Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keď sa zastaví rozum, ale ono to môže byť aj inak (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Ako mozem nespravne vyhodnotit pruhy, ked je tam dvojita plna ciara? Mozno nepredbiehala, ale urcite ani nedavala pozor na cestu!
 

 

Áno prehliadla dvojitú plnú čiaru, čo by sa pozornému vodičovi nikdy nemalo stať. Lenže prečo sa to asi stalo? Podla mňa preto, že išla až moc blízko kamióna, čím nemala prehľad o situácii pred sebou a menila jazdný pruh čo je smrteľne nebezpečná kombinácia.
Nedávno, v Bratislave na moste Lafranconi išiel takto jeden kamión za druhým a ten druhý sa rozhodol preradiť do pravého pruhu na odbočenie. Lenže pre natlačenie na predchádzajúci kamión nevidel, že v pravom pruhu kúsok ďalej stoja auta a koľko nich ľudia.
 

 

no to hej, to je ďalšia vec... no to je stále o zlom šoférovaní a nie o navigácii :) môže ma prístroj stokrát navigovať na odbočenie, ak je tam dvojitá plná čiara, tak ju nebudem prechádzať, navigácie predsa majú niekedy aj staršie mapy alebo môže byť niekde len dočasná zmena.
 
Hodnoť

 

Myslím, že se pletete. Řidička je místní a dobře to tam zná. Je to na hlavním tahu z Č. Těšína do Třince, těsně před Třincem. Bydlím v regionu a to místo znám také a neznám řidiče, co by neznal. Tam určitě navigaci nepoužila.
 

 

A ta žlutá značka je už tam dlouho. Navíc není na silnici, po které jela. Je na připojovacím pruhu silnice z Frýdku-Místku.
 

 

Opačně, omlouvám se, spletla jsem to. Oktávka je na Frýdecké a to vpravo je připojovací pruh z Těšína. Tady: https://www.google.cz/maps/pla...!4m5!3m4!1s0x471404248304bdbf:0xaff 6250ed64c316d!8m2!3d49.7255403!4d18.6162768?hl=cs
 

 

Tiež si myslím, že s týmto navigácia nemá nič spoločné...
 

 

Vďaka vášmu navigačnému linku a porovnaním videa je možné presne určiť miesto kde sa to stalo. Tá žltá značka nie je upozornenie na zmenu organizácie dopravy, ale upozornenie na otáčanie vozidiel údržby.
.
Keby vodička sa preradila o 200 metrov neskôr, tak by sa správne preradila do odbočovacieho pruhu z cesty 486, na odbočku Třinecká cest.
.
Záhadou zostáva prečo keď údajne miesto pozná, tak sa preradila do protismeru. Respektíve keď chcela hazardérsky prechádzať kamión prečo nedupla na plyn?
.
Nemusel to byť pokyn z navigácie typu „odbočte vľavo .... o 400 metrov“, mohol to byť nezvládnutie rozhovoru vo vozidle, telefonovanie alebo čokoľvek čo ju vyviedlo z pozornosti až tak, že skoro to skončilo tragicky, pritom na videu vidno bežné počasie, žiaden sneh na vozovke, hmlu atd.
 

 

Já ji teda osobně neznám, ale na FB se ozvali Třinečáci, kteří to auto identifikovali (v původním videu nebyla zakryta RZ), a mezi nim byl i automechanik, který napsal, že jí to auto opravoval po bouračkách pětkrát do roka. :D
A máte pravdu, řešením bylo přibrzdit a zařadit se zpátky. Nikoho by neohrozila.
 

 

Bylo to nedovolené předjíždění přes dvojitou souvislou čáru. Žádné odbočování!
 

 

:) Navíc, tam se doleva odpočit nedá. Je to odbočení na Těšín z protisměru, tedy doprava. :D
 
Hodnoť

Herr Drahovsky,

myslim ze pravdepodobnost Vasho scenara je velmi nizka. To ze stara oktavia nezrychluje ako by sa “dalo ocakavat” je preto ze by vodicka musela podradit aspon do trojky, vypnut svetla, klimatizaciu, radio a pozatvarat okna aby ste sa dockal na videu viditelneho zrychlenia. Vodicka so zaradenym 4tym alebo 5tym rychlostnym stupnom pravdepodobne len stlacila plyn a cakala … ked videla ze to “neda” tak namiesto toho aby dupla na brzdu a zaradila sa spat za kamion tak riskovala zrazku s oproti iducimi vozidlami. Zvycajne vozim v aute male dieta, prepacte Herr Drahovsky ale spravit toto mne tak jej vybijem predne zuby, ci mala navigaciu alebo nie.
 

 

Som zvedavý ako sa bude vodička obhajovať.
.
Keby išlo a znalého priráta ciest, tak určite spraví to čo popisujete. Podradí, razantne zrýchli, predbehne kamión a možno, že nie zľava, ale sprava.
.
Aj na kamere vidno svetla vozidiel v protismere už v momente preradenia sa do vedľajšieho pruhu, čo pri údajnej znalosti miesta je nepochopiteľné konanie, blízke nie hazardu, ale s cieľom sa zabiť. Následná rýchla reakcia je rovnako záhadou. Ak by bol ciel predbehnúť kamión tak sa zaradí späť. Ak by to bolo nečakané, alebo panika. tak by bola z toho skorej čelná zrážka.
.
V každom prípade, nech to bolo akokoľvek. Je v tomto prípade prejdenie cez dve plné čiary neospravedlnitené a odhadujem, že sa to ponesie primerané následky.
.
Čo sa týka osobného vybavovania si účtov, tak to nechajte na políciu a súdy. Inak sa to môže otočiť proti Vám, pán Lee H. Oswald.
 

 

Chyba je jednoznačne v nízkych postihoch za takéto pirátske jazdy. Nie pokuty - tie aj keď vodiči frflú, zaplatia, ale svoje zlozvyky praktizujú ďalej. Tam pomôže len zadržanie vodičského oprávnenia minimálne na 1 rok a aj povinnosť absolvovať zopár “cvičných” jázd v autoškole. Za druhý priestupok/ skôr trestný čin v. štádiu pokusu/ zadržať vodičák minimálne na 3-5 rokov s povinnosťou absolvovať testy a cvične jazdy v autoškole /aj keď sa nedá povedať, že to šofér robí z neznalosti predpisov, ale ich úmyselne porušuje/, no a tretíkrát - doživotný “dištanc”. Pokiaľ nás nepostihne nejaká osobná tragedia v tomto smere, tak mame k tomu vlažnejší prístup, ale iný názor majú skutočné obete.
 

Ako trestať, či robiť prevenciu?

Vodič vlastnou vinou, či chybou si môže vyrobiť kolíznu situáciu hlavne z nasledujúcich dôvodov:

1.) Pod vplyvom alkoholu, či drogy.
2.) Následkom únavy.
3.) Ak seba samého rozptýli, alebo sa nechá rozptýliť inou osobou, či udalosťou.
4.) Z neznalosti predpisov a zákonov.
5.) Následkom sekundového zaváhania, sekundovej chybičky, ktorú už potom nemá čas korigovať.
6.) Úmyselným kolíznym konaním, riskovaním, a pod.

(Neriešil som zavinenia a chyby iných.)

Sekundové zaváhanie môže byť napr. o tom, že zmenu zeleného signálu na stoj zbadám o zlomok sekundy neskôr, potom panickým brzdením zachraňujem situáciu.

Konanie tejto vodičky nasnímané videom nebolo o sekundovej chybičke, ale skôr o úmyselnom rizikovým konaní, ona predsa x metrov a x sekúnd išla za kamiónom na ceste, kde je súvislá, dobre viditeľná, dvojitá deliaca čiara, ktorej dôležitý význam by mal každý poznať. A dôležitým uzákoneným pravidlom je aj to, že ak nevidím pred seba, tak nepredbieham, napokon toto nie je iba o tom, že tak káže zákon, ale aj o zdravom pude sebazáchovy, o zdravom sedliackom rozume....

Teda vodička skôr úmyselne riskovala, potom svoju chybu nekorigovala logickým spôsobom, teda s brzdením a návratom na svoju polovicu vozovky, ale náhodným strhnutím volantu niekam do úplného protismeru ku kraju vozovky, pričom ohrozila minimálne dve autá. Našťastie jej strážny anjel nemal dovolenku a zapracovali aj vodiči oproti idúcich áut a situáciu zachránili. Teda baba mala viac šťastia, ako rozumu.

Je to nasnímané, záznam má aj polícia ČR, teda to riešia. Okrem iného zisťujú aj to, že koľko osôb ohrozila, a jej postih sa bude odvíjať aj od magického čísla 7, ak ohrozených osôb bolo 7 a viac, tak možno odňatie slobody, ak menej, tak jej trocha stenčia konto v banke.
Ak bude súd, tak postih bude menší, ak sa preukáže, že je vzorná katolíčka, do manželstva išla ako panna a manžela nikdy nepodviedla. Postih bude väčší, ak sa preukáže, že okrem miestneho farára vyspala sa s celým okresným mestom a nevie, že kto je otcom jej dieťaťa.
Trestné konanie sa môže pre nedostatok dôkazov aj zastaviť, ak sa tento záznam náhodou stratí, či omylom vymaže. To sa stane vtedy, ak je dcérou policajného kapitána, alebo nejakého miestneho zbohatlíka, ktorý chodí na poľovačky so šéfom DI.

Lenže ani ten najdrastickejší postih, ani úplná amnestia nezaručia jednu dôležitú vec. Aby sa toto viac krát neopakovalo ani v podaní tejto vodičky, ani inej osoby a s podstatne horšími následkami, veď aj strážny anjeli mávajú dovolenku, či prestávku na jedlo.

Toto konanie nebolo o milisekundovom zaváhaní, ale o viacsekundovom chybnom konaní, nech už za konaním bolo cestné pirátstvo, alebo strata orientácie, pričom minimálne porušili sa dva body zákona, menovite o dvojitej čiare a výhľade pri predbiehaní.

Čiže tu treba okamžitý, jednotný a rýchly finančný postih, bez ohľadu na to, či delikvent stretol, alebo nestretol protiidúce auto, alebo či dokonca stretol preplnený linkový autobus, plus treba okamžité odobratie vodičského preukazu. To by bolo odstrašujúce pre všetkých.

Čas, ktorý sa teraz premrhá na vyšetrovanie a na súdy treba využiť inak. Menovite na to, aby delikvent musel absolvovať zložité psychotesty, či je vôbec schopný bezpečne viesť dopravný prostriedok, nemá sklony k agresii, vie sa orientovať v priestore a v cestnej premávke, atď.
Miesto testov z predpisov, ktoré sa dajú vzorne nabiflovať, mali by byť špeciálne testy na to, či daná osoba dokáže preniesť teóriu do vodičskej praxe. A až tá osoba tieto testy zvládne, potom by mohla opäť dostať VP.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Anežka Richtariková: Kiska sa správal obdivuhodne 6 404
  2. Elena Antalová: Vysoký, naozaj vysoký...krvný tlak 3 070
  3. Martin Sukupčák: Pellegriniho generátor floskúl a klamstiev 2 731
  4. Michal Lukáč: List pre voliča kotlebovcov 2 655
  5. Maroš Chmúrny: Najhorší hriech Smeru 2 557
  6. Jozef Legény: Výbuch v Prešove - treba vylúčiť podozrenie na kotolňu aby spravodlivosť vážila správne 1 901
  7. Ivan Švajlen: Pevná pracovná doba je nepochopením učiteľského povolania – iný pohľad 1 603
  8. Jana Venhartová: Dátum minimálnej trvanlivosti a dátum spotreby na potravinách 1 543
  9. Monika Vojčíkova: Zabudnite na Chucka Norrisa, hasiči sú skutoční. 1 218
  10. Ľuboslava Šusteková: Oškvarkové pagáče 912

Rebríčky článkov


  1. Milan Lacúch: Kristus nemal rád hriešnikov!
  2. Štefan Vidlár: Staré auto
  3. Ján Slovák: Škola tretieho tisícročia
  4. Michal Lukáč: List pre voliča kotlebovcov
  5. Olívia Lacenová: Saudi Aramco sa tento týždeň stane oficiálne najhodnotnejšou firmou sveta
  6. Štefan Vidlár: Mojej pani
  7. Peter Fiabáne: Rok v živote Žiliny: Odpočet práce primátora
  8. František Cudziš: Vede do vienka. II.
  9. Štefan Vidlár: Spolužiaci moji
  10. Roman Hutira: Rozhovor: Majsterka sveta v spoločenskom tanci

  1. Traja obvinení v kauze výbuchu bytovky idú do väzby (minúta po minúte)
  2. Po výbuchu v Prešove obvinili troch ľudí zo všeobecného ohrozenia (minúta po minúte)
  3. Výbuch plynu v Prešove má osem obetí. Polícia zadržala šesť ľudí (minúta po minúte)
  4. V Ostrave zomrelo po streľbe šesť ľudí. Minister ocenil prácu polície (minúta po minúte)
  5. V košickom paneláku unikal plyn. Hasiči urobili opatrenia
  6. V Bratislave zomrel ďalší cudzinec, zrejme po bitke
  7. Ľudia zo zhorenej bytovky v Prešove: Holý život je to najdôležitejšie
  8. Minúta po minúte: Prešov rozdelí všetky peniaze zo zbierok ľuďom, práce zaplatí štát
  9. Riaditeľ hasičov: Pri oprave zničenej bytovky porušili predpisy
  10. Vlastníci súhlasia so zbúraním zdemolovanej bytovky v Prešove

  1. Ján Benčík: Utáraný „sopliak“ Blaha o špeciálnom prokurátorovi
  2. Jaroslav Daniška: O rizikách stíhania Fica, Kisku a Naďa
  3. Lukáš Kyselica: Mafia sa infiltrovala do polície, prokuratúry aj na súdy
  4. Ako Hlina s Matovičom vytrvalo potápajú vlastné strany
  5. Zas sa nám to do .. Vallo ?
  6. Opozičný líder Kiska v politickej relácii Na telo porazil premiéra Pellegriniho
  7. Blaha: Prokurátor Honz, ktorý obžaloval Fica je obklopený najextrémnejšími liberálmi
  8. Francie: „Obrácená kolonizace“
  9. Nové závažné okolnosti v kauze Kiskových pozemkov
  10. Mafia nám ovládla štát. Neznesiteľná podobnosť vraždy novinárky na Malte so Slovenskom

Už ste čítali?