Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kde, kedy a z čoho nabiť elektroauto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Taká znôška bludných správ na jednom mieste sa nenájde len tak ľahko. Počnúc vodíkovým motorom a , nabíjaním áut fotovoltikou v noci keď sa vrátime z práce ,končiac ekonomickými argumentmi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

ja som aj take cital, ze proste budu UZ COSKORO uplne AUTONOMNE jazdiace zdielane auta, cize proste ja si cez "smartfon" natukam ake auto chcem, auto pride pre mna, odvezie ma kam chcem, ja zaplatim a vec je vybavena ... co mna zaujima kde sa bude auto nabijat, o to nech sa stara ten, co prevadzkuje zdielan auta hehe

skoda, ze blokli konto prispievatelovi "Peter Petrinec", ten by nam to tu urcite vysvetlil, ako to UZ COSKORO bude fungovat s tymi zdielanymi autami furt ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

palivá

časom začnú byť nedostatkovým tovarom o znečistení ovzdušia nehovorím. tie prepočty sú na dnešnú dobu. hlavne sa bude jednať o znečistenie ovzdušia, pretože kyslík sa vždy spotrebuje aj keby to malo jazdiť na vodík. problém je ale to čo budú produkovať elektrárne
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mastul

Pravdu máš!
V každom roku ľudskej histórie bolo tvrdené, že ropy je na 30 rokov, uhlia na 100 rokov a plynu na 300 rokov....
A potom prišiel Ač s ropným zlomom.
A potom prišiel plyn z pieskov.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Znecistenie ovzdusia je taky totem

zeleny komunistov ze to ani pravda nie je. Na Slovensku je ovela cistejsie ovzdusie ako pred 30 rokmi. A keby EU "experti" netlacili na znizovanie Co2(=preferovanie dieselu) bolo by este cistejsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To si teda zatal.

Sucasne auta s katalyzatormi vypustaju o niekolko radov menej skodlivin, nez ich predchodcovia zpred 50 rokov.
.
Hlavna emisia je CO2, co je vzacny ekologicky plyn.
Naopak kyslik, je z hladiska rastlin odpadova splodina, ktoru treba redukovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja to skúsim z inej strany.

Ročná spotreba benzínu bola v roku 2012 540 000 ton a mala mierne klesajúcu tendenciu. Nech by to bolo v roku 2030 okolo 450 000 ton. Z toho má 30 % nahradiť elektrina. Teda spotreba benzínu by mala klesnúť na cca 300 000 ton. Vie niekto spočítať aký výkon elektrární túto spotrebu bude musieť nahradiť ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Myslím tým

tú ušetrenú spotrebu - 150 000 ton.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

inžinier

Skúsim to.

Prosím skontrolujte ma, pretože po ránu som mierne dementný. Potrebné údaje som stiahol z internetu bez odkazov, pretože takú vedeckú presnosť tu nepokladám za potrebnú.

Tááááákže, poďme na to:

Výhrevnosť benzínu je 43,54 MJ/kg = 43,54 GJ/t = 0,0121 GWh/t

Pre tebou uvedené množstvo ušetreného benzínu:

150 000t x 0,0121 GWh/t = 1 815 GWh = 1, 815 TWh

Samozrejme to je iba teoretické množstvo práce "schované" v benzíne. Našiel som, že účinnosť spaľovacieho motora je cca 40 percent. Ostatné mechanické záležitosti, ako trenie, straty v prevodovkách, spojkách a rozvodovkách, ako aj spotreba elektrickej energie na kúrenie a chladenie pre jednoduchosť zanedbám. Teda:

1,815 TWh x 0,4 = 0,726 TWh ( za rok )

Ročná produkcia Slovenských elektrární je cca 19 TWh ( rok 2016 ). Teda tebou uvedená úspora elektrickej energie náhradou benzínových motorov za elektrické, ak predpokladáme, že účinnosť pohonu elektromobilov je 100 percent ( stratu v nabíjačkách počas nabíjania, ako aj vnútornú stratu batérií zanedbáme ) , je: 3,8 percent

Obávam sa, že takáto úspora je z energetického hľadiska nevýznamná. Ale to je problém všetkých "zelených", eko-šetrných energií. Preto aj musia byť mohutne dotované, aby sa uspokojilo zelené svedomie ekologicky zmýšľajúcich občanov.... Energeticky, ekonomicky a pre pochopenie sedliackym rozumom ( na to je totiž treba slniečkovo zelený európsko-bruselský rozum ) je to číry nezmysel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Strhávam širák !

Nechcelo sa mi to počítať.Skúsil som to po Tebe. Vyšlo mi to isté. Takže Tvoje tvrdenie o raňajšej demencii je neopodstatnné - stále Vám to vážený pane myslí veľmi dobre ! Želám príjemný deň.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Účinnosť

benzínového motora je asi 25% (Carnot), diesel do 40%, medzi tým sú plynové turbíny.
Účinnosť nabíjacieho -vybíjacieho cyklu Li-on či Li-FePO akumulátorov je nižšia ako 90%.
Nabíjať začíname pri 3,5 Volt, končíme pri 3,8-4 V. Vybíjame od 3,2 volt, končíme pri 2,9 volt (to je už 80% né vybitie). úćinnosť 90% je v rozsahu počiatočných 20% vybitia, od 20% do 80% vybitia je to cca 80%, potom to už ide prudko dole.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Páni Nemeček a Ježík

Privodili ste mi úsmev na tvári. A to musím priznať,že vzhľadom na svoje vzdelanie tú otázku by som mal zvládnuť v pohode sám. Ale stalo čo som nečakal .Odpovedali ste obaja /čo si samozrejme veľmi vážim/ a odpovedali ste na úrovni kvalifikovaných odborníkov /pre oboch - širák dolu/. Iba by som ešte bol rád ak by ste prestali po sebe zazerať ! Všetci traja sme už v dôchodkovom veku. Tento svet už nezmeníme /aj keď možno v mladosti sme chceli/. Tak si ho aspoň užívajme pokiaľ nám to ešte naše zdravie dovolí .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

inzinier

Nemôžem celkom súhlasiť. Pán Ježík napísal seriál článkov o A1, potom písal o energetických veterníkoch, malých veterníkoch a nakoniec tento článok. Pochytili sme sa iba pri energetických ( veľkých ) veteníkoch, kde som s jeho tvrdeniami, ako energetik nemohol celkom súhlasiť.

Ostatné blogy boli buď v úplne pravdivé a v poriadku alebo som nemohol mať námietky, nepoznajúc tak podrobne problematiku prevádzky havárie A1.

Takže žiadne zazeranie sa aspoň podľa mňa nekoná. Ostrejšia výmena názorov síce po istých nevhodných tvrdeniach nastala, ale v tom nevidím žiadny problém. Pokiaľ sa možno niekedy stretneme, pokojne sa môžeme porozprávať o živote energetikov a vypiť si spolu!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Perfekne

Opakujem perfekte napísane a dávam klobúk dole pred autorom a myslím že vystihol problematiku do podrobna . Ďakujem autorovi za daný blog a musím konštatovať že toto nepísal politik a ani ekonóm ktorý ovláda excelovské tabuľky - toto písal technik s veľkým T !!! Klobúk dole !!!
Toto je realita !!
Teraz tak troška moje skúsenosti , realita a na koniec spoznanie .
Úvodom musím napísať že moja prax s elektromobilom je tak cca 200-300km v reálnej prevádzke .
Prvý posad do auta super pocit nemôžem napísať negatívum , proste klasické auto . Super pocit pri zošliapnutí plynového pedála a silnej axeleracie - sériový jednosmerný motor (najväčší krútiaci moment pri 0ot/min ) , ticho (niekedy až nebezpečne ticho na prechode pre chodcov) a tak .....
Ide to zadarmo , moja predstava hlúpa bola uff... veď to ide zadarmo !!! Super !!! Veď v telke hovorili že je to zelene a ešte zadarmo ! Nabíjanie - po pripojení nabíjačky (pomalé nabíjanie 230V) sa mi rozsvietila LED dióda 10A . A vtedy mi to doplo !
10A 230V = 2,3kW , kapacita batérie 21,5kWh . Toto je zadarmo? Nie toto je nabitie elektromobilu pri cene 0,19centu za 1kWh cca.4,1EUR .
Výsledok ? Za 4,1EUR prejdem cca 100km ale POZOR !!! V zime vypínam kúrenie a v lete klimatizáciu !!
30% aut na elektriku ? osobne ? nákladne ? autobus ? Viete si predstaviť tie TWh spotreby? Ja nie , fakt nie to si neviem prestaviť a ani za 100r .
PS . p.Ernest Ježík super blog a ešte v jeden veci ste mi nenásilnou formou vlastne ozrejmil problematiku dani z pohonných hmôt, neviem si predstaviť štáty EU bez výpadku dane z benzínu ako aj nafty či sme to my či ostatne štáty EU .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mako

Tú spotrebu benzínu za rok 2012 som uviedol ja. Je to spotreba za Slovensko a nie za celý svet ako si uviedol Ty. A ako som sa k nej dostal ? Dal som do Googlu :ročná spotreba benzínu na Slovensku". Odpoveď som našiel v poradí v treťom ozname.Je to článok z N.Času z 22.11.2014. A nevidel som dôvod neveriť tomuto údaju. Môžeš si to overiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nejako som sa v tých výpočtoch stratil

Tu sú moje osobné úvahy a prepočty. -

Po prvé.
Uvažovaná svetová spotreba benzínu v r. 2012 - údajne 540 000 ton je značne podhodnotená.
Uvažujme. Jedno auto na SVK nech prejde ročne 10 000 km. Pri spotrebe 5L benzínu/100 km ma jedno auto ročne spotrebu 500 L benzínu.
Nech je (len) na Slovensku 100 000 benzínových áut - za rok spotrebujú 50 000 000 L benzínu. Pri mernej váhe 0,8 kg/1L benzínu to predstavuje 40 000 000 kg = 40 000 ton!

Napr. v článku na
https://auto.sme.sk/c/20473413...

sa konštatuje, že v r. 2021 by mala svetová spotreba benzínu dosiahnuť cca 25 miliónov barelov (= 159L/brl), čo sa rovná 3 180 000 ton benzínu.

Po druhé.
Pri výpočtoch "mako322" nechápem, ako dospel - pri cene 0,19 centa/1 kWh el. energie - k nákladom 4,1 eura na 100 km jazdy. Ale, ak by to tak bolo, bola by to dobrá cena.

Po tretie.
Problém elektromobilov je niekde celkom inde.
Z fyzikálno-technického hľadiska je to "neúnosný" problém. - Odkiaľ vziať (po vyčerpaní ropy) adekvátne množstvo energie pre dopravu podľa dnešných predstáv. Je tu problém s materiálmi na výrobu elektrických batérií, s ich životnosťou atď.
Okrem toho, výrobcovia klasických áut neupustia od produkcie spaľovacích motorov dovtedy, kým to bude možné, predovšetkým z ekonomických dôvodov.
Nik tu nespomenul "klasický" projekt výroby etanolu zo 70-tych rokov minulého storočia v Brazílii. Bol to masívne dotovaný projekt s cieľom preorientovať sa na obnoviteľný zdroj PHM. Slušne sa rozbehol, ale keď štátna podpora ustala, projekt po pár rokoch zanikol, lebo benzín a nafta boli cenove predsa len trochu výhodnejšie.
Atď., atď.

Každopádne pán Ježík robí dobrú prácu, keď načal túto problematiku.
Ja som čítal diskusiu, keď bolo ešte len päť príspevkov, a teraz. Smer diskusie sa zmenil na vecnejší a reálnejší. Len tým matematickým prepočtom akosi nerozumiem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Oprava

Ospravedlnujem sa spraven malo byť 0.19Eur za 1kWh . Priemerna spotreba Citroen berlingo 22kWh/100km .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

FVE je ako "pomoc" pri nabijani elektroaut nerealna, vacsina tych co tie auta pouzivaju, ich maju v mieste kde by mohli nabijat zaparkovane v case ked slniecko nesvieti....
vymenitelne baterky by bol aspon z dnesneho pohladu najuzitocnejsi sposob, ale opat to naraza na riziko ze aku baterku prave vyfasujem, baterka (resp. modul z nich zostaveny) zrovna lahky nie je, + teoreticky aj riziko opalovania kontaktov a "tahania" obluku pri odpajani....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: riziko aku baterku

Systemy vymeny baterii su ale zalozene na tom, ze Vam nepredavaju/nepoziciavaju BATERIE, nepredavaju / nepoziciavaju AUTO, ale Vam predavaju, resp zabepecuju MOBILITU.
Tak ako Vam mobilny operator nezabezpeci osobneho posla, ale zaisti Vam KOMUNIKACIU (ci uz vo forme SMS, alebo hlasovej/datovej sluzby). Pri takomto koncepte vam na kvalite baterie "nezalezi". Nepatri Vam. AK bude zla, jej PRENAJIMATEL musi RIESIT problem.

Takyto system je zalozene na PRENAJME mobility.
Teoreticky to bolo velmi dobre "vymakane" - elektromobily dodal Renault, boli vybrate MALE, ROVINATE, HUSTO ZALUDNENE staty so silnou podporou verejnosti k elektromobilite.
Dansko (kde je klasicky automobil extremne zdanovany (registracny poplatok = dan vo vyske 60-67% ceny auta pri kupe/dovoze ) a Izrael (kde je politicky priechodne"znizit spotrebu ropz, ktoru v regione kontroluju staty s nepriatelskym postojom k statu Izrael). Znacnu cast pouzivatelov mali tvorit subjekty statneho/verejneho sektoru. napriek politickej podpore, projekt skrachoval (zadajte si do vyhladavacov Better Place a Shai Agassi pribeh dostanete napriklad tuna: https://www.fastcompany.com/30... )

Problem autora je, ze riesi INY problem.
Problem nie je nahrada benzinoveho automobilu.
Problem je ako zabezpecit MOBILITU (a v prvom rade mobilitu potrebnu pre EKONOMIKU krajiny)
Ak sa pozriete na to, co Vam da elektroauto voci benzinovemu autu z hladiska pouzivatela, vela vyhod nenajdete.
Ak sa ale pozriete aku vyhodu dava ELEKTROBICYKEL zistite, ze dostavate uplne NOVU KVALITU.
Preto mozete zaregistrovat raketovy narast elektrobicyklov a elektroskutrov v krajinach ako je Cina, alebo uz spominany Izrael a nie ako REKREACNE hracky, ale ako prostriedky zabezpecujuce dennu osobnu mobilitu.

P.S.1 typicky panelak je typicky panelak, ale polovica ludi na Slovensku byvala v 1989 v rodinnych domoch. Dnes je uz situacia trosku "horsia" ale nevidim ziaden problem aby pri NOVOSTAVBACH bola potrebna infrastruktura sucastou vybavenia.

P.S.2 Ci sa majityelom "benzinovych" vozidiel bude pacit ze im mieta na parkovanie zaberu miesta na dobijanie lektromobilov je vedlajsia otazka. Mediami podporovani politici im vysvetlia, ze ina cesta nie je ... (zvysok je uz o tu spominanych DANIACh a POPLATKOCH a RESTRIKCIACH (uz dnes nemozete v desiatkach miest v SRN do mesta s autom nesplnajucim Euro4 a chysta sa zavedenie obmedzeni iba pre (omnoho prisnejsiu) Euro6...
A ano, politici Vam vysvetlia, ze je to pre VEREJNE BLAHO & VASE DOBRO :-))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jgp a autor

ad jgp: iba k poznámke P.S.1 - nuž ja tu vidím problém a to dosť podstatný, elektrická sieť v nových panelákoch sa síce hravo dá zabezpečiť na zvýšený výkon na nabíjanie ( napríklad "mako" uvádza potrebný výkon nabíjania 2,5 kW na jedno auto, čo pri cca 50 bytoch a 25 elektroautomobiloch v paneláku znamená navýšenie ( pri nejakom súčasnom využití nabíjania ) cca 50 kW ). Nuž ale tento nápor u stoviek panelákov a tisícoch rodinných domov v jednom mieste nevydrží miestna distribučná sieť.

Navyše vzhľadom na drastické pokuty zo zákona o kvalite dodávky energií, pri prípadnom výpadku siete a nedodaní energie, nebude s takým navýšením odberu ani distribúcia súhlasiť! Spomínam si ako distribúcia v mojom okresnom meste jačala, keď som požadoval 50 kW na klimatizáciu ( a to iba pre leto ! ) u väčšej administratívnej 4 poschodovej budovy.

ad PS2 a autor: chápem, že článok je prísne zameraný na elektroautá a batérie. Po jeho prečítaní a prečítaní niektorých reakcií sa zdá, že neexistuje dobré riešenie, že ropa sa minie a sme v koncoch. Prečo nespomenúť ( mnou milovaný ) plyn, ako náhrada za kvapalné palivá? Je to riešenie lacné, je to jednoduché, je to vyskúšané, je to schválené, možno to montovať na nové i staré vozidlá, môže byť montované na všetky druhy spaľovacích motorov, NEZABERIE to žiadne parkovacie miesta navyše.....

Pravda to by sa museli jjebbnutí politici, ako Makron, Merkelová, Ševčovič a iní politici EÚ a lenivá nenažratá banda v OSN nespamätajú a neprestanú blbnúť s CO2 a strašiť s globálnou zmenou klímy a globálnou katastrofou, ktorá nastane údajne ( po presune katastrofického termínu z roku 2010 na rok 2100 ) niekedy na svätého Dindy......
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Danica Chames: Kde sa vzala tá nová bojnická príšera? 7 611
  2. Robert Puk: V ilegálnej ubytovni pod patronátom starostu Kusého znovu zasahovala polícia 4 051
  3. Tomáš Benedik: Rusko I - republika Burjatia, jazero Bajkal a ruská pohostinnosť 3 736
  4. Radovan Bránik: Neznesiteľná ľahkosť vraždy 2 992
  5. Monika Nagyova: Rozčúlená Nemka v Tescu: U nás by sa to nestalo! 2 772
  6. Zdravotní Klauni: Môj otec, Alzheimer a my ostatní 2 493
  7. Stanislav Martinčko: Pekne sme si vás upiekli, teraz vám dáme trocha zajesť! 2 131
  8. Michal Drotován: O tom, ako úradníci primátora ničia vinohrady 2 012
  9. Václav Mika: Riadiť hlavné mesto nie je brnkačka 1 947
  10. Pavel Macko: Budú sa kupovať nové vlaky? 1 640

Rebríčky článkov


  1. Ľuboš Dobrota: Eldorádo – soľ nad zlato naozaj.
  2. Lórant Kulík: Fotoglosa: Autosušička na huby
  3. Milan Lacúch: Stvoriteľ je neprístupný zraku človeka! Nik ho neuvidí! Ani mystici!
  4. Dáša Baliarová: Perficio
  5. Milan Lahučký: Juh Kambodže a božský ostrov Koh Rong
  6. Peter Kremsky: Autobusy sa zasnúbili s vlakmi, ideálne manželstvo to zatiaľ nie je
  7. Paula Beinsteinová: Život je opäť PEStrejší
  8. Ján Popovič: Poznámka k internetovej gramotnosti
  9. Martin Gábor: Bojovník Šafi!
  10. Martin Beňo: Progresívne Slovensko

  1. Muž z Veľkej Mače vypovedal ku Kuciakovej vražde, na identikite spoznal kolegu
  2. Zavolal na políciu pre hádku so synom, našli ho mŕtveho
  3. Odvrátená tvár amerického sna. Zabudnutý rasizmus Henryho Forda
  4. Hamšík vypadol z Ancelottiho zostavy, ale nad odchodom neuvažuje
  5. Joshua obhájil opasky, Povetkin po prvý raz prehral technickým knokautom
  6. Nákladiak pri cúvaní zrazil poštárku. Na mieste zomrela
  7. Milovali sa besne, divoko a verejne. Ich rozchod bol viac než umenie
  8. Irán po útoku na vojenskej prehliadke predvolal európskych veľvyslancov
  9. Pri Drienovci sa zrazilo auto s autobusom, mladý vodič zomrel
  10. Bláznivá Viktorka z Babičky naozaj žila

  1. Peter Nôta: Vďaka svedkom sme získali archív Paľa Rýpala
  2. Kedy nastúpi Kmotrík do cely za Kočnerom? Kampaň do Kmotríkovej TA3 EÚ nepreplatí
  3. Jana Teleki: Čižnárovo peklo sa nekoná.
  4. Kapitán Danko: Neznášam tie žlté vlaky, radšej mám tie naše. Naše teraz horia a stoja
  5. Imrecze skončil. Po krku mu ide vplyvný muž Smeru
  6. "Progresívnych veriacich" sa zľakol aj Bezák
  7. Dankov kult osobnosti ohrozuje občanov a štát: Neznášam žlté vlaky, musia ísť preč
  8. Podnet RTVS na ukončenie spolupráce s Michalom Havranom
  9. Na rovinu s Františkom Mikloškom: Ako prezident by som podporoval predčasné voľby
  10. Škandál u Lajčáka II: Záhadné podnikanie opitého exfunkcionára

Už ste čítali?