Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako Richard Raši v župe nezaparkoval (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Tzp parkovanie v Ke?

Vyborny material pre vsetky zainteresovane strany.

Sama som zvedava ako poslanci mesta o tyzden zahlasuju, 6 variant predllozit je jedna vec a hlasovat tak aby bola vacsina za 1 je druha vec.

O tom ze mesto ani EEI nevytvorili dostatocny pocet tzp miest v zmysle zakona som uz pisala viackrát, aj o tom ako vramci teraz platného VZN dochadza k diskriminacii medzi tzp obcanmi ,
Za 2 roky sa nenasiel zaujem ani snaha vec vyriesit k spokojnosti TZP obcanov.
Z tohto pohladu by bolo najlepsie odstupit alebo zrusit zmluvu s EEI, pretoze by VZN stratilo platnost a tym by bola otvorena cesta k novému VZN so zapracovanim poziadaviek TZP obcanov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vážení otcovia miest,

že vás nefackuje hanba! Robite veľmi málo,aby motorista mohol v meste zaparkovať a to je jedno v ktorom a nehanbite sa za namaľovanú čiarku na ulici vyberať parkovné. Tieto súkromné zlodejské firmičky,ktorého vlastníka nemožno zistiť nás zdierajú horšie ako zbojníci. To skutočne mestám nestačia dane? Koľko miest bolo vybudovaných na parkovanie? Ako poznám situáciu tak minimum. Radšej sa zamyšľajte nad tým ,ako budovať parkoviská pri príjazdoch do miest a z nich zabezpečiť bezplatnú dopravu do centra. Na začiatku bol opilec slota,ktorý by nedbal spoplatniť aj každý trávnik pred činžákom. Otcovia mies,to vám skutočne chýba trochu rozhumu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

suhlas - je to svinstvo

a bratislavcanov to este caka
som rad ze doteraz nemame parkovaciu politiku, ale zial uz bola schvalena - mam to Nesrovnalovi za zle
ale uz aj parkovanie pred nemocnicami mi dviha tlak
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Michal5407,

si úplne mimo.

Parkovacie politiky vznikajú najmä preto aby sa zamedzilo ďalším a ďalším záberom verejného priestoru na parkovanie áut. Teda, aby sa nelikvidovali verejná zeleň, parky, športoviská, detské ihriská a pod. iba preto, aby autá mali kde bezplatne parkovať. A aby sa parkovalo iba tam, kde je to dovolené a nie po chodníkoch, trávnikoch a pod.
Parkovacia politika má regulovať počty áut, aby jedna osoba, či rodina podľa možností nemala viac áut.
Parkovacia politika má zaistiť to, aby si parkoval na svojom pozemku a v cieli cesty aby si prioritne vyhľadával platené služby parkovacích domov, bezplatné, či platené parkovacie plochy a garáže tých inštitúcií, NC, a pod., kde si ideš niečo vybaviť.
Parkovacia politika má znižovať aj počty jázd autom, lebo ak v cieli cesty nenájdeš parkovisko vôbec, alebo bude poriadne spoplatnené, tak obmedzíš svoje jazdy a pôjdeš pešo, bicyklom, či s verejnou dopravou. A ak aj pred domom budeš mať platené parkovanie, tak nebude mať každý člen rodiny auto, ale bude iba jedno rodinné auto na nevyhnutné cesty, teda okrem menšieho náporu na verejný priestor bude aj menej jázd v uliciach mesta, lebo auto použije ten člen rodiny, ktorý v danom okamihu auto naozaj potrebuje a zbytok famílie použije MHD, či bicykel.

Ak si napr. prerábaš dom, či byt a objednáš si kontajner na odpad, od úradov dostaneš povolenie na záber verejného priestoru a za ten záber zaplatíš. Auto je to isté, tak isto zaberá verejný priestor, tak za ten záber musíš, či budeš musieť zaplatiť.

A ak aj pomocou parkovacej politiky, aj inak nezačneme regulovať počty áut a počty ich jázd, tak samozrejme s istou nadsázkou jedného pekného dňa ťa možno zobudí nejaký úradník a oznámi ti, že v záujme vybudovania nového parkoviska, či v záujme širšej cesty, novej cesty ti zaberú, či vyvlastnia záhradu, dvor, či celý dom aj s pozemkom. Vyvlastnia to vo verejnom záujme, dostaneš nejaké malé odškodné a ty budeš spokojne prespávať vo svojom aute a zároveň budeš platiť parkovací poplatok. Až tam môžu viesť tvoje postoje...

Inak si dobrý parazit, či egoista. Doma v obci si iste nárokuješ na bezplatné parkovanie. V cudzom meste chceš ako inak, opäť bezplatné parkovanie a dokonca ešte aj bezplatnú MHD. Ty čo dávaš do spoločného? Mesto a jeho občania majú zrušiť rekreačnú oblasť, na svoje náklady tam postaviť a prevádzkovať parkovisko, či parkovací dom, a ešte ťa bezplatne voziť v MHD?

Nápad s parkovacou politikou je dobrý, lebo pomáha znižovať počty áut a počty ich jázd, teda sa zmenšuje nápor na verejný priestor. Blog oprávnene komentuje zlý spôsob výberu parkovacích poplatkov v KE, to treba riešiť v prospech Košíc.
Ale poplatky majú ísť do rozvoja MHD, budovania parkov a pod., nie na vytváranie nových parkovacích miest, ani nie na budovanie nových ciest, lebo oboje tak akurát pritiahnú nové autá do mesta a bude ešte väčší nápor na verejný priestor v prospech áut a na úkor kvalitného a zdravého bývania.

Možno namietneš, že MHD by si rád využil, ale chodí riedko a mešká v zápchach, teda do zmeny k lepšiemu zostávaš v aute. Lenže ak vystúpiš z auta, tak nebude zápcha, ak nastúpiš do MHD, tak vytvoríš dopyt, a na základe toho dopytu vedia zahustiť MHD, optimalizovať linkové vedenie.
Hustejšia MHD bez dopytu na cestovanie je plytvanie a bianko šek.

Napr. v Dánsku v doprave po mestách na prvom mieste sú bicykle, chodci a verejná doprava, potom dlho nič a potom nasleduje poriadne utláčaná IAD.
Útlak IAD vytlačil ľudí z áut, vytvorili dopyt v MHD, a po cyklotrasách. Tak to má byť aj u nás, neverím totiž tomu, že z auta dobrovoľne vystúpiš....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Super napísané!V každom meste príde parkovacia politika.A je jedno,kto bude pri moci.Ľudia by už auto zaparkovali aj doma v obývačke.To nehovorím o tom,že každý tretí občan chodí domov na služobnom aute.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

konecne par nazorov bez emocii so stipkou sedliackeho rozumu,napr v ke bolo isty cas parkovanie zadara,na zaklade rozhodnutia prokuratury,vysledok bol ten ze v meste nebolo fakt ani miesto na bicykel,dnes ked treba platit je to ovela lepsie,samozrejme protestoval hlavne mimomestsky,o tom ale media cusali,hlasy obyvatelov sirsieho centra ignorovali,ti to vitali,a k samotnemu schvaleniu len tolko ze to schvalovalo zastupitelstvo a nie primator,ale nezavisle media masrovali mienku tak ze okrem rasiho v ke niet nikoho,6 nezavislych poslancov sa hysteria nedotkla,tu vidno ze nezavisly poslanec je neriadena strela,a jediny kto ju podporuju su saska z olano,presne tie strany ktore maju radi co najvacsi chaos a bordel,ok,dnes tam maju trnku a d volieb som nezachytil zatial nic,znamena to ze niekto bol uspokojeny,hysteria skoncila,moze sa zacat makat :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

skvelý koment

palec hore,
ohľadne EEI v KE okrem spomenutých porušení x zákonov, max fin. nevýhodnosti pre mesto a zneužívaní mestskej polície, ničení mestskej zelene atd. by som spomenul aj porušovanie dopravných predpisov, vyhlášok atd. ako na bežiacom páse pri "vytváraní" "nových" park. miest
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja by som dodal to ako su tie zmluvy ktore vlastne idu odbremenit mesto od riesenia parkovania viac menej nevypovedatelne . za toto by som za vajca do prievanu haRAŠIho zavesil a dal to preplatit po 10tu vetvu jeho rodiny (ano aj palcika ktory je nacelnikom MP bez riadneho vyberovho konania)
EEI v KE je cisto biznis pre sponzora rasiho toho felegiho ci ako
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

milý pityo,

pekný a dlhý článok z ktorého vyplýva, že si majiteľ takejto zlodejskej firmičky a zdôvodňuješ okrádanie svojích spoluobčanov. To skutočne myslíš, že ľudia prestanú chodiť do miest keď bude zvýšené parkovné? To len tebe a iným gaunerom na úkor občanov sa zvýšia zisky.Pozri sa do bratislavy na odťahovaciu službu,ktorá je súkromná a poviem ti, že číhajú ako vlci na vodičov,ktorí len na pár minút zaparkujú na zákazanom miste,ak tam nie sú tak už majú auto naložené a tešia sa ako zarobili. Pozri sa na zlodejov v službách mesta,ktorí ako súkromníci čistia mesto a tu zistiš, že robia o polovicu menej a chcú dva a viac krát viac a potom to v mestách tak vyzerá, tráva nepokosená, smeti na hlavnej ulici a o bočných škoda hovoriť atď. Poslanci by mali schváliť mestské podniky a to by si videl koľko by bolo zamestaných ľudí a čistotu mesta pravda pri ich riadnej kontrole. Čo už, aut bude viac a viac a parkovanie sa malo začať riešiť už pred dvadsiatimi rokmi, ale aj teraz to nekoho netrápi a tak chce každý len vodičov zdierať a zdierať. Prajem ti vždy voľné parkovisko pred tvojím domčekom. Na záver ešte doložím, že som bol v Bratislave a z parkoviska plného aut/150ks/ cez deň odišlo 6 vozidiel ostatné zam stali bez hnutia a možno tam budú stať bez pohybu celé roky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lepsi napad ?

[Michal5407],
[b.pityo] popisal realny stav ako aj to, ze bez parkovacej politiky nas raz auta vytlacia z obydli.
Namiesto aspon jednoho argumentu, ktorym by ste vyvratili jeho tvrdenia, sta sa zmohli len na ubohe invektivy ("majitel zlodejskej firmicky", "gauner").

Nech su magistrat a EEI akokolvek kritizovane, zatial som o ziadnom inom (lepsom) rieseni necital: ak nechcu Kosicania (a ini) mat mesto chaoticky vyplnene bezo zbytku autami, vzdy to bude spojene s rezidentskymi parkoviskami, zachytnymi parkoviskami, zonami, rampami, automatmi - a lepsi regulator ako peniaze tiez este nikto nevymysle (ci ?). Zmysel celeho clanku a [b.pityo]-vho prispevku je v tom, ze vsetko toto by malo byt doladene tak, aby to fungovalo a mesto z toho malo viac.

Ak mate lepsi napad, sem s nim (a ak nie, aspon sa zdrzte bezduchych vypadov proti tym, ktori maju aspon cosi, prosim)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

takych michalov je tu dost,bohuzial,je demokracia maju pravo na nazor,aj ked ten je zvacsa o urazani,od gaunerov az po ficoovce,je to na smiech,ako som uz pisal je neskutocny rozdiel v parkovani pred a teraz,resp by som vsetkym tymto truhlikom zelal aby mali podobny problem ako ti co byvaju v centre a maju problem z parkovanim to by potom volali o pomoc jedna radost
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vážený priateľ,

ja celú parkovaciu politiku hodnotím ako okrádanie občanov,nebolo by vhodnejšie namiesto neznámej firmy v daňovom raji vytvoriť mestskú parkovaciu službu? Na druhej strane aut bude viac a viac,veď za posledné obdobie pribudlo milion vozidiel, a tak kde boli poslanci miest,alebo si mysleli, že sa ich to netýka, lebo oni maju rôzné preukazy?Navrhujem,aby každé mesto nezvyšovalo poplatky,nezdieralo svojích občanov ale konalo v budovaní parkovacích miest a domov. Zatiaľ nás len okrádajú, ale nič iné nerobia. Keď budú záchytné parkovacie miesta veľmi rád tam zaparkujem a do centra pôjdem dopravou alebo pešo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

ja som opisoval hlavne situaciu ludi ktori byvaju v centre mesta,pridu z prace a nemaju kde zaparkovat,toto treba riesit,to akym sposobom,sukromnik,mesto,stat nech riesia ti co maju,zastupitelstvo rozhodlo ako rozhodlo,kritika sla ale a iba na rasiho,je to urcite mimo,na druhej strane kto ide do mesta autom nech cvaka,1 euro na hodinu je este malo,zbytok co si tu dal je len emotivne nicneriesenie,ak ludia chcu ine nech sa vo volbach vyjadria
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stale tu dookola pisete o parkovacej politike ....ved on proti tomu nezmienil ani slovo. Treba napisat jasne a strucne o com sa tu vobec bavime a o com to cele je. Problem je pijavicna,parazitna, neefektivna firma na ktorej zaraba urcity okruh vybranych ludi a ktora zlodejsky okrada mesto o peniaze ktore by mohli byt pouzite na nieco uplne ine. Nemyslim si ze keby mesto predlozilo projekt vlastnej spravy, riadenia parkovania a jasne by ukazalo a preukazalo na co budu vybrane peniaze pouzite by bola neochota zo strany obcanov zaplatit za parkovne v zonach. Zamyslel si sa vobec nad jadrom problemu nespokojnosti? Pretoze ak si myslis ze ten problem je "zaplatit parkovne" tak si na urovni cloveka z doby kamennej, alebo to je pravdepodobnejsi scenar si myslis ze si chytrejsi ako ostatni. To je vo vseobecnosti problem hlupych ludi...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

sukromnik vs. uradnik

[Michal5407], [Jipi12] a ini, ktori volaju po akomsi "mestskom podniku": vase skusenosti asi nie su dost hlboke na to, aby ste si uvedomili, ze podniky zalozene politickymi nominantami su ovela vacsou srotovackou penazi ako akykolvek podnik z danoveho raja. Zacitujem zo spravy, ku ktorej tu diskutujeme:

* v roku 2011 dostalo mesto Kosice cez svoju Spravu majetku za parkovanie 280 tisic (=vybrali 1137, naklady boli 857)

* do roku 2016 dostavalo mesto Kosice (bez pohnutia prstom) od EEI do pokladne 324 tisic

* v roku 2016 a 2017 dostalo mesto Kosice (bez pohnutia prstom) od EEI do pokladne 396 tisic

* v roku 2018 by mesto Kosice malo (bez pohnutia prstom) dostat od EEI do pokladne 540 tisic

Inymi slovami, este aj so zle nastavenou zmluvou dostane mesto Kosice od schrankovej firmy ovela viac, ako ked sa na parkovnom prizivovali priamo jeho uradnici.
Je nejaky dovod mysliet si, ze ak by to teraz prebrali miestni politici do ruk svojich, strykovych, neterinych a kamaratovych, ze by to fungovalo lepsie ? Ja ten optimizmus nemam, skusenost mi to nedovoli a z rozpravok o polepsenom krivakovi som uz vyrastol.

(trosku ma prekvapil priklad Trnavy, kde sa o parkovanie staraju uradnici a NAPRIEK tomu to tam funguje vyborne - pekna lastovicka, len nevieme, ci je to prva a budu sa mnozit alebo je to uz len posledna, ktora nestihla odletiet)

Vo vseobecnosti je problemom hlupych ludi hlavne to, ze sa nevedia poucit (ani z vlastnej) historie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

milý Lankom,

tu vidíš ako sme občania okradaní,alebo si myslíš, že ten človek tejto firmičky to zaplatí mestu zo svojho? Zistí si prosím ťa,koľko zostane tejto schránke,ale to sa vlastne zistiť nedá. Stále som toho názoru, že pár zamestnancov mesta by bolo oveľa lepších ako neznáma firma utajeného majiteľa,ktorá zvnikla len na túto činnosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

divna logika alebo masochizmus ?

[Michal5407] ma pravdepodobne nejake problemy s kupeckými poctami alebo len nechape pisane slovo.
Mne osobne je uplne jedno, kolko ta firma vyberie a kolko jej z toho ostane: podstatne je, ze aj so zle nastavenou zmluvou ma z nej mesto ovela viac, ako ked to robilo samo.

Inymi slovami "pár zamestnancov mesta by bolo oveľa lepších ako neznáma firma utajeného majiteľa" sa v reci cisel da prelozit len tak, ze radsej ziskat pre mesto 280 so svojimi ako 324/396/540 od cudzich.

Som rad, ze tejto logike [Michal5407]a nerozumiem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no kto je tu mimo si zjavne ty pises o zeleni zatial co eei zaberalo aj posledne kusky zelene aby vybudovalo parkoviska , sekalo stromy ktorých je v KE uz aj tak malo zjavne o problematike v KE nevies nic ale bdues tu davat rozumy
prave eei zaberalo vsemozne plochy na parkovanie bez akejkolvek kontroly.Parkovacia politika ma kontrolovat aby jedna rodina nemala viac ako 1 auto ???doba normalizacie uz davno skoncila sudruzenko ak si si to nevsimol aj ked tolko je tu komunistov ze mam aj ja sem tam pocit ze este nie to je pravda.Parkovacia politika ma mat v prvom rade koncept a nie to co sa dielo v KE vsak ?Tam mala parkovacia jediny ucel aby sa nabalila eei a rasi splatil dlho za volby.Parkovacia politika ma hlavne naplnat mestky rozpocet ktory sa dalej pouzije na verejne ucely a nie mastit vrecka kamaratov politikov.Tak sa trosku zobud do reality kym vypustas krasne hesla a skutkovy stav je uplne niekde inde.V Dansku kopa veci funguje uplne inac a tazko porovnavat tento narod s ludmi co ziju v tejto neokomunistickej gubernii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

normalizácia síce skončila, ale tie stredoveké, prvorepublikové a normalizačné štvrte a sídliská, ktoré vo väčšine miest tvoria drvivú väčšinu bývania, sa nenafúkli.
Takže či s EEI alebo rozumnejšie cez mestský podnik, tzv. parkovacia politika - rúbanie stromov, asfaltovanie... sú v mestách nevyhnutné.

Ale len do určitej miery, preto sa nevyhneme určitým opatreniam, ktoré budú znevýhodňovať domácnosti s viac, než jedným autom.

A samozrejme bez EEI.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale s tym nema nikto problem resp.velmi malo ludi aby sa za parkovanie platilo a zvlast pred druhe pripadne tretie auto v domacnosti a myslim ze malo kto ma problem zaplatiti euro ci dve ze chce zaparkovat v centre mesta ak tie peniaze pojdu na zveladenie mesta ale nie to co sa dielo v KE s eei to nemalo nic spolocne s serióznou parkovaciou politikou to bolo len ucelove nabalovanie sa úzkej skupinky ludi to uznavaju aj sami smeraci
a co sa tyka rubanie stromov no to velmi pochybujem ze este aj tie kusky zelene sa maju vyrubat aby sme spravili 4 parkovacie miesta vies v civilizovaných krjainach sa stavaju podzemne parkoviska a nie vyrubuje zelen ale tu samozrejme na take projekty nie su peniaze lebo vsetko sa rozkradne
 

1 2 >

  1. Cinkota: Čím viac mi bolo dovolené, tým viac som hranice prekračoval
  2. Sagan zvýšil náskok v súboji o zelený dres, etapu vyhral Cort Nielsen
  3. Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan
  4. Nápoj, ktorý prežil monarchiu i komunistov, vyrábajú už šesť generácií
  5. Parádne trafil z diaľky. Stoch prispel k víťazstvu Slavie Praha
  6. Pri pustenej klimatizácii by ste sa mali cítiť zle
  7. Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži?
  8. Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou
  9. Mladá pacientka sa sťažuje na liečbu v žiarskej nemocnici
  10. Scenár ako na Kryme? Putin chce referendum na Donbase

  1. Keď kalamita príde vhod. Rakúšan u nás ťažil drevo napriek zákazom
  2. Danko a Biľakove deti z parlamentu ohrozujú územnú integritu Slovenska
  3. Minister Richter sa chystá premrhať milióny eur s pochybným výsledkom
  4. Noční vlci budú vodiť na Slovensku starých ľudí cez cestu. Aspoň podľa Kaliňáka
  5. Kauza Cervanová: Posledný výdych koňa
  6. Fedor Gál: Andrej Kiska má zodpovednosť, ktorej sa nemôže vzdať
  7. Dnes už vieme, že kto nemá zbrojný pas, nie je skutočný Slovan
  8. Sudca Dohňanský sa po nehode vrátil do práce. Obvinený nie je
  9. Slovenskí poslanci idú na Krym. Porušia zákony Ukrajiny, im to neprekáža
  10. Pravé tváre (korektných) zradcov národa

Už ste čítali?