Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kto sú klienti taxi a kto sú klienti služieb podobných Uberu, a prečo je to tak? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Uber je vynikajuca myslienka

a pracuje to skoro na celom svete.
Bratislava, tak isto ako aj ine mesta neboli planovane na tolko aut.S tohoto dovodu sa to riesi
velmi dobrou verejnou dopravou, s ktorych podzemna,pripadne nadzemna draha je vyskusany
uspech.
Absurdnost dopravy "OSOBNYM" autom v meste je lahko pochopitelna,chodec zaberie priblizne
stvrtinu metra stvocoveho.Priemerne auto zaberie minimalne sest stvorcovych metrov.
To je dvadsat styri krat viac! To auto sa musi skor ci neskor niekde odstavit a stava sa
zbytocnou prekazkou. Prestal byt dopravny prostriedok a stava sa s neho prekazka a zataz.
Chodec si sadne v parku na lavicku,neprekaza nikomu a jeho "parkovanie" je vyriesene.
Treba sa poucit,"zadarmo" tam, kde taketo problemy uz vyriesili v minulom storoci.
Vsade kde sa to len da,vysadte stromy a parky na velkych parkoviskach aby mali chodci
kde "parkovat"."Odkukajte" uspesnu a efektivnu mestsku dopravu tam kde to pracuje.
Pri vsetkom respekte,ludia ktori si usmolili nejaky ten diplom,ale chyba im vytvarnost
a predstavivost a teraz maju napriklad velmi "dolezitu" funkciu, dajme tomu na mestskej rade,
sa stali pritazou a nie riesenim.
Uvediem taky jednoduchy priklad,Jozko Lopatka,parkovy architekt nakreslil park a krasny
travnik stvorcoveho tvaru.
Prisli chodci a zacali mu tento stvorcovy travnik prekracovat diagonalne,ked poprsalo tak s travnika
sa stal blatnik.Jozko zabudol na chodcov a nenakreslil diagonalnu dlazbu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Toto je myslim velmi silne tvrdenie: "služby podobné Uberu nezobrali zákazníkov taxi službám, ale vytvorili si nových zákazníkov." a je mi dost zatazko mu uverit. Uz len preto, ze poznam hned niekolko zakaznikov taxi sluzieb, ktori sa dnes vozia (aj) Uberom
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na notoricky znamej trase

Praha-Ruzyne - Centrum Uber urcite vzal taxikarom zakaznikov. Ale je to ich chyba. Lebo prazski taxikari su globalne znami tym ako bezostysne okradaju zakaznikov.

Praha je tiez dobrym prikladom generacneho stretu. V urcitom smere maju taxikari pravdu. Riesenim by bolo redukovat byrokraciu, ktora sa na taxisluzby ponaliepala a nie nalozit na Uber nove povinnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pan Drahovsky, uzasne ako nahody a stastie nakoniec rozhoduju o MHD v Bratislave. Tento Vas blog si ulozim a budem ho prezentovat zakazdym ked bude mesto tvrdit, ze ma nejaku koncepciu.
Smutne a pritom na smiech, platime si uradnikov, ktori ani netusia preco sa v meste ta ktora vec deje. V mojej firme by tn clovek letel uz po tyzdni, aj keby som na jeho miesto nemal nikoho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som tiez jedna z tych co od taxi zdrhla k uberu. Dovodov je niekolko:
- telefonovanie. Nie preto, ze je mi to neprijemne, alebo mi to robí problém, ale preto, čo spomína aj autor článku - väčšinou treba volať do viacerých taxislužieb, všade opakovať požiadavku, čakať na linke... V Ubere nastavím, kedy má vodič prísť a viac sa nestarám - oni nájdu vodiča a pošlú mi potvrdenie, zatiaľ sa mi nestalo, že by to nefungovalo.
- trasa. Doteraz každý šofér Uberu, s ktorým som išla, používal apku na sledovanie dopravnej situácie a trasu vyberal podľa toho. Šoféri bežnej taxislužby sa pýtaju mňa, takže si musím dopredu naštudovať, kade majú ísť a zistiť, aká je situácia na cestách - alebo zaplatiť o dosť viac, ak nechám výber trasy na nich.
- komfort. Viem, koľko budem čakať, kedy prídem do cieľa a môžem to dať vedieť tým, čo ma čakajú.
- ceny. Dopredu viem, koľko budem platiť, ak cestujeme viacerí, môžeme si cenu pohodlne rozdeliť.
- platba kartou.

Uber ma nemusel taxi službám "kradnúť" - ja som si vydýchla úľavou, že konečne existuje niečo pohodlnejšie, pružnejšie a menej odr... zákazníkov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja z týchto istých dôvodov používam Hopin, ktorý mi pošle legálneho taxikára. Uber mi totiž pripadá ako istý druh podvodu (taxislužba, ktorá presviedča, že taxislužbou nie je).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja napriklad principialne chcem nelegalneho uberistu.
Naco krmit Basternka cez plno vymyslenych poplatokov legalnej taxisluzby? Naco podporovat absurdne statne regulacie ktore vlastne regulacie nie su ? Regulacia je nieco co odstranuje nezelany a spolocensky skodlivy jav. Len sa akosi v tomto eurosocialiazme zvrhli na likvidaciu podnikania , konkurencie .
Uber krasne disruptuje socializmus a preto ho podporujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:)

ad: Svedčí o tom napríklad fakt, že keď si objednávam počas víkendu taxi, musím zavolať do viacerých taxislužieb, lebo niet voľného vozidla.

To nie je dokaz, ze klasicke taxi je cez vikend velmi vyuzivane. To je dokaz, ze klasicke taxi je uz hodne rokov mrtve. Ja som k inemu sposobu objednavania taxi presiel prave preto, ze klasicke taxi proste na tych cislach nevedelo zohnat auto.

Dnes ma z autoservisu poslali taxikom, klasickym taxikom. Akurat vodic mal maly tablet a zakazky sa mu zobrazovali tam. V kalendari je proste 21. storocie a taxi-sluzby, ktore to nepochopia, skoncia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no

Je to skor skor dokaz, ze dispecing po starom uz doziva a je tam iba zo zotrvacnosti, aby ti, co si zvykli telefonovat, nemali kulturny sok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobrý deň prajem pán Drahovský.
Povodne som bol rozhodnutý viac nereagovať na Vaše články ohľadne Uberu a Taxify, ale po prečítaní Vašeho najnovšieho (určite zaplateného) článku mi to nedalo.
Nebudem sa tu siahodlho rozpisovať o tom, že stále obhajujete NELEGÁLNE podnikajúcich taxikárov, ktorí ignorujú snáď všetky zákony, ktoré sa ich týkajú, a taktne zamlčujete, že Uber NELEGÁLNE podnIká už len v štyroch štátoch EU!!! Ale k veci.

Ako možete napísať, že Uber a Taxi Fy nezobral zákazníkov klasickým taxislužbám??? Chcete mi tvrdiť, že Uber vozí len chudobných študentov, a nemajetných ľudí, ktorí sa predtým vozili MHD? Tak jeden príklad. Akonáhle začne Uber účtovať násobky, hneď stúpne počet objednávok Hopinu, a klasickým taxislužbám Osobne poznám bývalých vodičov Uberu, ktorí mi nezávisle od seba potvrdili, že akonáhle vošli do zóny násobkov, dostať dobre platenú jazdu bol malý zázrak! Myslíte si, že ich zákazníci sadli na MHD? NIE!!! Zapli Hopin,alebo volali do taxislužieb!!!
Pán Drahovský, ja viem, že doba je zlá ( aj keď pán premiér tvrdí, že sa nám darí) a účty treba platiť, ale takýmito platenými článkami myslím si strácate čitateľov .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ach jo

Bratislavský taxikár roky rokuce malo mnoho zákazníkov taxikárov veľa negatívnych skúsenosti s taxikarmi taxikári kašľali legislatívu dosť často osmekli zákazníkov a pre pár EUR navyše porušovali všetko čo treba na slušne podnikanie v domnení že sa nemôže nič stať žiadna konkurencia ich neohrozí a vo svojej zvrátenej logike si občas násilne vybavili účty aj medzi sebou a zrazu príchod zdieľaných služieb zasiahol aj ich biznis a už kričia že niekto nedodržuje zákon a predpisy a čudujú sa zákazník dá prednosť službe z jasnými pravidlami pri platení ja si myslím že žnú le to čo zasiali roky nečestných praktik o drobného klamania zákazníkov a teraz hlasno kričia že niekto podniká nelegálne a čudujú sa ľudia zákazníci nie sú na ich strane . Nech si najpr urobia poriadok medzi sebou napr aj v tom koľko jázd oficiálne nahodia do elkronickej pokladne a každému zákazníkovi dajú účtenky na začiatok by to pomohlo a na záver pri rovnakej cene taxi a úber ja osobne uprednostnim uber práve pre zopár zlých skúsenosťami z taxikarmi z BA
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán taxikár, poviem to ešte raz - a netýka sa to len mňa, ale drvivej väčšiny mojich známych, ktorí prešli k Uberu:

NEBOLO NÁS TREBA KRADNÚŤ. PREŠLI SME K UBERU SAMI A VEĽMI OCHOTNE, PRETOŽE SME BOLI NESPOKOJNÍ SO SLUŽBAMI, KTORÉ POSKYTOVALI KLASICKÉ TAXISLUŽBY.

Namiesto fňukania a obviňovania skúste konečne začať niečo robiť s nízkou úrovňou taxislužieb. Potom sa možno zákazníci vrátia. Ale kým
- budem musieť návštevy zo zahraničia varovať, aby si v žiadnom prípade nebrali z autobusovej alebo vlakovej stanice alebo z letiska taxík, lebo taxikári ich ošklbú ako siroty,
- budú taxikári obchádzať §29 bod 1e zákona, že majú používať najkratšiu trasu, ktorú umožňuje dopravná situácia - nie sú ochotní používať GPS a apky, ktoré by im to umožnili, namiesto toho žiadajú, aby im trasu vysvetlil zákazník, a ak ju nepozná, vyberú tú najdlhšiu,
- budú taxikári obchádzať § 30, bod 1d zákona o tom, že tarify majú byť na viditeľnom mieste a zákazník má právo poznať ich pred cestou,
- čakajúci taxík zaúčtuje opäť dobrý trojnásobok sumy, než privolaný a taxikári budú klamať, že to tak stanovuje zákon (stalo sa v Bratislave a nie raz a nie u jednej taxislužby),
- nebudem mať možnosť komfortného objednania a platenia,

proste kým taxislužby budú ku zákazníkom pristupovať ako k hlúpym husiam, ktoré existujú iba na to, aby ich ošklbali

budú mi taxislužby naďalej ukradnuté a budem naďalej používať Uber.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobrý deň prajem všetkým. Tak poďme poporiadku.
Stále tvrdím, že zákazník nemá čo kontrolovať poskytovateľa služieb, pretože si cez zaplatené dane kupuje túto kontrolnú službu u štátu! Ja tiež, keď sa idem najesť do reštaurácie, tak si nejdem pýtať od jej majiteľa, či má všetky povolenia, nejdem do kuchyne, či majú kuchári platné pracovné zmluvy., či majú v chladničke len čerstvé mäso atď. Kontroly majú vykonávať na to určené štátne inštitúcie!
A tu je problém! Štát na tie kontroly kašle. Keby štát vykonával kontroly nielen nelegálnych taxikárov Uberu, ale aj klasických taxikárov, a keby všetci taxikári vedeli, že keď porušia zákon, budú tvrdo potrestaní, videli by ste, ako rýchlo by sa trh vyčistil.
Za zmienku ešte stojí aj toľko spomínaná jednotná cena. Funguje v Rakúsku, Nemecku, Maďarsku, aj v iných vyspelých krajinách. Nemuseli by sme riešiť predražených staničných, letiskových taxikárov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keby v reštaurácii dali zákazníkom menu veľkosti platobnej karty s mikroskopickými cenami a tvrdili by, že zákazník ich nemá čo kontrolovať, na to je tu štát, tak by do týždňa zbankrotovali.

Poviem to takto: ak vás situácia stále nedotlačila do toho, aby ste namiesto fňukania za stratenou minulosťou a obviňovania všetkých naokolo - štátu, konkurencie, aj drzých zákazníkov - začali pracovať na odstránení vašich nedostatkov, tak zjavne ešte nie je dosť zlá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ešte raz!!! nefňukáme za minulosťou, nebojíme sa normálnej, zdravej konkurencie( tá je dobrá v každom biznise) ale chceme, aby všetci dodržiavali pravidlá. A keď budú podmienky pre všetkých rovnaké, zákazník rozhodne, kto prežije, kto to bude musieť zabaliť, resp. skvalitniť svoje služby.

Ešte k tej vašej poznámke k reštaurácii: Vy prídete do reštaurácie, vypýtate si všetky povolenia, skontrolujete pracovné zmluvy,atď a keď podľa vas bude všetko v poriadku, si objednate jedlo, pitie?Úsmevné. Písal som o tom, že štát má kontrolovať, či ten ktorý podnikateľský subjekt dodrźiava zákony, nariadenia atď.
Neviem, koľko máte rokov, ale len za socializmu súdruhovia prikazovali koľko gramov má mať porcia jedlá v reštaurácií.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ešte otázky na ktoré si môžete odpovedať sami.
Prečo ŠTÁTNE LETISKO prenajíma taxi stanovíšťia výlučne predraženej taxislužbe?
Prečo štát, resp. mesto toleruje na Hlavnej stanici
dlhodobé státie na taxi stanovištiach, ktoré sú určené pre všetky taxíky na naloženie, vyloženie pasažierov.?
Keby sa bol Uber nútený zlegalizovat, a následne by zvýšil ceny, myslím si, by taký atraktívny pre vás nebol.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Café Európa: Kto vyčistí špinavý vzduch na Slovensku? 2 934
  2. Martin Droppa: Mať rád Slovensko? A prečo? 2 807
  3. Dominika Dongova: "Pán pravý" mi skomplikoval život 2 582
  4. Miroslav Tokarčík: Nenecháme sa zastrašiť! 2 313
  5. Liga za ľudské práva: Západ už na utečencov rezignoval 2 091
  6. Jasmina Stauder: Ulmovci: Rodina, ktorá zaplatila za pomoc Židom životmi 2 087
  7. Tomáš Kubuš: Kazachstan 2018 (foto) 1 597
  8. Blanka Ulaherová: Spiatočné letenky Budapešť - Baku za 80 eur ... (Azerbajdžan 2018 1/3) 1 244
  9. Transparency International Slovensko: Ako aj bez peňazí zlepšiť naše zdravotníctvo 1 185
  10. Čo je nové na sme.sk: Tieto zaujímavosti o zvieratách okolo nás mnohých prekvapia 1 134

Rebríčky článkov


  1. Milan Lacúch: Smrť, otroctvo hmoty a nepoškvrnené počatie v nových, nevšedných súvislostiach
  2. Drahoslav Jonáš: Hip hop (rap).
  3. František Cudziš: Paradox padajúceho rebríka
  4. Patrik Spišiak: Ďalšia nová strana? Nestačilo ich už?
  5. Ľuboš Dobrota: Osud Johanna August Suttera - zlato mu prinieslo životnú tragédiu.
  6. Fero Sklenár: No Point to Worry about... 2018.06.22.
  7. Linda Majerská: Nedeľný výlet
  8. Michal Nagy: Miss folkloristka - asi pekná akcia.
  9. Ľuboš Dobrota: Osud rozdal kruté karty pre Doktora Jesenia aj pre kata Jána Mydlářa.
  10. Fero Sklenár: No Point to Worry about... 2018.06.21.

  1. Prieskum AKO: Smer sa stabilizoval, Progresívnemu Slovensku chýba percento
  2. Messi má pri hlave revolver. Ak nevyhrá, zabije ho, tvrdí tréner
  3. Došlo k vzbure? Hráči Argentíny majú žiadať okamžitý odchod trénera
  4. Žiadne videá ani promo. Zadržanie Kočnera prebehlo pokojne
  5. Pijete každý večer a vravíte, že nemáte problém? Máte
  6. Nebezpečná križovatka v Bratislave zmizne, začala sa jej prestavba
  7. Žili v smrade, pote a špine ako zver. Okupanti hovoria o vstupe do Československa
  8. Ako si overiť, že ste vyhorení, a sedem spôsobov, ako sa brániť
  9. Ako by mohla vyzerať budúca vláda? Vyklikajte si ju
  10. Ako vyzerá zdravá stolica. O čom svedčí nezvyčajná farba?

  1. Brutálny tanec predviedol na ulici opitý starček!
  2. Protestujúci farmári sú v Bratislave, ľudia ich vítali potleskom
  3. Komentár Daga Daniša: Prečo arabskí šejkovia milujú Kaliňáka
  4. Kauza Cervanová: Viera sa ich strašne bála
  5. Zločinci si tu fungujú ako v supermarkete
  6. Farmári: Matečná je ministerka pre oligarchov, nie pre nás
  7. Na Bratislavu tiahnu farmári zo Slovenska, vystúpia na pochode za Slušné Slovensko
  8. Exkluzívne video: Policajti odvážajú Mariána Kočnera
  9. Karol Galek: Neklamte baníkom, život po uhlí existuje
  10. Kauza Cervanová - Presvedčivé priznanie vraha Milana Andrášika

Už ste čítali?