteľ ani žiaci z nich nie sú nadšení, občas mi tie učebnice pripadajú, ako keby si ich autori dali záväzok vysvetľovať jednoduché veci zložito a ešte zložitejšie, ako keby sami sebe dokazovali, čo všetko ovládajú a pod. Ak im krivdím, nech mi odpustia.
Degradácia autorít: deti sme naučili, že netreba rešpektovať nikoho a v podstate to odkukali od dospelých, netreba rešpektovať učiteľa, lebo veď zarába ako upratovačka, okrem toho furt od nás niečo chce, chodí oblečený ako šupák a auto má 20-ročné, a kabelku má neznačkovú, lebo to sú v tejto spoločnosti kvality, ktoré treba oceniť.ak si myslíte, že trepem , stačí si pozrieť v sobotu podvečer Smotánku..
Frustrácia učiteľov: za mizerný plat robiť náročnú úlohu zviazanú množstvom byrokratických nariadení, učebnými osnovami apod. Po krátkom nadšení po vstupe do zamestannia sa zvrhávajú do úlohy verklikujúcich strojčekov učiacich celý život to isté, a/alebo apatických mentorov typu nová látka, preskúšanie, písomka, známky, prázdniny. Deti a ich život im utekajú pomedzi prsty a o tých deťoch, ktoré učia nevedia absolútne nič. Iba o ich známkach. Úprimne, čudujete sa im?
Úloha vlády: Udržiavať nízke mzdové ohodnotenie učiteľov. Tým pádom dostaneme na VŠ pedagog. smeru len ľudí, ktorí nechcú alebo nevedia ísť študovať nič iné, ich výplata ich vyvedie z naivity spoľahlivo. Adekvátne svojej mzde vychovávajú ľudí schopných odmentorovať periodickú tabuľku prvkov, ael bez gramu kritického samostatného myslenia, bez gramu logiky, bez snahy abez sebavedomai a bez cieľavedomosti. Tým naše školy vychovávajú neskutočné množstvo ľudí schopných vykonávať len jednoduché práce alebo padnú do sociálnej siete A to sú najlacnejší a najspoľahlivejší voliči všetkých komunistických strán a ich ideových následníkov. A o to predsa ide. Vychovávať tupých ľudí volaicich tých, čo im prihodia na sociálnych dávkach 20€ pred voľbami. To, že im z iného vrecka vytiahnu 30 už taktne zamlčia. Žiadna vláda od revolúcie nechce aby sa vzdelanie na Slovensku zlepšilo.
Zbytočné reformy a zbytoční reformátori, trápni odborári a alibizmus krížom - krážom cez celý rezort.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"netreba rešpektovať učiteľa, lebo veď zarába ako upratovačka," - dajme tomu ze zaraba lepsie ako predavacka, kde ze to tie deti videli ze predavacky si netreba vazit? Deti robia len to co vidia u rodicov.

A ty tu podavas rovnako malomestiacky nazor, ze si vazis ludi podla rocnika auto a zarobku. Sorry, deti aj ucitelia su v tom nevinne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

asi nie...

.. zle si ma pochopil, alebo som sa zle vyjadril, rozhodne si nevážim ľudí podľa výšky ich príjmu, bohužiaľ celá naša spoločnosť je nastavená na to, že vážiť si treba len tých, čo dokážu zarobiť. Inak je zvláštne, že si sa chytil práve toho jedného. a Máš pravdu, deti vidia len to, čo vidia doma, v televízii, na internete apod. V A že sú v tom deti aj učitelia nevinne? deti áno, učitelia čiastočne..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Načo je kritické samostatné myslenie, keď ťa potom v práci označia za individualistu, nespolupracujúceho, idúceho proti kolektívu len preto, že sa snažíš o logiku, ale aj o dôkladnosť, čestnosť, spravodlivosť, slušnosť...?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uz 25 rokov čakám na funkčný objektívny systém hodnotenia uprace učiteľa... a ajhľa: videohodina raz za štyri roky! Tak neviem, dočkám sa do dôchodku?:)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Horúco súhlasím...

"Pre správu systému je veľmi kľúčová úloha identifikovať nekvalitné učiteľky a znižovať ich počty vo vzdelávacom systéme." a
"výraznú mzdovú diferenciáciu (učiteliek) vo väzbe na ich pravidelné a nezávislé hodnotenie" !!!

Čo na to napr. p. ministerka, (M) učiace sa SLovensko ? a Komôrka slovens. učiteliek?
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Jakub Šimek: Starý Slovák o multikulturalizme 2 972
  2. Pavel Macko: Mýlite sa, pán premiér! 1 833
  3. Václav Mika: Obnovenie mestskej záchytky je nevyhnutnosť 1 575
  4. Transparency International Slovensko: Bratislava – hlavné mesto svojvoľného zadávania zákaziek 1 403
  5. Mario Nachtmann: Firenze – Florencia 1 136
  6. Martin Ondráš: Podiel slovenských potravín - skutočná pravda 767
  7. Stanislav Martinčko: Obedy pre deti za 1,20 eura, hračky pre vojakov za stámilióny !!! 624
  8. Katarína Šimková: Momentka (šťastia) 554
  9. Leonard Malacký: Jahňací štít uprostred babieho leta 500
  10. Pavel Dvořák: Na živo v Číne - cesta k miliónom, alebo do väzenia? 485

Rebríčky článkov


  1. Tomas Tahotny: Kuvíkanie pezinských kandidátov na primátora ( glosa )
  2. Radoslav Valkovič: Herta Müllerová
  3. Lórant Kulík: Fotoreportáž:Bratislava 2011
  4. Ivana Košudová: O muche a rifliach
  5. Tomáš Jurkovič: Podarí sa znížiť počet mestských častí v Košiciach?
  6. Michaela Weinštuková: A vy na to ešte máte žalúdok?
  7. Kristína Janigová: ora et labora
  8. Michala Ries: Keď som sa narodila, bola mi hrozná zima...
  9. Helena Michlíková: Základy perspektívy- les
  10. Karol Martinka: Ing. Karol Martinka: Čo má spoločné Edita V. so ženou obvinenou z vraždy Kuciaka?

  1. František Kabrheľ sa rozvádza s Norou Kabrheľovou Mojsejovou
  2. Kočnera obvinili za prevody bytov vo Five Star Residence
  3. Fico už bol vypovedať v kauze Gorila
  4. Na škole na Kryme útočil študent, zahynulo devätnásť ľudí
  5. Z archívu Právnickej fakulty zmizla práca. Rozsahom a témou sa zhoduje s Dankovou
  6. Huawei vyrobil smartfón, ktorý má všetko
  7. Precestuje desaťtisíc kilometrov, aby hral za Slovensko
  8. Predajcovia ponúkajú akcie na autá, ktoré nespĺňajú najnovšie limity
  9. V Závodí rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac
  10. Koaliční poslanci problém v utajenej práci Danka nevidia

  1. Lipšic: Ľudia, ktorí Kočnera kryli na prokuratúre a v polícii, sú ešte horší ako on
  2. Ako Smer ticho okráda slovenský národ: Kažimírov paralelný daňový svet
  3. Smrtiace zlo Bonaparte: Kto býval a býva v komplexe Bonaparte?
  4. Drzosť vládnych poslancov - zrýchlené rokovanie na úkor kvality diskusie o zákonoch
  5. Peter Schutz: Klaun a jeho titul
  6. V Humennom trvá stredovek: Kedy polícia zatkne Vaľovú za zastrašovanie a nezákonnosť?
  7. Peter Schutz: Kupec na trhu s titulmi
  8. Hlina s Matovičom idú podraziť voličov KDH: Mikloška a Čaučíka hodia cez palubu
  9. Koľko Trnkov, Trstenských a Palovičov má ešte vo svojich radoch prokuratúra?
  10. KDH si zatiaľ kandidáta nevybralo: Hlina chce podporiť Matovičovho maskota

Už ste čítali?