Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Citroen C3 1.2PureTech AT6 očami používateľa - recenzia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pekny PR clanok, asi za zlavu pri nakupe ale preco nie. Citroen uz nema technicke vychytavky, tou bolo nikym neprekonane hydropneumaticke pruzenie. Smutne ako dopadla slavna znacka, bohuzial sa musela prisposobit konkurencii. Mozno co jej zostalo tak je kontroverzny dizajn aut na ktory je potreba si zvyknut. A tiez pochybujem o nejakej velkej spolahlivosti, ale tym su Francuzi vseobecne znami. Citroen bud nenavidite alebo milujete. Ja som v tej druhej skupine aj ked som viac pod nimi (mam BX, CX, XM) ako v nich. U auta z inej krajiny vyroby sa to moc nestava (pardon, aby som este neurazil Talianov...).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Eej, Ty labuznik, ticho zavidim. Ale do zbierky Ti chyba este zopar modelov... Podla financnych moznosti DS, pripadne lacnejsie alternativy Xantia (kym este su), C5 (tych je vela) a C6 (ak Ti ju niekto bude chciet predat). Nie som si celkom isty SM-kom, ci malo hydro, ale to je iny safran.
.
Inak nemam pocit, ze by Citroeny boli viac kazive, ako konkurencia. Minimalne nemam pocit, ze si zo mna robia testovacieho jazdca, ako je to pravidlom u isteho nemeckeho koncernu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ano, ale som uz aj limitovany priestorom. DS je legenda, o tom niet pochyb ale hydraulika strasne komplikovana. To neznamena ze by som ho nechcel. SM samozrejme hydrauliku malo tiez a tiez sestvalec PRV (ten mam prave v XM, dlho som ju hladal). Ano Xantie budu vzacne za chvilu, teraz je ten spravny cas na nakup ked nemaju takmer ziadnu hodnotu. C6 bude casom tiez velmi vzacne, zatial si ale este drzi cenu. Treba pockat az majitelom vytecu nervy. BX uz tiez z ciest vymizol vdaka svojej "kvalite" a CX vdaka "antikoroznej ochrane". Podla mna je kazdy jeden sucasny model naramne skaredy ale to je vlastne aj DS, CX a ine. Mozno prave tym to nie je znacka pre kazdeho. Som prekvapeny ze Citroen pouziva Aisin prevodovky, mam ich v inych autach a katastrofa. ZF je prevodovka navzdy. Ale dnes nie je ucel auto naveky ale staly servis. inak upresnim, XM V6 Exclusive, CX 25 GTi Turbo, BX GTi 4x4.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ci ZF alebo Aisin, oboje trpia na problemy s solenoidmi. Co sa tyka hydromenica, tam je to asi jedno a je to brane z mojho pohladu ako samotna kapitola, prevodovka vs spojka. Na temu ZF vs Aisin by sa dalo vela pisat. ZF v ramci svojho rychleho rozvoja casto doplaca na chyby z "nepozornosti", inak povedane na drobnosti, ktore dokazu zdemolovat celu prevodovku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ej, zavist je svina a ja len ticho zavidim... Tebe nestaci, ze si iba labuznik, Ty si este aj fajnsmeker... Az raz otvoris muzeum, hlasim sa za prveho navstevnika.
.
Ja som mal zalusk na BX, dokonca som cez rodinneho prislusnika v zahranici mohol dostat vzdy garazovany model vsetko v originali s 5-cifernym km priebehom za trojcifernu sumu, ale zhoda okolnosti a neochota mojej 0.5 preparkovavat na dvore dalsi exponat, na ktorom sa vyjazdi jedna nadrz rocne, tomu zabranila. Na druhej strane to bola 1.4-ka s "kufrikovym" Douvrin motorom, na to nieco zohnat by bola dost drina.
.
Xantiu som odjakziva chcel, ale momentalne zivotne priority nedovoluju zaoberat sa pracou na vylagrovanom aute za par supov, takze asi mi ta prilezitost ujde. A garaz mam aj tak zapratanu roznym nabytkom, min. pol roka ziadne auto dnu nedostanem...
.
Prajem vela stastnych km!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sklamem, ale nejedna sa o ziadny PR clanok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prijemne citanie. Ja mam C4 Picasso s 2-litrovym HDi a tou istou prevodovkou. A startovanie reverznym alternatorom :-), to je jeden z poslednych modelov, ktore to mali.
.
Neviem to reprodukovat presne, ale od predajcu som dostal info, ze zakaznikom sa to "tiche" startovanie nepacilo. Nastartovalo to prirychlo a bez vonkajsich znamok a vodic sa toho zlakol - hlavne ak chcel vystupit z auta kym motor stal - otvoril dvere, motor startol, automat zaradil a vodic naskakoval do iduceho auta, aby to cele zastavil :-) Ja som si k tomu domyslel, ze akumulacny kondenzator asi nebude celkom bezudrzbovy, po nejakom (nedefinovanom) pocte rokov ho bude treba vymenit, co je pre zakaznika urcite nevitany naklad. Spolu s komplikovanym alternatorom, silovou elektronikou, ktora ho musi roztacat a celkovym manazmentom rekuperacie si asi v PSA povedali, ze kaslu na to, vratia sa ku klasike a pouziju iba heavy-duty starter ako vsetci ostatni. Koniec-koncov vymenit starter je lahsie, ako sa babrat s alternatorom, kondenzatorom a mnozstvom dalsich modulov okolo.
.
Ale mne S&S prave s tym alternatorom a automatom mi nevadi. Dost casto je systemom disablovany, lebo prave robi nieco dolezitejsie - kuri, chladi, zohrieva motor, nabija baterku, rekuperuje FAP... Jednoducho blikanie ECO kontrolky je castejsie, ako ked neblika :-) Asi je to dan za velke HDi. Ked je systemom enablovany, funguje dobre, ale je pravdou, ze by nemusel byt taky agilny pri vypinani. Spravanie vodica nesleduje vobec - clovek chce natesno zaparkovat a furt to zdochyna. S manualom to az taky problem nie je, ale parkovat do/z kopca pozdlzne s AUTOMATOM je iny adrenalin. Pustim brzdu, motor nakopne, prevodovka zaradi a vodic musi byt virtuoz, aby sa trafil do spravneho intervalu , hlavne ak zelany smer pohybu je smerom dole z kopca. Ak to sleduje niekto z vonku, tak istotne odhaduje, aka pipina vylezie spoza volantu po dokonceni manevrov :-). Hmm, ale pre tie je urceny system poloautomatickeho parkovania a to s automatom funguje dokonale. Teda ak ma clovek cas si to vychutnavat - kvoli uspore casu som to pouzil asi 3x, aj to len zo zvedavosti, co to dokaze.
.
Ku prevodovke - s HDi to radi velmi dobre s ohladom na spotrebu. Na manual by som urcite nedosiahol lepsiu, presnejsie ten isty motor v inom Picasse s manualom mi bral o pol litra viac. Za uplne nova radil uplne hladko, teraz po par desat tisic km je preradenie 3->4 dole kopcom, ked udrziavam rychlost a elektronika sa pochopi, ze nechcem brzdit motorom, znatelne. Ostatne radenia OK, ale zisiel by sa rezim Sport, lebo niekedy tvrdohlavo drzi vysoky stupen, aj ked motor trpi pod 1500 otackami... Ale Picasso take tlacidlo nema.
.
Co mne naozaj vadi, je kurenie. Poodoberali z toho vsetky senzory co sa dalo a nechali maximum na software. A tak si auto raz chladi ako chce, inokedy kuri, ako chce a ked ho v zime trafi spravna sajba, tak chvilu kuri normalne a chvilu na studeny odchov. Najhorsie je pri minusovych teplotach prejst tunelom, kde je vyrazne nad nulu povedzme 12-15 stupnov (napr. Branisko). To mu rozhadze naladu tak, ze s nim do vypnutia motora nie je rec. Reklamoval som to v servise, popisoval som to spravanie do podrobnosti ako som len vedel, ale vysledok bol jasny - technik sice prejavoval slovny zaujem, ale videl som, ze to je asi tak vsetko, co s tym urobi - software mate najnovsi, pri skusobnej jazde sa "to" neprejavilo, chyba to nie je.
.
Prajem vela stastnych kilometrov!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aha ho, objavil som novy feature na diskusii. V povodnom prispevku som vo vete "...aby sa trafil do spravneho intervalu" dal ten interval do spicatych zatvoriek a ono mi to cely text vyhodilo prec, asi si myslelo, ze im chcem nieco programovat. Cela veta teda mala zniet:
.
Pustim brzdu, motor nakopne, prevodovka zaradi a vodic musi byt virtuoz, aby sa trafil do spravneho intervalu
.
(spicata zatvorka lava) pohnem sa; naburam do auta predo mnou (spicata zatvorka prava),
.
hlavne ak zelany smer pohybu je smerom dole z kopca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: vyhodilo cely text

text v "spicatych zátvorkách" berie klient ako HTML kod pre formatovanie textu.
ako ste spravne napisali, je to feauture (formatovaci znak jazyka html), nie error.

specialne znaky sa zobrazuju cez ampersand cize
ampersand lt bokociarka
ampersand gt bokociarka
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hmm, ZF ma odladenejsi software...ono do toho moze hovorit nieco aj vyrobca. Mne osobne pripadala ZF8HP ovela lepsie ovladana v autach od FCA ako v BMW. Ale to len moj subjektivny pocit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vyrobca odporuca menit olej po 20 tis. km (resp. raz rocne). Ty odporucas menit olej uz po 10 tis. km "pre udrzanie kondicie auta". Mozem sa spytat ako si dospel k tomu cislu? Ak by si dodrzal vyrobcom odporucany interval, tak by sa kondicia auta zhorsila? A naopak, ak by si ten interval este viac skratil, trebárs na 5 tis. km, tak by bola kondicia auta este vyrazne lepsia?
Zaujima ma to, lebo ja mam na mojom japoncovi rovnaky servisny interval (20 tis.) a s viacerymi mechanikmi som uz preberal tuto otazku, ci ma vyznam menit olej skor ako to pozaduje vyrobca. Vsetci mi dali rovnaku odpoved, ze pri beznom jazdeni to ziadny vyznam nema a iba zytocne vyhodis peniaze. Zmysel by to vraj malo iba vtedy, ak je motor casto vystaveny extremnej zatazi (co nie je moj pripad, kedze s tym nejazdim rally).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zle. Tym mechanikom by som neveril ani slovo. Pokial je tvoje bezne jazdenie dochadzka do prace a nakupy, riedis si vdaka castym jazdam so studenym motorom olej palivom. A veru je dobre servisny interval skratit. Pokial bezne jazdenie pre teba predstavuje prevazne dlhsie jazdy, tak si na tom fajn.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kazdy mechanik ma svoju pravdu.Ale vyrobca oleja uvadza,ze olej v motore sa ma vymenit min.1x za rok ALEBO najneskor pri deklarovanych km. Ja svojim zakaznikom ,nakolko auta servisujem uz daky ten piatok/cca 30rokov/doporucujem vymenu raz rocne a podla poctu najazdenych km,samozrejme v zavislosti od typu oleja-syntetika,polosyntetika alebo mineral :20tis km,15tis km,10tis km.Dake bezdovodne skracovanie intervalu vymeny je neopodstatne,no uskodit isto nemoze,no predlzovanie je priam hazard s motorom,nakolko olej sa v motore prepaluje a tak straca svoju viskozitu a schopnost mazat.
No este ani raz som nepocul o "riedeni oleja palivom" pri kratkych jazdach so studenym motorom.Toto ozaj neviem odkial mate-bez urazky.Ak je motor dobry-piestne kruzky su tesne -tak k tomu nemoze dochadzat.Palivo sa do oleja dostava len pri zlom casovani ventilov ci prasknutom tesneni pod hlavou valcov-to ale motor nepojde spravne a zisti to aj laik-alebo u niektorych dieslovych motorov cez vstrekovacie cerpadla alebo vstrekovace umiestnene pod vikom ventilov na co sa ale da prist jednoduchou kontrolou hladiny oleja-fyzickou,netreba sa spoliehat na elektronicky snimac hladiny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja som rad za kazdy nazor na pouzitie olejov pretoze uz je v tom totalny zmetok. Kedysi sme mali M6AD a bolo. Kazdopadne kazdy olejar vie ze najkvalitnejsie oleje su tie mineralne. Lenze ich spalovanim (ku ktoremu samozrejme dochadza v kazdom motore) vznikaju latky ktore moc "nevonaju" ekoter...stom. Preto su synteticke oleje. Vsetky oleje uz maju aditiva a antidisperzanty takze sa uz neusadzuju a nevytvaraju v motore tvrdy nerozpusteny karbon. Preto je uplne jedno ci sa zmiesa symtetika a mineral, motoru sa nic nestane aj ked takyto dlhodoby koktail moze mat vplyv na zvysene opotrebenie. Urcite sa tym ale motor neznici. Prve cislo (15,10,5,0) udava viac-menej len viskozitu, dolezite je to druhe (30,40,50) co udava celistvost olejoveho filmu pri vysokych teplotach. Ale to je ozaj problematika daleko presahujuca ucel tohoto blogu a aj znalosti vsetkych zucastnenych, vratane mna, samozrejme. Tu islo hlavne o ten Citroen.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Cca. 90 % mojich kilometrov spravim na dialnici.
Ale to riedenie oleja palivom pri studenych jazdach mi prosim blizsie vysvetli, rad sa nieco nove dozviem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A preco vlastne vyrobcovia udavaju dlhsi servisny interval, nez aky je v skutocnosti (podla teba aj podla autora blogu) potrebny? Aky na tom maju zaujem? Chcu aby motor mal slabsiu kondiciu, alebo aby sa nebodaj zadrel?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: preco dlhe intervaly

Poyrite si, kolko percent na trhu NOVYCH aut tvori FIREMNA klientela. (na Slovensku takmer 70%)

Firmy si (z dovodov danovej optimalizacie) obstaravaju vozidla prevazne na lizing.
Lizingove spolocnosti aj firmy chcu mat MINIMALNE NAKLADY.
Cize ak je auto na lizing a po 25000-30000 km "ide z domu" a nahradza sa novym vozidlom. na sekundarny trh, tak firma, ktora ponukne "predlzeny servisny interval" ma pri rozhodovani fleet managera dalsie nie nevyznamne plus.

Olejari pritom argumentuju, ze ide o MAXIMALNU hodnotu a ze sa olej ma pri servisných prehliadkach ma kontrolovat a vymenit podla POTREBY.

Z hladiska MAJITELA (lizingovej spolocnosti) ktory ho da na ODPREDAJ je POTREBOU minimalizacia nakladov a problem s nadmernym opotrebenim motora nebude riesit (to uz bude problem majitela, ktory kupil vyhodnu jazdenku s overenym pôvodov, so servisnou históriou...

Cize olejari a výrobcovia aut sa brania, ze v IDEALNYCH podmienkach to olej 30000km vydrzi.
Problem snastava, ak sa vozidlo prevadzkuje v inom, ako spomínanom IDEALNOM (z hladiska vyrobcov motorovych olejov i aut) rezime....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

... ak je auto na lizing a po 25000-30000 km "ide z domu"...
.
No neviem, praveze na fleetovych vozidlách sa za 4 roky trvania leasingu spravidla najazdi vyrazne viac kilometrov. Dost pochybujem, ze vobec existuje firma, ktora pravidelne vyraduje auta uz po najazdeni 25 tis. km...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: ide z domu

Zalezi na konkretnej zmluve.
Teraz nehovorim o manazerskych vozidlach, alebo vozidlach "obchodakov", ktore narobia tisicky km, spravidla na rychlostnych komunikaciach, ale napriklad referentske vozidla, ktore maju kilometrovy limit zadefinovany v zmluve...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

OK, pri operativnom leasingu asi su aj take pripady ako popisujes, ale zeby ich bola vacsina z celkového objemu predanych aut, to sa mi nezda...
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Monika Kozelová: Spojená škola v Sečovciach – škandál, ale koho? 8 181
  2. Stanislav Martinčko: Máme najdrahšie potraviny i naftu, všetko nekvalitné!! Prečo ?? 4 721
  3. Marta Balážová: Len tak na okraj …a verejná mienka v Zlatých Moravciach ... 4 506
  4. Katarina Antenozio: Čiernobiely svet Cristiana Ronalda 4 206
  5. Vladimír Bednár: Koľko F-16 naozaj potrebujeme 4 170
  6. Nikola Jakubská: Práca v zahraničí a ja 3 753
  7. Juraj Halička: Tupozrakosť už dokážeme liečiť v každom veku – Počítačovými hrami 3 001
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takáčovci plánovali vraždu policajta. On ich vyšetruje 2 650
  9. Miro Jurkovič: Neviňte plasty. Problémom sú ľudia 2 607
  10. Peter Remeselník: V Žiline narazilo auto do ľudí, vodič z miesta ušiel. Polícia ho nepotrestala ! 2 248

Rebríčky článkov


  1. Monika Sedláková: Európska migračná kríza
  2. Martin Orálek: Jak jsem těžil zlato v Ghaně 39
  3. Ondrej Michalička: Airbus Beluga XL - veľryba v oblakoch
  4. Jakub Zibura: Posledná kvapka
  5. Naďa Mitanová: Dieťa ulice. Výprava do Domu na pol ceste (1.časť)
  6. Ľubomír Belák: Havranove fake news a realita ľudského života
  7. Ivan Janček: Townhill - Tabáň - úspech občianskeho aktivizmu
  8. Alžbeta Fialová: Klub anonymných filozofov
  9. Jana Slobodová: XIII. časť- Yarka, Ashram ba Mitbar, projekt Sulcha, Vitali má narodky /V KRAJINE PREDKOV/
  10. Denis Jacko: Veľká množina nekonečna

  1. Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť
  2. Vyhral pred štyrmi rokmi. Nibali má zlomený stavec a na Tour skončil
  3. Pozrite si rozvodnený Dunajec v prielome cez Pieniny
  4. Porušili Noční vlci nejaký zákon, pýta sa Kaliňák
  5. Nie všetci v porne vzdychajú dobrovoľne, mení sa však k lepšiemu
  6. Menila sex za politický vplyv. V mladej Ruske vidia agentku
  7. Neďaleko Yellowstonu sa objavujú praskliny v zemi. Čo to znamená?
  8. Sagan: Ťažší deň na Tour som nezažil
  9. Tatranský vodopád pripomína Niagaru. Turisti riskujú pre fotku
  10. Google môže prísť o veľké peniaze. Ľudia v mobiloch dostanú na výber

  1. Sladký život opatrovateľky - veľmi odporúčané čítanie pre budúce Pflegerinnen
  2. Fica vypískali na oslavách zvrchovanosti v dlhoročnej bašte Smeru na Kysuciach
  3. Kedy začnú stíhať pašeráka Kaliňáka? Vietnamec sa priznal k podielu na únose
  4. Skutok sa nestal: Smerák Jánoš podľa súdu netýral manželku
  5. Milióny našim ľuďom
  6. Snímky z dronu nad klubom Nočných vlkov? Vidieť tanky aj obrnené vozidlá
  7. Nikto presne nevie, aký je jeho majetok, no indície naznačujú, že Vladimír Putin je najbohatším člov
  8. Jižní Korea čelí přílivu uprchlíků z Jemenu, lidé proti nim protestují
  9. Súdna moc v kazajke Smeru: Jánoš nespáchal zločin v kauze týrania ženy a dcéry
  10. Pamätník Kuciaka a jeho priateľky z centra Košíc záhadne zmizol

Už ste čítali?