Štvrtok, 22. február, 2018 | Meniny má Etela

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Takto tečú peniaze do našich škôl (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zo schémy 4 je zrejmé, že reforma najlepšieho ministra vnútra ESO s efektívnosťou, spoľahlivosťou a otvorenosťou nemá nič spoločné. Je to len obyčajný zmotanec za účelom ovládať a okrádať aj také rezorty, ktoré s vnútrom nemajú nič spoločné. Ale toto je podľa SMERu efektívne riadenie štátu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kedze ulohou ucitelov je byt dozorcom nad vychovou obcanov a nad testovanim vedomosti a znalosti, a kedze Google a Wikipedia su uz rozsiahlejsie, presnejsie a vzdy rychlo spolahlivo dostupne, je zaradenie skolstva pod ministerstvo policjatov je uplne logicke.
Mimochodom aj preto lebo vlada stat neriadi ale iba vladne, odchovanci Ruskej skoly vladnutia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Financovanie vyzerá komplikovane, ale v zásade sa veľmi nezmení, ak bude (opäť) pod jedným ministerstvom (ide to podľa zákona), omnoho vážnejšie je - a práve v týchto dňoch sa to ukázalo v plnej kráse - že ministerstvo vnútra prostredníctvom svojho školského odboru rozhoduje o tom, ktoré gymnázium otvorí/neotvorí koľko tried.

Od liberálnej strany skôr očakávam, že sa bude zasadzovať o to, aby štát zasahoval len tam, kde je to nevyhnutné. V rámci financovania by sa mi skôr páčil systém, aby normatív na vzdelávanie dostal rodič, ktorý by ho odovzdal v rámci školy, kde chodí jeho dieťa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne tak, len sa da vyhybka zase naspat pod skolstvo, uctovne sa stale nevyhneme rozdelovaniu kompetencii a platieb na rozne ucely pre rozne subjekty

1. zacnime dokoncenim reformy sidelnej struktury, vsetky politicke strany urputne ignoruju vysledky analyzy IFP o skrytom podklade v samosprave (http://www.finance.gov.sk/Defa...) , tym usetrime par stoviek milionov eur rocne

2. potom mozme zrusit VUC, ich kompetencie sa mozu pohodlne prerozdelit (+ ked ma byt výsledkom reformy sidelnej struktury dajme tomu 150 obci tak naozaj zvladnu aj kompetencie VUC)

3. reforma kompetencii samosprav, stat by si mal nechat iba nejake strategicke smerovanie ako minimalny rozsah uciva, narodne testovania, schvalovanie ucebnic (nie tlac a distribucia), hygienicke/stravovacie normy, inspekciu na dodrziavanie týchto vsetkych standardov a pod. Naozaj nevidim dovod aby do toho stat zasahoval viac ako ma

4. odluka cirkvi od statu, zrusenie vsetkych dotacii pre cirkevne a sukromne skoly

5. zrusenie nezmyselnych pravidiel typu "obec si moze nechat 10% penazi"

Vo vysledku by siel len priamy transfer z ministerstva financii konkrétnej obci podla toho kolko ma ziakov (nejake vahy typu "nadmorska vyska" a podobne moze kludne ostat)

Hotovo, easy (s výnimkou tradicneho odporu VUCiek a ZMOSu, co uz je ale klasika, sami si vanicku nevyleju). Presun pod ministerstvo skolstva neriesi vôbec nic.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

celkom súhlasím

až na bod 4 - aké dotácie dostávajú cirkevné a štátne školy? a prečo ony nie a obecné školy áno? prečo mám zo svojich daní financovať cudzie deti v obecnej škole a nesmie byť financované moje dieťa v cirkevnej škole? smrdí to diskrimináciou....
v tom prípade potom zrušme možnosť obci rozhodnúť sa presunúť zvýšený výber daní na investície na budovy škôl. V našej obci sa presne toto deje - obecné školy majú nové záchody, okná, strechy, lebo na dani vybrali viac ako počítali a presunuli to do škôl (super prístup). Cirkevná škola na tieto opravy vyberá peniaze od rodičov (ktorí ich ochotne dajú), hoci budova je tiež obecná/mestská. Lenže do tejto už zo zvýšeného výberu daní nejde nič.
A ak do nej chce namiesto obce/mesta presunúť financie cirkev, tak im to zakážeme????
Sú tie deti horšie? Len preto, že sú z veriacej rodiny a chcú byť vychovávané a vzdelávané v inom prostredí?
Tiež sa poďme baviť o tom, a článok o tom nič nepíše, ako je stavaný normatív na žiaka - deti z cirkevných a súkromných škôl sú taktiež diskriminované, keďže škola dostáva normatív výrazne nižší (cca 77-80%), ako je ten, určený pre dieťa v štátnej škole. Opäť je to moje dieťa horšie a nechápem prečo.... ja dane nižšie nemám...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1. cirkev nech si rieši

samú seba za svoje a u seba, a to vždy a všade

2. "diskriminovanú" školu ste im vybral Vy a to slobodne

3. "Sú tie deti horšie? Len preto, že sú z veriacej rodiny a chcú byť vychovávané a vzdelávané v inom prostredí?" nechcú, doviedli ste ich k tomu, je to ďaleko od slobodného rozhodnutia dieťaťa
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

asi tak :)

len by som rad podotkol, ze nie som proti dotaciam do iných ako verejných skol, len som za zrusenie priameho transferu nech sa deje co sa deje, najlepsie nech tie peniaze pridu obci a obyvatelia danej obce nech sa rozhodnu v komunálnych volbach/obecných referendach na ake skoly chcu davat peniaze, ked je tam super cirkevna skola tak prosim

rovnaky argument ako "prečo mám zo svojich daní financovať cudzie deti v obecnej škole a nesmie byť financované moje dieťa v cirkevnej škole? smrdí to diskrimináciou...." sa da uplatnit vsade na vsetko, preco mam zo svojich dani financovat zdravotnu starostlivost niekoho, kto sa rozhodol zit nezdravo (pije, fajci, fetuje, zerie fast foody...?) a nesmie byt financovany zdravy zivotny styl môjho dietata?

Logika argumentu je spravna, len ju treba uplatnit plosne a zistime, ze idealne by bolo keby si to kazdy clovek riesil sam, bez statu ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nedomyslené do konca.

Dať rodičom do rúk peniaze? Koľko z rodičov a zvlášť tých neprispôsobivých
by dalo z ruky peniaze o ktorých by ani nevedeli odkiaľ a na čo sú určené.
Veď radšej by ich minuli na chlast,fet a maryšku a deti by vôbec neposlali
do školy.Pouvažuj triezvo a konštruktívne.Keď sme ešte chodili do školy
(bolo to dávno),celá škola,či už ZŠ,SŠ,VŠ,ale aj ZUŠ a SOU bola o vedomostiach
a nie o peniazoch a učebnice sme mali zadarmo.Dnes ale často počúvame
o testovaní piatakov,- deviatakov a ako nič nevedia. Pýtam sa,nemali by
sme začať pri testovaní učiteľov,či sú schopní odovzdať deťom vedomosti
a návyky,aby zodpovedali určitej úrovni dnešnej doby?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

- peniaze myslené obrazne, mohli by to byť poukazy, šeky, dobíjacie karty... je to len vec techniky

- testovať učiteľov bude možné, ak nejakí budú - najmä v Bratislave (možno aj v iných väčších mestách) už pomaly nezoženiete žiadneho učiteľa, nieto testovaného; teraz chýbajú lekári, pravdepodobne onedhlo nebude učiteľov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To, čo opisujete, je normatív.

S tým rozdielom, že rodič dnes nedostáva šek, ale si vyberá školu, do nej zapíše dieťa (resp. škola ho príjme) a do tej školy budú na jeho dieťa chodiť peniaze.

Ako by sa toto zmenilo, kebyže rodičovi strčím do ruky poukaz, šek, dobíjaciu kartu? Systém je stále rovnaký - vyberiem školu pre dieťa - tam začne chodiť - tam pôjdu peniaze.

Žiaden rozdiel nevidím, samozrejme okrem nákladov na výrabánie poukazov, šekov a dobíjacích kariet. Pripadá mi to len ako zbytočná byrokracia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

- no ano vlastne mas pravdu, v zasade by to nebol rozdiel s dnesnym stavom (len technicky rozdiel)
- v tom pripade som za to, aby sa to nemenilo:)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

len jedna faktická: Do škôl peniaze iba kvapkajú :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuž

hovorí sa tomu 10 ročná legislatívna a organizačná práca vlády Smeru právnika Fica ... :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Starostov nikto nedonuti dat 100% skolam

a v osadach kde je majorita romska tam si zvolia svojho starostu a tu uz kazdy bratranec sa vozi na novej Kii za peniaze na skolstvo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ako budu tiect, pan Grohling, az sa ujmete moci? Tato schema mi totiz akosi chyba. Kazda opozicia ma totiz XY napadov az do momentu v ktorom vyhra volby ... Potom to akosi viazne. Zacne vyhovaranie na predchodcov, zlozitost systemu, nutnost prechodnych obdobi, zmeny legislativy (legislativa sa da zmenit za mesiac, ved predpokladam, ze uz teraz mate jej znenie v zasuvke ...) ... Viete co je najhorsie na celej diskusii o skolstve, osemrocnych gymnaziach ... ??? Ta neistota ci tie veci - dohodnhute, zakotvene v legislative ... - budu o pol roka platit, ci si opat niekto nevydupe vynimku, prechodne obdobie ... Napisete clanok o reforme skolstva nikde sa v nom nedozvieme o ruseni skol - strednych, co s 800 malotriedkami ... , dozviee sa o zvysovabni platov, ale nedozvieme sa o tom ako sa "zbavime" nekvalitnych ucitelov (snad si nemyslite, ze dobrovolne odijdu???) a kolko ucitelov prideč o pracu ... Je mozne, ze s pravdou sa volby nedaju vyhrat, ale ...

Vrsatim sa k financovaniu: najzlozitejsi schema by mala vyzerat MF SR - MS SR - konkretna skola. Ziadne medziclanky. Zrusit fakt, ze zriadovatelom skol je obec ci VUC, lebo odvtedy sa na skolach robi len politika resp. sa vyhraza ucitelom - osobnostiam. Kazda skola nech je 100%-ny pravny subjekt, riaditel dostane peniaze a nech manazuje tak, aby s tym vysiel ... , nech robi vlastnu logistiku, personalnu politiku ... a nech za vsetko na skole zodpoveda. Ano, aj tu jme moznost, ze riaditel je zlodej, despota, ..., ale niekto si ho zvolil (rada skoly). Ak si rodicia, pedagogicki a nepedagogicki zamestnanci ... zvolia neschopaka, nech sa potom necuduju. Bol som v Rade skoly a nebolo myslitelne, aby "nam"niekto zvolil riaditela, zasahoval do chodu skoly ... , dohodli sme sa a mali sme viac hlasov ako bol sucet hlasov poslancov. Skola je o vzdelavani, nie o pretrcani a predvadzani sa politikov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Treba čítať pozorne

... v článku o reforme jasne pise o rušení škôl. Máte v ňom aj link na plný text reformy a tam je presne popísané zníženie počtu škôl základných, stredných aj vysokých. Aj financovanie - vrátiť sa k predošlému modelu. A odpolitizovanie voľby riaditeľa školy, resp. zrušenie veta zriaďovateľa, v parlamente SaSka predkladala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dakujem. Su tam aj konkretne cisla ...??? Skoda, ze ste nedali link.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

účelný chaos

Zdá sa nám to prehľadné? A nejde práve o to aby to bolo neprehľadné a nedalo sa tak ľahko vystopovať kde tie peniaze na ceste ku školám miznú? A potom že do škôl financie len kvapkajú.........
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

veď to tak vyzerá

volajú sa štátne školy, ale v skutočnosti sú obecné. vzdelávanie v štáte je na úrovni odvozu smetí, chovu psa a nočného kľudu. tak čo sa čudujeme, že to nefunguje? - ono to funguje na úrovni, ktorú sme nastavili... nie nemocnica, ale kraj nakupuje CT - čo dopekla má kraj s CT - jasné, ryžovisko - ale už len ten prokorupčný nápad, model, koncepcia... kde bol 1 mysliaci človek, keď sa o tom rozhodovalo?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Funkcionári kraja sú stranícki priatelia alebo sponzori. Rovnako ako starostovia, ZMOS.
Peniaze dostali prednosť pred vzdelaním.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME