Utorok, 16. január, 2018 | Meniny má Kristína

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Skrývanie sa za bezpečnosť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak chcem vypíliť strom na mojom pozemku,

ktorý som si sám kúpil, sám zasadil a sám sa oň roky staral a má priemer nad 8 cm, musím písomne požiadať Mestský úrad, zaplatiť kolok, myslím, že 30 EUR a potom príde človek z iného príslušného mestského alebo obecného úradu a posúdi, či to môžem urobiť. Keďže je tento ,,odborník,, plne vyťažený, dostanem povolenie za, v lepšom prípade, tri mesiace. Potom môžem môj stromček vypíliť. Ak ich je viac, musím na verejnej ploche vysadiť predpísané náhradné stromčeky. To platí pre obyčajného človeka. Ako vidieť z článku, pre niekoho iného nie. Slovenskóóó.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

(4) Súhlas na výrub dreviny sa nevyžaduje
a) na stromy s obvodom kmeňa do 40 cm, meraným vo výške 130 cm nad zemou, a súvislé krovité porasty v zastavanom území obce s výmerou do 10 m2 a za hranicami zastavaného územia obce s výmerou do 20 m2,
b) pri obnove produkčných ovocných drevín na účely výsadby nových ovocných drevín, ak sa ich výsadba uskutoční do 18 mesiacov odo dňa výrubu,
c) na stromy s obvodom kmeňa do 80 cm, meraným vo výške 130 cm nad zemou, ak rastú v záhradách76a) a záhradkárskych osadách,
d) pri bezprostrednom ohrození zdravia alebo života človeka alebo pri bezprostrednej hrozbe vzniku značnej škody77) na majetku,
e) ak oprávnenie alebo povinnosť výrubu vyplýva z osobitných predpisov,78)
f) ak je výrub preukázateľne nevyhnutný na zabezpečenie starostlivosti o osobitne chránenú časť prírody a krajiny a ak ho vykonáva alebo obstaráva organizácia ochrany prírody,
g) ak orgán ochrany prírody vopred písomne určí, že výrub je preukázateľne nevyhnutný na zabezpečenie starostlivosti o osobitne chránenú časť prírody a krajiny,
h) na dreviny inváznych druhov podľa § 7b ods. 2,
i) na porasty rýchlorastúcich drevín založené na poľnohospodárskej pôde v súlade s osobitným predpisom78a) a plantáže vianočných stromčekov a okrasných drevín,
j) na územiach so štvrtým alebo piatym stupňom ochrany, kde je výrub drevín zakázaný [§ 15 ods. 1 písm. e) a § 16 ods. 1 písm. a)].
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bohužiaľ, je to tak

Bohužiaľ, je to tak. Máte pravdu. Ja sám som na to upozorňoval v mieste môjho bydliska, pretože došlo k likvidácii kilometrov kríkov, remízok a aj trochu väčších stromov. Odpoveď ?
1. Z dôvodu bezpečnosti cestnej premávky - nezmysel, v tých úsekoch o ktoré mi išlo, za
posledných 15 rokov nebola žiadna DN z titulu porastu ani nedošlo k poškodeniu zdravia
2. V zimnom období pri väčšom množstve snehu a vetre dochádza k tvorbe snehových jazykov a
závejov - nezmysel, viac ako polovica odstránených porastov bola na záveternej strane cesty,
takže ak by sa tam aj jazyky tvorili, išli by do poľa, tá druhá polovica bola zase tak hustá, že
práve bránila prefukovaniu snehu, takže opäť nezmysel
3. Zabránime neočakávanému stretu so zverou - nezmysel - zver nevychádza len z kríkov a lesa, je aj na čistinke. Ja sám som mal DN stret so zverou - jeleň - na úplne voľnom priestranstve. Rovnako tak pred 2 rokmi skočil srnec pod kolesá z úplne voľnej plochy. Cesta je na násype a tak jo nebolo vidieť.
Takže prečo? Ja vidím 2 dôvody
1. Áno, "štiepkárska" lobby
2. Firmy tých "správnych ľudí" ktoré tieto práce získajú, majú čo robiť a pekné peniaze zo
štátneho rozpočtu. To je myslím si, ten najväčší dôvod. Skúste si zistiť, kto je za tou ktorou
firmou, čo vykonáva toto "čistenie" a hneď bude všetko nad slnko jasnejšie.

Mám pocit, že nám niekedy stačí "vzletný dôvod", prečo sa u nás robia všelijaké hlúposti a sme spokojní. Keby tie peniaze, ktoré sa takto zbytočne mrhajú na miestach, kde to nemá nijaký zmysel boli použité na opravu nebezpečných úsekov ciest, na osadenie výstražných svetiel, spomaľovačov a realizáciu iných prvkov zvyšujúcich bezpečnosť, iste by to pomohlo zachrániť viac životov, ako tieto štátny rozpočet "vyciciavajúce" činnosti.

Pekný deň
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ste úplne mimo a neviete, čo to je bezpečnosť cestnej premávky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Expert nie som

Expert na bezpečnosť CP naozaj nie som a ani sa na neho nehrám. Napísal som svoj názor a spomenul len niekoľko situácii či pochybností. Ak sa v niečom mýlim, prosím, nenamietam. Ale skúste mi napísať v čom, pretože predpokladám, po Vašom vyjadrení, že Vy sa tomu rozumiete a možno ste aj expert na BCP.
Prajem pekný deň
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem za info,

bod 4 a/ ma veľmi potešil. Zažil som patálie s vybavovaním pred pár rokmi, neviem, či mali pod 40 cm alebo tesne nad , ale príslušný mestský úradník, čo to riešil o takejto možnosti nehovoril, o papier sa nechal prosiť a trvalo to pár týždňov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vypiľovanie stromov popri cestách...

...je, podľa mňa, len účelové konanie, smerujúce k tomu, aby boli ukojené chúťky štiepkovacích strojov, mechanizmov.
Ak by skutočne malo ísť o bezpečnosť - tak predovšetkým by na takých nebezpečných cestných úsekoch boli osadené dopravné značky s obmedzením rýchlosti, značky signalizujúce úsek častých dopravných nehôd, bolo by tam dopravným značením zakázané predbiehanie a podobne.
Ak niekto vedie auto podľa predpisov a súčasne aj predvída udalosti na ceste a prispôsobuje jazdu tak ako má - myslím si, že mu žiadna kolízia so stromami nehrozí.
Bohužiaľ - na Slovensku mizne jedna aleja pri ceste za druhou, ale počet nehôd a smrteľných nehôd nijako rapídne neklesá.
Treba sa ísť pozrieť napr. na francúzsky vidiek. Tam sú celé súvislé kilometre ciest lemované alejami zo starých stromov. Ich koruny doslova tvoria klembu zelene nad cestou. Nikomu ani na um nepríde aby tie stromy, často staré viac ako 150 rokov, vyrúbal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dakujem za rozumny prispevok do diskusie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ked ste uz spomenul Francuzsko,

skoda ze sa Le Corbusier nedozil slovenskeho urbanistickeho rozvoja, myslim ze by sa od nadsenie na Slovensko aj prestahoval. Zelezobetonove kralikarne obalene polystyrenom v ocojebnych farbach, sakralne stavby pripominajuce cokolvek od krytej plavarne az po miniaturnu jadrovu elektraren, billboardy vsade kde oko dohliadne .. a lala ... pankom vadi este aj tych par stromov pri ceste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

boze moj...
ludia, trosku sa spamatajte, prosim.
keby ste si vsimali, ako sa projektuje a stavia cestna infrastruktura, tak by ste vedeli, ze pocas stavby sa robi napr.zarez do kopca (napr.fotografia v clanku). tento zarez je spociatku "holy", resp. je na nom prevedena vysadba zelene - okrasnej alebo len travnatej.
az casom, ked ma cesta povedzme 20-30 rokov, na nej vidno, ze sa do zarezu usadili NALETOVE dreviny, ziadne stromy s obvodom kmena nad 80cm preboha!
ide o kroviny, v tom "horsom" pripade o nejake brezy.
ziadne obmedzenie rychlosti ani zakaz predbiehania vam nepomoze, ak spomedzi tychto krovin v noci vyskoci jelen a svojimi parohami vam krasne prerazi celne sklo a rozbije lebku vasu a vasej manzelky, cestujucej na sedadle spolujadza na franforce... v zaujme "ekologie" budete mat krasny pohreb.
cesta bude bezpecnejsia, ked budeme vsetci vidiet, ze 10m vedla cesty sa pasie v noci diva zver a ked sa rozhodne prebehnut na druhu stranu, mam aspon sancu zareagovat 2-3s vopred, ako ked mi skoci rovno do skla.
vy asi toho prilis nenajazdite, ze?
je rozdiel alej so starymi a vysokymi stromami, ktore boli vysadene a spravca ciest sa o ne stara a dodrziava medzi nimi bezpecnostne medzery, ako mat vedla cesty neprehladne krovie..
tu vobec nejde o rychlost a o to, ze sa tam niekto rozflaka o strom vedla cesty, pan Droppa....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A NIE SOM HRDY na to, ze som nejaky SMETIAR..
ale zial, v tejto republike momentalne nemame nic lepsie, ako tento spolitizovany platok typu bordel, bulvar, plny diletantov v redakcii
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

- Na Slovensku sa nerubu naletove dreviny, ale stromy ...

- Jelen? a ked mi do cesty v protismere vleti opilec, tak s tym co ...??? Kolko je rocne zrazok so zverou a kolko z dovodu nerespejtovanuia dopravnych predpisov??? Na Slovensku som este nokoho nepocul o sebe povedat, ze som zly vodic. Vsetci su majstri sveta a soferuju od 13-rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ukazte mi priklad, kde sa v blizkosti frekventovanej komunikacie nachadzaju velke, hrube, stare stromy s obvodom kmena nad 80cm? par ich mozno najdete, ale ak je fotografia v clanku vasa, dobre sa pozrite, co sa rube a co ostava!
vsetko su to naletove dreviny, prosim, sadnite (aspon) do autobusu a vozte sa po Slovensku.
vasa otazka - kolko je rocne zrazok so zverou? pane, za rok 2015 to bolo 32.45% (podiel skodovych udalosti)
z toho v drvivej vacsine zviera umiera, alebo musi byt utratene... ked uz ste ekolog, tak kriky musia ostat, ale jelene/srny/diviaky/medvede zahlusene vam nevadia?
v rovnakej statistike sa uvadza, ze pocet dopravnych nehod za dany rok (zrejme poznate rozdiel pojmov "dopravna nehoda" a "skodova udalost") je 2.63%, co naznacuje zranenie alebo usmrtenie cloveka, resp. velku vysku skody...
ked vam vleti do protismeru opilec, nema na to vplyv, ci su vedla cesty kroviny alebo nie. neprekrucajte, vas clanok bol o bujarej zeleni vedla ciest, tak sa drzte, prosim, temy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

32,45%?!

môžem vás poprosiť o zdroj k tej štatistike o 32,45%? Príde mi to absolútne uletené číslo, nič v zlom ... za rok 2014 predstavoval stret s divou zverou a domácimi zvieratami totiž iba 1,5% podiel na všetkých evidovaných dopravných nehodách (197 ks z 13.307) - https://www.minv.sk/?prehlad-d... .. a ako určite viete, žiadna spoľahlivá štatistika škodových udalostí neexistuje, nakoľko na rozdiel od DN škodové udalosti nepodliehajú oznamovacej povinnosti (ibaže by to boli dobrovoľne poskytnuté údaje od zodpovednostných/majetkových poisťovní, ale aj tak to nemá žiadnu výpovednú hodnotu), takže naozaj by som rád vedel, odkiaľ ste vzali to číslo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

... ja cestrujem po sloven sau tolko, ze Vy by ste z toho zomrel ... no damjte zdroj tychto cisel ... drzim sa temy - bezpecnost hodnotim komplexne, kym Vy zjavne nenavidite vsetko zelene ... ak 5 000 ozranov bude kazxdy rok v base resp. s naramkom na nohe, ak sa vodicom budu odoberat prostriedky, ktorym spachali trestny cin(auto), ak zavedieme objektivnu zodpovednost v planovanom rozsahu (malo tu byt cca 10 000 monitorovacich miest), tak potom sa bavme o bezpecnosti ... zver vleti na cesatru neumyselne, kym majstri sveta v soferovani telefonuju,prekracuju rychlost, sadaju do motoveho vozidla ozrati ... s plnym vedomim ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ak dovolite, v ramci setrenia prispevkov do diskusie odpoviem na oba predchadzajuce diskusne prispevky v jednom.

ad instalater:
pisal som panovi obratom spravu, ale pre uplnost v diskusii ju vlozim aj sem:

v diskusii pisem, skodove udalosti 32,45% a dopravne nehody 2,63%.

dopravnych nehod je menej prave preto, ze by muselo dojst k zraneniu alebo usmrteniu osoby, vacsej majetkovej ujme alebo skode na majetku tretej strany (plot okolo domu, poskodene znacenie spravcu komunikacie a pod.)

v zavere tohto prispevku sa k tomu uvadza, ze strety so zverou vela ludi nehlasi, tak tych 32% by sa kludne mohlo vysplhat aj na viac, ale dost casto vodic nema skodu na vozidle a lisku necha lezat na ceste...

clanok a jeho citacia:
Nehodovosť s lesnou zverou klesá
Percentuálny podiel z celkového počtu dopravných nehôd za hodnotené obdobie v roku 2015 s účasťou zveri je 2,63%, čo je pokles v porovnaní s rokom 2014 o 3,35% a z celkového počtu škodových udalostí 32,45% čo je pokles v porovnaní s rokom 2014 o 3,91%. Poďme sa však pozrieť aj spätne na niekoľko rokov. Kým v roku 2011 sa počet dopravných nehôd a škodových udalostí s lesnou zverou ustálil na čísle 100 v roku 2012 to bolo už 146 zrážok. Počet sa o rok neskôr opäť zastavil na čísle 146 dopravných nehôd a škodových udalostí. V roku 2014 nehodovosť klesla na hodnotu 110. „Polícia však upozorňuje na skutočnosť, že uvedená štatistika nezahŕňa strety áut so zverou, ktoré vodiči nehlásia, pretože k úhynom zveri na cestách dochádza určite v oveľa vyššom počte,“ prezrádza Mésarová.

odkaz:
http://roznava.dnes24.sk/zrazk...

ad pan Pado:
prosim, ukludnite sa a diskutujte vecne. nikde tu nediskutujeme o probleme opitych vodicov alebo grazlov, ktori si to rubu 150 po ceste prvej triedy. to nie je predmetom clanku ani diskusie.
predmetom je vyrub drevin, ktore znizuju bezpecnost premavky v blizkom okoli cestneho telesa. okrem ineho, vyrub je vykonavany na pozemku vo vlastnictve SSC, cize spravcu komunikacie, ktory musi zo zakona dbat na udrzbu ciest.
budem sa opakovat, ale ked si aj poriadne prehliadnete fotografiu v clanku, uvidite sam, ze sekaju sa dreviny, ktore tam evidentne nepatria, su nizkeho vzrastu, a teda nejde o storocne sekvoje, na ktore zrejme stylom diskusie poukazujete.
ja sam som samozrejme ochranca prirody a naozaj ju velmi mam rad, okrem cestovania po cestach sa vyskytujem casto aj v lese, urcite viac ako drviva vacsina populacie - je to dane aj tym, kde byvam.
ale spat k veci - kedze sa bavime o vyrube drevin, ktorych pritomnost priamo vplyva na bezpecnost cestnej premavky, zial, v tomto pripade musia taketo neplanovane a nevysadzane dreviny ustupit v zaujme bezpecnosti ludi - ochrany ich zdravia a zivota. urcite mi date za pravdu, ze aj vodic, ktory po takej komunikacii pojde predpisovych 90, resp. napriklad vzhladom na nocne podmienky aj 70, tak jednoducho nema sancu zareagovat, ked mu spoza krovin vyskoci pred auto parohac. vysledkom je usmrtene zviera, rozmlatene auto a vyrazne ohrozenie posadky vozidla - verte mi, celne sklo nema proti parohom sancu a minimalne osadka v prednej casti vozidla je v tomto pripade prepichnuta alebo rozparana. v tom lepsom pripade je to len liska a odnesie si to jej zivot a naraznik auta.
v kazdom pripade sa tu vsak bavime o tom, co je viac - ci zivot krikov alebo zvierat alebo nedajboze cloveka?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vy, ktory poizivate v diskusii slova ako /onanuje" idete odkazovat inym ludom "aby csa ukludnili?" Premna ste absolutne nedoveryhodna osoba, nie ochranca prirody. SSC nech sa stara o vytlky, stav ciest a mostov ..., ktore tiez determinuju bezpecnost dopravy a potom nech riesi stromy. Jednoducho sa nezhodneme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

este dopisem:

moj skromny cteny nazor je ten, ze vase domnienky su mierne, ako sa hovori "mimo misu" a mozno sa v urcitych oblastiach aj zhodneme (pretoze ak by ste si precitali par mojich diskusnych prispevkov dozadu) - sam som velky milovnik prirody a pred nejakym casom som sa tu tiez na diskusii pochytil ohladom vysokej miery vyrubov lesa s inym diskuterom, kde som taktiez bojoval proti veternym mlynom - niekto si hold neda korigovat nazor.
takze, som razantne proti tomu, ako sa dnes hospodari s lesom a skutocne drancovanie prirody sa prejavuje prave v oblastiach lesa, ktore nie su takpovediac viditelne "z cesty" a lesnici nam tu zanechavaju potemkinovsku dedinu, ale onanovat si ego nad vyrubom kriakov pri ceste mi pride, minimalisticky a neexpresivne pomenovane, ako zcestne.
pekny den prajem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len mala ukazka toho co ja pokladam za problem „bezpecnosti“ a nie prekryvanie vzrastajucej agresivity vodicov, soferovania bez vodicaku ci v opilosti, telefonovania vo vozidle ... zastupnym problemom „stromov okolo ciest“:

http://www.tvnoviny.sk/domace/...

https://domov.sme.sk/c/2073805...

https://www.noviny.sk/krimi/27...

https://www.cas.sk/clanok/5307...

https://www.cas.sk/clanok/1739...

Sme nevychovani narod, kde si znacna cast ludi uplatnuje pravo na akekolvek konanie, lebo „ved politici“ ... Kazdy nech najprv zacne od seba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

len aby si si ujasnil termin naletove dreviny (ked uz to pises s caps lockom). naletove dreviny su dreviny, ktorych semena su roznasane vetrom, v ziadnom pripade to neznamena, ze sa jedna o akesi podradne dreviny, resp. dreviny s malym obvodom kmena a pod.
dreviny, ktorych semena su roznasane vetrom su napriklad tieto: borovica lesna, smrek obycajny, jasen stihly, vrby, topole, brezy, bresty, lipy, hraby, javory atd. nejedna z tychto drevin patri medzi bezne lesne druhy a ako iste vies, mnohe z nich dorastaju do velkych rozmerov, cize ten termin, este raz, pojednava len o sposobe prenosu semien, nie o ich kvalite, hrubke a pod.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME